ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Η νέα γενιά υπερπολυτελών κρουαζιερόπλοιων αλλάζει την αγορά της κρουαζιέρας.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΜΕΣΟΥ ΟΡΟΥ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΑΞΙΔΙΩΤΩΝ ΛΟΓΩ  ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ

 

Πειραιάς, 6 Ιουλίου, 2006. Η νέα γενιά υπερπολυτελών κρουαζιερόπλοιων κατηγορίας Freedom της Royal Caribbean International (RCI) έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας καθιστώντας την πιο ελκυστική στο ευρύτερο καταναλωτικό κοινό, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

 

Καθώς η τάση για μεγάλα κρουαζιερόπλοια που θυμίζουν πλωτές πολιτείες συνεχίζει να αποτελεί προτεραιότητα για τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο, το σχέδιο Genesis να έχει ήδη περάσει στο στάδιο υλοποίησης. Με την καθέλκυσή του να προσδιορίζεται στα τέλη του 2009, το Genesis, το οποίο θα ενταχθεί στον στόλο της Royal Caribbean International (RCI) θα έχει δυνατότητα φιλοξενίας 5.400 επιβατών, μήκος 360 μέτρων, πλάτος 47 μέτρων και ύψος 65 μέτρων.

 

Την αρχή έκανε το Queen Mary II, και στη συνέχεια τη σκυτάλη πήρε η RCI με το  Freedom of the Seas, το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο σήμερα, το οποίο διαθέτει 15 καταστρώματα, 10 εστιατόρια, 16 μπαρ, 1.817 καμπίνες και δυνατότητα φιλοξενίας 4.375 επιβατών,. Η είσοδος στην αγορά τέτοιων υπερμεγεθών και υπερπολυτελών πλοίων αλλάζει οριστικά την έννοια της κρουαζιέρας, η οποία πλέον προσελκύει ένα σημαντικό μερίδιο δυνητικών παραθεριστών.

 

Σύμφωνα με τον κ. Ανδρέα Στυλιανόπουλο, Διευθύνων Σύμβουλο του ταξιδιωτικού οργανισμού Navigator, - αποκλειστικού αντιπρόσωπου στην Ελλάδα  μεγάλων εταιριών κρουαζιέρας – η κρουαζιέρα θεωρείται πλέον σοβαρή εναλλακτική πρόταση διακοπών για νέα ζευγάρια, καταρρίπτοντας έτσι την αντίληψη που ήθελε μόνο τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας να την επιλέγουν ως τρόπο διακοπών.

 

«Η κρουαζιέρα έχει αλλάξει και η Royal Caribbean International στοχεύει πλέον σε άτομα ηλικίας 30 – 55 που τους ενδιαφέρουν οι διακοπές με στυλ, πολυτέλεια και πολλές δραστηριότητες,» δήλωσε ο κ. Στυλιανόπουλος κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα (6 Ιουλίου) στο κρουαζιερόπλοιο Brilliance of the Seas, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στον ΟΛΠ.

 

«Η κατηγορία Freedom, με το Freedom of the Seas το οποίο ξεκίνησε πρόσφατα να πραγματοποιεί κρουαζιέρες στην Καραϊβική, προσφέρει εγκαταστάσεις για σερφ, τοίχο αναρρίχησης, γήπεδα μπάσκετ και μίνι γκολφ, κάτι που αποδεικνύει έμπρακτα την στρατηγική της RCI για προσέλκυση νέων, δραστήριων ατόμων.

 

«Το λανσάρισμα του Freedom of the Seas είχε τεράστια απήχηση στην ελληνική αγορά με την πλειοψηφία των τηλεφωνημάτων που δεχόμαστε να προέρχεται από άτομα νεαρής και μέσης ηλικίας,» συμπλήρωσε ο κ. Στυλιανόπουλος.

 

Ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των εταιριών έχει επίσης μειώσει σημαντικά το κόστος μίας κρουαζιέρας όπως ανέφερε ο κ. Στυλιανόπουλος,  με το κόστος μίας 8ήμερης κρουαζιέρας στην Καραϊβική για τον Έλληνα να ξεκινάει από 800€ και στην Αλάσκα από 1250€.

 

Σύμφωνα με στοιχεία των Cruise Lines International Association (CLIA) και Passenger Shipping Association (PSA), περίπου 14.000 Έλληνες πραγματοποιούν μια κρουαζιέρα σε ετήσια βάση, σε μια συνολική παγκόσμια αγορά, η οποία το 2005 κυμάνθηκε στα 11.2 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 6.9% σε σχέση με το 2004.

 

Η ίδια έρευνα δείχνει ότι από το 1980 μέχρι σήμερα υπάρχει μέση ετήσια αύξηση επιβατών της τάξεως του 8%, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας επιβατών έχει κατέβει από τα 60 στα 40 χρόνια, τάσεις οι οποίες αναμένεται να συνεχιστούν αφού τα περιθώρια ανάπτυξης είναι μεγάλα.

 

«H Royal Caribbean Cruises αναμένει το 2006 οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων της Royal Caribbean International και της Celebrity Cruises να φθάσουν τα 3,000,000, ενώ τα έσοδά της από τα εισιτήρια να αγγίξουν τα 2,3 δις. δολάρια. Από το 2001 μέχρι το 2005 εντάχθηκαν 47 καινούργια πλοία και μέχρι το 2010 θα έχουν κατασκευαστεί 29 νέα κρουαζιερόπλοια, ένα εκ των οποίων τουλάχιστον θα είναι της κλάσης του Freedom με την ονομασία Liberty of the Seas, που ναυπηγείται αυτή τη στιγμή και θα παραδοθεί στην RCI το Μάιο του 2007. Θα έχει μήκος 339 μέτρων και δυνατότητα φιλοξενίας 4,000 περίπου επιβατών,» είπε ο κ. Στυλιανόπουλος.

 

Ο κ. Στυλιανόπουλος αναφέρθηκε επίσης και στη σημασία της έλευσης τέτοιων κρουαζιερόπλοιων και στην ελληνική αγορά με στόχο να προσφέρουν ταξίδια με αφετηρία και τερματισμό την Ελλάδα και ενδιάμεσους προορισμούς τα νησιά της χώρας. 

 

«Αυτό που έχει σημασία είναι η είσοδος των μεγάλων πλοίων πολυεθνικών εταιριών στην ελληνική αγορά. Φέτος, 15 εταιρείες κρουαζιερόπλοιων θα έχουν 45 πλοία στην Ευρώπη, προορισμός που απορροφά το 19,7% της παγκόσμιας αγοράς. Από αυτό το ποσοστό, το 63% των δρομολογίων πραγματοποιούνται στη Μεσόγειο. Είναι λοιπόν αδιανόητο, η Ελλάδα να μην μπορεί να επωφεληθεί στο έπακρο από αυτή την τεράστια βιομηχανία,» είπε ο κ. Στυλιανόπουλος.

 

«Αυτό που αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη ενός εκτεταμένου προγράμματος που θα αφορά αποκλειστικά προορισμούς στην Ελλάδα είναι η άρση του καμποτάζ. Κάτι τέτοιο θα ωφελήσει τις εταιρίες και τα ελληνικά νησιά, τα οποία θα υποδεχτούν περισσότερους επισκέπτες. Σήμερα υπάρχουν κρουαζιέρες που έχουν δρομολόγια όπως Ελλάδα – Τουρκία, αλλά δρομολόγια που πραγματοποιούν μεγάλα κρουαζιερόπλοια με αφετηρία και τερματισμό την Ελλάδα δεν υπάρχουν».

 

«Η Ελλάδα έχει το ασύγκριτο πλεονέκτημα των ακτών της και των εκατοντάδων πανέμορφων νησιών του Ιονίου και του Αιγαίου. Με την κατάλληλη στρατηγική, μπορεί να εξελιχθεί σε Καραϊβική της Μεσογείου. Πέραν της άρσης του καμποτάζ, ένα άλλο ‘κλειδί’ που θα απελευθερώσει την δυναμική της χώρας μας, είναι ο σχεδιασμός μιας έξυπνης και μακροπρόθεσμης στρατηγικής αναβάθμισης των λιμανιών και χώρων υποδοχής των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων.

 

Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα δεν διαθέτει σύγχρονα λιμάνια με την κατάλληλη υποδομή για την υποδοχή τέτοιων πλοίων, με αποτέλεσμα να μην τα βλέπουμε στα εγχώρια ύδατα,» συμπλήρωσε ο κ. Στυλιανόπουλος, ο οποίος κατέληξε:

 

«Ο συνδυασμός της άρσης του καμποτάζ με την παράλληλη βελτίωση των υποδομών της χώρας πρέπει να μετατραπεί σε όραμα και κυβερνητική βούληση. Τα δύο αυτά στοιχεία θα μπορέσουν σύντομα να καθιερώσουν την Ελλάδα ως τον κυριότερο προορισμό των μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιων από όλο τον κόσμο.»   



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.