ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Plus και Netto: Η γερμανική επιτροπή ανταγωνισμού ενέκρινε την εξαγορά της Plus από την Edeka, αν και με πολύ αυστηρές προϋποθέσεις

Σύμφωνα με πρόσφατες δημοσιεύσεις του γερμανικού Τύπου, η επιτροπή ανταγωνισμού ενέκρινε τελικά την εξαγορά της Plus (Tengelmann Group) από την Edeka, η οποία στη συνέχεια θα τη συγχωνεύσει με την discount θυγατρική της Netto, δημιουργώντας την τρίτη μεγαλύτερη αλυσίδα discount της χώρας, μετά τις Aldi και Lidl.  

 

Εν τούτοις, οι προϋποθέσεις που επέβαλλε είναι αρκετά αυστηρές, αφού απαιτείται η πώληση 400 καταστημάτων της Plus (από τα 2.900) σε τρίτους, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ο ανταγωνισμός στις συγκεκριμένες περιοχές που ευρίσκονται. Εάν δεν είχε τοποθετηθεί αυτή η απαίτηση, τότε σε κάποιες περιοχές της Γερμανίας το μερίδιο της αλυσίδας θα ήταν τέτοιο που δεν θα λειτουργούσε σωστά ο ανταγωνισμός (σχεδόν μονοπωλιακό μερίδιο αγοράς).

 

Τα 400 καταστήματα επιτρέπεται να πουληθούν το ανώτερο σε τρείς ανταγωνιστές της αλυσίδας. Μόνο στην περίπτωση που τυχόν δεν βρεθούν αγοραστές για τα ως άνω καταστήματα επιτρέπεται να κλείσουν. Διαφορετικά απαγορεύεται ρητά από την επιτροπή ανταγωνισμού, η οποία με αυτήν της την απόφαση σηματοδοτεί την αντίθεση της απέναντι στη διαρκώς αυξανόμενη συγκέντρωση που παρατηρείται στο χώρο των αλυσίδων λιανικής.

 

                        

 

Η πρόθεση της Edeka και της Tengelmann να συνεργαστούν στον τομέα των αγορών όσων αφορά τα 500 καταστήματα Kaisers της τελευταίας δεν εγκρίθηκε από την επιτροπή ανταγωνισμού. Ο λόγος είναι η αντίθεση της με την περεταίρω ισχυροποίηση των δύο αλυσίδων λιανικής, οι οποίες θα μπορούσαν έτσι να επιβάλλουν ευκολότερα τις απαιτήσεις τους στους προμηθευτές τους.

 

Όπως όμως φαίνεται όλο και πιο καθαρά, το μέγεθος των γερμανικών αλυσίδων discount αυξάνει συνεχώς, γεγονός που τις ισχυροποιεί όλο και περισσότερο απέναντι στους διεθνείς ανταγωνιστές τους. Με δεδομένη την επερχόμενη κρίση και τη μείωση των εισοδημάτων που προαναγγέλλει μέσω του πληθωρισμού και όχι μόνο, η σπουδαιότητα και τα μερίδια αγοράς των αλυσίδων discount θα αυξάνονται συνεχώς. Αρκεί να σημειώσει κανείς τις προθέσεις της Aldi στη Μεγάλη Βρετανία, στην οποία σχεδιάζει επενδύσεις άνω του 1,5 δις € για το άνοιγμα νέων καταστημάτων.

 

Στον τομέα αυτό, οι γερμανικές αλυσίδες είναι εξαιρετικά ισχυρές, καθώς επίσης οι μοναδικές που επεκτείνονται με τέτοιο καταιγιστικό ρυθμό εκτός των συνόρων τους. Εξ αυτού και μόνο ο κίνδυνος της δημιουργίας πανίσχυρων υπερεθνικών ολιγοπωλίων είναι εξαιρετικά σημαντικός, πολύ περισσότερο όταν αυτά θα στηρίζονται σε μία τόσο μεγάλη εσωτερική αγορά, όπως αυτή της Γερμανίας και των γερμανόφωνων γειτόνων της.    

                                                                                                                           Κ&Β Analysis 1/7/2008



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.