ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Β. Σ. ΚΑΡΟΥΛΙΑΣ : Παράδοση και σταθερή ανάπτυξη με κορυφαία σήματα

 

               

 

 

 

Η Β.Σ. ΚΑΡΟΥΛΙΑΣ, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες εισαγωγής και εμπορίας οίνων και οινοπνευματωδών ποτών στην ελληνική αγορά, διαθέτει ένα πολύτιμο know how με εμπειρία πολλών δεκαετιών δημιουργώντας μια παράδοση που της επιτρέπει μια συνεχή και σταθερή ανάπτυξη.

 

Διαχρονικός στόχος της εταιρείας είναι η προσφορά, με υπεύθυνο τρόπο, στους Έλληνες καταναλωτές μιας ολοκληρωμένης σειράς προϊόντων που διακρίνονται για την ποιότητά τους και καλύπτουν όλες τις επιλογές, ανάλογα με την ιδιαιτερότητα της κάθε στιγμής. Έτσι έχει σταδιακά δημιουργηθεί ένα portfolio από φημισμένα διεθνή αλλά και κορυφαία ελληνικά σήματα, σε όλες τις κατηγορίες ποτών, καθώς και μία σειρά επιλεγμένων ελληνικών κρασιών υψηλής ποιότητας.

 

 

                          

 

 

Στα σήματα που σήμερα διακινεί η Β.Σ. ΚΑΡΟΥΛΙΑΣ περιλαμβάνονται τα Cutty Sark, The Famous Grouse, The Glenrothes, The Macallan Fine Oak, Jack Daniel's, Southern Comfort, Tullamore Dew (Ιρλανδέζικο ουίσκι), ΜΕΤΑΧΑ,  Finlandia, El Jimador, Herradura , Sierra (τεκίλα ),  GVine, Finsbury London Dry Gin (Τζιν), Ron Varadero (Ρούμι), Remy Martin (Κονιάκ), Cointreau, Passoa και άλλα λικέρ, το Aperitif Rosso Antico,  Mangaroca Cachaca, Jaegermeister, Ούζο (Πλωμαρίου Ισ. Αρβανίτη και Ούζο Ματαρέλλη), Τσίπουρο και αποστάγματα σταφυλιού Τσιλιλή, Κρασιά (μεταξύ άλλων Κτήμα Κυρ-Γιάννη, ΕΟΣ Σάμου, Κτήμα Σπυρόπουλου, Κτήμα Σιγάλα, Κατώγι – Στροφιλιά, Gentilini) κ.α.

 

Η Β.Σ. ΚΑΡΟΥΛΙΑΣ με κύκλο εργασιών της τάξεως των 146 εκ. Ευρώ και πωλήσεις που ξεπερνούν το 1,7 εκ. κιβώτια / 9 λίτρων ετησίως, απασχολεί 130 εργαζόμενους και στεγάζεται σε υπερσύγχρονες, ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στον Άγιο Στέφανο Αττικής (συνολικής επιφάνειας 20.000 τ.μ. με κτιριακές εγκαταστάσεις 9.000 τ.μ.), ενώ λειτουργεί και υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη για τις ανάγκες της Βόρειας Ελλάδας.

 

                                               

                                             Χρήστος Αργυρού, Διευθύνων Σύμβουλος  Β.Σ. ΚΑΡΟΥΛΙΑΣ

 

 Ο κ. Χρήστος Αργυρού είναι Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Β.Σ. ΚΑΡΟΥΛΙΑΣ από τον Οκτώβριο του 1992. 

Ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του το 1976 από την εταιρία ΕΥΡΗΚΑ, όπου εργάστηκε στη Διεύθυνση Marketing και Πωλήσεων.  Στη συνέχεια, για διάστημα δέκα χρόνων, από το 1980 έως το 1990, εργάστηκε στην ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΪΑ, όπου διετέλεσε διαδοχικά, Βοηθός Διευθυντή Marketing (για 1,5 χρόνο) και Διευθυντής Πωλήσεων, με κυριότερες ενέργειες το λανσάρισμα της Heineken, Amstel και Heineken draft beer, Amstel & Heineken 50cl κουτί.

Το 1990 μετακινήθηκε στη Β.Σ. ΚΑΡΟΥΛΙΑΣ, ως Εμπορικός Διευθυντής, θέση στην οποία παρέμεινε έως τον Οκτώβριο του 1992, οπότε και ανέλαβε Διευθύνων Σύμβουλος.  Υπό την καθοδήγηση του κ. Αργυρού, η εταιρεία αύξησε τον κύκλο εργασιών της από 13.8 εκατομμύρια ευρώ το 1989, στα 147 εκατομμύρια ευρώ, κατά τα τελευταία χρόνια.

Ο κ. Αργυρού  είναι, επίσης, Αντιπρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕΝ.Ε.Α.Π.). Το 2005 του απονεμήθηκε ο τίτλος του Master Keeper of the Quaich από τη διεθνή κοινότητα Keepers of the Quaich, που, με ιδρυτικά μέλη τους σημαντικότερους παραγωγούς ουίσκι της Σκωτίας, σκοπό έχει την ανάδειξη των προσώπων εκείνων που συμβάλλουν σημαντικά στην προώθηση του σκωτσέζικου ουίσκι, σε όλο τον κόσμο.

Ο κ. Αργυρού  κατέχει πτυχίο B.Sc. στα Οικονομικά από το City University του Λονδίνου και μεταπτυχιακό τίτλο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από το Graduate Business Center του Λονδίνου. Γεννήθηκε το 1952 στη Γκάνα της Αφρικής, είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά.

 

Σήμερα αναδημοσιεύουμε την συνέντευξη που παραχώρησε στο τεύχος 21 (Mάρτιος 2009) του έντυπου, επαγγελματικού περιοδικού restaurant.com.gr  (μέσα στο πολυσέλιδο «Αφιέρωμα στα Οινοπνευματώδη») ο κ. Χρήστος Αργυρού, Διευθύνων Σύμβουλος της  Β.Σ. ΚΑΡΟΥΛΙΑΣ, ο οποίος αποκαλύπτει την φιλοσοφία της εταιρείας και εξηγεί την επιτυχία της: 

Κύριε Αργυρού, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη αγορά όπως η Ελληνική έχετε καταφέρει να τοποθετήσετε με μεγάλη επιτυχία δεκάδες σήματα – ελληνικά και ξένα. Ποιο είναι το «μυστικό» σας;                                             Η εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων μας και η καλή γνώση της ελληνικής αγοράς – της δομής και των ιδιαιτεροτήτων της –, που πηγάζει από την εμπειρία και τεχνογνωσία που συνολικά έχει «συγκεντρώσει» η εταιρεία μέσα από την επιτυχημένη διαχρονικά παρουσία της στο χώρο. Από κει και πέρα απαιτείται φυσικά και συνεχής εγρήγορση όσον αφορά τις διεθνείς τάσεις και εξελίξεις του κλάδου. Είναι αλήθεια ότι το τοπίο του κλάδου των αλκοολούχων ποτών είναι σήμερα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και συχνά απρόβλεπτο, με τις διεθνείς ανακατατάξεις, όσον αφορά τις συμφωνίες διανομής των σημάτων, να αποτελούν σοβαρό αστάθμητο παράγοντα.  Γι’ αυτό και διαχρονικά, πρώτιστο μέλημά μας, είναι να ενισχύουμε την πληρότητα και ευρύτητα της γκάμας των προϊόντων μας, με «δυνατά» σήματα, γεγονός που μας δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίζουμε ένα ευρύ φάσμα καταναλωτικών προτιμήσεων. Από κει και πέρα, επενδύουμε συστηματικά στο χτίσιμο και την ανάδειξη της εικόνας των μαρκών μας, μέσα από ολοκληρωμένα προγράμματα υπεύθυνης επικοινωνίας, προώθησης και – όλο και πιο πολύ- εκπαίδευσης, που στόχο έχουν τόσο τον τελικό καταναλωτή, όσο και άλλα βασικά κοινά στην αλυσίδα διανομής των προϊόντων μας, όπως, π.χ. τους επαγγελματίες της εστίασης και του χονδρεμπορίου, τους μπάρμεν, διαμορφωτές τάσεων και γνώμης κ.α-. Τέλος, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στη δημιουργία και διατήρηση μακροπρόθεσμων εμπορικών σχέσεων που βασίζονται στην ποιότητα, αμεσότητα, συνέπεια και αξιοπιστία με όλους τους συνεργάτες μας.  

 

Ποια είναι τα κτήρια επιλογής ενός νέου σήματος πριν προσπαθήσετε να το εντάξετε στο πρόγραμμά σας;

Σε γενικές γραμμές, να αποτελεί ένα ποιοτικό και καταξιωμένο, στην κατηγορία του, σήμα και να παρουσιάζει μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης στην ελληνική αγορά. Από κει και πέρα η έρευνα και η καλή γνώση του καταναλωτή και της αγοράς καθώς και η προσεκτική παρακολούθηση των τάσεων από τη διεθνή και ελληνική πραγματικότητα μας οδηγεί στο να διαμορφώνουμε τους επιμέρους άξονες στην προϊοντική μας στρατηγική.  Για παράδειγμα τα τελευταία χρόνια,  απαντώντας στην γενικότερη τάση του καταναλωτή για στροφή στα αυθεντικά/παραδοσιακά προϊόντα, επενδύουμε σημαντικά στην ανάδειξη της αυθεντικότητας ως ένα βασικό στοιχείο των προϊόντων μας, είτε πρόκειται για διεθνή σήματα που φέρουν τη σφραγίδα αυθεντικότητας από τον τόπο παραγωγής τους είτε καταξιωμένα προϊόντα με ελληνική ταυτότητα, όπως είναι π.χ. το ΜΕΤΑΧΑ , το Ούζο Πλωμαρίου Ισ. Αρβανίτου, το τσίπουρο και τα αποστάγματα Τσιλιλή, κτλ.

 

Η δραστηριοποίησή σας στον χώρο του ποιοτικού ελληνικού κρασιού είναι σχετικά πρόσφατη. Ποιες είναι οι εμπειρίες σας; Προβλέπετε νέα «επέκταση» στον τομέα αυτόν;

Πολλοί ίσως δεν γνωρίζουν την οινική παράδοση της μητρικής μας εταιρείας, Berry Bros & Rudd, η οποία, με έδρα το Λονδίνο, δραστηριοποιείται από το 1731 στην  αγορά του κρασιού ως μία από τις κορυφαίες εταιρείες εμπορίας εκλεκτών οίνων διεθνώς. Η είσοδός μας, το 2004, στο χώρο του κρασιού, βασίσθηκε σε ένα ξεκάθαρο, μακροπρόθεσμο όραμα για συνεχή εξέλιξη και πρωτοπορία στον ευρύτερο χώρο των ποτών. Διαπιστώσαμε μια τεράστια δυναμική για το ποιοτικό ελληνικό κρασί, αλλά και ένα κενό στην αγορά, όσον αφορά τους τρόπους διανομής και προώθησης των προϊόντων των Ελλήνων οινοπαραγωγών. Στο σημείο αυτό τοποθετηθήκαμε συνάπτοντας μακροχρόνιες εμπορικές συνεργασίες με κορυφαίες ελληνικές οινοποιητικές εταιρείες (ΚΥΡ-ΓΙΑΝΝΗ, ΚΤΗΜΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΤΗΜΑ ΣΙΓΑΛΑ, ΕΝΩΣΗ ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΣΑΜΟΥ, GENTILINI, ΚΑΤΩΓΙ-ΣΤΡΟΦΙΛΙΑ), προσφέροντας ουσιαστικά τη δύναμη του εμπορικού μας δικτύου, την εμπειρία μας στη διαχείριση προϊόντων υψηλής ποιότητας και την εξειδικευμένη  αντιμετώπιση της αγοράς. Μέσα σε λίγα χρόνια, κατορθώσαμε να αναδειχθούμε σε μία από τις μεγάλες δυνάμεις του κλάδου και αυτό, πιστεύω, οφείλεται στη σοβαρή και προσεκτική προσπάθεια που κάναμε, επενδύοντας σημαντικά στην οινική κατάρτιση των ανθρώπων και συνεργατών μας, την τεχνοκρατική και επιστημονική προσέγγιση της αγοράς, τη χάραξη ορθολογικής στρατηγικής για την διακίνηση και τοποθέτηση των οινικών μας προϊόντων. Η προσπάθεια μας συνεχίζεται και στόχος μας μέσα στα επόμενα χρόνια είναι να επεκτείνουμε περαιτέρω τις «οινικές» μας συνεργασίες, πάντοτε ωστόσο με μεγάλη φειδώ και προσεκτικά βήματα.

 

 

Ποια είναι τα μέσα του marketing που χρησιμοποιείτε για να προσεγγίσετε καλύτερα την αγορά της μαζικής εστίασης για ορισμένα από τα σήματα σας για τα οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική, όπως π.χ. του Ούζου ή του κρασιού;  

Η αγορά της επιτόπιας κατανάλωσης αποτελεί έναν σημαντικότατο «κρίκο» στην αλυσίδα διάθεσης των προϊόντων μας και η επιτυχημένη επαφή μας με την αγορά αυτή βασίζεται στο χτίσιμο μακροχρόνιων σχέσεων και αμφίδρομης επικοινωνίας. Το marketing / η προβολή των προϊόντων μας μέσα από τα σημεία μαζικής εστίασης (π.χ. ειδικές προωθητικές ενέργειες ή προβολές των προϊόντων, διοργάνωση ειδικών εκδηλώσεων μέσα στα σημεία κτλ.) παίζουν φυσικά πολύ σημαντικό ρόλο στο marketing mix όλων των προϊόντων μας. Το πλέον σημαντικό, ωστόσο, για μας, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, είναι η άμεση επικοινωνία που αποσκοπεί στην εκπαίδευση και καλύτερη γνωριμία των συνεργατών μας από τα σημεία μαζικής εστίασης με τα προϊόντα μας. Αυτό επιτυγχάνεται με διάφορους τρόπους – μέσα από τις τακτικές επισκέψεις των ανθρώπων της Β.Σ. ΚΑΡΟΥΛΙΑΣ στα σημεία, την παροχή υποστηρικτικού ενημερωτικού υλικού για τα προϊόντα μας, τη διοργάνωση γευσιγνωσιών, σεμιναρίων και ταξιδιών / επισκέψεων των συνεργατών μας στους τόπους παραγωγής των προϊόντων μας, κ.α.

 

 

Πως υποστηρίζετε την υπεύθυνη κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών για να διασφαλιστεί η απόλαυση που προσφέρουν στον καταναλωτή;

Το «Πλαίσιο Αρχών Διακήρυξης και Αυτοδέσµευσης Σχετικά µε τη Διαφήμιση Αλκοολούχων Ποτών και την Ενημέρωση των Καταναλωτών»  αποτελεί μία από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες του κλάδου στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο και ως μέλος της ΕΝ.Ε.Α.Π (Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών), η Β.Σ. ΚΑΡΟΥΛΙΑΣ δεσμεύεται σε μία πολιτική υπεύθυνης επικοινωνίας και προώθησης των προϊόντων της – πολιτική που αφορά τη διαφήμιση και επικοινωνία των αλκοολούχων ποτών. Επιπλέον υποστηρίζουμε ενεργά τις πρωτοβουλίες και δραστηριότητες της ‘Ένωσης που στόχο έχουν την ενημέρωση των καταναλωτών και επαγγελματιών του κλάδου γύρω από τα βασικά θέματα που αφορούν το αλκοόλ και τον υπεύθυνο τρόπο κατανάλωσής του. Το βασικό μας μήνυμα είναι «Ναι στην υπεύθυνη και με μέτρο κατανάλωση - όχι στην υπερβολή».

 

 

                                                                                                                                                                  Κ & Β Analysis,      

                                                                                                                                                                    Μάρτιος 2009

 

 

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.