ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Ούζο Sans Rival: Το παραδοσιακό ελληνικό προϊόν σε νέα εταιρία με πλειοψηφικό μερίδιο του Νίκου Καλογιάννη.

 

 

Μια νέα, σημαντική εξέλιξη σημειώθηκε στον χώρο της Ελληνικής Ποτοποιίας: Μια από τις πιο παραδοσιακές Ποτοποιίες της χώρας μας, η «Ελληνική Ποτοποιία Π. Θωμόπουλου και Υιού», με έδρα τον Πειραιά τερματίζει πλέον κάθε δραστηριότητα στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της, έκτασης 15.000 τετ. μέτρων στα Καμίνια (Χρ. Σμύρνης 44).

 

                                      

 

Τέλος εποχής σε μια διαδρομή τεσσάρων γενεών με αφετηρία κάπου ένα αιώνα νωρίτερα, το 1905, όταν ο Πέτρος Θωμόπουλος εξαίρετος μαθητής στην τέχνη της απόσταξης που έμαθε από τον πατέρα του, δημιούργησε το Ούζο «Sans Rival» που έμελλε να καθιερωθεί σαν ένα κλασσικό, παραδοσιακό ελληνικό ούζο που διατηρεί ανόθευτα τα αρχικά του χαρακτηριστικά χωρίς παρέκκλιση: Προσεκτική ποικιλία και διαλογή πρώτων υλών (γλυκάνισος, μάραθος, μαστίχα κλπ) από τις πιο ονομαστές περιοχές της Ελλάδας, συλλογή κατά το στάδιο της απόσταξης της «καρδιάς» του αποστάγματος ούζου (78% περιεκτικότητα οινοπνεύματος) και η αραίωσή του με αποσταγμένο νερό μέχρι τους 46 βαθμούς. 

 

Το 1925 ο Πέτρος Θωμόπουλος έχτισε στα Καμίνια του Πειραιά την υπερσύγχρονη για την εποχή της Ποτοποιία, η φήμη της οποίας εξαπλώθηκε πολύ γρήγορα όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στις εστίες του απόδημου ελληνισμού σε  δεκάδες χώρες του εξωτερικού, δημιουργώντας σταδιακά μια μοναδική εξαγωγική εξάπλωση, από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και τον Καναδά μέχρι την Σομαλία, το Σουδάν και την Αυστραλία, που διατηρείται μέχρι τις μέρες μας.

 

 

                                                                        

                                                                            Ο Χρήστος Θωμόπουλος

 

 

Το 1953 αρχίζει την δραστηριοποίησή του στην επιχείρηση ο γιος του, Χρήστος Θωμόπουλος (χημικός) και το 1971 η Ποτοποιία μετατρέπεται σε Α.Ε. με την επωνυμία  «Ελληνική Ποτοποιία Π. Θωμόπουλου και Υιού».

 

Τα προϊόντα της Ποτοποιίας συνεχώς αυξάνονται: Το περίφημο Ούζο «Sans Rival» (με αλκοολικό βαθμό 46%) κυκλοφορεί σε 15 περίπου διαφορετικές συσκευασίες ενώ προστίθενται στην παραγωγή Brandy (5 και 7 αστέρων), Liqueur (σε έντεκα διαφορετικά είδη), Τζίν, Βότκα, Ρούμι, Γρεναδίνη (γεύση ροδιού για διάφορα coctails) και Μαστίχα (σε 38% vol.)

 

Η επόμενη γενιά της οικογένειας (τα παιδιά του Χρήστου Θωμόπουλου) άρχισαν την σταδιακή δραστηριοποίησή τους στην οικογενειακή Ποτοποιία πριν από λίγα χρόνια, όταν ξαφνικά και αναπάντεχα άλλαξαν όλα:

 

Ο Χρήστος Θωμόπουλος (σε ηλικία 90 ετών πλέον) και ο Νίκος Καλογιάννης (στην πέμπτη δεκαετία της ζωής του), συμφώνησαν να δημιουργηθεί μια νέα Ανώνυμη Εταιρία με την επωνυμία «Ποτοποιία Χρήστου Θωμόπουλου» στην οποία ο Νίκος Καλογιάννης απέκτησε πλειοψηφικό μερίδιο και στην οποία μεταβιβάστηκαν όλα τα σήματα της «Ελληνικής Ποτοποιίας Π. Θωμόπουλου και Υιού». Δεν έγιναν ακόμα γνωστοί οι οικονομικοί όροι της συμφωνίας που ανοίγει μια νέα σελίδα στην ιστορία του  Ούζου «Sans Rival».

 

 

 

                                                

 

 

 

Η νέα «Ποτοποιία Χρήστου Θωμόπουλου», υπό τον έλεγχο του Νίκου Καλογιάννη,  ανέλαβε πλέον την παραγωγή και την διανομή (σε Ελλάδα και εξωτερικό) του Ούζου «Sans Rival».  Ο  Χρήστος Θωμόπουλος (η οικογένεια Χρήστου Θωμόπουλου διατηρεί μειοψηφικό μερίδιο στην νέα εταιρία) ανέλαβε τον έλεγχο της ποιότητας στην  παραγωγική διαδικασία ώστε να διασφαλιστεί η συνέχεια της παραδοσιακής παραγωγής του Ούζου «Sans Rival» στις νέες εγκαταστάσεις παραγωγής που θα επιλεγούν (στην Κηφισιά ή στο Πλωμάρι της Λέσβου).

 

Υπενθυμίζεται ότι ο Νίκος Καλογιάννης αποτελεί έναν από τους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες στον χώρο της ελληνικής ποτοποιίας με εκπληκτικές επιδόσεις στον τομέα του marketing:

 

Δημιούργησε το «Ούζο 12» που παρέμεινε για πολλά χρόνια πρώτο σε πωλήσεις στην Ελληνική αγορά (παραμένει και σήμερα πρώτο στις εξαγωγές) και το μεταβίβασε στην συνέχεια στην ΜΕΤΑΧΑ – σήμερα το «Ούζο 12» ανήκει στις εταιρίες «Άμβυξ» και «Campari».

 

Στην συνέχεια δημιούργησε το «Ούζο Πλωμαρίου Ισίδωρου Αρβανίτη» το οποίο εκτόξευσε μέσα σε λίγα χρόνια στην πρώτη θέση της ελληνικής αγοράς -στην οποία παραμένει και σήμερα-, ενώ με την συνεργασία της Maxxium (με την οποία υφίσταται ευρύτερη συνεργασία) σημειώνει ραγδαία άνοδο και στην Γερμανική αργορά.

 

Θεωρείται βέβαιο ότι το παραδοσιακό Ούζο «Sans Rival» αποτελεί μια νέα πρόκληση για τον Νίκο Καλογιάννη  στην οποία (εμείς τουλάχιστον) είμαστε απόλυτα βέβαιοι ότι θα ανταποκριθεί με ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία.

 

Ένα γεγονός πάντως παραμένει αναμφισβήτητο: Μια νέα εποχή ξεκινάει για το περίφημο, παραδοσιακό Ούζο  «Sans Rival» με το οποίο μεγάλωσαν μερικές γενιές Ελλήνων. Η νέα προσέγγιση στο marketing και στην διανομή, αναμένεται να το οδηγήσει στην θέση που του αξίζει στην προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών.

 

Τις καλύτερες ευχές μας για την νέα περίοδο στην διαδρομή του παραδοσιακού ελληνικού ούζου Sans Rival!

 

 

8 Ιουνίου 2009

 Λεωνίδας Κουμάκης*

kb@kbanalysis.com

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: 

 

Προτιμάτε με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα:

 Η πιο απλή και πρακτική λύση στα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά:

Μπορούμε να ξεπεράσουμε την κρίση – είναι στο χέρι μας!

 

 

 

 

*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.