
Σύμφωνα με δημοσίευμα της μεγάλης Γαλλικής εφημερίδας Le Figaro, ο CEO του Ομίλου Carrefour Lars Olofsson επεξεργάζεται ένα σχέδιο περικοπής δαπανών του Ομίλου, ύψους 2 δις Ευρώ περίπου μέσα στην επόμενη τριετία, αν και το τελικό ύψος του ποσού που πρέπει να εξοικονομηθεί, δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί.
Ο Όμιλος αρνήθηκε να σχολιάσει το δημοσίευμα της Γαλλικής εφημερίδας και παρουσίασε τα 500 στελέχη που θα αναλάβουν το έργο της εκπλήρωσης του νέου προγράμματος του Ομίλου. Το πρόγραμμα αυτό διαχωρίζεται σε επτά διαφορετικούς τομείς που αποκαλούνται «πρωτοβουλίες» και οι οποίες στοχεύουν να κάνουν τον Όμιλο πιο ευκίνητο, πιο αποτελεσματικό και πιο αποδοτικό ώστε να αναπτυχθεί ταχύτερα και να ξαναπάρει πίσω μερίδια αγοράς.
Εδώ και πέντε περίπου μήνες, μια ομάδα της εταιρίας συμβούλων McKinsey εργάζεται πυρετωδώς στο φιλόδοξο αυτό πρόγραμμα το οποίο στοχεύει σε συνεργίες και μείωση κόστους.

Lars Olofsson, CEO του Ομίλου Carrefour
Κατά την διάρκεια της παρουσίασης των αποτελεσμάτων του Ομίλου Carrefour για το 2008, ο Διευθύνων Σύμβουλος Lars Olofsson είχε ήδη επισημάνει ότι σχεδιάζονται οργανωτικές αλλαγές. Παραδέχτηκε πως η συγχώνευση με την Promodes που πραγματοποιήθηκε πριν από μια δεκαετία, είχε σαν αποτέλεσμα την δημιουργία ενός Οργανισμού που είναι πλέον πολύ πολύπλοκος, οδηγώντας σε ανεπάρκειες. Ως εκ τούτου θα πρέπει να μετασχηματιστεί η λειτουργική δομή ολόκληρου του Ομίλου.
Τα logistics αποτελούν έναν από τους βασικούς παράγοντες εξοικονόμησης κόστους. Το «στοίχημα» είναι να γίνει καλύτερος προϋπολογισμός των πωλήσεων των καταστημάτων (Υπερμάρκετ και Σουπερμάρκετ) ώστε να μειωθούν τα διαθέσιμα αποθέματα ενώ θα γίνουν και ριζικές επιλογές στα διάφορα προγράμματα των προϊόντων.
Ο Lars Olofsson επιδιώκει επίσης την μείωση των διαφορών που υπάρχουν στους όρους αγοράς μεταξύ Leclerc και Carrefour. Συνεπώς τα τμήματα αγορών θα αναδιοργανωθούν ώστε να δημιουργηθούν συνεργίες μεταξύ των διαφόρων θυγατρικών του Ομίλου σε ολόκληρο τον κόσμο και μεταξύ των διαφόρων τύπων καταστημάτων.
Η προώθηση και η διαφήμιση θα είναι ένας άλλος παράγοντας εξοικονόμησης δαπανών και κάθε προωθητική ενέργεια θα αξιολογείται ανάλογα με τον τοπικό ανταγωνισμό και το προφίλ των πελατών του Ομίλου.
Τελικά το πλάνο αναδιοργάνωσης θα έχει επιπτώσεις και στο προσωπικό του Ομίλου: «Δεν αποκλείω την αναδόμηση ή την μείωση του προσωπικού» δήλωσε ο Lars Olofsson ο οποίος αναμένεται να παρουσιάσει σε οικονομικούς αναλυτές τις λεπτομέρειες της στρατηγικής του Ομίλου, μετά από λίγες μέρες (30 Ιουνίου).