ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Γερμανικός Όμιλος Metro: Επεκτείνεται συνεχώς στην Ιαπωνία όταν άλλοι αποχωρούν από την δύσκολη Ιαπωνική αγορά….

  

 

                                                      

 

Τα κεντρικά γραφεία του Ομίλου στην Γερμανία.

 

Ο Γερμανικός Όμιλος Metro αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς «παίκτες» στο παγκόσμιο λιανεμπόριο: Λειτουργεί σε 32 χώρες του κόσμου και 2.100 σημεία πώλησης, απασχολεί 290.000 εργαζόμενους και το 2008 πραγματοποίησε πωλήσεις 68 δις Ευρώ.

 

Στα καταστήματα του Ομίλου περιλαμβάνονται τα  Metro / Makro Cash & Carry (παγκόσμιος ηγέτης στο λιανεμπόριο cash and carry), τα  Real hypermarkets (πρόσφατα άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην … Ουκρανία), τα Media Markt, τα Galeria Kaufhof (department stores) και τα Saturn (πρώτα στην Ευρώπη στον τομέα του λιανεμπορίου ηλεκτρονικών).  

           

 

        

Τα σήματα Metro και Makro τα οποία χρησιμοποιεί ο Όμιλος στις διάφορες χώρες.

(Στην Ελλάδα χρησιμοποιεί το σήμα Makro)

 

 

 

Τα καταστήματα Metro / Makro Cash & Carry απασχολούν 100.000 εργαζόμενους σε 29 χώρες με κύκλο εργασιών της τάξεως των 33 δις Ευρώ και βρίσκονται στην δεύτερη θέση της (μητρικής) Γερμανικής αγοράς με μερίδιο αγοράς της τάξεως του 15%.

 

Στην εξαιρετικά δύσκολη αγορά της Ιαπωνίας από την οποία αποχώρησε πριν από λίγα χρόνια η Carrefour, ο δεύτερος μεγαλύτερος λιανοπωλητής της πλανήτη μας, ο Όμιλος Metro ανακοίνωσε την λειτουργία του έκτου καταστήματος  Metro Cash & Carry στην πυκνοκατοικημένη περιοχή μεταξύ Tokyo και Yokohama και συγκεκριμένα στην περιοχή Izumi της Yokohama.

 

Επειδή η περιοχή αυτή δεν προσφέρεται καθόλου για τις συνηθισμένες στην Ευρώπη (αλλά και αλλού) τεράστιες εκτάσεις στις οποίες στήνονται τα καταστήματα, το νέο κατάστημα της Metro Cash & Carry, στην περιοχή Izumi είναι «χτισμένο» σε τρία επίπεδα, στηρίζεται σε 110 κολώνες, η κάθε μια από τις οποίες έχει ύψος 4,5 μέτρα και βρίσκεται επάνω από ένα αποστειρωμένο χείμαρρο ο οποίος όμως πλημμυρίζει σε ορισμένες εποχές του έτους. Η επιφάνεια των πωλήσεων καλύπτει 3.000 περίπου τετραγωνικά μέτρα και προσφέρει μια επιλογή από 12.000 προϊόντα.  

 

 

 

                  

 

Κατάστημα του Ομίλου στην μακρινή Κίνα

 

 

Η Metro Cash & Carry εφαρμόζει στην Ιαπωνία το «οικολογικό» της πρότυπο το οποίο εστιάζει στα τρόφιμα και ειδικότερα στα φρέσκα τρόφιμα, μια και είναι γνωστή η «εκτίμηση» των Ιαπώνων στην ποιότητα και στην φρεσκάδα. Ο Όμιλος διαθέτει φρέσκα ψάρια σε συσκευασία γρήγορης κατάψυξης και θερμοκρασία -60 βαθμών Κελσίου!

 

Οι απαιτήσεις των Ιαπώνων καταναλωτών από την Metro Cash & Carry είναι εξαιρετικά υψηλές, ειδικά στο «εθνικό φαγητό» που είναι το ψάρι και τα θαλασσινά. Αυτός άλλωστε είναι ο λόγος για τον οποίο ο Γερμανικός  Όμιλος αν και ξεκίνησε την δραστηριότητά του στην Ιαπωνική αγορά από το 2002, δεν προχώρησε σε επέκταση των δραστηριοτήτων του πριν από το 2008, αποδεικνύοντας στην πράξη την ικανότητα του να ανταποκρίνεται στις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες μιας πολύ σημαντικής αγοράς.

 

 

 

  

 O CEO της Metro Cash & Carry Frans W.H. Muller

 

 

Ο Ceo του Metro Cash & Carry και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου METRO Frans W.H. Muller ήταν πολύ αποκαλυπτικός για την φιλοσοφία της Γερμανικής εταιρίας η οποία εφαρμόζει με συνέπεια την επεκτατική της στρατηγική παρά την αρνητική οικονομική συγκυρία: 

 

«Η Ιαπωνία είναι μια πολύ απαιτητική αγορά η οποία όμως προσφέρει μια τεράστια προοπτική στον τομέα του χονδρικού εμπορίου. Κάναμε μια πολύ εμπεριστατωμένη ανάλυση των συνθηκών της αγοράς και των απαιτήσεων των καταναλωτών, προσαρμόσαμε το πρόγραμμά μας επακριβώς στις εξειδικευμένες τοπικές συνθήκες και θα επιταχύνουμε τον ρυθμό ανάπτυξής μας στην Ιαπωνική αγορά. Εξ άλλου αποδεικνύουμε για μια ακόμα φορά πως ο Όμιλός μας έχει την ικανότητα να επεκτείνεται με επιτυχία ακόμα και μέσα σε δύσκολους οικονομικούς καιρούς!».

 

Ποιος θα μπορούσε να έχει αντίρρηση;

 

Κ & Β Analysis

(26/10/2009/k1010)



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.