Το νέο λογότυπο της Atlantic
Τα Super Markets Atlantic είναι η μοναδική, αμιγώς ελληνική αλυσίδα καταστημάτων λιανικής, η οποία είναι εισηγμένη στο ΧΑΑ και βρίσκεται στην 7η θέση μεταξύ των αλυσίδων λιανικής & χονδρικής που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας (Βλπ. σχετικά Free Casss Index 2009, σελίδες 17,18 και 19).
Η ίδρυση της Atlantic έγινε μόλις το 1980 (είναι η πιο νέα επιχείρηση στον χώρο) από τον Παναγιώτη Αποστόλου και πέντε χρόνια αργότερα αριθμούσε 5 καταστήματα και τζίρο 16 εκ. Ευρώ. Τον ίδιο χρόνο (1985) αποφασίστηκε ένα σχέδιο επέκτασης στην επαρχία (Γιάννενα, Καλαμάτα) και το τέλος του 1990 βρίσκει την Atlantic με 20 καταστήματα (10 δικά της και 10 από απορρόφηση μικρής αλυσίδας του Πειραιά). Μόλις τέσσερα αργότερα (τέλος 1994) η Atlantic είχε φθάσει αισίως τα 85 καταστήματα με συνεχείς εξαγορές («Νικολαϊδης» στην Φιλαδέλφεια, «Κυψέλη» στην Βόρεια Πελοπόννησο, «Χριστόπουλος», «Φάρμα Τετράς») καθώς και δημιουργία 10 επί πλέον δικών της καταστημάτων.
Από το καλοκαίρι του 1997 τα οργανωτικά προβλήματα που ήταν φυσικό να προκύψουν από την αλματώδη ανάπτυξη της άρχισαν να αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά με την λειτουργία μίας ενιαίας εταιρίας η οποία συγχώνευσε όλες τις θυγατρικές, καθιέρωσε ισχυρή κεντρική διοίκηση και οργάνωση με εσωτερικά τμήματα και τομείς που βελτίωσαν θεαματικά την ανταγωνιστικότητά της.
Στο τέλος του 2000, η συνεχής υποστήριξη του επενδυτικού προγράμματος της Atlantic με δημιουργία νέων καταστημάτων, ανακαίνιση παλαιών, επενδύσεις πληροφορικής, ανάπτυξη τεχνογνωσίας κ.α. την οδήγησε στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών με σημαντική «προίκα»: 118 καταστήματα, συνολικό τζίρο 235 εκ. Ευρώ, χώρους πώλησης 130.000m², αποθηκευτικούς χώρους 83,953m² και 471 ταμεία. Η συνέχεια είναι πραγματικά εντυπωσιακή:
Το 2001 τα καταστήματα έφθασαν τα 163 (τζίρος 384 εκ. Ευρώ), το 2002 τα καταστήματα αυξήθηκαν σε 188 (τζίρος 501,88 εκ. Ευρώ). Το 2003, παράλληλα με την εταιρική ανάπτυξη, εγκαινιάστηκε η επέκταση του franchising μέσω του σήματος ΑΡΙΣΤΑ.
Σήμερα η Atlantic διαθέτει περισσότερα από 147 καταστήματα Super Markets Atlantic, 20 Atlantic Cash & Carry και 688 καταστήματα franchise ΑΡΙΣΤΑ σε όλη την Ελλάδα, απασχολώντας 3.500 περίπου εργαζόμενους.
Ο κύκλος εργασιών της Atlantic το 2008 ήταν 604,9 εκ. Ευρώ, με ζημιές χρήσεως 4,3 εκ. Ευρώ. Το πρώτο εννεάμηνο του 2009 η εταιρία ανακοίνωσε μείωση πωλήσεων κατά 8,9% και ζημιές 6,1 εκ. Ευρώ αν και το μικτό περιθώριο κέρδους διατηρήθηκε στα αντίστοιχα επίπεδα του 2008 (19% περίπου).
Η Atlantic υιοθέτησε πρόσφατα μια νέα εταιρική ταυτότητα για τα Super Markets Atlantic η οποία στοχεύει παράλληλα και στην αισθητική αναβάθμιση των καταστημάτων της με μια σημαντική επένδυση.
Το νέο λογότυπο των Super Markets Atlantic αποτελείται από:
• Νέα χρώματα (γαλάζιο και πράσινο) που συμβολίζουν το καθαρό, φιλικό περιβάλλον των καταστημάτων και την ποιότητα των προϊόντων που διαθέτουν.
• Νέα γραφή για το όνομα της εταιρίας (εταιρική ταυτότητα) το οποίο γράφεται με λατινικούς χαρακτήρες.
• Νέο σύμβολο που είναι η μεγάλη χαμογελαστή καρδιά που συμβολίζει το χαμόγελο που υποδέχεται τους καταναλωτές σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας και συμβαδίζει με το νέο σλόγκαν «Τα καλύτερα με την καρδιά μας!».

Η νέα μορφή των καταστημάτων Atlantic
Τα Super Markets Atlantic βρίσκονται διάσπαρτα στις ελληνικές γειτονιές προσφέροντας επώνυμα προϊόντα αλλά και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας στους πελάτες τους.
Το πρώτο κατάστημα που εγκαινιάστηκε το 2010 μέσα στα πλαίσια του προγράμματος επέκτασης της αλυσίδας, βρίσκεται στην Πάρο, στην περιφερειακή οδό Νάουσας στη θέση Ξηροπόταμος σε μια έκταση 200 τ.μ., σύμφωνα με τους όρους που προβλέπει η σχετική με τα νησιά αυτά νομοθεσία. Το κατάστημα διαθέτει επίσης αποθηκευτικούς χώρους 220 τ.μ. καθώς και άνετους χώρους στάθμευσης 100 αυτοκινήτων.
Το νέο κατάστημα Super Markets Atlantic στην Πάρο απασχολεί 25 εργαζόμενους και διαθέτει όλους τους επώνυμους κωδικούς ισχυρής ζήτησης καθώς και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Με την ευκαιρία των εγκαινίων του νέου καταστήματος της Atlantic ο Πρόεδρος ΔΣ Μανώλης Αποστόλου δήλωσε τα εξής: «Το κατάστημα της Πάρου είναι το πρώτο από τα καταστήματα που σκοπεύουμε να ανοίξουμε μέσα στο 2010 στο πλαίσιο της αναπτυξιακής μας πολιτικής και εντάσσεται πλήρως στη νέα φιλοσοφία και εταιρική μας ταυτότητα την οποία πρόσφατα παρουσιάσαμε».
K&Β Analysis
9 Φεβρουαρίου 2010 /k1044
kb@kbanalysis.com