ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Aldi : Είσοδος στην Ελλάδα, το αργότερο εντός των επομένων δύο ετών

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, η μεγαλύτερη γερμανική αλυσίδα discount Aldi, σχεδιάζει την επέκταση της και στην Ελλάδα εντός των επομένων δύο ετών, μέσω της αυστριακής  Hofer, την οποία έχει από καιρό τώρα εξαγοράσει. Η είσοδος της εταιρείας ακολουθεί την Plus (Tengelmann Group), η οποία ξεκινάει το φετινό Μάρτιο στην Αθήνα (μετά τη Ρουμανία, στην οποία ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο).

 

Στη γερμανική αγορά και όσον αφορά το πρόγραμμα των κρασιών, τόσο η Aldi, όσο και οι υπόλοιπες αλυσίδες discount, ακολουθούν πλέον μία διπλή στρατηγική : Από τη μία πλευρά προσφέρουν εξαιρετικά χαμηλές τιμές για το βασικό πρόγραμμα των προϊόντων τους και από την άλλη προσπαθούν μέσω της προώθησης κρασιών υψηλής ποιότητας και τιμής να «εξισορροπήσουν» τα κέρδη τους.  

 

Για παράδειγμα, η Aldi μείωσε από την αρχή του έτους τις τιμές για τα Bordeaux, τα Dornfelder και τα Chianti, ενώ ταυτόχρονα προσέφερε μία μεγαλύτερη ποικιλία ακριβότερων brands, όπως Amarone, Eiswein και διάφορα άλλα. Αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών ήταν να αυξηθεί η μέση τιμή των πωλουμένων κρασιών στα ράφια της (επίσης σε αυτά της Lidl) ενώ, σύμφωνα με τη Nielsen, το μερίδιο αγοράς σε αξία των discounts αυξήθηκε πολύ περισσότερο (δύο φορές σχεδόν) από το μερίδιο αγοράς σε ποσότητα.

 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα της Aldi, η οποία ανέκαθεν ήταν (απαράβατος κανόνας) η ηγέτης της αγοράς στην τιμολογιακή πολιτική, είναι η εύρεση (αγορές) των κρασιών, αφού απαιτεί την γρήγορη αποστολή των εμπορευμάτων, ενώ παραγγέλνει ποσότητες μεταξύ 100.000 και 1.000.000 φιαλών τη φορά. Συνήθως απαιτείται η συνδυασμένη προσπάθεια πολλών παραγωγών μαζί, έτσι ώστε να εξασφαλισθούν οι ποσότητες και η ταχύτητα παράδοσης.

 

Στις υπόλοιπες αλυσίδες discount υπάρχουν πάντοτε ελλείψεις στα ράφια, κάτι που ποτέ δεν συμβαίνει στην Aldi, αποτελώντας ένα από τα βασικότερα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα. Οι πελάτες της δεν είναι «γευσιγνώστες» και μάλλον «οδηγούνται» από την εταιρεία στην αγορά κρασιών, τα οποία σε διαφορετικές περιπτώσεις δεν θα αγόραζαν. Εντυπωσιακή είναι η ικανοποίηση των πελατών της από τα κρασιά που προσφέρει, γεγονός εξαιρετικό κατά τους εξειδικευμένους ερευνητές του κλάδου.

 

Τέλος, το μερίδιο αγοράς των καταστημάτων discount σε σχέση με τα κρασιά αυξάνεται συνεχώς, εις βάρος των «κλασικών» αλυσίδων με αποτέλεσμα αυτές, μη έχοντας τη δυνατότητα να κερδίσουν μερίδια από τα discount, να ανταγωνίζονται αυξημένα τις κάβες.



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.