ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Βερόπουλος: Μια ιστορία που ξεκίνησε τον 19ο αιώνα και συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας…

     

 

 

Η ενασχόληση της οικογένειας Βερόπουλου με το εμπόριο είναι πάρα πολύ παλιά. Αρκετές γενιές της οικογένειας ασχολήθηκαν με το εμπόριο τροφίμων μέσα σε ταραγμένες εποχές, μη διστάζοντας να ξαναρχίσουν από το μηδέν όποτε το επέβαλαν οι έκτακτες περιστάσεις κάθε εποχής. Μετά τον δεύτερο παγκόσμιο και τον εμφύλιο πόλεμο που σημάδεψαν την σύγχρονη Ελλάδα, η οικογένεια Βερόπουλου επανέρχεται, πραγματοποιώντας σημαντικές εξαγωγές τροφίμων την δεκαετία του 1950 και διεισδύοντας παράλληλα και στην Ελληνική αγορά. Στις αρχές της επόμενης δεκαετίας (1963) δημιουργεί ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στο Αιγάλεω και προχωράει,  σε συνεργασία με τον Διεθνή Όμιλο SPAR, στην δημιουργία αλυσίδας καταστημάτων. Τρεις περίπου δεκαετίες αργότερα (1993) υιοθετείται η επωνυμία «Όμιλος Σούπερ Μάρκετ Βερόπουλος» συνεχίζοντας μια πορεία ανάπτυξης που απλώθηκε και έξω από τα Ελληνικά σύνορα με την δημιουργία καταστημάτων στα Σκόπια και την Σερβία.  

 

 

 

 

Βερόπουλος: Διανομή κατ΄ οίκο

 

 

 

Σήμερα, ο Όμιλος λειτουργεί 228 συνολικά καταστήματα εκ των οποίων τα 99 στην Αττική, τα 87 σε δεκάδες αστικά κέντρα της περιφέρειας (σε 13 από τα καταστήματα αυτά λειτουργούν και πρατήρια βενζίνης), 31 καταστήματα στην Κρήτη με την επωνυμία «Χαλκιαδάκης», 8 καταστήματα στα Σκόπια με την επωνυμία «VERO» και 3 Υπέρ-Μάρκετ στην Σερβία με την επωνυμία «Super VERO», ενώ σε ορισμένες περιοχές λειτουργεί και ειδική υπηρεσία για «διανομή κατ΄ οίκον». 

 

 

 

 

Super Vero στην Σερβία

 

 

Τα 20 μεγαλύτερα καταστήματα του Ομίλου είναι ιδιόκτητα, ενώ διαθέτει (ιδιόκτητες) αποθήκες και κέντρο διανομής στην Μάνδρα Αττικής σε στεγασμένο χώρο 20 χιλιάδων τ.μ. σε μια συνολική έκταση 50 στρεμμάτων. Σε ένα ενιαίο χώρο στεγάζονται συσκευαστήρια (οσπρίων, ζάχαρης, οπωροπωλείου κ.α.). Παράλληλα ο Όμιλος διαθέτει συσκευαστήριο κρέατος σε ιδιόκτητο κτίριο στον Βοτανικό με ψυκτικούς θαλάμους 4.000 τ.μ.

 

Ό Όμιλος έχει δημιουργήσει εδώ και τρεις δεκαετίας μια σειρά 400 προϊόντων «ιδιωτικής» ετικέτας με το σήμα «Spar». Τα προϊόντα αυτά είναι τα πιο βασικά προϊόντα καθημερινής χρήσης, με ανταγωνιστικές τιμές – φθηνότερες από τα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα που διαθέτει. Πάντως, η στρατηγική των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας «Spar» περιλαμβάνει τρία διαφορετικά επίπεδα: Το πρώτο επίπεδο αφορά προϊόντα που έχουν υψηλό δείκτη «ευαισθησίας» στις τιμές, το δεύτερο αφορά προϊόντα με πολύ καλή σχέση ποιότητας και τιμής και το τρίτο επίπεδο προϊόντα premium – όλα με το ίδιο σήμα.

 

Ο συνολικός κύκλος εργασιών του Ομίλου «αγγίζει» το 1 δις Ευρώ (991,2 εκατ. Ευρώ το 2009, +0,8% σε σχέση με το 2008) από τα οποία τα 53,6 εκ. Ευρώ (+2,5% σε σχέση με το 2008) προέρχονται από τα Σκόπια και 38,5 εκ. Ευρώ από την Σερβία (-5,5% σε σχέση με το 2008). Ο «Όμιλος Σούπερ Μάρκετ Βερόπουλος» καταλαμβάνει την πέμπτη θέση στην Ελληνική αγορά (μετά από τις «Carrefour / Μαρινόπουλος», «Lidl», «ΑΒ Βασιλόπουλος» και «Σκλαβενίτης»). Για το 2010 ο Όμιλος προγραμματίζει την λειτουργία 2 ακόμα καταστημάτων στην Σερβία  και ενός μεγάλου εμπορικού κέντρου με έδρα τα Σκόπια.

 

Ο «Όμιλος Σούπερ Μάρκετ Βερόπουλος» απασχολεί 6.000 άτομα υιοθετώντας ένα αξιόλογο «κοινωνικό πρόσωπο»: Πολιτιστικό Κέντρο με πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες, ιδιόκτητες εγκαταστάσεις – κατασκηνώσεις για τα παιδιά των εργαζομένων στον Όμιλο κ.α.

 

Πέρσι ο Όμιλος κέρδισε τίτλο του καλύτερου καταστήματος «Retail Store», στην κατηγορία supermarket των Retail Business Awards 2009 για το κατάστημα της περιοχής του Ολυμπιακού Χωριού στους Θρακομακεδόνες. Το βραβείο αυτό αναδεικνύει το καλύτερο κατάστημα της χώρας σε επίπεδο εξυπηρέτησης, positioning αλλά και επίτευξης θετικής πορείας και υγείας στα οικονομικά του αποτελέσματα.

 

 

K&Β  Analysis

28 Μαίου 2010

kb@kbanalysis.com

 

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.