ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Εξαγωγές Ελληνικής μπύρας: Περιορίστηκαν σε συνολική αξία το 2010, αλλά αυξήθηκαν εντυπωσιακά στις εστίες του απόδημου Ελληνισμού.

 

 

 

 

 

 

Οι περιορισμένες επιδόσεις των εξαγωγών Ελληνικής μπύρας το 2010 επιδεινώθηκαν σε αξία, βελτιώθηκαν σε συνολική ποσότητα λίτρων και παρουσίασαν μια εντυπωσιακή βελτίωση στις εστίες του απόδημου ελληνισμού σαν συνέπεια της συνεχιζόμενης καμπάνιας με το σύνθημα «Αγοράζουμε Ελληνικά».    

 

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά:

 

Οι συνολικές εξαγωγές ελληνικής μπύρας το έτος 2010 έφθασαν τα 17,5 εκ. Ευρώ έναντι 18,3 εκ. Ευρώ το 2009 (μείωση αξίας κατά 4,3%).

 

Αντίθετα, η εξαχθείσα ποσότητα σε λίτρα παρουσίασε αύξηση κατά 4,2%, αφού το 2010 εξήχθησαν 31,7 εκ. λίτρα ελληνικής μπύρας έναντι 30,5 εκ. λίτρων του 2009. Τούτο σημαίνει ότι η μέση τιμή της εξαγόμενης μπύρας μειώθηκε το 2010 ανά λίτρο κατά 8% περίπου (από 0,60 Ευρώ ανά λίτρο το 2009 σε 0,55 Ευρώ ανά λίτρο το 2010).

 

Η ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει η ελληνική αγορά μπύρας είναι δεδομένο ότι επηρεάζουν και τις εξαγωγικές μας επιδόσεις στον τομέα αυτόν:

 

(1) Τα συμπτώματα ολιγοπωλίου που παρουσιάζει πλέον η ελληνική αγορά μπύρας (βλπ. άρθρα μας  Μπύρα: Η ακτινογραφία της ελληνικής αγοράς εμφανίζει έντονα συμπτώματα μονοπωλίου! 28/5/2010 και Ελληνική αγορά μπύρας : Στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού από το έτος 2005, χωρίς όμως καμιά γνωμοδότηση μέχρι σήμερα 27/1/2011) και τα υψηλά μερίδια αγοράς της «Αθηναϊκής Ζυθοποιίας» (θυγατρικής της Ολλανδικής Heineken) επηρεάζουν και τις εξαγωγές Ελληνικής μπύρας αφού το κυρίαρχο ενδιαφέρον της Ολλανδικής Heineken είναι φυσικά συγκεντρωμένο στην Ελληνική αγορά και όχι στις εξαγωγές. Άλλωστε, επεκτείνεται σε γειτονικές χώρες (όπως Βουλγαρία, ΠΓΔΜ) με νέες επενδύσεις που στοχεύουν στις τοπικές αγορές. 

 

(2) Η «Μύθος» (δημιουργήθηκε και τοποθετήθηκε στην Ελληνική αγορά από τον Κωνσταντίνο Μπουτάρη και σήμερα βρίσκεται υπό τον έλεγχο του πολυεθνικού Ομίλου Calsberg) έχει πολύ εντονότερο εξαγωγικό ενδιαφέρον αφού πέρα από το καθαρά ελληνικό σήμα ήδη διαθέτει πολύ αξιόλογη εξαγωγική δραστηριότητα σε 30 χώρες του κόσμου.

 

(3) Από τα υπόλοιπα ελληνικά σήματα μπύρας, η «Βεργίνα» κάνει ολοένα και μεγαλύτερες εξαγωγές, στα σχετικά περιορισμένα επίπεδα που βρίσκεται η συνολική της παραγωγή, ενώ η εντυπωσιακή πρεμιέρα της μπύρας «Fix Hellas» στην Ελληνική αγορά δεν επιτρέπει ακόμα την επέκταση της σε εξαγωγικές δραστηριότητες - τουλάχιστον πριν να εξασφαλιστεί η απαραίτητη παραγωγική της επάρκεια. Θεωρείται πάντως εξαιρετικά πιθανό να επηρεαστεί θετικά το σύνολο των εξαγωγών μπύρας της χώρας μας μόλις δραστηριοποιηθεί έντονα στις αγορές του εξωτερικού η «Fix Hellas» αφού ο απόδημος ελληνισμός διατηρεί ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς με το ιστορικό αυτό σήμα ελληνικής μπύρας.

 

 

 

 

 

Οι Top 10 αγορές στις οποίες εξάγεται ελληνική μπύρα είναι οι εξής:

 

                                     Έτος 2009                                  Έτος 2010     

ΧΩΡΑ

ΛΙΤΡΑ

ΑΞΙΑ

ΛΙΤΡΑ

ΑΞΙΑ

Διαφορά (αξία)

ΑΛΒΑΝΙΑ

16.020.973

9.497.943

15.112.777

8.125.613

-13,8%

ΚΥΠΡΟΣ

2.929.706

2.526.630

3.668.612

2.806.112

+11%

ΙΣΡΑΗΛ

5.544.538

1.250.874

7.682.097

1.479.017

+19%

Π.Γ.Δ.Μ.

1.974.195

1.490.983

1.504.352

1.049.466

-30%

Η.Π.Α.

866.375

561.092

711.692

641.797

+14%

ΒΕΛΓΙΟ

73.677

64.917

589.617

469.866

+633%

ΓΕΡΜΑΝΙΑ

258.553

279.227

271.930

467.849

+68%

ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ

866.375

503.508

91.607

455.399

-10%

Κάτω Χώρες

311.674

263.516

460.959

388.529

+47%

Αυστραλία

158.722

139.777

350.706

381.871

+174%

Σύνολα

Top 10

29.004.788

16.578.467

30.444.349

16.265.519

 

-1,8%

Στοιχεία: Ελληνική Στατιστική Αρχή

 

Όπως προκύπτει από τον παραπάνω πίνακα αρκετές χώρες (αλλά και άλλες χώρες που δεν περιλαμβάνονται στις Top 10) αύξησαν σημαντικά τις εισαγωγές ελληνικής μπύρας. Η αύξηση αυτή πιθανότατα οφείλεται στην καμπάνια «Αγοράζουμε Ελληνικά»  που συνεχίζει να διεξάγει ο απόδημος Ελληνισμός σε κάθε γωνιά του κόσμου: Η Αυστραλία π.χ. σημείωσε αύξηση εισαγωγών Ελληνικής μπύρας κατά 174%, το Βέλγιο κατά 633%, η Γερμανία κατά 68%, οι κάτω χώρες κατά 47%, οι ΗΠΑ κατά 14%, η Γαλλία κατά 44%, η Αγγλία κατά 48%, η Σουηδία κατά 24% κ.ο.κ.ε.

 

Οι συνολικές αξίες παραμένουν ακόμα χαμηλές αλλά σίγουρα δείχνουν μια τάση η οποία ελπίζουμε να ενταθεί σημαντικά το 2011!

 

 

Αθήνα, 17 Μαρτίου 2011

 

Λεωνίδας Κουμάκης*

kb@kbanalysis.com

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (1) 8/3/2010

Προτιμάτε με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα:

Η πιο απλή και πρακτική λύση στα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (2) 14/6/2010

Δυναμική καμπάνια στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (3) 12/7/2010

  Μπορούμε να ξεπεράσουμε την κρίση – είναι στο χέρι μας!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (4)  5/2/2011

Πρόκληση για την νέα γενιά και την ελληνική νεολαία – και όχι μόνο.

 

 

  

ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΕΤΑΙΡΙΕΣ:

(Κάντε κλικ επάνω στο όνομα)

 

Βαρβαγιάννη (Ούζο) ,  Βεργίνα (Μπύρα) , Βίκος (Νερά) ,

Δωδώνη (Γαλακτοκομικά) , Ήλιος (Μπαχαρικά) ,

ΙΝΟ (Κρασί) , ΙΟΝ (Σοκολάτα) , Κτήμα Σκούρα (Κρασί) ,

Λουξ (Αναψυκτικά), Μ Ε Τ Α Χ Α , Μινέρβα (Ελαιουργική) ,

 Μπουτάρη (κρασί) , Παπαδημητρίου (Βαλσαμικό) ,

Παπαδοπούλου (Μπισκότα) , Coca Cola (Αναψυκτικά),

Terra Creta (Ελαιόλαδο), Fix Hellas (Μπύρα)

 

 

 

*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).   

 

 

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.