ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Lidl Ελλάς: Αξιοποιεί την αρνητική οικονομική συγκυρία με σημαντική επέκταση στην χώρα μας διαθέτοντας πλήθος εισαγόμενων προϊόντων αλλά και «Ελληνικό πρόγραμμα» που συνεχώς διευρύνεται.

 

 

 

 

 

Η Lidl (ένα από τα πολύ σημαντικά Γερμανικά «τεθωρακισμένα» στον Πρώτο Παγκόσμιο Οικονομικό Πόλεμο που βρίσκεται σε εξέλιξη  -βλπ. σχετικό άρθρο του Βασίλη Βιλιάρδου με τίτλο Β! Μέρος - Πρώτος παγκόσμιος οικονομικός πόλεμος: Ενδιάμεσος απολογισμός της θηριώδους μάχης στο χρηματοπιστωτικό κυβερνοχώρο! 29/3/2009-), ξεκίνησε την δραστηριότητά της στην Ελλάδα το 1999 και μέσα σε μια δεκαετία «σκαρφάλωσε» στις κορυφαίες θέσεις του λιανεμπορίου της χώρας μας.

 

Αν και το «σύστημα» της Γερμανικής αλυσίδας είναι να «εξάγει» Γερμανικά προϊόντα στις χώρες που δραστηριοποιείται με πολύ φτηνές τιμές (κάτι που είναι καταστροφικό για την χώρα μας κάτω από τις σημερινές οικονομικές συνθήκες), στα καταστήματα της Lidl στην Ελλάδα υπάρχει και ένα αξιόλογο «Ελληνικό πρόγραμμα».

 

Στα πλαίσια της εκστρατείας που ξεκινήσαμε από τον Μάρτιο του 2010 με το σύνθημα «Αγοράζουμε Ελληνικά», ζητήσαμε από την Lidl αναλυτικές πληροφορίες για το «Ελληνικό πρόγραμμα» της, με σκοπό να προβάλλουμε την σημαντική για την ελληνική οικονομία πλευρά της εμπορικής δραστηριότητας της αλυσίδας, αφού είναι γνωστό πως με κάθε εισαγόμενο προϊόν που αγοράζουμε είτε από την Lidl είτε από οποιαδήποτε άλλη αλυσίδα, «σφίγγουμε» περισσότερο την οικονομική θηλιά που βρίσκεται σήμερα στον λαιμό της χώρας μας.

 

Δυστυχώς η αλυσίδα Lidl αρνήθηκε οποιαδήποτε πληροφορία για το «Ελληνικό πρόγραμμα» της, λες και πρόκειται για «επτασφράγιστο μυστικό» της εμπορικής της δραστηριότητας  στην χώρα μας. Ανάλογα «επτασφράγιστα μυστικά» κρατάει και για άλλα σημαντικά θέματα όπως ο συνολικός κύκλος εργασιών που πραγματοποιεί στην χώρα μας, ο αριθμός των εργαζομένων που απασχολεί και –μέχρι πρόσφατα- ο ακριβής αριθμός των καταστημάτων που λειτουργούν στην Ελλάδα. Στα θέματα αυτά υπάρχει μια μυστικοπάθεια που δεν είναι «Ελληνικό φαινόμενο» αλλά αφορά ολόκληρο τον Όμιλο Lidl / Schwarz είτε στην Γερμανία, είτε σε οποιαδήποτε χώρα και αν δραστηριοποιείται!

 

Από δειγματοληπτική έρευνα που πραγματοποιήσαμε σε καταστήματα της αλυσίδας στην Ελλάδα, διαπιστώσαμε, πέρα από την πληθώρα (πάσης φύσεως και κατηγορίας) εισαγόμενων προϊόντων, και ένα αξιόλογο πρόγραμμα Ελληνικών προϊόντων που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: Αρτοποιήματα (διάφορα ψωμιά, κέικ, κριτσίνια), Εμφιαλωμένα Νερά, Χυμούς, Ελληνικά κρασιά, Ούζο, Τσίπουρο, Γαλακτοκομικά (φέτα, φρέσκο γάλα, γιαούρτι πρόβειο και αγελαδινό κ.α.), Σαλάτες (Κρεατοσαλάτα, τυροκαυτερη κ.α.), Εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, Ελληνικό καφέ, Ζάχαρη και άλλα. Μάλιστα, με πρόσφατη ανακοίνωση της η αλυσίδα γνωστοποίησε ότι διευρύνει συνεχώς το «Ελληνικό πρόγραμμα», χωρίς όμως ειδικότερες πληροφορίες.

 

Στο συντριπτικό πάντως ποσοστό του «Ελληνικού Προγράμματος» υπάρχουν και αντίστοιχα εισαγόμενα: Γερμανικό γάλα με ανθόγαλα, Γάλα υψηλής παστερίωσης, βούτυρα, μαργαρίνες, τυροσαλάτα, μελιντζανοσαλάτα, εισαγόμενα κρασιά, εισαγόμενα οινοπνευματώδη, εισαγόμενες μπύρες (και μάλιστα πολύ φθηνές) τοστ ψωμί, χυμοί φρούτων και εκατοντάδες άλλα εισαγόμενα προϊόντα.

 

Σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά είναι αυτονόητη η ελεύθερη κυκλοφορία όλων των προϊόντων σε απόλυτη αντιστοιχία με την ελεύθερη εξαγωγή των ελληνικών προϊόντων.

 

Η σημερινή όμως οικονομική κατάσταση της χώρας μας επιβάλλει να περιορίσουμε τις εισαγωγές και να αυξήσουμε τις εξαγωγές για να αντέξουμε στην τεράστια οικονομική πίεση που δεχόμαστε από τους «δανειστές» μας. Άλλωστε, αυτή είναι και η μοναδική ελπίδα να τους εξοφλήσουμε!

 

Για να συμβεί όμως κάτι τέτοιο (δεν μπορεί φυσικά να «επιβληθεί» από πουθενά) θα πρέπει να το κάνουν αποφασιστικά οι Έλληνες καταναλωτές από μόνοι τους! Πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι με τις δικές τους επιλογές μπορούν να σώσουν όχι μόνο την χώρα τους αλλά και τον ίδιο τους τον εαυτό. Μπορούν να μετατρέψουν το αρνητικό εμπορικό μας ισοζύγιο σε θετικό ανατρέποντας θεαματικά τις σημερινές «ισορροπίες»!

 

Αρκεί όλοι να θυμόμαστε πως (όπως υποστηρίζουν οι πλέον έγκριτοι οικονομολόγοι) αν οι μισοί μόνο Έλληνες προτιμούσαν με επιμονή για τις καθημερινές τους ανάγκες προϊόντα με την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν» τα οξύτατα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας θα είχαν λυθεί ως δια μαγείας!

 

Οι Έλληνες καταναλωτές μπορούν να παραδειγματιστούν από την αποφασιστική συμπεριφορά των Γερμανών καταναλωτών όταν ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής τους πλανήτη μας, η Wal Mart «μπήκε» με τεράστιες επενδύσεις στην Γερμανική αγορά πουλώντας πάμφθηνα εισαγόμενα προϊόντα:  Οι Γερμανοί καταναλωτές δεν τα αγόραζαν (και ας ήταν φθηνότερα από τα δικά τους) με αποτέλεσμα η Wal Mart να υποχρεωθεί σε τεράστιες ζημιές εκατοντάδων εκατομμυρίων Ευρώ και να αποχωρήσει από την Γερμανική αγορά!  (βλπ. άρθρο μας Wal-Mart: Ο ηγέτης του παγκόσμιου λιανεμπορίου εξυπηρετεί 100 εκ. καταναλωτών ετησίως σε 15 χώρες του κόσμου, αλλά απέτυχε παταγωδώς να διεισδύσει στην Γερμανική αγορά. 7/10/2010).

 

Η πρόσφατη επέκταση της Lidl Hellas ξεκίνησε όταν ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της, η Aldi, αποφάσισε για ειδικούς λόγους να αποχωρήσει από την Ελλάδα (βλπ. άρθρο μας Η Aldi έβαλε λουκέτο σε όλα τα καταστήματα της στην Ελλάδα, η Lidl αξιοποιεί την ευκαιρία και επεκτείνεται με σημαντικές επενδύσεις.  13/1/2011).

 

Ήδη, από τις 14 Απριλίου 2011 ανοίγουν επτά νέα καταστήματα (το σύνολο των καταστημάτων της αλυσίδας υπολογίζεται πλέον, μαζί με τα νέα καταστήματα, σε 212 σε ολόκληρη την Ελλάδα) από τα οποία τρία  στην Αττική (Ανθυπολοχαγού Ρεγγούκου 12, Κάτω Πατήσια, Θηβών 186-190, Λεωφόρος Θηβών και Λ. Μαραθώνος 227 & Θησέως, Νέα Μάκρη), τρία στην Θεσσαλονίκη (Βριούλων 33, Καλαμαριά, Ιατρού Γωγούση 37, Σταυρούπολη και Προέκταση Παπάγου, Θέρμη) και ένα στην Αχαΐα (Παλαιά Οδός Πατρών-Αθηνών, Ρίο-Ακταίο) ενώ ετοιμάζεται πυρετωδώς (μαζί με άλλα) και το νέο κατάστημα της Παιανίας Αττικής στην κεντρική λεωφόρο της Παιανίας.

 

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η Lidl Hellas η αλυσίδα

 

  • «είναι η μόνη εταιρία που απορρόφησε τρεις φορές την αύξηση του ΦΠΑ μέσα στο 2010»,
  • «δεσμεύεται να συνεισφέρει στην αειφόρο ανάπτυξη και να βρίσκεται κοντά στην κοινωνία με την ίδια δυναμική και στο μέλλον, μέσω προγραμμάτων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που έχει αναπτύξει και εφαρμόζει»
  • «στηρίζει ενεργά Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις και Ιδρύματα ευπαθών κοινωνικών ομάδων στις περιοχές που δραστηριοποιείται, ενώ, παράλληλα προάγει την ιδέα του εθελοντισμού ανάμεσα στους εργαζόμενους της».

  

 

 

Εμείς εκείνο που ευχόμαστε είναι οι Έλληνες πελάτες της αλυσίδας (για τους πολυπληθείς οικονομικούς μετανάστες είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς γιατί - εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων- είναι προβληματική η μαζική επικοινωνία μαζί τους) να προτιμούν με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα ώστε να ενθαρρύνουν έμπρακτα την αλυσίδα να περιορίσει το πλήθος των εισαγόμενων προϊόντων που διαθέτει από τα καταστήματα της και να επιταχύνει την διεύρυνση του «Ελληνικού Προγράμματος» που προσφέρει!

 

 

 

 

Αθήνα, 7 Απριλίου 2011

 

Λεωνίδας Κουμάκης*

kb@kbanalysis.com

 

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (1) 8/3/2010

Προτιμάτε με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα:

Η πιο απλή και πρακτική λύση στα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (2) 14/6/2010

Δυναμική καμπάνια στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (3) 12/7/2010

  Μπορούμε να ξεπεράσουμε την κρίση – είναι στο χέρι μας!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (4)   5/2/2011

 Πρόκληση για την νέα γενιά και την ελληνική νεολαία – και όχι μόνο.

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (5)   6/5/2011

Απόδημος Ελληνισμός και φιλέλληνες:

Οι καταλυτικές δυνάμεις που μπορούν να οδηγήσουν την Ελλάδα

στην έξοδο από την κρίση, εύκολα και αποτελεσματικά.

ή

Greeks Abroad and Philhellenes:

The catalyst that may quickly and effectively lead Greece out of the crisis.

 

 

 

ΑΛΛΟ άρθρο για LIDL

Lidl / Όμιλος Schwarz: Ακόμα και οι γίγαντες μπορεί να κλονιστούν… 22/1/2010

 

 

 

*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).   

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.