
Ένα ιστορικό όνομα στον χώρο του ελληνικού κρασιού (Μπουτάρης) αντιμετωπίζει την κρίση που πλήττει με σφοδρότητα την ελληνική οικονομία με «αναδιάταξη» δυνάμεων στον πιο κρίσιμο τομέα κάθε επιχείρησης : τον εμπορικό.
Την άνοιξη του 2009, εν όψει της επερχόμενης κρίσης, η Διοίκηση του Ομίλου αποφάσισε την αναδιάρθρωση του εμπορικού τομέα της εσωτερικής αγοράς δημιουργώντας σε συνεργασία με την «Β.Σ. Καρούλιας» (μιας από τις κορυφαίες εμπορικές εταιρείες οίνων και αλκοολούχων ποτών της χώρας μας) ένα νέο φορέα («IMA Beverages») για την διάθεση των προϊόντων του στην εσωτερική αγορά.
Η συμφωνία συνεργασίας προέβλεπε αρχική διάρκεια πέντε ετών αλλά στην εφαρμογή της δεν παρουσίασε τα αναμενόμενα και από τις δύο πλευρές αποτελέσματα επηρεασμένη προφανώς από την απρόσμενη σφοδρότητα της οικονομικής κρίσης η οποία επηρεάζει ολόκληρη την Ελληνική οινοποιία (Βλπ. άρθρο μας 25/8/2010 Ελληνική Οινοποιία: Οι 10 μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου, οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και οι υποχρεώσεις μας σαν επαγγελματίες ή καταναλωτές). Έτσι φέτος τον Φεβρουάριο αποφασίστηκε από κοινού η μείωση του χρόνου συνεργασίας από πέντε σε δύο χρόνια με αποτέλεσμα η συνεργασία αυτή να λήξει οριστικά στις 30 Απριλίου 2011.
Ο Όμιλος Μπουτάρη διαθέτει στην αγορά ελληνικά κρασιά εξαιρετικής ποιότητας από τους σημαντικότερους αμπελώνες της χώρας μας (Νάουσα, Αττική, Πελοπόννησο, Σαντορίνη, Κρήτη κ.α) παράλληλα με το πρόγραμμα των κρασιών Καμπά τα οποία εντάχτηκαν στον Όμιλο το 1991.
Μετά το «βελούδινο» διαζύγιο με την «Καρούλιας», ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Κωνσταντίνος Μπουτάρης* σε μήνυμα του (με ημερομηνία 6/5/2011) προς τους συνεργάτες και τους πελάτες της επιχείρησης, αφού τονίζει πως «Μαθαίνουμε να ζούμε σε μια πρωτόγνωρη ύφεση και πιστεύουμε ότι όλοι έχουμε γίνει πιο σοφοί» εκφράζει την αισιοδοξία του σημειώνοντας πως «Το κοινό παρελθόν μας, η προϊστορία στις σχέσεις μας και η ανταλλαγή ιδεών είναι εγγύηση για τη λύση και των σημερινών, πραγματικά δύσκολων προβλημάτων».
Έτσι ο Όμιλος Μπουτάρη διαθέτοντας ένα όνομα που ταυτίζεται με το εκλεκτό ελληνικό κρασί (βλπ. άρθρο μας 22/9/2010 με τίτλο Μπουτάρη: Το διαχρονικό όνομα του καλού ελληνικού κρασιού) βρίσκεται σήμερα μπροστά σε μια νέα αρχή στην οργάνωση του εμπορικού της τμήματος και στην αντιμετώπιση μιας από τις πιο ισχυρές κρίσεις που αντιμετώπισε στην μακρόχρονη πορεία της.

Νάουσα Μπουτάρη): Το πρώτο ερυθρό εμφιαλωμένο κρασί
στην ιστορία της νεότερης Ελλάδας (1897)
Η διανομή των προϊόντων του Ομίλου ανατέθηκε στην «Διακίνηση ΑΕ» (την πρώτη εταιρία στην Ελλάδα που δραστηριοποιήθηκε στον τομέα παροχής υπηρεσιών logistics) ενώ παράλληλα προχωρεί με ταχύτατους ρυθμούς η στελέχωση του νεοσύστατου εμπορικού τμήματος που εξυπηρετεί πλέον όλους τους πελάτες εσωτερικού σε όλα τα κανάλια διανομής**:
Ο Τάκης Δρομούσης ανέλαβε την Διεύθυνση Πωλήσεων Νοτίου Ελλάδος, ο Θανάσης Παρδάλης την Διεύθυνση Πωλήσεων Βορείου Ελλάδος και ο Γιώργος Ρεκατσίνας την Διεύθυνση Key Accounts όλης της Ελλάδος.
Την διεύθυνση του marketing ανέλαβε η Μαρίνα Μπουτάρη, πρωτότοκη κόρη του Κωνσταντίνου Μπουτάρη (εντάχτηκε στον Όμιλο το 1995) ενώ ο Γιώργος Παλιεράκης ανέλαβε τα καθήκοντα του Marketing Manager.
Η δυσοίωνη πάντως οικονομική συγκυρία προβληματίζει έντονα την Διοίκηση του Ομίλου η οποία το 2010 αντιμετώπισε (όπως άλλωστε οι περισσότερες οινοποιίες) μείωση του κύκλου εργασιών ο οποίος το 2007 ήταν 32,6 εκ. Ευρώ, το 2008 32,2 εκ. Ευρώ, το 2009 26,9 εκ. Ευρώ ενώ το 2010 υποχώρησε σε 13,3 εκ. Ευρώ (βλπ. σχετικό πίνακα που ακολουθεί)
Μπουτάρης Ι. & Υιός ΑΕ (ΑΡΜΑΕ 19584/52/Β/89/8 /2010)
|
ΕΤΟΣ |
Κύκλος Εργασιών € |
Μικτά κέρδη € |
Καθαρά κέρδη προ φόρων € |
Σύνολο υποχρεώσεων |
|
2007 |
32.626.000 |
15.745.000 |
554.000 |
44.522.000 |
|
2008 |
32.246.000 |
13.990.000 |
-937.000 |
50.539.000 |
|
2009 |
26.908.000 |
8.861.000 |
-361.000 |
40.546.000 |
|
2010 |
13.345.229 |
1.577.754 |
-2.849.922 |
37.603.000 |
Πίνακας: Λ. Κουμάκης
Από την εποχή της κυκλοφορίας του πρώτου ερυθρού εμφιαλωμένου κρασιού στην ιστορία της νεότερης Ελλάδας από το Οινοποιείο της Νάουσας (1897, Νάουσα Μπουτάρη) μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πάρα πολλά πράγματα στην μακρά πορεία της οινοποιίας που ίδρυσε πριν από τέσσερις γενεές της οικογένειας ο Ιωάννης Μπουτάρης.

Οινοποιείο Μπουτάρη στην Σαντορίνη:
Ανάμεσα στα 10 Αρχιτεκτονικά Θαύματα του Οινικού Κόσμου
Το 2011 βρίσκει τον Όμιλο (πλέον) Μπουτάρη με έξη οινοποιεία – κοσμήματα της Ελληνικής οινοποιίας (Νάουσα, Σαντορίνη, Κρήτη, Αττική, Γουμένισσα, Μαντινεία) καθώς και με ένα οινοποιείο στο εξωτερικό (Ν. Γαλλία), με εκατοντάδες διακρίσεις και βραβεία για τα προϊόντα Μπουτάρη από ολόκληρο τον κόσμο αλλά και με μια μεγάλη κρίση να τον απειλεί. Η κρίση αυτή αντιμετωπίζεται τόσο με την επείγουσα αναδιάρθρωση του εμπορικού τομέα της οινοποιητικής στο εσωτερικό και την ταυτόχρονη ενίσχυση των ήδη εξαιρετικών εξαγωγικών επιδόσεων όσο και με μερικές άλλες απαραίτητες «κινήσεις» σε μια προσπάθεια να δοθεί η σωστή απάντηση στα πιεστικά προβλήματα της τρέχουσας συγκυρίας.
Άλλωστε η ιστορία της Μπουτάρη είναι πλούσια σε παραδείγματα πετυχημένων «απαντήσεων» σε πλήθος προκλήσεων που αντιμετώπισε στην διάρκεια της υπερ-αιωνόβιας πορείας της μέχρι σήμερα. Και η σημερινή κρίση δεν αποτελεί τίποτα άλλο από μια ακόμα πρόκληση!
Λεωνίδας Κουμάκης
25 Μαΐου 2011
koumakis@kbanalysis.com
*Το 1996 τα αδέλφια Κωνσταντίνος και Γιάννης Μπουτάρης, εκπρόσωποι της τρίτης γενιάς της οικογένειας, αποφάσισαν να χωρίσουν τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες με τον Κωνσταντίνο Μπουτάρη να αναλαμβάνει την ηγεσία του Όμιλου Μπουτάρη και τον Γιάννη Μπουτάρη να δημιουργεί το «Κτήμα Κυρ-Γιάννη» (1997) και στην συνέχεια να στρέφεται στην πολιτική και να εκλέγεται Δήμαρχος Θεσσαλονίκης (2010) παραδίδοντας την σκυτάλη στον πρωτότοκο γιό του Στέλιο (Βλπ. άρθρο μας 14/2/2011 με τίτλο Στέλιος Μπουτάρης: Μια διαφορετική και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα άποψη για το Ελληνικό κρασί).
**Στοιχεία επικοινωνίας με το νέο εμπορικό τμήμα του Ομίλου Μπουτάρη: Τηλέφωνο 210 660 5300, Fax 210 603 9852, e-mail sales@boutari.gr . Περισσότερες πληροφορίες για την εταιρία Μπουτάρη υπάρχουν στο ατομικό περίπτερο (σε δύο γλώσσες) που διατηρεί στην X-Hellenica, την Διαρκή Έκθεση Ελληνικών Τροφίμων & Ποτών στο Διαδίκτυο η οποία λειτουργεί στην ιστοσελίδα μας ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.boutari.gr .
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Αγοράζουμε Ελληνικά (1) 8/3/2010
Προτιμάτε με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα:
Η πιο απλή και πρακτική λύση στα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας!
Αγοράζουμε Ελληνικά (2) 14/6/2010
Δυναμική καμπάνια στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής!
Αγοράζουμε Ελληνικά (3) 12/7/2010
Μπορούμε να ξεπεράσουμε την κρίση – είναι στο χέρι μας!
Αγοράζουμε Ελληνικά (4) 5/2/2011
Πρόκληση για την νέα γενιά και την ελληνική νεολαία – και όχι μόνο.
Αγοράζουμε Ελληνικά (5) 6/5/2011
Απόδημος Ελληνισμός και φιλέλληνες:
Οι καταλυτικές δυνάμεις που μπορούν να οδηγήσουν την Ελλάδα
στην έξοδο από την κρίση, εύκολα και αποτελεσματικά.
ή
Greeks Abroad and Philhellenes:
The catalyst that may quickly and effectively lead Greece out of the crisis.
Ενδεικτικός κατάλογος Ελληνικών προϊόντων
Κάντε κλικ εδώ *
*Στον κατάλογο αυτό προστίθενται συνεχώς νέα προϊόντα.
Για να προτείνετε προσθήκη νέων προϊόντων παράκληση να αποστείλετε
μήνυμα στο kb@kbanalysis.com σημειώνοντας:
Κατηγορία προϊόντος (π.χ. έπιπλα ή είδη προσωπικής υγιεινής ή υποδήματα κλπ, κλπ)
Εμπορικό σήμα προϊόντος και επωνυμία της εταιρίας που το παράγει.