ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Wal Mart: Ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής του πλανήτη μας θα προσφέρει μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος εκατοντάδες προϊόντα που παράγουν γυναίκες από 24 φτωχές χώρες του κόσμου.

  

 

 

Η Wal Mart δεν είναι μόνο ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής του πλανήτη μας ο οποίος το τελευταίο οικονομικό έτος που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2011 κατέρριψε κάθε ρεκόρ τζίρου φθάνοντας τα 418,9 δις Δολάρια (με 60 διαφορετικά σήματα) αλλά και ο μεγαλύτερος εργοδότης του ιδιωτικού τομέα της παγκόσμιας οικονομίας απασχολώντας 2,1 εκατομμύρια εργαζόμενους!

 

Η Wal Mart εκτός από την μητρική της αγορά (ΗΠΑ) δραστηριοποιείται και σε 15 ακόμα χώρες του κόσμου με μεγαλύτερη επιτυχία σε Μεξικό (στις 31 Αυγούστου 2011 λειτουργούσε 1.887 καταστήματα), Βρετανία (538 καταστήματα), Βραζιλία (490 καταστήματα), Ιαπωνία (414 καταστήματα) και Κίνα (346 καταστήματα).  

 

Στους τρεις πίνακες που ακολουθούν καταγράφεται πολύ συνοπτικά η εικόνα και η πορεία της Wal Mart. 

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 1: ΠΩΛΗΣΕΙΣ* WAL MART σε Δις Δολάρια (2006-2011)

 

 

2011

2010

2009

2008

2007

2006

Πωλήσεις

418,9

405

401,1

373,8

344,8

308,9

% Αύξηση

3,4%

1%

7,3%

8,4%

11,6%

9,8%

*Όλες οι χρήσεις αρχίζουν 1 Φεβρουαρίου και κλείνουν την 31/1 του επομένου έτους.

 

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 2: ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ WAL MART σε Δις Δολάρια (2010-2011)

 

ΧΩΡΕΣ

2011

%

2010

%

ΗΠΑ (Διάφορα σήματα)

260,0

62

258,2

63,8

ΗΠΑ (Sam’s Club)

49,9

12

46,7

11,5

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ

109,0

16

100,1

24,7

ΣΥΝΟΛΑ

418,9

100

405,0

100

 

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 3: ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕ 60 ΣΗΜΑΤΑ ΣΕ ΗΠΑ ΚΑΙ 15 ΧΩΡΕΣ

  

 

2011

2010

2009

2008

2007

ΣΕ ΗΠΑ*

4.413

4.360

4.314

4.195

4.076

ΕΚΤΟΣ ΗΠΑ

4.557

4.099

3.595

3.093

2.733

ΣΥΝΟΛΟ

8.970

8.459

7.909

7.288

6.809

 

 

 

Η Wal Mart εδώ και χρόνια αντιμετωπίζει οριμένα προβλήματα με την δημόσια εικόνα της αφού κατηγορείται έντονα πως χρησιμοποιεί «αθέμιτους τρόπους» σε τρίτες χώρες (μεροκάματα πείνας) προκειμένου να εξασφαλίσει το χαμηλότερο δυνατό κόστος, την μεγάλη ανταγωνιστικότητα και τα πληθωρικά κέρδη της. Η έντονη κριτική που δέχτηκε η εταιρία με δημοσιεύματα και το μήνυμα (σλόγκαν) «Το υψηλό κόστος των χαμηλών τιμών» εξέφρασαν μια μεγάλη δυσαρέσκεια των πελατών της αλυσίδας για την πολιτική που ακολουθούσε σε χώρες της Αφρικής, της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής για να εξασφαλίσει «φθηνό» εργατικό δυναμικό.

 

Η Wal Mart προκειμένου να «αμβλύνει» την βαρύτητα των κατηγοριών αυτών εφαρμόζει, στο πλαίσιο του γενικού προγράμματος Next Generation Walmart πολλά και διαφορετικά επι μέρους προγράμματα και πρακτικές σε επίπεδο προσωπικού (υγείας, καλύτερης αμοιβής, υποστήριξης ατόμων με κοινωνικά κριτήρια κ.α.), σε επίπεδο χορηγιών σε φιλανθρωπικές και μη κερδοσκοπικές δραστηριότητες (κάτι που της χάρισε πρόσφατα την πρώτη θέση στον κατάλογο των «πιο γενναιόδωρων εταιριών» από το Forbes), καθώς επίσης και σε επίπεδο προμηθευτών.

 

Μια σοβαρή προσπάθεια στο τελευταίο αυτό επίπεδο (των προμηθευτών) αφορά μια πραγματικά εξαιρετική πρωτοβουλία: Από τον Απρίλιο του 2012 στην ιστοσελίδα της Wal Mart, η οποία δέχεται πολλά εκατομμύρια επισκεπτών, θα υπάρχει ειδική ενότητα από την οποία θα πωλείται μια μεγάλη συλλογή από διάφορα προϊόντα (είδη λαικής τέχνης, κοσμήματα, φορέματα, ακόμα και καφές) τα οποία παρασκευάζουν μόνο γυναίκες, σε γυναικείους συνεταιρισμούς ή σε δικές τους μικρές επιχειρήσεις από 24 περίπου φτωχές χώρες του κόσμου – από την Γουατεμάλα και την Ταυλάνδη μέχρι την Αιθιοπία, την Κένυα αλλά και την Νότια Αμερική.

 

Μέχρι το 2016 το ηλεκτρονικό κατάστημα της Wal Mart, θα διαθέτει 500 διαφορετικά προϊόντα που θα παράγουν 20.000 περίπου γυναίκες από τουλάχιστον 24 φτωχές χώρες του κόσμου.  Το συγκεκριμμένο πρόγραμμα στοχεύει, μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου με βάση την πανίσχυρη πλατφόρμα της Wal Mart, στην οικονομική υποστήριξη γυναικών φτωχών χωρών οι οποίες διαθέτουν χαρακτηριστικά ιδιαίτερης τέχνης. Η υποστήριξη αυτή, σύμφωνα με το πρόγραμμα, θα προσφέρει την δυνατότητα σε 20.000 και πλέον γυναίκες υποβαθμισμένων περιοχών του πλανήτη μας να ξεφύγουν από την φτώχεια διαθέτοντας τα προϊόντα που παράγουν με τρόπο αξιοπρεπή και βιώσιμο.

 

 

 

 

Τέλος, αξίζει να θυμηθούμε ότι η Wal Mart, ο παγκόσμιος γίγαντας του λιανεμπορίου που απλώνεται σε πολλές χώρες του κόσμου, όταν επιχείρησε να διεισδύσει στην Γερμανική αγορά διαθέτοντας τεράστια ποσά, απέτυχε παταγωδώς λόγω της νοοτροπίας των Γερμανών καταναλωτών να προτιμούν τις δικές τους αλυσίδες λιανικής (Aldi, Lidl, Metro, Edeka κλπ) και να μην αγοράζουν τα φθηνότερα προϊόντα που τους πρόσφερε η Wal Mart (Βλπ. άρθρο μας 7/4/2010 Wal-Mart: Ο ηγέτης του παγκόσμιου λιανεμπορίου εξυπηρετεί 100 εκ. καταναλωτών ετησίως σε 15 χώρες του κόσμου, αλλά απέτυχε παταγωδώς να διεισδύσει στην Γερμανική αγορά).

 

Η νοοτροπία αυτή των Γερμανών καταναλωτών εξηγεί και το γεγονός ότι καμιά απολύτως από τις κορυφαίες (μη Γερμανικές) αλυσίδες του παγκόσμιου λιανεμπορίου, με παρουσία σε πολλές δεκάδες σε ολόκληρο τον κόσμο (φυσικά, και στην Ευρώπη) δεν υφίσταται στην Γερμανική αγορά!

 

 

  

 

Αθήνα, 26 Σεπτεμβρίου 2011

 

Λεωνίδας Κουμάκης*

Kb@kbanalysis.com

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Οι Top-10 αλυσίδες λιανικής / χονδρικής στην Ελλάδα το 2011

(κάντε κλικ στα παρακάτω άρθρα)

 Νο 1 έως 5      Νο 6 έως 10

 

 

Βασίλης Βιλιάρδος

Η Κρίση των Κρίσεων

 

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (4) :

Πρόκληση για την νέα γενιά και την ελληνική νεολαία – και όχι μόνο.

 

 

 

*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.