ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Μπύρα : Το πανόραμα της ελληνικής αγοράς ζύθου με τις 18 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή ελληνικής μπύρας.

 

 

Είναι γεγονός ότι η Ελληνική αγορά μπύρας παρουσίαζε τις τελευταίες δεκαετίες μια μεγάλη «συγκέντρωση», με πολύ υψηλά ποσοστά μεριδίων αγοράς σε ένα μόνο παραγωγό – την θυγατρική της Ολλανδικής Heineken «Αθηναϊκή Ζυθοποιία». Ενώ δηλαδή, στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης ακόμα και των Βαλκανίων, οι ετικέτες εγχώριας μπύρας μετριούνται σε εκατοντάδες ή και χιλιάδες, στην χώρα μας για ολόκληρες δεκαετίες ήταν μετρημένες στα δάκτυλα των χεριών μας!

Ήδη όμως, από το 2005, όταν ξεκίνησε η εναρμόνηση της ελληνικής με την κοινοτική νομοθεσία, άρχισε σταδιακά μια αργή αλλά σταθερή αλλαγή τοπίου (Σχετικό με το θέμα αυτό είναι το άρθρο μας 27/1/2011 Ελληνική αγορά μπύρας: Στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού από το έτος 2005, χωρίς καμμιά γνωμοδότηση μέχρι σήμερα). Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η Ελληνική νομοθεσία έχει εν έτει 2012 ισχύουσες, γραφειοκρατικές και ασφυκτικές διατάξεις που θεσπίστηκαν πριν από .... 90 χρόνια και οι οποίες (περιέργως) εξακολουθούν να ζούν και να βασιλεύουν μέχρι σήμερα!

Η μεγάλη ύφεση που παρατηρήθηκε στην Ελλάδα το 2011, κλόνισε ολόκληρη την οικονομία χωρίς βέβαια να αφήσει ανεπηρέαστη την αγορά του ζύθου. Η συνολική κατανάλωση μπύρας στην Ελλάδα (εγχώρια παραγωγή & εισαγωγές) υπολογίζεται ότι το 2011 μειώθηκε στα 3.650.000 εκατόλιτρα (έναντι 3,9 εκ. Εκατόλιτρων του 2010), με σημαντική διαφοροποίηση των επι μέρους χαρακτηριστικών της αγοράς ως εξής:

·         Οι πωλήσεις ζύθου στην ζεστή αγορά (κυρίως μικρά και μεγάλα σουπερμάρκετ σε ολόκληρη την χώρα) εκτιμάται ότι δεν επηρεάστηκαν ιδιαίτερα κυρίως εξ αιτίας της στροφής των καταναλωτών από τα πανάκριβα πλέον (λόγω της αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης) εισαγόμενα αλκοολούχα ποτά στην πολύ φθηνότερη, επώνυμη ελληνική μπύρα.

·         Αντίθετα, η κρύα αγορά (εστιατόρια, περίπτερα, καφενεία κλπ) που διαθέτει τουλάχιστον πενταπλάσια σημεία πώλησης, είχε σημαντική μείωση εξ αιτίας της συρρίκνωσης της καταναλωτικής δαπάνης και τον περιορισμό του φαγητού έξω από το σπίτι.

·         Οι πωλήσεις των εισαγόμενων σημάτων μπύρας εκτιμάται ότι υποχώρησαν πολύ περισσότερο από το ποσοστό υποχώρησης της συνολικής κατανάλωσης της ελληνικής αγοράς ζύθου. Το ίδιο φαίνεται να ισχύει για τις φθηνές, εισαγόμενες μπύρες ιδιωτικής ετικέτας οι πωλήσεις των οποίων, σύμφωνα με δημοσιευμένη έρευνα που αφορά το οκτάμηνο του 2011 (Symphony IRI) υποχώρησαν σε όγκο σε δηψίφιο ποσοστό.

·         Η εντυπωσιακή πρεμιέρα της Fix Hellas που επανακυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2010, η εκτιμώμενη αύξηση των πωλήσεων τόσο της «Μύθος» όσο και της «Βεργίνα» κατά την διάρκεια του 2011, ο σημαντικός περιορισμός των εισαγωγών μπύρας (υπολογίζονται σε 400.000 περίπου εκατόλιτρα), σε συνδυασμό με την επιτυχημένη δραστηριοποίηση σε τοπικό κυρίως επίπεδο (Κέρκυρα, Ρόδος, Κρήτη, Εύβοια, Καλαμάτα, Αργος κ.α.) πολλών μικροζυθοποιείων – και όχι μόνο, δημιουργεί πολύ αργά αλλά σταθερά, μια αλλαγή τοπίου της ελληνικής αγοράς ζύθου.

Ας εξετάσουμε λοιπόν αναλυτικά, στο κατώφλι του έτους 2012, την σημερινή κατάσταση στην ελληνική αγορά μπύρας, με το πανόραμα των  επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας στον τομέα της παραγωγής (άσχετα αν κάνουν ταυτόχρονα και εισαγωγές μπύρας) και την εκτιμώμενη κατανάλωση ζύθου στην ελληνική αγορά μπύρας το έτος 2011: 

 

 

(1)  ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ

Η «Αθηναική Ζυθοποιία» ιδρύθηκε το 1963 ενώ η πρώτη παραγωγική μονάδα (από τις τέσσερις που υπάρχουν σήμερα στην χώρα μας – η τέταρτη αφορά το φυσικό μεταλλικό νερό ΙΟΛΗ) λειτούργησε το 1965. Η «Αθηναική Ζυθοποιία» αποτελεί μέλος του Ομίλου Heineken N.V. ο οποίος διαθέτει 200 σήματα, 140 ζυθοποιία σε 70 χώρες του κόσμου και πραγματοποιεί κύκλο εργασιών (2010) πάνω από 16 δις Ευρώ.

Το 2012 βρίσκει την «Αθηναική Ζυθοποιία», τον αναμφησβήτητο ηγέτη της ελληνικής αγοράς μπύρας, μπροστά σε μια αρνητική οικονομική συγκυρία που επηρεάζει αναπόφευκτα όλη την ελληνική οικονομία. Επί πλέον, η ενίσχυση της «μόδας» των μικρών ζυθοποιίων καθώς και η είσοδος ή η ανάπτυξη αξιόλογων ανταγωνιστών από την άλλη, απαιτεί εύστοχες κινήσεις ώστε να προστατευτούν οι εξαιρετικοί δείκτες που παρουσιάζει σε διάφορους τομείς (1.100 εργαζόμενοι, 170 εκατομμύρια Ευρώ σε άμεσους και έμεσους φόρους, 25 εκ. Ευρώ επενδύσεις μόνο το 2011 –άλλα 17 εκ. είχαν επενδυθεί το 2010- και πολύ σημαντική προσφορά σε πράσινες δράσεις, στην κοινωνία και στον πολιτισμό). Ανάμεσά τους, η ανάπτυξη των εξαγωγών με την προώθηση ελληνικής μπύρας χωρίς αλκοόλ στις αραβικές χώρες, η διεύρυνση των ήδη αξιόλογων εξαγωγικών επιδόσεων, που καλύπτουν το 8% της συνολικής παραγωγής με διάφορα ελληνικά σήματα (ΑΛΦΑ, Zorbas, Marathon), η παραγωγή στην Ελλάδα και η προώθηση νέων προϊόντων (μπύρα Bio5 με την ζυθοποίηση πέντε διαφορετικών δημητριακών, μπύρα Buckler χωρίς καθόλου αλκοόλ) και η διατήρηση και το 2012 μιας τιμολογιακής πολιτικής που θα αποφεύγει (όσο είναι δυνατόν) αυξήσεις τιμών λαμβάνοντας υπ΄ όψη την δύσκολη οικονομική συγκυρία που επικρατεί στην Ελλάδα.

Σήμερα, η  «Αθηναική Ζυθοποιία» προσφέρει πλήθος ετικετών ζύθου που είτε παράγονται στην Ελλάδα (Amstel, Heineken, ΑΛΦΑ, Fischer, Buckler, BIOΣ 5 κ.α), είτε εισάγονται από το εξωτερικό (Sol, Mc Farland, Erdinger, Duvel, Chimay κ.α).

Το 2011, η «Αθηναική Ζυθοποιία» υπολογίζεται ότι διέθεσε (εσωτερικό & εξαγωγές)  περί τα 2.250.000 εκατόλιτρα ζύθου.

Η οικονομική πορεία της «Αθηναικής Ζυθοποιίας» την περίοδο 2007-2010 (τα οικονομικά στοιχεία του 2011 θα γίνουν γνωστά σε μερικούς μήνες) αποτυπώνεται στον πίνακα που ακολουθεί:

 

ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΑΕ (AΡMAE 7727/01ΔΤ/Β/86/29)

 

ΕΤΟΣ

Κύκλος Εργασιών

Μικτά κέρδη 

Καθαρά κέρδη προ φόρων  

Σύνολο υποχρεώσεων

2007

435.264.067

109.740.144

78.236.132

156.346.990

2008

460.847.879

112.751.405

83.716.590

162.603.801

2009

448.320.418

102.467.248

64.861.632

164.561.816

2010

440.794.375

78.785.432

29.526.869

156.148.603

 

 

 (2) ΜΥΘΟΣ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ

Η Μύθος Ζυθοποιία (εγκαταστάσεις παραγωγής στην Θεσσαλονίκη, κέντρα διανομής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη) είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία στην Ελλάδα και μέλος του Ομίλου Carlsberg, του τέταρτου μεγαλύτερου και ταχέως αναπτυσσόμενου Ομίλου ζυθοποιίας στον κόσμο, τα προϊόντα του οποίου πωλούνται σε περισσότερες από 150 αγορές. Η Μύθος Ζυθοποιία παράγει στην Ελλάδα την μπύρα Mythos, καθώς και τις μπύρες Kaiser Double Malt και Henninger, απασχολεί 300 εργαζόμενους και εξάγει την ελληνική μπύρα Mythos σε περισσότερες από 30 χώρες του κόσμου. Για την παραγωγική της διαδικασία στην χώρα μας η Μύθος Ζυθοποιία εφαρμόζει το Σύστημα Διαχείρισης και Ασφάλειας των τροφίμων HACCP (ISO 22000 : 2005), το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας (ISO 9001:2008) και το Διεθνές Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης (ISO 14001 : 2004), ενώ στον τομέα της κοινωνικής ευθύνης έχει βραβευτεί (2005) για την εφαρμογή των καλύτερων πρακτικών στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού.

Η ιστορία της Μύθος Ζυθοποιία ξεκινάει με την ίδρυση της Henninger Hellas το 1968. Είκοσι τέσσερα χρόνια αργότερα (1992) η Henninger Hellas εξαγοράστηκε από τον Όμιλο Μπουτάρη ο οποίος το 1997 κυκλοφόρησε την μπύρα Mythos που γνώρισε αμέσως μεγάλη επιτυχία. Το 2002 η Mythos (εν τω μεταξύ η Henninger Hellas μετονομάστηκε σε Μύθος Ζυθοποιία) αποκτήθηκε από την Scottish & Newcastle και το 2008 εντάχτηκε στον Όμιλο Carlsberg. Η μπύρα Mythos, βραβεύτηκε με χρυσό βραβείο το 2001 στον Καναδικό διαγωνισμό «2001 INTERBEER INTERNATIONAL BEER & WHISKEY COMPETITION» μετά από «τυφλή δοκιμή» ανάμεσα σε 200 συμμετοχές ενώ το 2008 καθώς και το 2011 απέσπασε το Βραβείο Ανώτατης Γεύσης 2 αστέρων (Superior Taste Award) από τον οργανισμό International Taste & Quality Institute (iTQi) μετά από «τυφλή δοκιμή» ανάμεσα σε εκατοντάδες προϊόντα από ολόκληρο τον κόσμο και από διαφορετικές κατηγορίες. Εξ άλλου, η Μύθος Ζυθοποιία εισάγει και διανέμει στην ελληνική αγορά τις μπύρες Carlsberg, Corona Extra, Kronenbourg 1664, Grimbergen, Shneider Weisse και τις μπύρες της Diageo Guinness & Kilkenny.

Η «Μύθος Ζυθοποιία» το 2011 υπολογίζεται ότι διέθεσε (εσωτερικό & εξαγωγές) 550.000 περίπου εκατόλιτρα ζύθου.

Η (εξαιρετική) οικονομική πορεία της «Μύθος Ζυθοποιία» την πενταετία 2006-2010 (τα οικονομικά στοιχεία του 2011 θα γίνουν γνωστά σε μερικούς μήνες) αποτυπώνεται στον πίνακα που ακολουθεί:

 

ΜΥΘΟΣ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΑΕ  (ΑΡΜΑΕ 1220/62/Β/86/1480)

 

ΕΤΟΣ

Κύκλος Εργασιών

Μικτά κέρδη 

Καθαρά κέρδη προ φόρων  

Σύνολο υποχρεώσεων

2006

47.942.801

27.433.378

-367.707

6.720.896

2007

52.496.630

30.736.910

2.238.961

7.287.954

2008

61.064.599

35.409.121

2.881.461

9.138.543

2009

65.545.885

36.640.924

7.538.412

11.611.652

2010

74.473.737

39.115.155

5.077.612

11.573.144

 

 

 

 

(3) ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΑΕ

Η «Ολυμπιακή Ζυθοποιία» σήμερα αποτελεί τον τρίτο μεγάλο σταθμό στο εντυπωσιακό ταξίδι της «Fix Hellas» που ξεκίνησε το 1864, δηλαδή πριν από εκατόν σαράντα οκτώ ολόκληρα χρόνια! (Για την ιστορική διαδρομή της Φιξ μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο μας με τίτλο Μπύρα Fix: Άλλαξαν χέρια τα σήματα της ιστορικής ελληνικής μπύρας με σχετική επικαιροποίηση του κειμένου –στο τέλος του άρθρου- τον Φεβρουάριο 2010).

Η μπύρα «FIX Hellas» έκανε εντυπωσιακή επιστροφή στην Ελληνική αγορά την άνοιξη του 2010, αντάξια της ιστορίας της, «σκαρφαλώνοντας» στην τρίτη θέση της ελληνικής αγοράς λίγους μόλις μήνες μετά την επανακυκλοφορία της.

Η επιτυχημένη αυτή επιστροφή βασίστηκε σε μια μικρή ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών: Το 2005 οι αδελφοί Ηλίας και Γιώργος Γκρέκης ίδρυσαν  τις «Ελληνικές Μικροζυθοποιίες» Α.Ε. και τρία χρόνια αργότερα (2008) η πλειοψηφία των μετοχών (51%) της ΑΕ «Ελληνικές Μικροζυθοποιίες» εξαγοράστηκε από τον Γιάννη Χήτο, ένα εκ των ιδιοκτητών και πρόεδρο ΔΣ της «ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ». Τον επόμενο χρόνο (2009) η ΑΕ «Ελληνικές Μικροζυθοποιίες» απορρόφησε την «Ολυμπιακή Ζυθοποιία ΑΕ» (την οποία είχε ιδρύσει το 2000 ο Βασίλης Κουρτάκης) και την πρώτη ημέρα του Ιανουαρίου του 2010 η ΑΕ «Ελληνικές Μικροζυθοποιίες» μετονομάστηκε σε «Ολυμπιακή Ζυθοποιία ΑΕ» έχοντας πλέον στην διάθεση της όλα τα σήματα της πιο ιστορικής ελληνικής μπύρας: της μπύρας FIX.

Το υπερσύγχρονο εργοστάσιο της «Ολυμπιακής Ζυθοποιίας ΑΕ» βρίσκεται στη Ριτσώνα Ευβοίας με παραγωγική δυνατότητα 480.000 εκατόλιτρων ετησίως. Η «FIX Hellas» διατίθεται στην ελληνική αγορά σε συσκευασίες επιστρεφόμενων φιαλών των 500 & 330 ml., αλουμινένιων κουτιών των  500 & 330 ml., σε βαρέλι των 30 lt., καθώς και σε παραδοσιακή φιάλη μιας χρήσης 330 ml.  ενώ οι περισσότερες από τις συσκευασίες αυτές, ήδη άρχισαν να εξάγονται σε Κύπρο, Γερμανία, Σουηδία, Αγγλία, Δανία, Σιγκαπούρη κ.α.

Τα οικονομικά αποτελέσματα της πρώτης εταιρικής χρήσης της «Ολυμπιακής Ζυθοποιίας ΑΕ» (Μάρτιος 2010 – Δεκέμβριος 2011), η οποία ήδη απασχολεί 150 εργαζόμενους (31/12/2011), θα δημοσιευτούν σε λίγους μήνες, αν και θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως δεν θα είναι ζημιογόνα, παρά τις πολύ μεγάλες επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν (ξεπερνούν τα 40 εκατ. Ευρώ) και το ιδιαίτερα σημαντικό επικοινωνιακό πρόγραμμα που εφαρμόστηκε την πρώτη περίοδο της επανακυκλοφορίας της.

Η «Ολυμπιακή Ζυθοποιία ΑΕ»  το 2011 υπολογίζεται ότι διέθεσε (εσωτερικό & εξαγωγές) 250.000 περίπου εκατόλιτρα ζύθου.

 

 

(4) ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ

Η «Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε», με έδρα την βιομηχανική περιοχή της Κομοτηνής, ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 1998 και τον επόμενο χρόνο (1999) ξεκίνησε τις δραστηριότητες της με την παραγωγή, εμφιάλωση  και εμπορία μπύρας ανώτερης  ποιότητας. Δημιουργός της «Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης Α.Ε», ο Δημήτρης Πολιτόπουλος, γεννημένος στην Αθήνα, με σπούδες Χημικού Μηχανικού στο Siebel Institute of  Technology Chigago των Η.Π.Α.

 

Σήμερα, δώδεκα χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία της, η Μπύρα Βεργίνα (Premium, Kόκκινη / ανήκει στην κατηγορία των Special Beers και Weiss) κυκλοφορεί σε φιάλες των 330 ml & 500 ml, σε κουτάκι των 330 ml & 500 ml, καθώς και σε βαρέλι των 30 & 50 λίτρων. Η «Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε» παράγει και διαθέτει επίσης την μπύρα Edelsteiner (Premium Pilsner) – όλα τα προϊόντα της Ζυθοποιίας διανέμονται πανελλαδικά ενώ η σειρά της μπύρας  Βεργίνα εξάγεται στην Αμερική (από το 1999) καθώς και σε Αυστραλία, Κύπρο,  Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία και Αλβανία.    

 

Οι στόχοι της «Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης Α.Ε» για το 2012 περιλαμβάνουν την (συνεχιζόμενη εδώ και χρόνια) ανανέωση και αναβάθμιση του μηχανολογικού της εξοπλισμού, την εξάπλωση και την εδραίωση της στην ελληνική αγορά καθώς και την αύξηση των εξαγωγών της.

 

Η «Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε»  το 2011 υπολογίζεται ότι διέθεσε (εσωτερικό & εξαγωγές) 200.000 περίπου εκατόλιτρα ζύθου.

Η εξαιρετική οικονομική πορεία της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης Α.Ε» την πενταετία 2006-2010 (τα οικονομικά στοιχεία του 2011 θα γίνουν γνωστά σε μερικούς μήνες) αποτυπώνεται στον πίνακα που ακολουθεί:

 

ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ ΑΕ  (ΑΡΜΑΕ 35100/67/Β/96/Β003)

 

ΕΤΟΣ

Κύκλος Εργασιών

Μικτά κέρδη 

Καθαρά κέρδη προ φόρων  

Σύνολο υποχρεώσεων

2006

5.621.137

1.435.004

74.645

3.182.804

2007

6.942.459

1.838.275

-101.033

4.525.473

2008

8.423.637

2.291.972

61.995

6.227.245

2009

10.246.472

2.977.117

32.472

7.092.425

2010

14.097.477

5.608.186

313.275

6.911.299

 

 

 

 

 

(5) ΕΖΑ ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ

Η «Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης ΑΕ (ΕΖΑ)» δημιουργήθηκε το 1989 σαν «Lowenbrau Hellas» με εργοστάσιο ζυθοποιίας που δημιουργήθηκε στην Αταλάντη - η ομόνυμη Γερμανική μπύρα κυκλοφορούσε στην ελληνική αγορά από το 1980.  Δέκα τέσσερα χρόνια αργότερα (2003) ο έλεγχος της εταιρίας, η οποία είχε μετονομαστεί σε «Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης ΑΕ (ΕΖΑ)» από το 1998, πέρασε στην οικογένεια Συριανού. Για μια δεκαετία περίπου, η εμπειρία της παραγωγής Γερμανικής μπύρας εμπλουτίστηκε με την τεχνογνωσία παραγωγής της βελγικής μπύρας Stella Artois. Το 2011, η αναδιάρθρωση της ΕΖΑ περιέλαβε και την αλλαγή της εταιρικής της ονομασίας σε «ΕΖΑ Πρότυπος Ελληνική Ζυθοποιία» καθώς και του σήματός της.

Το 2012 βρίσκει την «ΕΖΑ Πρότυπος Ελληνική Ζυθοποιία» να απασχολεί 100 εργαζόμενους, να εφαρμόζει ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαδικασιών παραγωγής και περιβαλλοντικής φροντίδας, συμμορφούμενη με τα πρότυπα ELOT EN ISO 22000:2005 και να εντείνει την υποστήριξη της στα σήματα Berlin (της νέας Premium Lager  που παράγεται με μία εντελώς νέα συνταγή και ζυμώνεται για 21 ολόκληρες μέρες πριν διατεθεί στην κατανάλωση) και την Pils Hellas (μια μπύρα την οποία η ΕΖΑ εμπνεύστηκε από το 1996 - σήμερα της παρέχει ισχυρή επικοινωνιακή υποστήριξη). Η «ΕΖΑ Πρότυπος Ελληνική Ζυθοποιία» εισάγει και διαθέτει επίσης στην Ελληνική αγορά τις μπύρες Krombacher, Bavaria Premium, σταρένιες μπύρες της Arcobrau με ή χωρίς αλκοόλ καθώς και Βελγικές μπύρες (Μοναστηριακή Augustijn - Ζυμωμένη με μαγιά σαμπάνιας και Gulden Draak - Ζυμωμένη με μαγιά κρασιού απο το Bordeaux).

Η «ΕΖΑ Πρότυπος Ελληνική Ζυθοποιία» το 2011 υπολογίζεται ότι διέθεσε 180.000 περίπου εκατόλιτρα ζύθου.

Η οικονομική πορεία της «ΕΖΑ Πρότυπος Ελληνική Ζυθοποιία» την πενταετία 2006-2010 (τα οικονομικά στοιχεία του 2011 θα γίνουν γνωστά σε μερικούς μήνες) αποτυπώνεται στον πίνακα που ακολουθεί:

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΑΤΑΛΑΝΤΗΣ  (ΑΡΜΑΕ 17626/14/Β/88/7)

 

ΕΤΟΣ

Κύκλος Εργασιών

Μικτά κέρδη 

Καθαρά κέρδη προ φόρων  

Σύνολο υποχρεώσεων

2006

14.699.010

7.001.311

47.333

4.593.687

2007

14.359.340

6.422.822

170.303

4.683.772

2008

14.942.425

5.833.039

-46.832

6.002.885

2009

13.515.621

4.474.915

-79.447

5.025.923

2010

12.319.315

3.546.260

-163.377

5.962.761

 

 

 

(6) Εμμ.Παπαδημητρίου Α.Ε / ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΡΟΔΟΥ A.E..

Ο Μανώλης Παπαδημητρίου είναι ο ιδρυτής της πρώτης Ροδίτης Ζυθοποιίας την δεκαετία του 1980, η οποία έγινε ταυτόχρονα και η πρώτη εταιρία που έφερε και εφάρμοσε το Post-Mix με πιστολάκι και συσκευασία Bag-In-Box στην Ελλάδα.  Η «Ε. Παπαδημητρίου ΑΕ» παράγει και διακινεί την μπύρα Magnus Magister (Premium Lager) και τα αναψυκτικά Δροσιά – το 2003 δημιούργησε μια νέα, υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής στην Κρεμαστή της Ρόδου, πιστοποιημένη από την TUV Austria για ένα πλήρες σύστημα διαχείρισης ποιότητας καθώς και από την Rabek Enginering (Πιστοποιητικό ποιότητας). Το δίκτυο διανομής της «Ε. Παπαδημητρίου ΑΕ» καλύπτει όχι μόνο την Ρόδο ή τα Δωδεκάνησα αλλά και  Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Σάμο, Μυτηλήνη, Κυκλάδες, Πελοπόννησο, Ιόνια νησιά και Κύπρο. Η «Ε. Παπαδημητρίου ΑΕ» υπολογίζεται ότι διέθεσε 30.000 περίπου εκατόλιτρα ζύθου κατά την διάρκεια του 2011. Τα οικονομικά αποτελέσματα των τελευταίων ετών (εκτός από εκείνα του 2011 που θα γίνουν γνωστά σε μερικούς μήνες) αποτυπώνονται στον πίνακα που ακολουθεί:

 

«ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ» ΑΕ (ΑΡΜΑΕ 45776/80/Β/2000/10)

 

ΕΤΟΣ

Κύκλος Εργασιών

Μικτά κέρδη 

Καθαρά κέρδη προ φόρων  

Σύνολο υποχρεώσεων

2007

4.301.187

485.741

183.483

2.831.727

2008

4.813.290

536.666

373.900

7.309.349

2009

5.474.678

747.124

401.406

9.922.682

2010

6.377.913

1.310.464

-350.988

10.058.647

Πίνακας: Λ. Κουμάκης

 

 

(7) CRAFT ΠΡΟΤΥΠΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΑΕ

H «Craft» είναι η πρώτη Ελληνική μικροζυθοποιϊα που ιδρύθηκε στην Αθήνα (ΒΙΠΕ Παιανίας Αττικής) το 1997 και παράγει μπύρα για πρώτη φορά στην Ελλάδα με την φιλοσοφία και το μεράκι της μικρής παραγωγής, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση προς την περιορισμένη αλλά ποιοτική παραγωγή. Η «Craft», η οποία ιδρύθηκε από τον Παύλο Εμμανουηλίδη (σήμερα είναι Πρόεδρος του Σ.Μ.Α.Ζ.Ε., δηλαδή του Συνδέσμου Μικρών Ανεξάρτητων Ζυθοποιών Ελλάδος),  ξεκίνησε την δραστηριότητα της δημιουργώντας εστιατόρια εξοπλισμένα με μονάδες μικροζυθοποιίας όπου η παραγωγή γίνεται μέσα στον χώρο του εστιατορίου (σήμερα λειτουργούν τρία τέτοια εστιατόρια στην Αθήνα – δύο στο Χαλάνδρι και ένα στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας).

Η μικρή παραγωγή προσφέρει την δυνατότητα συνεχών πειραματισμών σε μια ποικιλία διαφορετικών τύπων μπύρας πέρα από τις συνηθισμένες ξανθιές lager. Η «Craft» στο κατώφλι του 2012, 15 χρόνια μετά την ίδρυσή της, έχει καθιερώσει και παράγει τις (συσκευασμένες) μπύρες Craft Pilsner (ξανθιά κλασσική Pilsner), Craft Red Ale (Κόκκινη μπύρα), Craft Weiss (Σταρόμπυρα), Craft Athens Lager (ξανθιά lager) και Craft Black Lager  (Μαύρη lager) – χωρίς όμως να σταματάει την αναζήτηση νέων ιδεών. Την διανομή των προϊόντων της «Craft» ανέλαβε πρόσφατα η ΕΛΓΕΚΑ για ολόκληρη την Ελλάδα – εξαγωγές πραγματοποιούνται απ΄ευθείας από την Craft σε Αυστραλία, Σουηδία και Ιταλία.

Η «Craft» υπολογίζεται ότι διέθεσε 16.000 περίπου εκατόλιτρα το 2011. Τα οικονομικά αποτελέσματα των τελευταίων ετών (εκτός από εκείνα του 2011 που θα γίνουν γνωστά σε μερικούς μήνες) αποτυπώνονται στον πίνακα που ακολουθεί:

 

CRAFT ΠΡΟΤΥΠΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΑΕ (ΑΡΜΑΕ 38450/01ΑΤ/Β97/188)

 

ΕΤΟΣ

Κύκλος Εργασιών

Μικτά κέρδη 

Καθαρά κέρδη προ φόρων  

Σύνολο υποχρεώσεων

2006

2.571.399

685.349

45.314

2.576.184

2007

2.810.139

959.359

56.284

2.733.705

2008

3.410.346

935.438

60.809

4.515.339

2009

3.754.132

1.151.449

18.425

6.372.367

2010

4.205.782

1.341.857

-63.918

6.430.554

 

 

 

(8) ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΗ ΜΙΚΡΟΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΕΠΕ - Corfu Beer 

Η «Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία» ιδρύθηκε το 2007 από τον  Σπύρο Καλούδη  με μια αξιόλογη επένδυση που έφθασε το 1,2 εκ. Ευρώ, σε ένα καταπράσινο τοπίο της Κέρκυρας (στον Αρίλλα, ένα μικρό χωριό στα βόρεια του νησιού). Στο σημείο αυτό δημιουργήθηκε ένα μικρό αλλά σύγχρονο μικροζυθοποιείο με πολύ μεγάλο κέφι αλλά και αγάπη για το αντικείμενο. Εκεί έγινε η παραγωγή μιας φρέσκιας μπύρας, αφιλτράριστης και απαστερίωτης (αυθεντική real ale), κάτι που ακόμα και σήμερα, δεν υπάρχει στην Ελλάδα!

Έτσι, το ξεκίνημα της Corfu Beer έγινε με δύο αφροζυμωτές μπύρες (Real Ale Special και Real Ale Bitter) και ακολούθησε η σειρά Ionian με την Royal Ionian και την Ionian Epos, μια μπύρα διπλής ζύμωσης, με περιεκτικότητα 7,5% αλκοόλ που περιέχει βιολογικά πιστοποιημένο μέλι ανθέων της Κέρκυρας.

Όπως ήταν φυσικό, η ανταπόκριση που συνάντησε η συνολική προσπάθεια υπήρξε εντυπωσιακή: Μέσα σε δύο χρόνια ο κύκλος εργασιών εργασιών της «Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας» έφθασε τις 400.000 Ευρώ, ενώ υπολογίζεται ότι το 2011 διετέθησαν 2.200 εκατόλιτρα μπύρας!

 

 

9) ΖΥΘΟΠΟΙΑ ΖΕΟΣ ΑΕ

Ο Κρις Παπαδήμας, ένας ομογενής από τον Καναδά μαζύ με τους Ντέιβιντ Γουντ και Μπάρι Μιούρεϊ είναι οι δημιουργοί της ζυθοποιίας Ζέος, στο Άργος. Η ζυθοποιία ιδρύθηκε το 1999 και πρόσφερε στην τοπική αγορά φρέσκια απαστερίωτη μπύρα, με σύντομη ημερομηνία λήξης αλλά εξαιρετική γεύση – κάτι που συνεχίζει μέχρι σήμερα σε όσους την επισκέπτονται. Η σταδιακή αύξηση της ζήτησης οδήγησε την μπύρα Ζέος σε φιάλες, ήδη από το 2001. Από τον Απρίλιο του 2011 άρχισαν και περιορισμένες εξαγωγές σε Καναδά και ΗΠΑ. Σήμερα η μικροζυθοποιία (η «ψυχή» της είναι ο εκ των ιδρυτών David Wood) παράγει τις μπύρες ΖΕΟΣ Pilsner (χωρίς παστερίωση), ΖΕΟΣ Black Mak Schwarzbier (σταρένια με μαγιά),   ΖΕΟΣ Blue Mak (Μακεδονική Συνταγή). Η «Ζυθοποιία Ζέος ΑΕ» υπολογίζεται ότι διέθεσε 1.800 περίπου εκατόλιτρα ζύθου κατά την διάρκεια του 2011.

 

 

 

10) SEPTEM ΜΙΚΡΟΖΥΘΟΠΟΙΙΑ

Τον Ιούνιο του 2009 δύο καταξιωμένοι άνθρωποι της αγοράς (τα αδέλφια Σοφοκλής και Γιώργος Παναγιώτου – χημικός / οινολόγος ο πρώτος, οικονομολόγος ο δεύτερος) ίδρυσαν την πρώτυπη μικροζυθοποιία Septem με έδρα το Αυλωνάρι Ευβοίας, στον Δήμο Κύμης Αλιβερίου.

Η Μικροζυθοποιία Septem (που είναι το επτά (7) στα λατινικά, και συμβολίζει τον αριθμό της δημιουργίας) παράγει φρέσκια, μη παστεριωμένη μπύρα η οποία (μέχρι σήμερα) κυκλοφορεί σε τέσσερις τύπους που αντιστοιχούν σε τέσσερις διαφορετικές ημέρες: Septem Μonday's - Pilsner, Septem Fridays - Pale Ale, Septem Thursday's Red Ale και Septem Sundays -Honey Golden Ale, δηλαδή, με χρήση μελιού ανθέων που αφθονεί στην καταπράσινη Εύβοια.

Πρόσφατα, εγκαινιάζοντας μια  νέα σειρά εποχιακών προιόντων,  κυκλοφόρησε την πρώτη ελληνική μαύρη μπύρα τύπου Porter,  που ονομάζεται Septem Seasonal Winter Porter.  Οι μπύρες Septem στον διεθνή διαγωνισμό London International Beer Challenge 2010 απέσπασαν χρυσό μετάλλιο, ενώ η συσκευασία τους ήταν η μεγάλη νικήτρια του τροπαίου της κατηγορίας Design & Packaging. Η μυκροζυθοποιία Septem εξαπλώνεται ταχύτατα πέρα από τα στενά όρια της Εύβοιας αφού διατίθεται πλέον σε επιλεγμένα σημεία σε ολόκληρη την Ελλάδα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, νησιά Αιγαίου, Κρήτη κ.α.), ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες δοκιμαστικές φορτώσεις σε Κύπρο και Αγγλία. Η «Septem»  το 2011 υπολογίζεται ότι διέθεσε 1.000 περίπου εκατόλιτρα ζύθου.

 

 

 

 

11)  ΠΕΙΡΑΪΚΗ ΜΙΚΡΟΖΥΘΟΠΟΙΙΑ

Η «Πειραϊκή Μικροζυθοποιία» ιδρύθηκε στον Πειραιά το 2005 σαν ΕΠΕ – μετατράπηκε σε ΑΕ το 2009 με το σύνολο των μετοχών να περιέρχονται στον Αλέξη Κουμάντο.  Η «Πειραϊκή Μικροζυθοποιία» έχει δημιουργήσει την  πρώτη φρέσκια, ελληνική βιολογική μπύρα παραδοσιακής ζυθοποίησης παντρεύοντας ιδανικά την τεχνολογία που διαθέτει στις εγκαταστάσεις της με την παράδοση στην διαδικασία ζυθοποίησης. Τα προϊόντα της «Πειραϊκής Μικροζυθοποιίας» προσφέρονται σε δύο τύπους (Pils και Pale Ale) – ζυμώνονται και ωριμάζουν σε 6 εβδομάδες ανεξάρτητα εποχής σε δυο εκδοχές με διαφορετική ετικέτα η κάθε μία (φρέσκια και παστεριωμένη). Η «Πειραϊκή Μικροζυθοποιία» υπολογίζεται ότι διέθεσε 1.000 περίπου εκατόλιτρα το 2011, αλλά το φθηνόπωρο του ίδιου χρόνου εγκαταστάθηκε σε μια νέα υπερσύχρονη μονάδα στην ΒΙΠΕ Λαμίας με στόχο τον υπερδιπλασιασμό της ποσότητας αυτής το 2012.

 

 

12) ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΗ ΜΙΚΡΟΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΕΠΕ

Η «Μεσσηνιακή Μικροζυθοποιία» ιδρύθηκε το 2009 από τους Διονύση Χατζόπουλο και Μαρία Αναστασιάδου στο δρόμο Μεσσήνη – Μάδενα, 10 περίπου χιλιόμετρα έξω απο την Καλαμάτα.  Η Μπύρα ΝΕΔΑ (θεότητα των νερών κατά την μυθολογία), της «Μεσσηνιακής Μικροζυθοποιίας», κυκλοφόρησε στην αγορά του νομού Μεσσηνίας τον Μάρτιο του 2009 σε φιάλες 330 & 500 ml καθώς και σε κουτί αλουμινίου 330 ml. Η απήχηση και η ανταπόκριση που συνάντησε  στην τοπική αγορά ήταν σημαντική, έτσι αρχίζει σταδιακά να επεκτείνεται και εκτός του νομού Μεσσηνίας. Το 2011 υπολογίζεται ότι διέθεσε 1.000 περίπου εκατόλιτρα ζύθου.

 

 

13) ΡΕΘΥΜΝΙΑΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΑΕ

Η «Ρεθυμνιακή Ζυθοποιία» τον Αύγουστο του 2001 κυκλοφόρησε στην Ελλάδα την πρώτη βιολογική μπύρα. Δέκα χρόνια αργότερα, στα θετικά της έχει (μεταξύ άλλων) ένα βραβείο ποιότητας και ήθους (Καθημερινή, 2008), μια εγκατάσταση που ολοκληρώθηκε μόλις το 2010 και μια σταθερά ανοδική πορεία του κύκλου εργασιών της, ο οποίος το 2010 έφθασε τα 284.766 Ευρώ. Εναντίον της, έχει την ελληνική γραφειοκρατία που της απαγόρευσε να ονομάζεται «Ρεθυμνιακή μπύρα» γιατί «δεν υπάρχει σχετικό νομοθετικό πλαίσιο» (λες και υπάρχει για πολλά άλλα προϊόντα, όπως π.χ. το «Μέλι Αττική»). Η (Γερμανική)  οικογένεια Brink,  ιδιοκτήτρια της «Ρεθυμνιακής Ζυθοποιίας», αποφάσισε να λύσει το θέμα βάζοντας το όνομα της επάνω στην ετικέτα της μπύρας που παράγει στο Ρέθυμνο: Έτσι «γεννήθηκε» η Brinks Beer η οποία κυκλοφορεί σε δύο τύπους (Ξανθιά και Μαύρη) και παραμένει (όπως και η «Ρεθυμνιακή μπύρα») προϊόν βιολογικής γεωργίας πιστοποιημένο από την ΔΗΩ. Και οι δυο μπύρες Brinks είναι αφιλτράριστες και απαστερίωτες με οινοπνευματικό βαθμό 4,8%. Η «Ρεθυμνιακή Ζυθοποιία» το 2011 υπολογίζεται ότι διέθεσε 1.000 περίπου εκατόλιτρα ζύθου.

 

 

 

14) VAP ΚΟΥΓΙΟΣ ΑΕ

Μια επιχείρηση που δημιουργήθηκε στην Ρόδο από τον Παντελή Κουγιό το 1967, σήμερα βρίσκεται ανάμεσα στις κορυφαίες των Δωδεκανήσων – και όχι μόνο. Το 1980 εξασφάλησε την διανομή των προϊόντων της Pepsico και λίγα χρόνια μετά την μεταφορά της σε μεγάλες εγκαταστάσεις που βρίσκονται στο 9ο χιλιόμετρο Ρόδου – Λίνδου (1991) άρχισε ο σχεδιασμός για την είσοδό της στον τομέα της παραγωγής. Η δραστηριότητα αυτή ξεκίνησε με την εμφιάλωση νερού (Απολλώνιο, 1998) και συνεχίστηκε με σειρά φυσικών χυμών VAP (2005) και πρόσφατα (2009) ζύθου (VAP Draft Beer). Η μπύρα διατίθεται σε συσκευασία 30 και 50 λίτρων εξυπηρετώντας την μεγάλη τουριστική βιομηχανία της Ρόδου σε μπύρα που προσφέρεται σε ποτήρι. Η μπύρα VAP ΚΟΥΓΙΟΣ το 2011 υπολογίζεται ότι διέθεσε 900 περίπου εκατόλιτρα ζύθου. 

 

 

15) ΚΡΗΤΙΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ

Η «Κρητική Ζυθοποιία» (Ι. Λιονάκης & Σια ΟΒΕΕ) ιδρύθηκε το 2007, με έδρα το Ζουνάκι Κυδωνίας Χανίων με Γερμανική τεχνολογία καθώς και την υποστήριξη Γερμανού ζυθοποιού. Πιστοποιημένη κατά ISO 9001:2000 και ISO 22000:20005 για την ασφάλεια τροφίμων και την ποιότητα υπηρεσιών αντίστοιχα, η Χανιώτικη ζυθοποιία παράγει δύο φρέσκιες, αφιλτράριστες και απαστερίωτες μπύρες (χωρίς καμιά επεξεργασία, χωρίς πρόσθετα) τις οποίες προσφέρει σε βαρέλια 20 λίτρων στην περιοχή των Χανίων. Η διάρκεια ζωής της φρέσκιας μπύρας της «Κρητικής Ζυθοποιίας» δεν ξεπερνά τους 2 μήνες, αλλά διαθέτει υψηλή διατροφική αξία. Από το 2008 άρχισε η διάθεση της πρώτης Χανιώτικης μπύρας σε φιάλες με το σήμα «Χάρμα» σε δύο τύπους: Ξανθιά και μάυρη. Η «Κρητική Ζυθοποιία» το 2011 υπολογίζεται ότι διέθεσε 700 περίπου εκατόλιτρα ζύθου.

 

 

16) ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΙΚΡΟΖΥΘΟΠΟΙΙΑ

Η «Μικροζυθοποιία Πολιτεία» δημιουργήθηκε μέσα στον πολιχώρο πολιτισμού που λειτούργε στην Πάτρα το 2004, μέσα σε ένα τεράστιο κτιριακό συγκρότημα, με παραδοσιακά πέτρινα κτίρια, στο οποίο στεγαζόταν από το 1903 τα παλιά σφαγεία της Πάτρας. Ο χώρος βρίσκεται απέναντι από το νέο λιμάνι της Πάτρας και έχει κυριολεκτικά μεταμορφωθεί σε ένα πλούσιο πολυχώρο τέχνης και πολιτισμού που παραπέμπει νοσταλγικά στο παρελθόν και αποτελεί ένα σημαντικό σημείο αναφοράς για την πόλη – και όχι μόνο. Μέσα στον χώρο αυτό, όπου η υψηλή αισθητική συνυπάρχει αρμονικά με την αρχιτεκτονική και την διακόσμηση, λειτουργεί η «Μικροζυθοποιία Πολιτεία» η οποία σύντομα κατατάχτηκε μέσα στα 10 καλύτερα μικροζυθοποιεία της Ευρώπης!

Πρόκειται για την μικρογραφία ενός μεγάλου ζυθοποιείου, με την ίδια όμως τεχνολογία και με το πρόσθετο χάρισμα του απόλυτου ελέγχου της ποιότητας της παραγωγής. Ξανθιά, κόκκινη ή μαύρη, χωρίς ίχνος συντηρητικού, ώριμη, φρέσκια και χωρίς κανένα φιλτράρισμα η μπύρα προσφέρεται κατ΄ευθείαν από την παραγωγή, μόνο μέσα στον ιδιαίτερο αυτό χώρο σε όσους τυχερούς τον επισκέπτονται! Οι ποσότητες φυσικά που προσφέρονται είναι αναπόφευκτα περιορισμένες – το 2011 υπολογίζεται ότι διατέθηκαν 200 περίπου εκατόλιτρα.

 

 

17) SANTORINI BREWING Co

Η «SBC - Santorini Brewing Company» είναι μια μικροζυθοποιία που δημιουργήθηκε στην Σαντορίνη το 2011 και διαθέτει πληθωρικές ιδιαιτερότητες: Μια «πολυεθνική» παρέα τεσσάρων φίλων (ο Σέρβος ζυθοποιός Boban Κrunic, ο Άγγλος οινέμπορος Steve Daniel, η πολυτάλαντη Αμερικανίδα Majda Anderson και ο γνωστός Έλληνας οινολόγος / οινοπαραγωγός Γιάννης Παρασκευόπουλος) ένωσαν τον ενθουσιασμό, το ταλέντο και την φαντασία τους για να δημιουργήσουν στην Μέσα Γωνιά της Σαντορίνης ένα μικρό ζυθοποιείο με εξαιρετικό εξοπλισμό που προσφέρει μπύρες οι οποίες προέρχονται από ένα είδος «διασταύρωσης» των δροσιστικών Lager με τις μεστές και αρωματικές Κέλτικες Ale. Το εμπορικό σήμα των προϊόντων της νέας Σαντορινής μικροζυθοποιίας είναι ..... το παραδοσιακό γαιδουράκι του πανέμορφου και διάσημου σε ολόκληρο τον κόσμο Αιγαιοπελαγίτικου νησιού. Έτσι, οι τρείς ετικέτες που κυκλοφόρησαν σε ιδιαίτερα περιορισμένη παραγωγή και άρχισαν να διατίθενται μόλις τον Νοέμβριο του 2011 είναι οι αφιλτράριστες και φρέσκιες Yellow Donkey, Red Donkey και Crazy Donkey – για την παραγωγή τους χρησιμοποιούνται σπάνιες πρώτες ύλες όπως π.χ. Λυκίσκοι που προέρχεται από την Νέα Ζηλανδία μέχρι την Σλοβενία!

 

 

18) FIRST LOMAX ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΕΠΕ

Το καλοκαίρι του 2011 ανακοινώθηκε ότι μια νέα μικροζυθοποιία η οποία αποτελεί το όραμα ενός Σαντορινιού επιχειρηματία, πρόκειται να γίνει πραγματικότητα.  Το σχέδιο περιλαμβάνει την παραγωγή δύο τύπων μπύρας (Volkan Pilsner και Volkan Weiss),  που θα περιλαμβάνουν αρωματικό χαρμάνι από μέλι Σαντορίνης και κίτρο Νάξου. Πειραματικές και πολύ περιορισμένες ποσότητες έχουν ήδη κυκλοφορήσει στην αγορά (πωλούνται στο House of wine προς 2,70 & 2,90 ανα φιάλη 330 ml) με την συνεργασία Γερμανού ζυθοποιού που δραστηριοποιείται στον Νομό Αργολίδος. Μια σημαντική ιδιαιτερότητα αποτελεί το γεγονός ότι η Volkan αποτελεί το πρώτο πιστοποιημένο προϊόν της (μη κυβερνητικής, μη κερδοσκοπικής, μη πολιτικής) κίνησης GDF (Greece Dept Free), κάτι που σημαίνει ότι οι μπύρες Volkan, όταν κυκλοφορήσουν, θα προσφέρουν το 50% των κερδών τους για την αποπληρωμή του ελληνικού χρέους (Σχετικό video στο Υoutube εδώ). Η κανονική κυκλοφορία των ζύθων Volkan υπολογίζεται να γίνει το καλοκαίρι του 2012.

Συνοπτικά, το πανόραμα της Ελληνικής παραγωγής ζύθου και η εκτίμηση των πωλήσεων κάθε ελληνικής επιχείρησης που δραστηριοποιείται στην παραγωγή μπύρας στην χώρα μας, άσχετα αν παράλληλα κάνουν και εισαγωγές μπύρας, αποτυπώνεται στον πίνακα που ακολουθεί:

 

ΠΙΝΑΚΑΣ : ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΖΥΘΟΥ στην ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

– ΕΤΟΣ 2011 -

Α/Α

ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ

ΕΔΡΑ

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΚΑΤΟΛΙΤΡΑ

1

Αθηναική Ζυθοποιία

Αθήνα

2.250.000

2

Ζυθοποιία Μύθος

Θεσ/κη

   550.000

3

Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Ριτσώνα Β.

250.000

4

Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης

Κομοτηνή

200.000

5

Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης

Αταλάντη

180.000

6

Ελληνική Ζυθοποιία Ρόδου

Ρόδος

30.000

7

Craft Μικροζυθοποιία

Κορωπί

16.000

8

Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία

Κέρκυρα

2.200

9

Ζυθοποιία Ζέος

Άργος

1.800

10

Septem Μικροζυθοποιία

Εύβοια

1.000

11

Πειραϊκή Μικροζυθοποιία

Πειραιάς

1.000

12

Μεσσηνιακή Μικροζυθοποιία

Καλαμάτα

1.000

13

Ρεθυμινιακή Μικροζυθοποιία

Ρέθυμνο

1.000

14

Vap   Μικροζυθοποιία Ρόδου

Ρόδος

900

15

Κρητική Μικροζυθοποιία

Χανιά

700

16

Πολιτεία Μικροζυθοποιία

Πάτρα

200

17

Santorini Brewing Co

Σαντορίνη

-

18

First Lomax

-

-

 

Από τον παραπάνω πίνακα (ποσότητας 3.485.800 εκατόλιτρων περίπου) απουσιάζουν όλες οι εταιρίες οι οποίες αποκλειστικά και μόνο εισάγουν μπύρες από το εξωτερικό και δεν έχουν καμιά παραγωγική δραστηριότητα στην Ελλάδα.

Όπως λοιπόν προκύπτει, η Ελληνική παραγωγή μπύρας σήμερα προσφέρει ικανό αριθμό σημάτων ελληνικής μπύρας και αποτελεί υποχρέωση μας να επιλέγουμε ένα σήμα μπύρας που παράγεται στην χώρα μας.

Η επιλογή μιας μπύρας που εισάγεται στην χώρα μας, στις κρίσιμες συνθήκες που περνάει η εθνική μας οικονομία, είναι (κατά την γνώμη μας) μια πολύ κακή συνήθεια που δεν βλάπτει μόνο την απασχόληση στην χώρα μας, το αρνητικό εμπορικό μας ισοζύγιο ή το εξωτερικό χρέος της Ελλάδος που αυξάνεται με κάθε εισαγόμενο προϊόν, αλλά σε τελική ανάλυση, την ίδια μας την τσέπη!

 

Λεωνίδας Κουμάκης*

20 Ιανουαρίου 2012

kb@kbanalysis.com

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

Το πανόραμα της ελληνικής αγοράς ζύθου το 2012

με όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή ελληνικής μπύρας

καθώς και την πορεία των εισαγωγών & των εξαγωγών μπύρας.

18 Φεβρουαρίου 2013

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

Αγοράζουμε Ελληνικά (8):

Η Ελλάδα δεν βούλιαξε παρά την φιλότιμη προσπάθεια

στρατιάς κερδοσκόπων και «φίλων» - Εμείς ψάχνουμε

 επίμονα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ

 όχι μόνο για να βοηθήσουμε τη χώρα μας

αλλά γιατί υπάρχουν και πραγματικές ευκαιρίες!

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΓΙΑ:

(Κάντε κλικ επάνω στον τίτλο)

 

Αλυσίδες λιανικής , Εμφιαλωμένα νερά , Αναψυκτικά,

Αλκοολούχα Ποτά ,  Ελαιόλαδο ,  Κρασί

 

ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

 (Κάντε κλικ επάνω στο όνομα) 

Βαρβαγιάννη (Ούζο) ,  Βεργίνα (Μπύρα) , Βίκος (Νερά) ,

Δωδώνη (Γαλακτοκομικά) , EBZ (Ζάχαρη) , ΕΟΣ Σάμου (Κρασί)  Ήλιος (Μπαχαρικά) ,  

ΙΝΟ (Κρασί) , ΙΟΝ (Σοκολάτα) , Καλαμπόκης (Σητειακός Μύλος) ,

Κτήμα Σκούρα , Κτήμα Παπαγιαννάκου ,

Λουξ (Αναψυκτικά) ,   Μ Ε Τ Α Χ Α ,   Μινέρβα (Ελαιουργική) ,

 Μπουτάρη (κρασί) , Παπαδημητρίου (Βαλσαμικό) ,

Παπαδοπούλου (Μπισκότα) , Τσιλιλή (Αποστάγματα) 

Terra Creta (Ελαιόλαδο), Fix Hellas (Μπύρα)

 

 

ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

Λαθρομετανάστευση:

 Προβλήματα καθημερινότητας και πιθανές λύσεις με την …. κοινή λογική!

4 Ιουλίου 2011

 

Τουρκική Δημοκρατία:

Η φαντασίωση του νεο-οθωμανισμού, η αδυσώπητη πραγματικότητα

 και η γλώσσα του εμπορίου

14 Οκτωβρίου 2011

 

 

*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.