
Οι σύγχρονοι Ηπειρώτες επιχειρηματίες έχουν τον δικό τους, ιδιαίτερο τρόπο να αντιμετωπίζουν την οικονομική κρίση που πλήττει την Ελλάδα. Οι πρόγονοί τους σε δύσκολες εποχές έβαλαν την διαχρονική τους σφραγίδα τοποθετώντας το όνομά τους στον μακρύ κατάλογο των ευεργετών του έθνους (Αβέρωφ, Αρσάκης, Ζάππας, Ζωγράφος, Ριζάρης, Σίνας, Σταύρου, Στουρνάρας, Τοσίτσας και πολλοί άλλοι). Οι σημερινοί Ηπειρώτες, επενδύουν στον τόπο τους σε μια πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία δημιουργώντας θέσεις εργασίας και πλούτο στη χώρα τους, πραγματοποιώντας εξαγωγές και καινοτομώντας σε μεθόδους, μέσα παραγωγής και προϊόντα.
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα, μετά από εκείνο του Γιάννη Χήτου ο οποίος μαζύ με τους Αδελφούς Γκρέκη ανέδειξαν, με μεγάλες επενδύσεις, την ιστορική μπύρα Φιξ, είναι το παράδειγμα της οικογένειας Παππά. Ο Δημήτρης και η Στέλλα Παππά ξεκίνησαν στα μέσα της δεκαετίας του 1980 την εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία τους στον χώρο των επίπλων με έδρα το 12ο χλμ. της Ε. Ο Ιωαννίνων – Αθηνών στο οποίο και παραμένουν μέχρι σήμερα.
Η νέα γενιά της οικογένειας (Γιώργος Παππάς – σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Columbia University της Νέας Υόρκης - Γλυκερία Παππά σπούδασε Οικονομία & Εμπόριο, κατέχει μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού και ανέλαβε την ευθύνη των τομέων Πελατολογίου και Ανθρώπινου Δυναμικού), θέλοντας να οικοδομήσει κάτι καινοτόμο και πρωτοποριακό, ένωσε την δημιουργική ορμή και την δύναμη της με την πολύτιμη εμπειρία της προηγούμενης, αγνοώντας τόσο την έντονα αρνητική οικονομική συγκυρία όσο και τον ισχυρό ανταγωνισμό (Η Media Strom κατέχει τα μεγαλύτερα μερίδια της εγχώριας αγοράς, με ετήσιο κύκλο εργασιών 37,8 εκ. Ευρώ (2010), ενώ διατηρεί σταθερά μια ξεχωριστή θέση στον κατάλογο με τα διαμάντια της ελληνικής βιομηχανίας).

Το αποτέλεσμα του συνδυασμού παλιάς και νέας γενιάς της οικογένειας Παππά ήταν η δημιουργία της πρότυπης βιομηχανίας στρωμάτων και προϊόντων ύπνου Dimstel (με έδρα τα Ιωάννινα) που χαρακτηρίζεται τόσο για τον εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας όσο και για την τεχνογνωσία που αφορά την μελέτη, τον σχεδιασμό και την κατασκευή των προϊόντων της. Η Dimstel άρχισε να λειτουργεί το 2011 – από τον Ιούλιο για την εσωτερική αγορά και από τον Οκτώβριο για τις αγορές του εξωτερικού έχοντας πετύχει, μέσα σε ελάχιστο χρόνο, ευρύτατη αποδοχή για το ποιοτικό επίπεδο, την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων της. Προηγήθηκαν βέβαια δύο χρόνια εντατικής δουλειάς για την κατασκευή (σε ιδιόκτητο οικόπεδο 17 στρεμμάτων) ενός υπερσύγχρονου εργοστασίου 7.000 τετραγωνικών μέτρων το οποίο διαθέτει εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας σε όλα τα στάδια της παραγωγής, με εξειδικευμένο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης (R&D) και μια επένδυση που ξεπέρασε τα 10 εκατομμύρια Ευρώ.

Σήμερα, η Dimstel αποτελεί, από απόψεως όγκου καθετοποιημένης παραγωγής, την μεγαλύτερη βιομηχανία στρωμάτων της ελληνικής αγοράς. Παράγει 18 διαφορετικά προϊόντα, τα οποία διαθέτουν υψηλή ποιότητα κατασκευής, έντονα στοιχεία καινοτομίας και διαφοροποίησης, τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφάλειας και υγιεινής ενώ ανταποκρίνονται σε κάθε ανάγκη, αισθητική προτίμηση αλλά και.... βαλάντιο αφού τα προϊόντα της ξεκινούν από μόλις 200 Ευρώ και φθάνουν μέχρι 2.000 Ευρώ ανά στρώμα. Διαθέτει δυνατότητα παραγωγής 268 διαφορετικών τύπων ελατηρίων τα οποία κατασκευάζονται μέσα στις εγκαταστάσεις της (με δικό της σχεδιασμό και τεχνογνωσία) και χρησιμοποιούνται σε όλα της τα προϊόντα.
Τα προϊόντα της Dimstel (δυνατότητα παραγωγής 1.500 στρωμάτων ημερησίως) παράγονται με τον πιο σύγχρονο και καινοτόμο μηχανολογικό εξοπλισμό και αποκλειστικό στόχο την διασφάλιση των υψηλότερων επιπέδων υγιεινής, ποιότητας, άνεσης και αναπαυτικότητας με πολλά και διαδοχικά στάδια (Ποιοτικός Έλεγχος και Διαλογή Πρώτων Υλών - Παραγωγή, Επεξεργασία και «Φινίρισμα» Καπιτονέ - Παραγωγή Ελατηρίων - Γραμμή συγκόλλησης - Ολοκλήρωση Σχεδιασμού και Κλεισίματος - Ποιοτικός Έλεγχος - Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D) - Συσκευασία Έτοιμου Προϊόντος - Αποθήκευση – Διανομή) και απευθύνονται τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στις αγορές του κόσμου.

Τα 18 προϊόντα της Dimstel περιλαμβάνονται σε έξη διαφορετικές σειρές: EXCLUSIVE, SPORTS, GREEN, POCKET, BONNELL και ΒΑΒΥ.
Η πρώτη (EXCLUSIVE) αποτελεί την σειρά premium της Dimstel με τα στρώματα Extravagant και Majestic και «σήμα κατατεθέν» τους δύο μοναδικούς τύπους ελατηρίων που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στη χώρα μας (SofTouch και Hourglass). Η δεύτερη σειρά (SPORTS) αποτελεί την απόλυτη καινοτομία και περιλαμβάνει τα στρώματα Energy και Power. Είναι μια σειρά που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά στρωμάτων και χαρακτηρίζεται όχι μόνο από αθλητική εμφάνιση αλλά και από άριστη συμπεριφορά ειδικά σχεδιασμένη για το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Η τρίτη σειρά (GREEN) είναι η «οικολογική» σειρά στρωμάτων της Dimstel, περιλαμβάνει τα στρώματα Forest, Planet και Latex τα οποία παράγονται με φυσικά υλικά και διαδικασίες φιλικές προς το περιβάλλον. Η τέταρτη σειρά (POCKET) περιλαμβάνει τα στρώματα Desire, Double, Free και Cool και χαρακτηρίζεται τόσο από την υψηλή της ποιότητα όσο και από τα επίπεδα άνεσης και αναπαυτικότητας. Η πέμπτη σειρά (BONNELL) περιλαμβάνει τα στρώματα Mystique, Siesta, Escape και Harmony με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της σειράς την αντοχή στον χρόνο εξ αιτίας των ομόνυμων και παγκόσμια γνωστών ελατηρίων που διαθέτει ολόκληρη η σειρά. Τέλος η έκτη σειρά (BABY) αφορά αποκλειστικά και μόνο τα παιδιά με τα στρώματα Care, Fairytale και Kiss.

Όλα τα προϊόντα της Dimstel ήδη εξάγονται σε Ελβετία, Γερμανία, Ιταλία καθώς και σε χώρες των Βαλκανίων (σήμερα, το 20% περίπου της συνολικής παραγωγής εξάγεται), ενώ προετοιμάζονται οι αγορές Κύπρου, Ισραήλ, Αιγύπτου και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων οι οποίες υπολογίζεται να προστεθούν στον κατάλογο των χωρών εξαγωγής μέσα στο 2012 βελτιώνοντας αισθητά το ποσοστό της εξωστρέφειας στο συνολο της παραγωγής αν και η διείσδυση και στην εγχώρια αγορά αποτελεί παράλληλο και σημαντικό στόχο.
Η περίπτωση της Dimstel αποτελεί ένα παράδειγμα καινοτομίας που επιδιώκει να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό, υψηλής ποιότητας προϊόντων, με επενδύσεις, απασχόληση (ήδη πλησιάζει τους 50 εργαζόμενους), εξαγωγές, ασφαλιστικές εισφορές και φόρους στο Κράτος. Κάποτε τα τελευταία αυτά στοιχεία ήταν αυτονόητα και φυσιολογικά. Στις μέρες του «μηνομονίου» των επικίνδυνων αρπακτικών του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και των αδίστακτων μεγαλοτοκογλύφων που πολιορκούν την Ελλάδα, μια γαλανόλευκη πινελιά στην γκρίζα εικόνα της εθνικής μας οικονομίας προσφέρει μια ευχάριστη νότα και αξίζει (και με το παραπάνω) να μας απασχολήσει!
Λεωνίδας Κουμάκης*
20 Φεβρουαρίου 2012
kb@kbanalysis.com