ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










TOP 10 Αλυσίδες λιανικής / χονδρικής το 2011 – άρθρο δεύτερο: ΑΒ Βασιλόπουλος, στην δεύτερη θέση της ελληνικής αγοράς με συνεχή άνοδο παρά την οικονομική κρίση.



 

Η ΑΒ Βασιλόπουλος ιδρύθηκε το 1969 από τον Γεράσιμο Βασιλόπουλο και τον αδελφό του Χαράλαμπο – δύο από τα τέσσερα συνολικά αδέλφια που είχαν ξεκινήσει από τα τέλη της δεκαετίας του 30 την κοινή ενασχόληση τους με το εμπόριο.

Η πλειοψηφία των μετοχών της ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία εισήχθη στο ΧΑΑ το 1990, εξαγοράστηκε δύο χρόνια αργότερα (1992) από τον Βελγικό πολυεθνικό όμιλο Delhaize-Le Lion (37ο στην παγκόσμια κατάταξη του 2010, σύμφωνα με έκθεση Ιανουαρίου 2012 της Deloite με ετήσιες πωλήσεις 24,9 δισεκατομμυρίων Ευρώ) αλλά εξακολουθεί να διατηρεί την φιλοσοφία των ιδρυτών του την οποία συνέχισε να «εφαρμόζει» ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, με διάφορες ιδιότητες: Στην αρχή του Γενικού Διευθυντή (1997), του Διευθύνοντος Συμβούλου στην συνέχεια και σήμερα Εκτελεστικού Αντιπροέδρου του ομίλου Delhaize και Διευθύνοντος Συμβούλου ΝΑ Ευρώπης. 

Τον Μάιο του 2009 ο πολυεθνικός όμιλος Delhaize υπέβαλε προαιρετική δημόσια πρόταση για την απόκτηση του συνόλου των κοινών ονομαστικών μετοχών της ΑΒ Βασιλόπουλος. Μετά την λήξη της «περιόδου αποδοχής» (9 Ιουλίου 2009) και με την βοήθεια απ΄ ευθείας αγορών από το Χρηματιστήριο Αθηνών,  η Delhaize απέκτησε τον έλεγχο του 90,87% των μετοχών της ΑΒ. Τον Μάρτιο του 2010 η Delhaize επανήλθε με βελτιωμένη προσφορά (35,73 Ευρώ ανά μετοχή, μετρητοίς) στοχεύοντας σε ποσοστό τουλάχιστον 95% ώστε να ζητήσει την έξοδο της ΑΒ από το ΧΑΑ μετά από δύο περίπου δεκαετίες σταθερής παρουσίας, κάτι που έγινε από τις 10 Αυγούστου 2010. Σήμερα, η  Delhaize κατέχει το σύνολο (100%) των δικαιωμάτων  ψήφου της ΑΒ Βασιλόπουλος

Τα οικονομικά αποτελέσματα της ΑΒ Βασιλόπουλος το 2011 υπήρξαν πολύ καλά αφού η ελληνική θυγατρική του Βελγικού πολυεθνικού ομίλου, παρά την βαθειά οικονομική κρίση που σαρώνει την Ελλάδα, πέτυχε καλύτερα αποτελέσματα από τον μέσο όρο ολόκληρου του Ομίλου Delhaize σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται! (βλπ. σχετικό άρθρο μας 13 Μαρτίου 2012 με τίτλο ΑΒ Βασιλόπουλος: Το καμάρι του Βελγικού Ομίλου Delhaize λάμπει ακόμα και σε συνθήκες κρίσης!).

Αποτέλεσμα της πολύ καλής πορείας της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος και το 2011, με αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 3,2%, ήταν η αναρρίχηση της στην δεύτερη θέση της ελληνικής αγοράς (μερίδιο 19,3%), αφήνοντας στην τρίτη θέση την ελληνική θυγατρική του Γερμανικού Ομίλου Lidl & Schwarz. (9ος στην παγκόσμια κατάταξη του 2010).

 


Όπως προκύπτει από τον πίνακα που ακολουθεί, ο κύκλος εργασιών της ΑΒ Βασιλόπουλος παρουσιάζει μια συνεχή ανάπτυξη τόσο με την ταχεία επέκταση του δικτύου των καταστημάτων της όσο και με την ακολουθούμενη επιθετική εμπορική πολιτική χωρίς βέβαια να απουσιάζει η πλήρης αξιοποίηση των (κατά περίπτωση) «αδυναμιών» βασικών ανταγωνιστών της.


ΠΙΝΑΚΑΣ: ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΒΑΣΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑΣ 2007-2011

 

ΕΤΟΣ

Κύκλος Εργασιών 

Μικτά κέρδη 

Καθαρά κέρδη προ φόρων  

Σύνολο υποχρεώσεων

2007

1.174.882.684

268.710.123

50.003.650

318.755.000

2008

1.337.073.535

302.644.392

40.982.621

482.352.419

2009

1.473.130.158

350.094.460

52.160.545

522.074.483

2010

1.574.429.424

376.666.598

54.762.397

554.467.898

2011

1.625.196.126

400.129.083

55.681.320

607.007.863

Πίνακας : Λ. Κουμάκης


Στις 31/12/2010 η ΑΒ Βασιλόπουλος λειτουργούσε 223 καταστήματα με μέσο κύκλο εργασιών ανά κατάστημα (ανεξαρτήτως μεγέθους) 7,1 εκατομμύρια Ευρώ, απασχολώντας 9.857 εργαζόμενους, ενώ στις 31/12/2011 έφθασε τα 251 καταστήματα με μέσο κύκλο εργασιών ανά κατάστημα (ανεξαρτήτως μεγέθους) 6,4 εκατομμύρια Ευρώ απασχολώντας 10.438 εργαζόμενους. Ποσοστό 75% των νέων καταστημάτων που λειτούργησαν το 2011 ανήκουν στην ΑΒ ενώ το 25% περίπου των νέων καταστημάτων λειτουργούν με τη μέθοδο του franchise. Εννέα από τα νέα καταστήματα ανήκαν στην «Ατλάντικ» (και οι 195 εργαζόμενοι των καταστημάτων που εξαγοράστηκαν μεταφέρθηκαν στην ΑΒ Βασιλόπουλος με αναγνωρισμένο τον χρόνο προϋπηρεσίας τους). 

Για το 2012 η ΑΒ Βασιλόπουλος εφαρμόζει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα με στόχο να πλησιάσει ακόμα περισσότερο την κορυφή του τομέα των αλυσίδων λιανικής της χώρας μας ή και να την κατακτήσει. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επενδυτικές δραστηριότητες ύψους 100 εκατομμυρίων Ευρώ αφ΄ ενός μεν για την διεύρυνση των καταστημάτων της αλυσίδας ανά την Ελλάδα, αφ΄ ετέρου δε για την χρηματοδότηση της πολύ επιθετικής εμπορικής πολιτικής που εξακολουθεί να εφαρμόζει και φέτος, από τις αρχές του χρόνου.

Ήδη μέσα στο 2012 έχει εγκαινιαστεί σε χώρο πώλησης μόλις 140 τ.μ. στο Γαλάτσι ένας νέος τύπος μικρών καταστημάτων σε γειτονιές («ΑΒ Shop & Go») ενώ πάντα μέσα στο 2012, λειτούργησαν έξη ακόμα καταστήματα ΑΒ στη Θεσσαλονίκη, στην Ξάνθη, στην Καβάλα, στον Πειραιά (Ακτή Κονδύλη), στην Πρέβεζα (το τελευταίο, με την μέθοδο του franchise) και πρόσφατα (Ιούλιος 2012) εγκαινιάστηκε το πρώτο κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος στον Ωρωπό.



Στον κρίσιμο τομέα της διάθεσης ελληνικών προϊόντων, η ΑΒ Βασιλόπουλος πιστή στην διαχρονική στρατηγική της να διαθέτει «και του πουλιού το γάλα» από ολόκληρο τον κόσμο αφιερώνει ένα σημαντικό μέρος των ραφιών της σε εισαγόμενα προϊόντα, αλλά προωθεί και πλήθος ελληνικών προϊόντων με κορυφαία την σειρά «Η ΑΒ κοντά στην Ελληνική γη» (βλπ. σχετικό άρθρο μας 3 Δεκεμβρίου 2010  ΑΒ Βασιλόπουλος: «Η ΑΒ κοντά στην Ελληνική γη», μια εξαιρετική σειρά αυθεντικών, Ελληνικών τροφίμων).

Εξ άλλου, αξίζει να σημειωθεί ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος αναδείχτηκε το 2010 «πρωταθλητής»  στο ποσοστό αύξησης του κύκλου εργασιών της ( βλπ. άρθρο μας Top 10 αλυσίδες λιανικής & χονδρικής για το 2010: Ποιοι πλήττονται από την οικονομική κρίση και ποιοι ωφελούνται διευρύνοντας τα μερίδια τους στην ελληνική αγορά. Μέρος πρώτο και Μέρος δεύτερο), αλλά το 2011 έχασε τον «τίτλο» αυτό από την «Μασούτης», όπως θα αναλυθεί στο μεθεπόμενο, τέταρτο κατά σειρά, άρθρο μας της σειράς των 10 κορυφαίων αλυσίδων λιανικής της χώρας μας το 2011.

Σε κάθε περίπτωση, η πορεία της ΑΒ Βασιλόπουλος κατά την διάρκεια του 2011 θεωρείται εξαιρετική μέσα στην ιδιαίτερα αρνητική οικονομική συγκυρία που επικρατεί στην χώρα μας.

 

Λεωνίδας Κουμάκης

7 Αυγούστου 2012

lk@kbanalysis.com 

 

Κάντε κλικ εδώ


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ 

Top-10 Αλυσίδες λιανικής το 2011 – Άρθρο πρώτο

Carrefour Μαρινόπουλος :  Πορεία στο ναρκοπέδιο της ύφεσης με κύριο «όπλο» ολοένα και περισσότερα ελληνικά προϊόντα

 

Top-10 Αλυσίδες λιανικής το 2011 – Άρθρο δεύτερο

ΑΒ Βασιλόπουλος: Στην δεύτερη θέση της ελληνικής αγοράς με συνεχή άνοδο παρά την οικονομική κρίση 


 
 

 

Επισκεφθείτε το e-shop της ιστοσελίδας μας με επιλεγμένα βιβλία

 

 

 

* Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997). 

(Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ εδώ)

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.