ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










TOP 10 Αλυσίδες λιανικής / χονδρικής το 2011 – άρθρο τρίτο: Lidl Hellas, στην τρίτη θέση της ελληνικής αγοράς με συνεχή επέκταση αλλά και σημαντικές απώλειες


 

 

Η Lidl Hellas, θυγατρική του Γερμανικού ομίλου Schwarz (έκτου στην παγκόσμια κατάταξη με πωλήσεις 79,1 δις Δολάρια – βλπ. σχετικό άρθρο μας 31/1/2012 με τίτλο Οι δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες του παγκόσμιου λιανεμπορίου για το 2010), υποχώρησε το 2011 στην τρίτη θέση του καταλόγου των 10 κορυφαίων αλυσίδων λιανικής της χώρας μας.

Η οικονομική κρίση, θεωρητικά τουλάχιστον, ευνοεί τις αλυσίδες που θεωρούνται «εκπτωτικές» αν και ειδικά στην περίπτωση της Lidl Hellas (η οποία διαθέτει πλέον και επώνυμα προϊόντα) και παρά την επέκτασή της στην χώρα μας με την δημιουργία νέων καταστημάτων, κάτι τέτοιο δεν συνέβη για πολύ ειδικούς λόγους:

Κατά την διάρκεια του 2011 η γενικότερη, αρνητική στάση του ελληνικού καταναλωτικού κοινού απέναντι σε Γερμανικά προϊόντα και επιχειρήσεις, η υπερβολική προβολή (κυρίως στο διαδίκτυο) της απόσυρσης διαφόρων προϊόντων από τα ράφια της Lidl Hellas και η θορυβώδης (και χωρίς καμιά ουσία) «έρευνα» για «ακριβότερες» τιμές πώλησης ορισμένων προϊόντων της αλυσίδας στην Ελλάδα (βλπ. σχετικό άρθρο μας 9/4/2012 με τίτλο LIDL Hellas: Στο στόχαστρο για την ανεύθυνη υστερία Γερμανικών ΜΜΕ και για την πολιτική εξαθλίωσης που επιβάλλει η Γερμανική πολιτική ελιτ στην σημερινή Ελλάδα) οδήγησαν την αλυσίδα Lidl Hellas στην τρίτη θέση της ελληνικής αγοράς, από την δεύτερη που κατείχε το 2010 (βλπ. σχετικό άρθρο μας 12/7/2011 με τίτλο Top 10 αλυσίδες λιανικής & χονδρικής για το 2010).

 

 

Όπως είναι γνωστό ο Γερμανικός όμιλος είναι εξαιρετικά φειδωλός στην δημοσιοποίηση οικονομικών πληροφοριών που αφορούν τις παγκόσμιες δραστηριότητές του, όπως και οι ανά τον κόσμο θυγατρικές του. Έγκυροι εν τούτοις αναλυτές από την Γερμανία όπου έχει την έδρα του, αλλά και έγκυρα διεθνή μέσα που ασχολούνται με τον παγκόσμιο τομέα της χονδρικής / λιανικής πώλησης, υπολογίζουν τον κύκλο εργασιών της Lidl Hellas το 2011 σε 1,451 εκ. Ευρώ (έναντι 1,625 εκ. Ευρώ του δεύτερου πλέον ΑΒ / Delhaize) με σημαντικές απώλειες σε σχέση με τον αμέσως προηγούμενο χρόνο. Όλα αυτά, όταν τα καταστήματα της αλυσίδας στην Ελλάδα αυξήθηκαν μέσα στο 2011 σε 220 – ήδη «προχωρούν» προς τα 230, το τελευταίο εγκαινιάστηκε στην Σαλαμίνα στις 12 Ιουλίου 2012.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η αλυσίδα έχει ήδη πραγματοποιήσει μια ορατή στροφή από την πάγια, ψυχρή και απρόσωπη πολιτική αντιμετώπισης των διαφόρων προβλημάτων της, σε μια προσπάθεια να ξεπεράσει τις σοβαρές δυσκολίες του 2011. Έτσι, μέσα στο 2012 έχει αναλάβει αξιόλογες πρωτοβουλίες όπως:

-   Η έμφαση στην κοινωνική υπευθυνότητα σε πολλούς τομείς (υγεία, διατροφή, κοινωνία, περιβάλλον, χώρος εργασίας). Είναι γνωστό πως η Lidl θεωρείται παγκοσμίως σαν πολύ «κακός» εργοδότης χωρίς να λείπουν κατά καιρούς πολύ σφοδρές επιθέσεις εναντίον της ακόμα και από Γερμανικά μέσα. Στην Ελλάδα εν τούτοις, η Lidl Hellas κατάφερε φέτος να συμπεριληφθεί μέσα στις 5 πρώτες κοινωνικά υπεύθυνες εταιρίες της χώρας μας, σύμφωνα με έρευνα για την «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την Υπεύθυνη Κατανάλωση 2012» που διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας σε συνεργασία με το Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και τη δημοσκοπική εταιρία MRB         

-   Η οργάνωση «Εβδομάδων Ελληνικών Προϊόντων» (Ιούλιος 2012) σε όλα τα καταστήματα της Lidl Hellas στην χώρα μας. Η πρωτοβουλία αυτή σκιάστηκε από τον αυστηρό περιορισμό των Ελληνικών προϊόντων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα αποκλειστικά και μόνο σε αυτά που διαθέτει όλο τον χρόνο η αλυσίδα στα καταστήματα της με «ιδιωτική ετικέτα» – κάτι που «εκμεταλλεύτηκαν» οι ανταγωνιστές της μεταδίδοντας ηχητικά μηνύματα με «απαξιωτικά» υπονοούμενα, μέσα στα καταστήματα τους κατά την διάρκεια του Ιουλίου.

-   Το εξειδικευμένο, μετακινούμενο σε ολόκληρη την Ελλάδα πρόγραμμα για παιδιά ηλικίας 6 έως 14 ετών, με γενικό τίτλο «Άθληση και διατροφή στη γειτονιά μου». Με το πρόγραμμα αυτό, όλα τα παιδιά μπορούν να συμμετέχουν σε δημοφιλή Ολυμπιακά και Παραολυμπιακά Αθλήματα, παίζοντας αλλά και μαθαίνοντας τα αθλήματα αυτά «στην πράξη».

Εξ άλλου, οφείλουμε να σημειώσουμε πως είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή η «επίδοση» της Lidl Hellas στην ετήσια εξαγωγή ελληνικών προϊόντων ύψους 600 (και πλέον) εκατομμυρίων Ευρώ σε 24 Ευρωπαϊκές αγορές (γεγονός που την κατατάσσει στους σημαντικότερους εξαγωγείς ελληνικών προϊόντων) καθώς επίσης και στις συνεχιζόμενες επενδύσεις που πραγματοποιεί στην χώρα μας με την δημιουργία νέων καταστημάτων μέσα σε περίοδο οικονομικής κρίσης (σε αντίθεση με την συντηρητική πολιτική επενδύσεων μέσα στην ίδια την Γερμανία που οδήγησε σε άλμα των κερδών της αλυσίδας κατά 37% την οικονομική περίοδο 2011-2012).   

 

 

Συμπερασματικά, εμείς τουλάχιστον, υποθέτουμε πως μια πολύ σημαντική παράμετρος πιθανής ανάκαμψης της αλυσίδας στην Ελληνική αγορά εξαρτάται από την ευρύτερη εξέλιξη των Ελληνο - Γερμανικών σχέσεων και την αύξηση των ελληνικών προϊόντων που διαθέτει μέσα από τα ράφια της. Παραδείγματος χάριν, για πολλούς Έλληνες καταναλωτές δεν έχει νόημα να πληρώνουν ακριβότερα στην Lidl ένα εισαγόμενο, Γερμανικό υγρό πιάτων ή ένα Γερμανικό απορρυπαντικό για τα ρούχα τους, όταν όλες σχεδόν οι υπόλοιπες αλυσίδες λιανικής διαθέτουν  αντίστοιχα είδη ελληνικής παραγωγής και μάλιστα φθηνότερα!

Σε κάθε περίπτωση πάντως, το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον και η διαρκώς συρρικνούμενη καταναλωτική δαπάνη οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε συρρίκνωση όχι μόνο μια ενδεχόμενη ανάπτυξη κάθε αλυσίδας αλλά και αυτήν ακόμα την «συγκράτηση» των μεριδίων αγοράς που η κάθε μια κατέχει. Αυτός είναι ο κανόνας που ισχύει σήμερα στην Ελληνική αγορά και όπως συμβαίνει πάντα, κάθε κανόνας πιθανόν να έχει και τις εξαιρέσεις του! 

 

Λεωνίδας Κουμάκης

7 Σεπτεμβρίου 2012

lk@kbanalysis.com

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Top-10 Αλυσίδες λιανικής το 2011 – Άρθρο πρώτο

Carrefour Μαρινόπουλος :  Πορεία στο ναρκοπέδιο της ύφεσης με κύριο «όπλο» ολοένα και περισσότερα ελληνικά προϊόντα

 

Top-10 Αλυσίδες λιανικής το 2011 – Άρθρο δεύτερο

ΑΒ Βασιλόπουλος: Στην δεύτερη θέση της ελληνικής αγοράς με συνεχή άνοδο παρά την οικονομική κρίση

 

Top-10 Αλυσίδες λιανικής το 2011 – Άρθρο τρίτο

Lidl Hellas: Στην τρίτη θέση της ελληνικής αγοράς με συνεχή επέκταση

αλλά και σημαντικές απώλειες. 

 


 

Κάντε κλικ εδώ


 ΕΡΕΥΝΕΣ ΑΓΟΡΑΣ ή ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ

 Απορρυπαντικά , Υγρά Πιάτων , Αναψυκτικά , Εμφιαλωμένα νερά , Μπύρες  ,

Κρασί  , Ελαιόλαδο , Μέλι  , Αλκοολούχα Ποτά , Ελληνική Φέτα

 

ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ 

 Λαθρομετάνστευση ,  Ελλάδα Ώρα Μηδέν ,

Τουρκική Δημοκρατία , Σκοπιανό: Δημοκρατία της ψευτο-Μακεδονίας ,

 Οικονομική Γενοκτονία  , Ελλάδα, ενώπιοι ενωπίω   


 

Επισκεφθείτε το e-shop της ιστοσελίδας μας με επιλεγμένα βιβλία

 

 

 

Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη.Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).

(Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ εδώ)


 

 




Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.