ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Μαζική εστίαση σε περίοδο κρίσης: Τα 80 πιο συχνά λάθη των εστιατορίων, σύμφωνα με τον εξειδικευμένο σύμβουλο εστιατορίων Aaron Allen


 

 

Ο Αμερικανός σύμβουλος εστιατορίων Aaron Allen είναι γόνος τρίτης γενιάς εστιατόρων και έχει καθοδηγήσει με επιτυχία πολύπλοκες και πειθαρχημένες ομάδες συμβούλων σε μερικές από τις πιο γνωστές αλυσίδες εστιατορίων σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και σε διάφορους προμηθευτές της μαζικής εστίασης. Κάθε χρόνο διαθέτει τουλάχιστον 300 βράδια για επισκέψεις σε εστιατόρια και θεωρείται εξαιρετικά αξιόπιστος αναλυτής αποτελώντας την «πηγή» διάσημων ΜΜΕ όπως η The Wall Street Journal, το TIME, το Fortune, το  Rueters κ.π.α.

Ο Aaron Allen, με έδρα το Orlando της Florida, στην καριέρα του έχει ασχοληθεί με περισσότερα από 10.000 εστιατόρια σπαρμένα σε 45 χώρες έξη ηπείρων! Πρόσφατα, γνωστοποίησε ένα κατάλογο με τα 80 πιο συχνά λάθη που διαπίστωσε στον χώρο των εστιατορίων διαχωρίζοντας τον κατάλογο αυτό σε πέντε κατηγορίες: (α) Λάθη στην εξυπηρέτηση / Service mistakes, (β) Εξωτερικός σχεδιασμός & θέματα λειτουργίας / Exterior design and facilities issues, (γ) Εσωτερικός σχεδιασμός & σφάλματα λειτουργίας  / Interior design and facilities errors (δ) Λάθη στον σχεδιασμό του τιμοκαταλόγου / Menu design mistakes και (ε) Λάθη στο μάρκετιγκ του εστιατορίου / Restaurant marketing mistakes.

Η καταγραφή των λαθών αφορούσε εστιατόρια πολλών και διαφορετικών κατηγοριών, από ανεξάρτητα εστιατόρια με ετήσιο κύκλο εργασιών 200.000 Ευρώ μέχρι γιγαντιαίες αλυσίδες εστιατορίων με ετήσιο κύκλο εργασιών της τάξεως των 10 δισεκατομμυρίων. Ο Aaron Allen θεωρεί πως μέσω της δουλειάς του στον χώρο της μαζικής εστίασης μπορεί να καταγράψει αξιόπιστα, όχι βέβαια όλα τα σφάλματα που συμβαίνουν, αλλά σίγουρα εκείνα που εμφανίζονται με την μεγαλύτερη συχνότητα και μάλιστα σε παγκόσμιο επίπεδο και σε όλο το φάσμα της μαζικής εστίασης.

Ας δούμε όμως αναλυτικά τις πέντε κατηγορίες με τα αντίστοιχα λάθη που εμφανίζονται συχνότερα όπως τα κατέγραψε ο Aaron Allen :

 


(α) Τα 20 λάθη στην εξυπηρέτηση που συναντώνται συχνότερα είναι τα εξής: 

(1) Το καλωσόρισμα με την ερώτηση «πόσα  άτομα» ή «θέλετε να καθίσετε στην τραπεζαρία ή στο μπαρ». Ένας σωστός χαιρετισμός, μια θερμή υποδοχή που σου δίνει την εντύπωση του οικοδεσπότη που χαίρεται, είναι πολύ καλύτερα.

(2) Ο χαιρετισμός με την έκφραση «Πως μπορώ να σας βοηθήσω» - πολλές φορές μπαίνω στον πειρασμό να απαντήσω «Ω ναι! Θα ήθελα ένα κούρεμα

(3) Η ερώτηση «Μόνο ένας;». Είναι πολύ καλύτερη μια διαφορετική ερώτηση όπως «Σήμερα θα δειπνήσετε μόνος;»   

(4) Είναι καλύτερα να σηκώνεται από το τραπέζι το ποτήρι προκειμένου να συμπληρωθεί ή να ξαναγεμίσει παρά αυτό γίνεται πάνω στο τραπέζι.

(5)  Είναι προτιμότερη η έκφραση «Ευχαρίστηση μου» αντί της (συνηθισμένης) «Κανένα πρόβλημα».

(6)  Το να πιάνει κανείς το ποτήρι ή το φλιτζάνι από το 1/3 της κορυφής αντί από το κάτω μέρος κοντά στον πάτο.

(7)  Η αποτυχία οπτικής επαφής με κάθε πελάτη ξεχωριστά κατά την διάρκεια της υποδοχής.

(8)  Η χρησιμοποίηση υπερβολικά φιλικών ή άλλων εκφράσεων που δεν δείχνουν σεβασμό («δικέ μου», «μεγάλε», «φίλε» κ.π.α.)

(9)   Η αποτυχία πειστικής σύστασης ενός αγαπημένου ή δημοφιλούς είδους.

(10) Η ελλιπής γνώση ή  η αντιπάθεια στην κουζίνα που σερβίρετε (δηλαδή εκφράσεις όπως «Α, ξέρετε, εγώ δεν τρώω θαλασσινά» κ.α.)

(11)  Η υπερβολική μυρωδιά με αρώματα ή κολόνια – ο πελάτης πρέπει να μυρίζει τα αρώματα της κουζίνας και όχι του σερβιτόρου.

(12) Το κουτσομπολιό ή η συζήτηση για ακατάλληλα θέματα σε ακτίνα που επιτρέπει τους πελάτες να ακούνε.

(13)  Οι όχι πολύ καθαρές στολές, η όχι περιποιημένη εμφάνιση ή τα εμφανή σημάδια της προηγούμενης νύχτας.

(14) Πρέπει να υπάρχει καλή προετοιμασία – δεν φέρνουμε το μαχαίρι με την μπριζόλα ή το κουτάλι με την σούπα κ.ο.κ.ε.

(15) Η αποτυχία της επιστροφής στο τραπέζι μέσα σε ένα λεπτό από την τακτοποίηση των πελατών.

(16) Η ανεπαρκής κάλυψη των περιόδων σερβιρίσματος (λίγο ή πολύ είναι αμφότερα ακατάλληλα)

(17)  Η αποτυχία να προσφέρουν τα προκαταρκτικά ποτά σε εύθετο χρόνο (ειδικά δαπανηρό όταν ο πελάτης θα είχε παραγγείλει ένα ποτήρι κρασί των 11 Δολαρίων αν του είχε προσφερθεί στον σωστό χρόνο)

(18) Η έξοδος των πελατών από το εστιατόριο χωρίς να τους έχουν ευχαριστήσει κατάλληλα, είτε αυτός που τους υποδέχτηκε, είτε κάποιος άλλος εκτός από εκείνον που παρέλαβε το φιλοδώρημα.

(19) Παρατηρήσεις που φέρνουν σε δύσκολη θέση ή μειώνουν τον επισκέπτη (όπως π.χ. «Φαντάζομαι πως όλα σας άρεσαν» όταν ο επισκέπτης αδειάζει όλο του το πιάτο κ.α.)

(20)  Η αμοιβή του προσωπικού στην είσοδο του εστιατορίου με βάση την προϋπηρεσία και όχι την αξία του. 

 

 

(β) Τα 10 σφάλματα εξωτερικού σχεδιασμού & λειτουργίας που συναντώνται συχνότερα είναι τα εξής:

(1)   Η έλλειψη επαρκούς σήμανσης ή ορατότητας του δρόμου.

(2) Το concept του εστιατορίου (η κουζίνα κα) δεν είναι εμφανές από την εξωτερική διακόσμιση και στην σήμανση.

(3)  Θέματα κυκλοφορίας και κατεύθυνσης που καθιστούν δύσκολη την πρόσβαση στο εστιατόριο σε ώρες κυκλοφοριακής αιχμής.  

(4)   Δυσκολίες στην στάθμευση ή ανεπαρκές πάρκιγκ.

(5)  Άδειος χώρος στάθμευσης – ο άπλετος χώρος στάθμευσης είναι πολύ καλός, εκτός αν είναι άδειος, οπότε υπάρχει πρόβλημα.

(6)  Όχι πίνακες με το μενού έξω, όχι παλιούς, φθαρμένους τιμοκαταλόγους οι οποίοι πρέπει να αντικαθίστανται αμέσως.

(7)  Σκουπίδια ή σκόνες μέσα στα όρια ιδιοκτησίας του εστιατορίου πρέπει να καθαρίζονται συνεχώς, πολλές φορές, κάθε μέρα.

(8)   Γκρεμισμένοι ή απεριποίητοι εξωτερικοί χώροι

(9) Να μην είναι ορατοί από τους επισκέπτες οι χώροι που δεν πρέπει να φαίνονται (τόπος συγκέντρωσης σκουπιδιών, βρώμικων εξαρτημάτων κ.α.)

(10) Ανεπαρκής εξωτερικός φωτισμός, έλλειψη κατάλληλα διαμορφωμένου χώρου, είσοδος που δεν είναι τελείως ελεύθερη

 

 

(γ) Τα 10 συχνότερα σφάλματα εσωτερικού σχεδιασμού & λειτουργίας

Σύμφωνα με τον Aaron Allen η περιπλάνηση μέσα στον χώρο του εστιατορίου μοιάζει με το περπάτημα στο κέντρο μιας διαφήμισης όπου τα πάντα επικοινωνούν μεταξύ τους. Όχι όμως όπως συμβαίνει στις κοινές διαφημίσεις όπου «επικοινωνούν» δύο ή τρεις το πολύ αισθήσεις – το εστιατόριο πρέπει να επικοινωνεί και τις πέντε! Αυτό ανεβάζει κατακόρυφα τις προσδοκίες των πελατών και απαιτεί υψηλά επίπεδα απόδοσης για να ικανοποιηθούν. Τα 10 σφάλματα που συναντώνται συχνότερα στον τομέα αυτό, είναι τα εξής:  

(1)  Φθαρμένος ή ξεθωριασμένος χώρος υποδοχής των επισκεπτών.

(2) Αναποτελεσματικός σχεδιασμός της αίθουσας, του χώρου αναμονής, των ρυθμίσεων που αφορούν το μπαρ καθώς της διαμόρφωσης των τραπεζιών.

(3)  Βρωμιά, σκόνη ή άσχετη διακόσμιση του χώρου δεν βοηθούν καθόλου την εικόνα που πρέπει να έχει το εστιατόριο.

(4)  Οι εκτεθειμένοι στην οπτική επαφή του πελάτη χώροι εξυπηρέτησης πρέπει να μην είναι ανοργάνωτοι ή με σκουπίδια ή με βρωμιές.

(5)   Οι πόρτες της τουαλέτας (που δεν πρέπει να έχουν ελλείψεις) είναι καλύτερα να ανοίγουν προς τα έξω και όχι προς τα μέσα.

(6) Η μουσική του χώρου δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ δυνατή αλλά ούτε και πολύ χαμηλή.

(7) Η δαπάνη χρημάτων σε υπηρεσίες καθαρισμού (λινά κ.α.), ενώ θα μπορούσαν να ανανεώνονται.

(8) Ανεπαρκής εσωτερική σήμανση του εστιατορίου και ελάχιστος ή ανύπαρκτος χώρος έκθεσης προϊόντων.

(9) Αναπολεσματική αξιοποίηση των χώρων του εστιατορίου (αποθήκευσης, προετοιμασίας φαγητών, εξυπηρέτησης πελατών κα).

(10)  Έλλειψη συστημάτων ελέγχου για την παραλαβή, την αποθήκευση και την χρήση ακριβών αναλώσιμων ειδών και προϊόντων. 

(δ) Τα 20 συχνότερα σφάλματα στον σχεδιασμό του τιμοκαταλόγου

Ένας σωστός τιμοκατάλογος μπορεί από μόνος του, χωρίς καμιά αύξηση τιμών, να βελτιώσει σημαντικά τα έσοδα του εστιατορίου. Τα σφάλματα που συναντώνται πιο τακτικά στον σχεδιασμό του τιμοκαταλόγου είναι τα εξής:

(1)   Τυχαία τοποθέτηση των κερδοφόρων στοιχείων

(2)   Κατάχρηση του «λογότυπου» του χρήματος (Δολάριο, Ευρώ)

(3)  Κινεζικός τρόπος τιμολόγησης, δηλαδή η περιγραφή στην αριστερή πλευρά και η ένδειξη ……………. $ ή Ευρώ με την τιμή στα δεξιά. Ορθότερο είναι να υπάρχουν στήλες και ειδικά ένθετα με τις τιμές.

(4)  Όχι εμφανής προβολή των ειδών με τα μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους – ο τιμοκατάλογος θα πρέπει να χρησιμεύει σαν ξεναγός από τα καλύτερα (και ακριβότερα) προς τα φθηνότερα. 

(5) Η μη μετάβαση στην ψηφιακή τεχνολογία με την χρησιμοποίηση παλιάς τεχνολογίας στα QSR ή στους Fast Casual operators.

(6) Πάρα πολλά ή πάρα πολύ λίγα είδη στο μενού.

(7) Μη διαθέσιμο μενού στο διαδίκτυο ή μη προσβάσιμο από πρόγραμμα περιήγησης ενός κινητού τηλεφώνου.

(8)  Τα πραγματικά μενού που δίδονται στους πελάτες επί τόπου δεν πρέπει να είναι υπερβολικά ευαίσθητα στην φθορά (από τρόφιμα, λίπη, υγρά ποτών κ.α.)

(9)  Η μη πραγματοποίηση ανάλυσης ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας τουλάχιστον δύο φορές τον χρόνο

(10)  Η μη ανανέωση του μενού και των τιμών τουλάχιστον δύο φορές τον χρόνο.

(11)  Το να μη φτιάχνεται το μενού με βάση τα είδη που έχουν ήδη επιτυχία και υπήρξαν δημοφιλή αλλά και να μην περιλαμβάνει και ένα «βλέμμα προς το μέλλον».

(12)  Η διάθεση επώνυμων προϊόντων με ανταγωνιστικά συγκρίσιμες τιμές.

(13)  Η μη πραγματοποίηση προσφορών περιορισμένου χρόνου οι οποίες πρέπει να επαναλαμβάνονται ανά 4 έως 12 εβδομάδες.

(14)  Η μη ύπαρξη ενός ξεχωριστού τιμοκαταλόγου για τα ποτά – ακόμα και αν δεν σερβίρονται οινοπνευματώδη παραμένουν αρκετές δυνατότητες.

(15) Η διάθεση πολλών και διαφορετικών μενού – σίγουρα προκαλείται σύγχυση στους πελάτες.

(16) Να επιτρέπεται στο προσωπικό να πουλάει το μενού, χωρίς προηγουμένως να έχει εκπαιδευτεί κατάλληλα και να έχει δοκιμαστεί.

(17) Ελλιπή στοιχεία στο μενού ή σβησμένα γράμματα που αποτυγχάνουν να περιγράψουν αναλυτικά και σωστά το είδος.

(18) Οι περιγραφές του μενού που είναι γραμμένες από τον σεφ (αντί να γραφτούν από επαγγελματία κειμενογράφο με την βοήθεια του σεφ αλλά και του προσωπικού εξυπηρέτησης)

(19)  Η αναποτελεσματική διάταξη του μενού ή οι διορθώσεις τιμών με προσθήκες και διαγραφές

(20) Η αργή αναπροσαρμογή των τιμών του τιμοκαταλόγου σε διακυμάνσεις της αγοράς πρώτων υλών ή και η άμεση αναπροσαρμογή.

 

 

(ε) Τα 20 συχνότερα λάθη στο μάρκετιγκ του εστιατορίου

Κάθε εστιατόριο δαπανά κατά μέσο όρο 3% του κύκλου εργασιών του στο μάρκετινγκ, κάτι που είναι ευρύτερα αποδεκτό – όχι όμως και το που ακριβώς θα δαπανηθεί! Παρακάτω παρατίθενται είκοσι λάθη που συναντώνται συχνότερα στον τομέα αυτόν:

(1) Η ανυπαρξία καθιερωμένων στοιχείων του σήματος (όπως brand promise, brand personality, brand positioning, brand story, brand usage guidelines κ.α.)

(2)   Η έλλειψη κανονικού πλάνου ή προϋπολογισμού – η πραγματοποίηση διαφημιστικών δαπανών με βάση την δουλειά του κάθε διαφημιστή και όχι με βάση ενός δομημένου σχεδιασμού.

(3)  Η μη ενασχόληση με το ψηφιακό marketing ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γιατί είναι ακόμα «πολύ πρόσφατα». 

(4)  Η έλλειψη συντονισμένης προσπάθειας για να εξασφαλιστεί δημοσιότητα μέσω μιας εκστρατείας δημοσίων σχέσεων με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

(5)  Η ενεργός ανάμειξη σε σχέσεις με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης χωρίς προηγούμενη εκπαίδευση (είτε αυτό-εκπαίδευση, είτε επαγγελματική)

(6)  Η ανυπαρξία σχεδίου διαχείρισης μιας κρίσεως

(7)  Η ιστοσελίδα στο διαδίκτυο είναι ελλιπής ή ανύπαρκτη (υπολογίζεται ότι το 33% των πελατών ενός εστιατορίου πριν το επισκεφτεί για πρώτη φορά, το γνωρίζει πρώτα από την ιστοσελίδα του)

(8)   Ανυπαρξία δραστήριας ή πληθωρικής μεθοδολογίας για την διάδοση της φήμης του εστιατορίου στόμα με στόμα με τεχνικές πέρα από τα στενά όρια της εκτέλεσης των βασικών λειτουργιών με σωστό τρόπο.

(9) Η μη χρήση στο υλικό που αφορά το marketing του εστιατορίου, χρωμάτων ή σχεδίων που έχουν σχέση με τρόφιμα

10) Η έλλειψη ή η ανεπάρκεια προγραμμάτων δημιουργίας βάσης δεδομένων των πελατών με αποτέλεσμα το εστιατόριο να μην γνωρίζει τους πελάτες του.

(11) Η έλλειψη εκπτωτικών προγραμμάτων.

(12) Η μη αξιοποίηση του «cause marketing» (πρόκειται για ένα είδος μάρκετινγκ με κοινές προσπάθειες για αμοιβαίο όφελος μιας κανονικής επιχείρησης που δουλεύει για το κέρδος και μιας μη κερδοσκοπικής οργάνωσης).

(13) Η παράβλεψη εξειδικευμένων κατηγοριών πελατών (όπως παιδιά, ζωόφιλοι, επέτειοι, ομάδες ειδικών συμφερόντων κ.α.)

(14) Απουσία χώρου για την λιανική πώληση ειδών.

(15) Απουσία ή ανεπάρκεια προγραμμάτων «πιστότητας» ή «συχνών επισκέψεων» των πελατών.

(16) Η συγκέντρωση των προσπαθειών αποκλειστικά στην γρήγορη αύξηση των πωλήσεων χωρίς «περιόδους αιχμής» και αργής αλλά σταθερής βελτίωσης των πωλήσεων. 

(17) Η μη αξιοποίηση ευκαιριών για cooperative marketing, χορηγίες ή άλλα εργαλεία δημιουργίας ενός προϋπολογισμού μάρκετινγκ με την πρόσκληση προς συνεργάτες και προμηθευτές να υποστηρίξουν την χρηματοδότηση του προγράμματος.

(18) Η μη αξιοποίηση δυνατοτήτων παράλληλων πωλήσεων (catering, λιανική εντός καταστήματος, λιανική εκτός καταστήματος, ιδιωτικές εκδηλώσεις σε περιόδους που υπάρχει η άνεση κλπ)

(19) Η λήψη σοβαρών αποφάσεων ή η εκτίμηση της εικόνας στους πελάτες και στους εργαζόμενους με βάση τις διάφορες φιλοφρονήσεις και τα σχόλια και όχι με βάση την έρευνα.

(20)  Η δαπάνη χρημάτων σε μαζική διαφήμιση και όχι σε νέα και πιο αποτελεσματικά κανάλια όπως  digital marketing, προγράμματα δημοσιότητας, έρευνα μέσω διαδικτύου, viral marketing (πρόκειται για τεχνικές που χρησιμοποιούν παλαιότερα κοινωνικά δίκτυα και άλλες τεχνολογίες για να πετύχουν brand awareness, αύξηση πωλήσεων κ.α.), βελτιωμένη εκπαίδευση με την χρήση της τεχνολογίας κ.α.

 


Ο Aaron Allen αναλαμβάνει «check-up» εστιατορίων (από τα πιο μικρά έως τα μεγαλύτερα) σε ολόκληρο τον κόσμο πραγματοποιώντας με το εξειδικευμένο επιτελείο του μια «επιθεώρηση» 300 σημείων μαζί με την ανάλυση εκατοντάδων παραμέτρων που συνθέτουν την λειτουργία ενός εστιατορίου. Πιστεύει πως η οικονομική κρίση προσφέρει στα εστιατόρια μια θαυμάσια ευκαιρία να βελτιωθούν τόσο με την επιλογή όσο και με την σταδιακή δημιουργία αναβαθμισμένου προσωπικού, να κάνουν καλύτερες τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους, να διορθώσουν τα λάθη που υπάρχουν στην λειτουργία τους και να πραγματοποιήσουν ένα γενικό «φρεσκάρισμα» - ιδίως όταν κάποιοι από τους ανταγωνιστές τους δεν μπορούν να το κάνουν!

Όλα αυτά αποτελούν μια χρήσιμη υπόμνηση στους επαγγελματίες της μαζικής εστίασης οι οποίοι σίγουρα γνωρίζουν από «πρώτο χέρι» τα περισσότερα, αλλά είτε τα γνωρίζουν (η επανάληψη είναι μήτηρ πάσης μαθήσεως) είτε όχι, παραμένουν διαχρονικά ωφέλιμα!

  

Λεωνίδας Κουμάκης  *

10 Οκτωβρίου 2012

kb@kbanalysis.com

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: 


Οι δέκα μεγαλύτερες Οινοποιίες της χώρας το 2011

και πως επηρεάζονται από την συνεχιζόμενη ένταση της ύφεσης & την μείωση της καταναλωτικής δαπάνης

 ****

Μπύρα : Το πανόραμα της ελληνικής αγοράς ζύθου

με τις 18 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή ελληνικής μπύρας

****

ΔΙΑΒΑΣΤΕ / ΔΙΑΔΩΣΤΕ

 

 

 Κάντε κλικ εδώ  

 

 

 

ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ:

 

 Ταβέρνα Θωμάς (Φλώρινα, 10 Αυγούστου 2012),

 Σπονδή (Αθήνα, 10 Ιουλίου 2012),

Saltsa  (Σαντορίνη, 6 Ιουνίου 2012),

  VARKA    (New Jersey, 4 Απριλίου  2012),

Κήπος των Γεύσεων   (Ηράκλειο, 5 Μαρτίου  2012),

Εστιατόρια Milos    (Αθήνα κ.λ.π., 6 Φεβρουαρίου 2012),

  Βασίλαινας    (Πειραιάς, 18 Δεκεμβρίου 2011),

Palmie Bistro   (Αλυσίδα, 28 Νοεμβρίου 2011),

Τα νησιά       (Θεσσαλονίκη10 Οκτωβρίου 2011),

 Paradiso   (Αθήνα, 13 Σεπτεμβρίου 2011),

Μόλυβος      (Θεσσαλονίκη25 Αυγούστου 2011)

Applebees:   (Αλυσίδα, 3 Αυγούστου 2011)

Ideal:    (Αθήνα, 18 Μαΐου 2011)

Όμιλος Καστελόριζο:   (Αθήνα,  2 Μαΐου 2011)

Στου Καχριμάνη:    (Αθήνα, Ψυρρή 28 Φεβρουαρίου 2011)

Αλάτσι:    (Αθήνα, 24 Ιανουαρίου 2011)

Πλόες:    (Καστέλλα, 28 Δεκεμβρίου 2010)

Nobu Matsuhisa:    (Αθήνα, Μύκονος 4 Οκτωβρίου 2010)

St’ Astra:   (Αθήνα, 18 Αυγούστου 2010)

 

2012: The World's 50 Best Restaurants

 

 

 

Επισκεφθείτε το e-shop της ιστοσελίδας μας με επιλεγμένα βιβλία

 

 

 


*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες.  Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997). Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ εδώ.

 


 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.