ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Top 25 Worldwide Food Retailers 2012: Οι 25 γίγαντες του παγκόσμιου λιανεμπορίου (τρόφιμα, μη-τρόφιμα, χονδρική)


 

 

Τον Ιανουάριο του 2012 η Deloitte ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της 15ης έκθεσης της για τους μεγαλύτερους λιανοπωλητές του πλανήτη μας με βάση το έτος 2010 (σχετικό άρθρο μας 31/1/2012 με τίτλο Top 10: Οι δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες του παγκόσμιου λιανεμπορίου για το 2010).

Πριν από λίγες μέρες η ηλεκτρονική έκδοση Supermarket News, η οποία ανήκει στον μεγάλο Αμερικανικό Όμιλο Penton, ανακοίνωσε τις 25 μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κόσμου στον τομέα του λιανεμπορίου, σύμφωνα με το έτος 2011.

Ο Όμιλος Penton ιδρύθηκε το 1892, έχει έδρα στην Ν. Υόρκη και σήμερα πραγματοποιεί 134 διαφορετικές εκδόσεις ενώ οι διάφορες ιστοσελίδες του πέρσι (2011) εξασφάλισαν κάπου …. 276 εκατομμύρια εμφανίσεις (page views)!  Τα στοιχεία πάντως που χρησιμοποιεί το SN στον κατάλογο των Top 25 προέρχονται από το Planetretail και περιλαμβάνουν όλα τα καταστήματα των αλυσίδων (ιδιόκτητα, ενοίκια ή franchising) – μερικά χωρίς καθόλου τρόφιμα.  

Ο κατάλογος SN's Top 25 Worldwide Food Retailers 2012 Data  περιλαμβάνει τις εξής επιχειρήσεις:

(1)   Wal-Mart Stores :    Η Wal-Mart καταλαμβάνει την πρώτη θέση του καταλόγου με πολύ μεγάλη διαφορά από την δεύτερη Carrefour. Έχει έδρα τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και στις 31/12/2011 διέθετε 10.130 καταστήματα με συνολικές πωλήσεις 443,9 δισεκατομμύρια Δολάρια. Εκτός ΗΠΑ δραστηριοποιείται σε Λατινική Αμερική, Ασία, Αφρική και ελάχιστα στην Ευρώπη. Οι διάφορες χώρες που δραστηριοποιείται ο πρώτος λιανοπωλητής του πλανήτη μας είναι Αργεντινή (από το 1995, 88 καταστήματα), Μποτσουάνα (από το 2011, 12 καταστήματα), Βραζιλία (από το 1995, 532 καταστήματα), Καναδάς (από το 1994, 333 καταστήματα), Χιλή (από το 2009, 325 καταστήματα), Κίνα (από το 1996, 374 καταστήματα), Κόστα Ρίκα (από το 2005, 201 καταστήματα), Ελ Σαλβαδόρ (από το 2005, 79 καταστήματα), Γκάνα (από το 2011, 1 κατάστημα), Γουατεμάλα (από το 2005, 200 καταστήματα), Ονδούρα (από το 2005, 69 καταστήματα), Ινδία (από το 2009, 17 καταστήματα), Ιαπωνία (από το 2002, 426 καταστήματα), Ν. Κορέα (από το 1998, 532 καταστήματα), Λεσότο (από το 2011, 2 καταστήματα), Μαλάουι (από το 2011, 2 καταστήματα), Μαυρίκιος (από το 2011, 19 καταστήματα), Μεξικό (από το 1991, 2.147 καταστήματα), Μοζαμβίκη (από το 2011, 17 καταστήματα), Ναμίμπια (από το 2011, 3 καταστήματα), Νικαράγουα (από το 2005, 74 καταστήματα), Νιγηρία (από το 2011, 2 καταστήματα), Νότια Αφρική (από το 2011,  309 καταστήματα), Ζουαζηλάνδη (από το 2011, 1 κατάστημα), Τανζανία (από το 2011, 1 κατάστημα), Ουγκάντα (από το 2011, 1 κατάστημα), Ζάμπια (από το 2011, 1 κατάστημα) και  Ηνωμένο Βασίλειο (από το 1995, 544 καταστήματα Asda).

Υπενθυμίζεται ότι η Wal Mart επένδυσε στην Γερμανική αγορά το 1998 εκατοντάδες εκατομμύρια Ευρώ αλλά υποχρεώθηκε να αποχωρήσει τον Ιούλιο του 2006 επειδή οι συνειδητοποιημένοι Γερμανοί καταναλωτές προτιμούσαν να αγοράζουν από τις δικές τους αλυσίδες καταστημάτων και όχι από την Αμερικάνικη, παρά τις φθηνότερες τιμές που προσέφερε (Σχετικό άρθρο μας 7/4/2010 Wal-Mart: Ο ηγέτης του παγκόσμιου λιανεμπορίου εξυπηρετεί 100 εκ. καταναλωτών ετησίως σε 15 χώρες του κόσμου, αλλά απέτυχε παταγωδώς να διεισδύσει στην Γερμανική αγορά).  Κάτι ανάλογο συνέβη και στην Ν. Κορέα όπου η Wal-Mart το 1998 άνοιξε ένα μεγάλο Supercenter το οποίο πούλησε το 2006, αποχωρώντας από την αγορά αυτή.

(2)   Carrefour :   Η Carrefour, ο δεύτερος Όμιλος του καταλόγου έχει έδρα την Γαλλία. Στις 31/12/2011 λειτουργούσε 9.672 καταστήματα διαφορετικών τύπων με συνολικές πωλήσεις 113,1 δισεκατομμύρια Δολάρια. Εκτός Γαλλίας, δραστηριοποιείται σε 33 συνολικά χώρες με διαφορετικούς τύπους καταστημάτων σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική και Ασία. Ο Γαλλικός Όμιλος αποχώρησε πρόσφατα από την Ελλάδα (σχετικό άρθρο μας 15 Ιουνίου 2012 με τίτλο Carrefour - Μαρινόπουλος: Η συμφωνία που μας αποκαλύπτει πως η οικονομική κρίση προσφέρει και μεγάλες επιχειρηματικές ευκαιρίες όχι μόνο από «έξω» προς τα «μέσα» αλλά και το αντίθετο!) διατηρώντας στενή συνεργασία με τον Όμιλο Μαρινόπουλου σε ολόκληρη την Βαλκανική με την μορφή του franchising.

(3)   Tesco :    Η Tesco, τρίτη στον κατάλογο των Top-25 έχει έδρα την Μεγάλη Βρετανία. Στις 31/12/2011 λειτουργούσε 6.234 καταστήματα διαφορετικών τύπων με συνολικές πωλήσεις 103,5 δισεκατομμύρια Δολάρια. Εκτός Βρετανίας δραστηριοποιείται σε 15 χώρες του κόσμου (Ευρώπη, Ασία, Αμερική, Μ. Ανατολή). Ένα ενδιαφέρον άρθρο μας για τις δραστηριότητες της Tesco στην Κορέα αναρτήθηκε στις 2/9/2011 με τίτλο TESCO: Νέος επαναστατικός τρόπος αύξησης των πωλήσεων με εικονικό κατάστημα σε κεντρικό σταθμό του … ΜΕΤΡΟ!

(4)   Metro Group :   Τέταρτος στον κατάλογο των Top-25 είναι η Γερμανική Metro με έδρα το  Dusseldorf.  Στις 31/12/2011 λειτουργούσε 2.187 τεράστια καταστήματα με συνολικές πωλήσεις 92,8  δισεκατομμύρια Δολάρια. Εκτός Γερμανίας δραστηριοποιείται σε 31 ακόμα χώρες του κόσμου κυρίως σε Ευρώπη αλλά και σε Ασία και Αφρική.  Στην προετοιμασία της Metro για το Σουπερμάρκετ του μέλλοντος με την δοκιμή ενός «έξυπνου τρόλεϊ» είχαμε αναφερθεί σε άρθρο μας 10/7/2012 με τίτλο The Supermarket of the future: Πλησιάζει η νέα εποχή των Σουπερμάρκετ με τεχνολογικές καινοτομίες που θα αλλάξουν τελείως την σημερινή τους μορφή. Στην Ελλάδα λειτουργεί με το εμπορικό σήμα ΜΑΚΡΟ και βρίσκεται στην ένατη θέση των 10 κορυφαίων αλυσίδων της χώρας μας (Σχετικό άρθρο μας 30 Οκτωβρίου 2012 εδώ)

(5)  Schwarz Group :   Ο επίσης Γερμανικός Όμιλος Schwarz, γνωστότερος ως Lidl,  σύμφωνα με τον κατάλογο του SN βρίσκεται στην πέμπτη θέση των Top-25 για το 2011 – μια θέση παραπάνω από την κατάταξη 2010 της Deloitte. Έχει έδρα στο Neckarsulm (Βάδης Βυρτεμβέργης) και στις 31/12/2011 λειτουργούσε 11.029 καταστήματα με συνολικές πωλήσεις 90,6  δισεκατομμύρια Δολάρια. Εκτός Γερμανίας δραστηριοποιείται σε 27 ακόμα χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα στην οποία διατηρείται σε κορυφαίες θέσεις (Σχετικό άρθρο μας 7/9/2012 με τίτλο Lidl Hellas, στην τρίτη θέση της ελληνικής αγοράς με συνεχή επέκταση αλλά και σημαντικές απώλειες

(6)   Κroger Co. :   Στην έκτη θέση του καταλόγου των Top-25 βρίσκεται ο Αμερικανικός Όμιλος Κroger (μια θέση παρακάτω από την κατάταξη 2010 της Deloitte). Η έδρα του βρίσκεται στο Cincinnati του Οχάιο με δραστηριότητες σε όλες τις πολιτείες των ΗΠΑ από την Βιρτζίνια μέχρι την Αλάσκα. Στις 31/12/2011 λειτουργούσε 2.435 καταστήματα με πωλήσεις ελάχιστα λιγότερες από τον πέμπτο της κατάταξης: 90,4  δισεκατομμύρια Δολάρια.   Sales in $

(7)   Costco :    Έβδομη στον κατάλογο είναι η Costco με 592 καταστήματα στις 31/12/2011 (στις 11/10/2012 τα καταστήματα ήδη έφθασαν τα 614) και πωλήσεις 87,4  δισεκατομμύρια Δολάρια. Η έδρα της βρίσκεται στην Ουάσιγκτον και εκτός των ΗΠΑ δραστηριοποιείται σε Πόρτο Ρίκο, Καναδά, Αγγλία, Ταιβάν, Κορέα, Ιαπωνία και Αυστραλία.

(8) Aldi :   Στην όγδοη θέση του καταλόγου βρίσκεται ο ανταγωνιστής της Lidl – η Γερμανική Aldi. Στις 31/12/2011 λειτουργούσε 9.845 καταστήματα με συνολικές πωλήσεις 73,3  δισεκατομμύρια Δολάρια. Εκτός από την Γερμανία, δραστηριοποιείται σε 16 χώρες του κόσμου σε Ευρώπη, Αυστραλία και Αμερική. Η μοναδική χώρα από την οποία η Aldi  αποχώρησε μέχρι σήμερα, για εσωτερικούς κατά την γνώμη μας λόγους, είναι η Ελλάδα (Σχετικό με το θέμα, άρθρο μας στις 19 Ιουλίου 2010 με τίτλο Aldi: Τα αίτια της αποχώρησης από την Ελλάδα είναι πράγματι οικονομικά;)

(9)   Target Corp. :   Στην ένατη θέση του καταλόγου η Αμερικανική Target Corp.  με 1.763 καταστήματα σε ολόκληρη την Αμερική (στον Καναδά πρόκειται να επεκταθεί το 2013) και πωλήσεις 69,9  δισεκατομμύρια Δολάρια. Το πρώτο κατάστημα της εταιρίας με το σήμα Target λειτούργησε στο Roseville, της Μινεάπολις το 1962.   

(10)   Rewe Group :   Στην δέκατη θέση του καταλόγου του SN η Γερμανική Rewe με 13.423 καταστήματα (31/12/2011) σε 13 xώρες του κόσμου και πωλήσεις 66,9  δισεκατομμυρίων Δολαρίων. Πριν από 4 χρόνια ο Όμιλος βρισκόταν (με βάση άλλη αξιολόγηση) στην πέμπτη θέση της παγκόσμιας αγοράς – σχετικό άρθρο μας με την ιστορία και τα σήματα του Ομίλου στις 30/8/2010 κάντε κλικ εδώ

 


Ενδέκατη στον κατάλογο είναι η Γερμανική Edeka, δωδέκατη η Γαλλική Auchan, δέκατη τρίτη η Ιαπωνική AEON, δέκατη τετάρτη η Αυστραλιανή Woolworths, δέκατη πέμπτη η Ιαπωνική Seven & I, δέκατη έκτη η Αυστραλιανή Coles Group, δέκατη έβδομη η Groupe Casino, δέκατη όγδοη ITM (Intermarche), δέκατη ένατη η Leclerc –Γαλλικές και οι τρείς τελευταίες εταιρίες-, εικοστή η Αμερικανική Safeway, εικοστή πρώτη η Ολλανδική Ahold, εικοστή δεύτερη η Αμερικάνικη Supervalu, εικοστή τρίτη η Βρετανική Sainsbury's, εικοστή τέταρτη η Καναδική Loblaw ενώ τον κατάλογο των Τοp-25 του SN συμπληρώνει ο γνωστός μας Βελγικός Όμιλος Delhaize ο οποίος δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με την αλυσίδα καταστημάτων ΑΒ Βασιλόπουλος.

Από τον παραπάνω κατάλογο προκύπτει ότι από τις 25 μεγαλύτερες επιχειρήσεις του πλανήτη μας στον τομέα του λιανεμπορίου σύμφωνα με το SN, μόνο τρείς έχουν δραστηριότητα στην Ελλάδα (Lidl, Makro, Delhaize). Δύο ακόμα (Carrefour, Aldi) ενώ ξεκίνησαν δραστηριότητες, στην συνέχεια αποχώρησαν από την Ελληνική αγορά. Τέλος δύο ακόμα (Rewe, Tesco) έχουν διερευνήσει ή ασχοληθεί με την χώρα μας χωρίς να εγκατασταθούν μέχρι σήμερα.

 

Λεωνίδας Κουμάκης*

16 Νοεμβρίου 2012

lk@kbanalysis.com



ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 2011

Νο 1

Carrefour

Νο 2

ΑΒ Βασιλόπουλος

Νο 3

Lidl Hellas

Νο 4

Σκλαβενίτης

Νο 5

Βερόπουλος

Νο 6

Μασούτης

Νο 7

ΜΕΤΡΟ / My Market

Νο 8

Γαλαξίας

Νο 9

ΜΑΚRO C&C

Νο 10

Αρβανιτίδης

 

 ΕΡΕΥΝΕΣ ΑΓΟΡΑΣ /ΑΡΘΡΑ

ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ 2011  ,  ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΑ  ,  ΥΓΡΑ ΠΙΑΤΩΝ  ,  ΤΣΙΠΟΥΡΟ  ,

ΚΡΑΣΙ  ,  ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ  ,  ΜΠΥΡΑ , ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ 2010  ,

ΦΕΤΑ  ,  ΜΕΛΙ  ,

ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΑ ΝΕΡΑ  ,  ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΑ ΠΟΤΑ

 

 

 

 

Κάντε κλικ εδώ


Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρία (Ι.Κ.Ε):

Η νέα μορφή εταιρίας, με κεφάλαιο μόλις ενός Ευρώ, τα βήματα & το κόστος δημιουργίας της καθώς και οι προθεσμίες υποχρεωτικής απογραφής όλων των εταιριών – Συνέντευξη του Μιχάλη Γιάγκα, Προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Επιμελητηρίων

  

ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ 

 Λαθρομετάνστευση ,  Ελλάδα Ώρα Μηδέν , Business Exit , 

Τουρκική Δημοκρατία , Σκοπιανό: Δημοκρατία της ψευτο-Μακεδονίας ,

 Οικονομική Γενοκτονία  , Ελλάδα, ενώπιοι ενωπίω    

 

…. και μην ξεχνάτε:

 

 


 

Επισκεφθείτε το e-shop της ιστοσελίδας μας με επιλεγμένα βιβλία

 

 

 

Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη.Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997). 




Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.