ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Supermarket On Line: Επεκτείνεται και στην Ελλάδα με αναβαθμισμένες υπηρεσίες φέρνοντας τα ψώνια …. μέσα στο σπίτι μας!



Η δυνατότητα του καταναλωτή να παραγγείλει σε ένα Σουπερμάρκετ τα αναγκαία καταναλωτικά είδη μέσω διαδικτύου οποιαδήποτε στιγμή του εικοσιτετραώρου (αλλά και τηλεφωνικά σε ορισμένες όμως ώρες / μέρες) και να παραλάβει την παραγγελία του στο σπίτι (ή όπου αλλού επιθυμεί) είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται σε πολλά μέρη του κόσμου εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Η πρακτική αυτή πήρε μεγάλες διαστάσεις και επιβλήθηκε από την σύγχρονη αναγκαιότητα τόσο για λόγους εξοικονόμησης χρόνου, διευκόλυνσης και οικονομίας όσο και για ειδικούς λόγους αδυναμίας (εγκυμονούσες, ηλικιωμένοι, άτομα με ειδικές ανάγκες κ.α.).

Ένα είναι βέβαιο: Η «παράδοση κατ΄ οίκον» μετατρέπει τα ψώνια σε μια εύκολη διαδικασία μέσω του υπολογιστή ή του τηλεφώνου, η οποία καταλήγει στην παραλαβή της παραγγελίας μας στο σπίτι, στο κατάστημα ή όπου αλλού επιθυμούμε! Μάλιστα ο τρόπος αυτός παραγγελίας αρχίζει ήδη να ξεπερνιέται με νέες ιδέες που αρχίζουν σταδιακά να εφαρμόζονται όπως π.χ. εκείνη της δημιουργίας εικονικού Σουπερμάρκετ σε κεντρικούς σταθμούς του Μετρό από όπου μπορεί κανείς να παραγγείλει τα ψώνια του μέσω … του κινητού του τηλεφώνου! (σχετικό άρθρο μας 2 Σεπτεμβρίου 2011 TESCO: Νέος επαναστατικός τρόπος αύξησης των πωλήσεων με εικονικό κατάστημα σε κεντρικό σταθμό του … ΜΕΤΡΟ).

Στην Ελλάδα συστηματικές υπηρεσίες «παράδοσης κατ΄ οίκον», διαφόρων μορφών και κατηγοριών, από κορυφαίες αλυσίδες λιανικής της χώρας μας, καταγράφονται  εδώ και (τουλάχιστον) μια δεκαετία, αλλά η μη «εξοικείωση» του Ελληνικού καταναλωτικού κοινού με την προηγμένη τεχνολογία σε καθημερινή χρήση, δεν επέτρεψε την ταχύτερη εξέλιξη του τομέα αυτού στην Ελληνική αγορά.

 


Παρακάτω παραθέτουμε τους τρόπους και τα «μοντέλα» που έχουν υιοθετήσει μέχρι σήμερα κορυφαίες αλυσίδες λιανικής / χονδρικής της χώρας μας προκειμένου να παρέχουν υπηρεσίες σε ένα τομέα της Ελληνικής αγοράς ο οποίος ήδη αναπτύσσεται και αναμένεται να αναπτυχτεί σημαντικά στο άμεσο μέλλον:

Caremarket.gr : Με λίγα μόλις εικοσιτετράωρα ζωής (λειτούργησε στις 7 Ιανουαρίου 2013) το ηλεκτρονικό κατάστημα της «Μαρινόπουλος ΑΕ», του μεγαλύτερου λιανοπωλητή της χώρας μας, ο οποίος πριν από λίγους μήνες εξαγόρασε από την πολυεθνική Carrefour το 50% του μεριδίου που κατείχε στον Όμιλο Carrefour – Μαρινόπουλος (σχετικό με το θέμα είναι το άρθρο μας 15ης Ιουνίου 2012 με τίτλο Carrefour - Μαρινόπουλος: Η συμφωνία που μας αποκαλύπτει πως η οικονομική κρίση προσφέρει και μεγάλες επιχειρηματικές ευκαιρίες όχι μόνο από «έξω» προς τα «μέσα» αλλά και το αντίθετο!), διαθέτει 9.000 κωδικούς προϊόντων με καθημερινές προσφορές προς τους καταναλωτές. Στο ηλεκτρονικό κατάστημα www.caremarket.gr βρίσκει κανείς εύκολα, άμεσα και γρήγορα τα προϊόντα (επώνυμα ή ιδιωτικής ετικέτας) που επιθυμεί «ταξινομημένα» με τόσο απλό τρόπο ώστε μπορεί να τα «ανακαλύψει» ακόμα και αυτός που δεν είναι καθόλου εκπαιδευμένος στην αγορά προϊόντων μέσω διαδικτύου.

Η νέα – online υπηρεσία της «Μαρινόπουλος ΑΕ» έχει σαν ελάχιστο ποσό παραγγελίας 30 Ευρώ. Έξοδα αποστολής δεν χρεώνονται εφ΄ όσον η παραγγελία είναι τουλάχιστον 150 Ευρώ, άλλως χρεώνονται 2 Ευρώ έναντι κόστους εξόδων αποστολής για παραγγελία τουλάχιστον 100 Ευρώ (έως 149), 4 Ευρώ για παραγγελία τουλάχιστον 50 Ευρώ (έως 99) και 6 Ευρώ για παραγγελία από 30 έως 49 Ευρώ. Η online υπηρεσία λειτουργεί σε τρία διαφορετικά στάδια: Στο πρώτο στάδιο ένας ειδικά εκπαιδευμένος εργαζόμενος υποδέχεται την ηλεκτρονική παραγγελία και φροντίζει για την εκτέλεση της. Στο δεύτερο στάδιο η παραγγελία οργανώνεται σε κιβώτια, ανάλογα με το είδος - τα φρέσκα και τα κατεψυγμένα προϊόντα παραδίδονται σε ειδικές συσκευασίες. Στο τρίτο στάδιο πραγματοποιείται η μεταφορά από ειδικά φορτηγά ψυγεία ώστε να διατηρείται η φρεσκάδα των τροφίμων. Το τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης των πελατών της CareMarket, το οποίο λειτουργεί Δευτέρα έως Σάββατο (9 το πρωί έως 6 το απόγευμα) είναι 211 7806 061

ΑΒ Βασιλόπουλος : Η δεύτερη σε μέγεθος αλυσίδα λιανικής της χώρας μας διαθέτει «υπηρεσία κατ΄οίκον». Κάθε παραγγελία μπορεί να δοθεί είτε τηλεφωνικά, είτε με Fax, είτε από την ιστοσελίδα της εταιρίας στο διαδίκτυο (www.ab.gr , Αποστολή στο σπίτι). Η συγκεκριμένη αυτή διαδικασία γίνεται σε τρία στάδια: Πρώτα επιλέγεται το κατάστημα το οποίο διαθέτει την υπηρεσία αυτή σε ολόκληρη την Ελλάδα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λέσβο, Ιωάννινα, Βόλος, Αγρίνιο, Χαλκίδα, Πύργος, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Πάτρα, Θήβα, Τρίπολη, Σπάρτη). Στην συνέχεια πληκτρολογεί κανείς την παραγγελία του με τα συγκεκριμένα προϊόντα που επιθυμεί. Στο τελευταίο στάδιο προσθέτει προσωπικά στοιχεία (όνομα, επώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο, διεύθυνση παράδοσης και τρόπο πληρωμής). Το κατάστημα που επελέγη, επικοινωνεί τηλεφωνικά με τον πελάτη για την ρύθμιση των λεπτομερειών της αποστολής όπως είναι η ώρα παράδοσης ή ο τρόπος εξόφλησης της παραγγελίας. Κάθε παραγγελία εκτελείται και δεν επιβαρύνεται με έξοδα αποστολής εφ΄ όσον ξεπερνάει τα 60 Ευρώ. Αυθημερόν παράδοση είναι δυνατή εφ΄όσον η παραγγελία δοθεί το αργότερο μέχρι τις 11.30 το πρωί. Κάτω από το όριο των 60 Ευρώ, η παραγγελία δεν εκτελείται.

Lidl Hellas : Η τρίτη σε μέγεθος αλυσίδα της χώρας μας δεν διαθέτει οποιαδήποτε μορφή «υπηρεσίας κατ΄ οίκον».

Σκλαβενίτης : Το 1967 οι ιδρυτές της «Σκλαβενίτης» (Σπύρος & Γιάννης Σκλαβενίτης και Μιλτιάδης Παπαδόπουλος) λάμβαναν τηλεφωνικές παραγγελίες στην εταιρία «Τηλεξύπ» που είχαν ιδρύσει τότε, τις οποίες έστελναν «κατ΄ οίκο» σε τιμές χονδρικής! Κάπου σχεδόν πέντε δεκαετίες αργότερα, η αλυσίδα διατηρεί μια ανάλογη υπηρεσία σε όλα σχεδόν τα καταστήματα της (ακόμα και τα πολύ μικρά), παραδίδοντας κατ΄ οίκον σε πελάτες της περιοχής του κάθε καταστήματος. Η παράδοση γίνεται κατόπιν συνεννόησης (προσωπικής ή τηλεφωνικής) χωρίς χρέωση και χωρίς άλλες «προδιαγραφές».  

Βερόπουλος : Το Supermarket On Line της πέμπτης κατά σειρά αλυσίδας της χώρας μας βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.veropoulos.gr/eshop/ από την οποία ο καταναλωτής έχει την δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ 9.000 διαφορετικών κωδικών και να εξυπηρετηθεί από το πλησιέστερο κατάστημα της περιοχής του. Η συγκεκριμένη υπηρεσία της «Βερόπουλος» που λειτουργεί από το έτος 2000, προσφέρεται στις ευρύτερες περιοχές Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Αγρινίου, Τρικάλων, Λάρισας και Βόλου. Οι αποστολές γίνονται δωρεάν εφ΄ όσον κάθε παραγγελία έχει ελάχιστη αξία 60 Ευρώ – παραγγελίες κάτω από το όριο αυτό δεν γίνονται δεκτές. Η αλυσίδα «Βερόπουλος» διαθέτει και τηλεφωνική υπηρεσία εξυπηρέτησης των «κατ΄ οίκον» πελατών της (210 2899 000) τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

Μασούτης : Ο Όμιλος «Μασούτης» αναδείχτηκε «Πρωταθλητής του 2011»  επιτυγχάνοντας την μεγαλύτερη αύξηση του κύκλου των εργασιών (+10,7%) στον χώρο των αλυσίδων λιανικής / χονδρικής, εν μέσω οικονομικής κρίσης, κατά την διάρκεια του 2011. Ο Όμιλος καλύπτει τους Νομούς Μακεδονίας, Θράκης, Ηπείρου ενώ επεκτείνεται σταδιακά στην Θεσσαλία και στα νησιά Λήμνου και Λέσβου. Ο Όμιλος «Μασούτης» εγκαινίασε πρόσφατα μια εξαιρετική ιστοσελίδα (www.masoutis.gr) η οποία διαθέτει αναβαθμισμένη υπηρεσία με τίτλο «διανομή κατ’ οίκον» όπως εμφανίζεται σε ειδικό (μπλε) πλαίσιο της κεντρικής ιστοσελίδας. Κάθε παραγγελία μπορεί να δοθεί με διάφορους τρόπους: Κατά τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων είτε αυτοπροσώπως είτε τηλεφωνικώς στα καταστήματα που διαθέτουν την υπηρεσία αυτή σε Θεσσαλονίκη (Κέντρο, Καλαμαριά, Ωραιόκαστρο, Περαία, Πανόραμα), Γιαννιτσά, Τρίκαλα, Βέροια, Αλεξάνδρεια και Κατερίνη – Ελασσόνα. Καθ΄ όλο το εικοσιτετράωρο από το διαδίκτυο –η  υπηρεσία «online παραγγελιών» εξυπηρετεί μόνο την ευρύτερη περιοχή της Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης από το κατάστημα Grand Μασούτης (Μητρ. Καλλίδου 112, Καλαμαριά). Όλες οι διανομές γίνονται στο σπίτι (ή αλλού) χωρίς έξοδα αποστολής (δηλαδή δωρεάν) εφ΄ όσον οι παραγγελίες έχουν αξία άνω των 60 ευρώ, με πληρωμή τοις μετρητοίς ή με πιστωτική κάρτα. Οι παραγγελίες που γίνονται online μέχρι τις 2 το μεσημέρι, εξυπηρετούνται αυθημερόν ενώ οι παραγγελίες που λαμβάνονται μετά τις 2 το μεσημέρι εξυπηρετούνται την επόμενη.

My Market / Metro C&C : Η αλυσίδα καταστημάτων My Market διαθέτει από ορισμένα μόνο καταστήματα της διανομή «κατ΄ οίκον» χωρίς καμιά επιβάρυνση εξόδων αποστολής και με ελάχιστο όριο παραγγελίας 50 Ευρώ. Η παραγγελία δίδεται είτε τηλεφωνικά είτε αυτοπροσώπως στα καταστήματα της αλυσίδας τα οποία διαθέτουν την υπηρεσία διανομής  «κατ΄ οίκον».   Παράλληλα, ο επαγγελματικός βραχίονας του Ομίλου Παντελιάδη (Metro Cash&Carry) έχει δημιουργήσει ένα εξειδικευμένο Κέντρο Διανομής, αποκλειστικά για τους επαγγελματίες της νησιώτικης Ελλάδας. Με την βάση του στην οδό Πειραιώς, μια ανάσα από το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της χώρας μας, το εξειδικευμένο Κέντρο Διανομής της Metro Cash&Carry δέχεται παραγγελίες Δευτέρα έως Σάββατο από τις 9 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα είτε τηλεφωνικά (στο 210 4832531), είτε με fax (στο 210 4832360) είτε μέσω διαδικτύου συμπληρώνοντας το ηλεκτρονικό έντυπο παραγγελίας (για το Κέντρο Διανομής κάντε κλικ εδώ). Τα έξοδα μεταφοράς (ανάλογα με την απόσταση και το βάρος) καταβάλλονται από τον παραλήπτη.

Γαλαξίας : Η Ελληνική αλυσίδα καταστημάτων «Γαλαξίας» (135 Σουπερμάρκετ και 13 Cash & Carry) δεν διαθέτει επί του παρόντος «υπηρεσία παράδοσης» παραγγελιών στους πελάτες της.

Makro C&C : Η χονδρεμπορική εταιρία του Γερμανικού Ομίλου METRO Group διαθέτει από όλα τα καταστήματα της στην Ελλάδα υπηρεσία διανομής / παράδοσης: Στην ιστοσελίδα της (www.makro.gr) μόλις εγκαινιάστηκε «Νέα Υπηρεσία Delivery» η οποία λειτουργεί με αναλυτικές πληροφορίες.  Γενικά σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας στην Ελλάδα το ελάχιστο ύψος κάθε παραγγελίας διαφέρει, ανάλογα με την απόσταση της έδρας του πελάτη, αν δηλαδή είναι εντός ή εκτός πόλης ή αν είναι στη νησιωτική Ελλάδα. Σε όλες τις περιπτώσεις, η μεταφορά των προϊόντων γίνεται, είτε με ίδια μέσα είτε με συνεργαζόμενους μεταφορείς, οι οποίοι είναι πιστοποιημένοι στη διασφάλιση της ποιότητας μεταφοράς  των προϊόντων. Πάντως, ειδικά από τα καταστήματα Κηφισού και Παλλήνης, όπως ενημερωθήκαμε τηλεφωνικά από τα καταστήματα αυτά, δεν υπάρχει κανένα κόστος μεταφορικών εφ΄ όσον η παραγγελία είναι τουλάχιστον ύψους 500 Ευρώ.  

Αρβανιτίδης: Η αλυσίδα καταστημάτων «Αρβανιτίδης» (170 Σουπερμάρκετ στην Βόρεια Ελλάδα) η οποία συμπληρώνει τον κατάλογο των Top-10 αλυσίδων της χώρας μας δεν εμφανίζει στην ιστοσελίδα της υπηρεσία παράδοσης «κατ΄ οίκον» ούτε παρέχει τηλεφωνικά συγκεκριμένες πληροφορίες για την δυνατότητα αυτή. Γενικά, η αλυσίδα είναι φειδωλή στην παροχή πληροφοριών και εμφανίζεται -σε εμάς τουλάχιστον- να διάκειται πολύ επιφυλακτικά απέναντι στα διάφορα ΜΜΕ ίσως λόγω της αρνητικής δημοσιότητας που είχε κατά το παρελθόν κατά την διάρκεια κινητοποιήσεων εργαζομένων σε αυτήν.  

 


Συμπέρασμα:  Οι εποχές αλλάζουν και στις μέρες μας η νέα γενιά καταναλωτών ψάχνει σχολαστικά κάθε δυνατότητα που θα προσφέρει ανταγωνιστικές τιμές, χρόνο (=χρήμα), ευκολία και περισσότερες επιλογές στις καθημερινές, καταναλωτικές της συνήθειες. Η «τηλεφωνική» ή η «προσωπική» παραγγελία έχει προϊστορία δεκαετιών με διάφορες μορφές. Η «ηλεκτρονική» όμως παραγγελία είναι σχετικά νέα στην χώρα μας και αναμένεται να αναπτυχθεί ραγδαία μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Ένα «πρόσθετο» βέβαια κριτήριο του σύγχρονου καταναλωτή αφορά την χώρα παραγωγής του προϊόντος και αποκτά στις μέρες μας ολοένα και μεγαλύτερη σημασία: «Ελληνικό Προϊόν» ή «Παράγεται στην Ελλάδα» είναι οι ενδείξεις που ψάχνουν στην συσκευασία των καταναλωτικών προϊόντων κάθε κατηγορίας (τρόφιμα, ποτά, απορρυπαντικά, καθαρτικά κ.ο.κ.ε. - σχετική με το θέμα αυτό είναι η σειρά των άρθρων μας «Αγοράζουμε Ελληνικά!») όλοι οι συνειδητοποιημένοι Έλληνες καταναλωτές είτε είναι άνεργοι ή συνταξιούχοι, είτε είναι εργαζόμενοι που θέλουν να εξασφαλίσουν την υφιστάμενη απασχόληση τους σαν ένα πολύ ισχυρό αντίδοτο στην οικονομική κρίση που μαστίζει ανελέητα την χώρα μας!

 

Λεωνίδας Κουμάκης

1 Φεβρουαρίου 2013

lk@kbanalysis.com

 

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΤΟ FACEBOOK

 

 

TA ATOMIKA ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΠΟΥ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ στην

 Χ-ΗELLENICA, την εικονική έκθεση Ελληνικών Τροφίμων, Ποτών, Παραδοσιακών Προϊόντων & Υπηρεσιών στο Διαδίκτυο!

  

 

 

Κάντε κλικ εδώ


TOP-10 ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ / ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Νο 1 Carrefour – Μαρινόπουλος

Νο 2 ΑΒ Βασιλόπουλος / Delhaize

No 3 Lidl Hellas / Scwarz Group

Νο 4 Σκλαβενίτης

Νο 5 Βερόπουλος

Νο 6 έως Νο 10

Μασούτης, ΜΕΤΡΟ / My Market, Γαλαξίας, MAKRO, Αρβανιτίδης 


ΕΡΕΥΝΕΣ / ΑΡΘΡΑ

 ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΑ  ,  ΥΓΡΑ ΠΙΑΤΩΝ  ,  ΤΣΙΠΟΥΡΟ  , ΚΡΑΣΙ  ,  

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ  ,  ΜΠΥΡΑ ,  ΦΕΤΑ  ,  ΜΕΛΙ  ,

ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ 2011  ,    ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΑ ΝΕΡΑ  ,  ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΑ ΠΟΤΑ 2012

 

Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρία (Ι.Κ.Ε):

Η νέα μορφή εταιρίας, με κεφάλαιο μόλις ενός Ευρώ, τα βήματα & το κόστος δημιουργίας της καθώς και οι προθεσμίες υποχρεωτικής απογραφής όλων των εταιριών – Συνέντευξη του Μιχάλη Γιάγκα, Προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Επιμελητηρίων

 

 

Κάντε κλικ εδώ

  

ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ 

 Λαθρομετάνστευση ,  Ελλάδα Ώρα Μηδέν , Business Exit , 

Τουρκική Δημοκρατία το 2012 ,  Τουρκική Δημοκρατία 2011 , Συνθήκη της Λωζάνης ,

Ελληνικά νησιά του Αιγαίου & Τουρκικός επεκτατισμός

Σκοπιανό: Δημοκρατία της ψευτο-Μακεδονίας ,

Τούρκοι & Σκοπιανοί συντονίζονται εναντίον της Ελλάδος

Σύγχρονα γιουσουφάκια & Σουλειμάν ο μεγαλοπρεπής

  

ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:  

Σοκολάτα ΙΟΝ ,    Μπισκότα ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ,

Μπύρα FIX Hellas ,    Μπύρα ΒΕΡΓΙΝΑ ,

M E T A X A ,  Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα , 

Ούζο ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ - ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ , Τσίπουρο ΤΣΙΛΙΛΗ ,

Τυρί ΔΩΔΩΝΗ , Τυροκομείο ΑΡΒΑΝΙΤΗ , Γιαούρτι ΦΑΓΕ ,

Βαλσαμικό ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ,

Νερό ΒΙΚΟΣ , Μπαχαρικά ΗΛΙΟΣ ,

Αναψυκτικά ΛΟΥΞ , Αναψυκτικά Coca-Coca ,

Ελαιόλαδο TERRA CRETAΕλαιόλαδο ΜΙΝΕΡΒΑ ,

Κρασιά ΙΝΟ , Βιδιανό ΑΛΕΞΑΚΗΚρασιά ΣΑΜΟΥ ,

Κρασιά ΜΠΟΥΤΑΡΗ , Κτήμα ΣΚΟΥΡΑ ,

 Κτήματα ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΛΗ , Αμπελουργική ΣΩΚΟΣ , Κτήμα ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ,

 Στρώματα DIMSTEL , Σαπούνι ΣΠΟΡΑΔΕΣ ,

Παξιμάδια ΚΑΛΑΜΠΟΚΗΣ / ΣΗΤΕΙΑΚΟΣ ΜΗΛΟΣ ,

Εργαστήρι Τροφίμων ΤΑΚΕ , Φάρμα Μητσόπουλου 



 

Επισκεφθείτε το e-shop της ιστοσελίδας μας με επιλεγμένα βιβλία

 

 

 

* Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (πρώτη έκδοση 1992,  η τέταρτη έκδοση το 2008 – περισσότερα στο  e shop της ιστοσελίδας ) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997). Τον Δεκέμβριο 1996 κυκλοφόρησε  τον σύντομο «Aποχαιρετισμό».

 





Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.