ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Top 15 Consumer Markets: Οι μεγαλύτερες καταναλωτικές αγορές του κόσμου για το έτος 2012


 

 

Οι πιο μεγάλες καταναλωτικές αγορές του κόσμου, σύμφωνα με την συνολική καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών τους η οποία αντιπροσωπεύει την ελάχιστη καταναλωτική δαπάνη κάθε χώρας, καταγράφονται κάθε χρόνο από την ομάδα Toperz (Toperz Team) και δημοσιοποιούνται μέσα από την ιστοσελίδα τους «1Reservoir World Top Ranking Lists». Ο κατάλογος του έτους 2012, που γνωστοποιήθηκε τον Μάρτιο 2013, έχει ως εξής:

 

Η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου είναι εκείνη των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής με ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών (HCFC - House Hold Final Expenditure in minimum terms) 10,026,400 εκατομμύρια Δολάρια. Το ποσό αυτό αποτελεί το 71% περίπου του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας ή το 28,9% περίπου της παγκόσμιας καταναλωτικής αγοράς (Worlds consumer market).



Η δεύτερη σε μέγεθος αγορά του κόσμου είναι η Ιαπωνία με ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών (HCFC - House Hold Final Expenditure in minimum terms) 2,952,710 εκατομμύρια Δολάρια. Το ποσό αυτό αποτελεί το 58% περίπου του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας ή το 8,5% περίπου της παγκόσμιας καταναλωτικής αγοράς (Worlds consumer market).


 

Η τρίτη σε μέγεθος αγορά του κόσμου είναι η Γερμανία με ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών (HCFC - House Hold Final Expenditure in minimum terms) 1,960,230 εκατομμύρια Δολάρια. Το ποσό αυτό αποτελεί το 59% περίπου του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας ή το 5,6% περίπου της παγκόσμιας καταναλωτικής αγοράς (Worlds consumer market).

 


Η τέταρτη σε μέγεθος αγορά του κόσμου είναι η Κίνα με ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών (HCFC - House Hold Final Expenditure in minimum terms) 1,835,280 εκατομμύρια Δολάρια. Το ποσό αυτό αποτελεί το 37% περίπου του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας ή το 5,2% περίπου της παγκόσμιας καταναλωτικής αγοράς (Worlds consumer market).

 


Η πέμπτη σε μέγεθος αγορά του κόσμου είναι η Ιταλία με ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών (HCFC - House Hold Final Expenditure in minimum terms) 1,545,900 εκατομμύρια Δολάρια. Το ποσό αυτό αποτελεί το 58% περίπου του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας ή το 4,4% περίπου της παγκόσμιας καταναλωτικής αγοράς (Worlds consumer market).

 


Η έκτη σε μέγεθος αγορά του κόσμου είναι η Μεγάλη Βρετανία με ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών (HCFC - House Hold Final Expenditure in minimum terms) 1,415,350 εκατομμύρια Δολάρια. Το ποσό αυτό αποτελεί το 65% περίπου του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας ή το 4% περίπου της παγκόσμιας καταναλωτικής αγοράς (Worlds consumer market).

 


Η έβδομη σε μέγεθος αγορά του κόσμου είναι η Βραζιλία με ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών (HCFC - House Hold Final Expenditure in minimum terms) 1,266,270 εκατομμύρια Δολάρια. Το ποσό αυτό αποτελεί το 60% περίπου του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας ή το 3,6% περίπου της παγκόσμιας καταναλωτικής αγοράς (Worlds consumer market).

 


Η όγδοη σε μέγεθος αγορά του κόσμου είναι η Ισπανία με ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών (HCFC - House Hold Final Expenditure in minimum terms) 986,498 εκατομμύρια Δολάρια. Το ποσό αυτό αποτελεί το 63% περίπου του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας ή το 2,8% περίπου της παγκόσμιας καταναλωτικής αγοράς (Worlds consumer market).

 


Η ένατη σε μέγεθος αγορά του κόσμου είναι η Γαλλία με ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών (HCFC - House Hold Final Expenditure in minimum terms) 828,547 εκατομμύρια Δολάρια. Το ποσό αυτό αποτελεί το 57% περίπου του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας ή το 2,3% περίπου της παγκόσμιας καταναλωτικής αγοράς (Worlds consumer market).

 


Η δέκατη σε μέγεθος αγορά του κόσμου είναι ο Καναδάς με ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών (HCFC - House Hold Final Expenditure in minimum terms) 786,220 εκατομμύρια Δολάρια. Το ποσό αυτό αποτελεί το 59% περίπου του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας ή το 2,2% περίπου της παγκόσμιας καταναλωτικής αγοράς (Worlds consumer market).

 


Η ενδέκατη σε μέγεθος αγορά του κόσμου είναι η Ινδία με ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών (HCFC - House Hold Final Expenditure in minimum terms) 737,936 εκατομμύρια Δολάρια. Το ποσό αυτό αποτελεί το 57% περίπου του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας ή το 2,1% περίπου της παγκόσμιας καταναλωτικής αγοράς (Worlds consumer market).

 


Η δωδέκατη σε μέγεθος αγορά του κόσμου είναι η Ρωσία με ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών (HCFC - House Hold Final Expenditure in minimum terms) 671,629 εκατομμύρια Δολάρια. Το ποσό αυτό αποτελεί το 55% περίπου του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας ή το 1,9% περίπου της παγκόσμιας καταναλωτικής αγοράς (Worlds consumer market).

 


Η δέκατη τρίτη σε μέγεθος αγορά του κόσμου είναι το Μεξικό με ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών (HCFC - House Hold Final Expenditure in minimum terms) 582,037 εκατομμύρια Δολάρια. Το ποσό αυτό αποτελεί το 67% περίπου του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας ή το 1,6% περίπου της παγκόσμιας καταναλωτικής αγοράς (Worlds consumer market).

 


Η δέκατη τέταρτη σε μέγεθος αγορά του κόσμου είναι η Αυστραλία με ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών (HCFC - House Hold Final Expenditure in minimum terms) 564,993 εκατομμύρια Δολάρια. Το ποσό αυτό αποτελεί το 56% περίπου του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας ή το 1,6% περίπου της παγκόσμιας καταναλωτικής αγοράς (Worlds consumer market).

 


Η δέκατη πέμπτη σε μέγεθος αγορά του κόσμου είναι η Νότιος Κορέα με ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών (HCFC - House Hold Final Expenditure in minimum terms) 452,182  εκατομμύρια Δολάρια. Το ποσό αυτό αποτελεί το 54% περίπου του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος της χώρας ή το 1,3% περίπου της παγκόσμιας καταναλωτικής αγοράς (Worlds consumer market).

 

Στον πίνακα των μεγαλύτερων καταναλωτικών αγορών του κόσμου, ακολουθούν στην 16η θέση η γειτονική μας Τουρκία (ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών 439,678 εκατομμύρια Δολάρια, 72% ΑΕΠ, 1,2% παγκόσμιας αγοράς), στην 17η θέση η Ολλανδία (ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών 364,781 εκατομμύρια Δολάρια, 46% ΑΕΠ, 1% παγκόσμιας αγοράς), στην 18η θέση η Αργεντινή (ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών 316,730 εκατομμύρια Δολάρια, 59% ΑΕΠ, 0,9% παγκόσμιας αγοράς), στην 19η θέση η Ελβετία (ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών 285,311 εκατομμύρια Δολάρια, 58% ΑΕΠ, 0,8% παγκόσμιας αγοράς) και στην 20η θέση η Πολωνία (ελάχιστη δαπάνη νοικοκυριών 263,048 εκατομμύρια Δολάρια, 61% ΑΕΠ, 0,7% παγκόσμιας αγοράς). 

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Euromonitor (ιδιωτική εταιρία με έδρα το Λονδίνο η οποία από την ίδρυση της το 1972 πραγματοποιεί έρευνες αγοράς) η Κίνα ίσως και μέσα στο 2013  βρεθεί στην δεύτερη θέση του καταλόγου ενώ μέχρι το 2015 ίσως εκτοπίσει από την πρώτη θέση ακόμα και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Οι αναλυτές, οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι και οι οικονομολόγοι της Κίνας επισημαίνουν πως η οικονομία της Κίνας μετακινείται από την καθαρά παραγωγική και εξαγωγική της βάση σε μια διαφορετική αλλά ισορροπημένη κατεύθυνση, μέσα από την αύξηση των καταναλωτικών δαπανών. 

Αυτό επιτυγχάνεται με διάφορους τρόπους όπως (α) με περισσότερες αγορές μέσω διαδικτύου όπου οι συνολικές πωλήσεις υπολογίζεται να φθάσουν το 1,3 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2015 – 34 φορές περισσότερο από τις πωλήσεις του 2011!  (β) Με δυνατότητα συγκεντρωμένων αγορών σε μικρότερες αποστάσεις – αυτό αποτελεί πολύ καλή προοπτική για τους κορυφαίους του παγκόσμιου λιανεμπορίου (Walmart, Carrefour κ.α.). Ήδη, το μεγαλύτερο σε πωλήσεις κατάστημα της Walmart  βρίσκεται στο Shenzhen της Κίνας, ενώ μόλις έγινε γνωστό πως η Carrefour πρόκειται να εγκατασταθεί τα επόμενα τρία χρόνια σε 30 ακόμα Κινεζικές πόλεις! (γ) Με την ανάπτυξη του εσωτερικού (και εξωτερικού) τουρισμού όπου οι Κινέζοι υπολογίζεται να δαπανήσουν μέχρι το 2020 υπερδιπλάσια χρήματα από όσα το 2011. (δ) Με την εμπέδωση της εμπιστοσύνης των Κινέζων στα τρόφιμα που παράγονται στην Κίνα όπου ο «δείκτης εμπιστοσύνης» είναι πολύ χαμηλός, αφού οι Κινέζοι καταναλωτές αμφιβάλλουν για την ασφάλεια των τροφίμων μαζικής παραγωγής της χώρας τους και (ε) με την ισχυροποίηση της ήδη δυνατής φωνής που ακούγεται μέσα από το διαδίκτυο: Υπολογίζεται ότι το 40% περίπου των Κινέζων που πραγματοποιούν αγορές μέσω του διαδικτύου γράφουν την εμπειρία τους και διαβάζουν τις εμπειρίες των άλλων! Πρόσφατα, η γιγαντιαία Αμερικανική αλυσίδα KFC υποχρεώθηκε να ζητήσει συγνώμη από το καταναλωτικό κοινό της Κίνας όταν βρέθηκαν ορμόνες και φάρμακα για ιούς στα κοτόπουλα που διέθεταν στην Κίνα.

 

Δεν μένει παρά να δούμε αν το 2015, θα επαληθευτούν οι προβλέψεις των Κινέζων και η Κίνα θα βρεθεί στην πρώτη θέση των καταναλωτικών αγορών του κόσμου… 

 

Κ & Β Analysis

18 Ιουνίου 2013

kb@kbanalysis.com

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Ελληνικές αλυσίδες λιανικής / χονδρικής το 2012: 

Ο συνολικός αριθμός καταστημάτων των Top-10, η πορεία της Ελληνικής αγοράς και οι τιμές στα ράφια των καταστημάτων.

***

Σουπερμάρκετ: Η συνεχής αύξηση πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, οι μικρές μειώσεις τιμών στα ράφια των αλυσίδων λιανικής 

και η αναποτελεσματικότητα της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού


***

TOP-10 ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ / ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Νο 1 Carrefour – Μαρινόπουλος        Νο 2 ΑΒ Βασιλόπουλος / Delhaize

No 3 Lidl Hellas / Scwarz Group    Νο 4 Σκλαβενίτης    Νο 5 Βερόπουλος 

Νο 6 έως Νο 10

Μασούτης, ΜΕΤΡΟ / My Market, Γαλαξίας, MAKRO, Αρβανιτίδης 

Supermarket On Line:

Επεκτείνεται και στην Ελλάδα με αναβαθμισμένες υπηρεσίες φέρνοντας τα ψώνια …. μέσα στο σπίτι μας!

 ****

ΕΡΕΥΝΕΣ / ΑΡΘΡΑ

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ 2012  ,   ΜΠΥΡΑ 2012 , ΤΣΙΠΟΥΡΟ  , ΚΡΑΣΙ  ,  

ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΑ  ,  ΥΓΡΑ ΠΙΑΤΩΝ  ,   ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ ,  ΦΕΤΑ  ,  ΜΕΛΙ  ,

ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ 2011  ,    ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΑ ΝΕΡΑ  ,  ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΑ ΠΟΤΑ 2012

 

Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρία (Ι.Κ.Ε):

Η νέα μορφή εταιρίας, με κεφάλαιο μόλις ενός Ευρώ, τα βήματα & το κόστος δημιουργίας της καθώς και οι προθεσμίες υποχρεωτικής απογραφής όλων των εταιριών – Συνέντευξη του Μιχάλη Γιάγκα, Προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Επιμελητηρίων

 AEK: Ένας επώδυνος σταθμός σε μια ανεπανάληπτη πορεία


Σειρά άρθρων «Αγοράζουμε Ελληνικά 

Πρώτο (15/3/2010), Δεύτερο (14/6/2010), Τρίτο (12/7/2010), Τέταρτο (5/2/2011), Πέμπτο (6/5/2011),

Έκτο (8/6/2011), Έβδομο (4/8/2011), Όγδοο (25/11/2011), Ένατο (28/3/2012), Δέκατο (4/7/2012)

 

***

 Αγοράζουμε Ελληνικά / Εξάγουμε Ελληνικά!

(24/1/2013

***

Οι 20 κορυφαίες εξαγωγικές αγορές της Ελλάδος το 2012 με πρώτη χώρα εξαγωγής την Τουρκία, το σύνολο των Ελληνικών εισαγωγών - εξαγωγών της τελευταίας πενταετίας  και η πορεία μας το πρώτο τρίμηνο του 2013.

 

****

 

ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ 

Η Τουρκολαγνεία των "μεγάλων" μας καναλιών για μια χούφτα Ευρώπουλα και ένα απίστευτο άρθρο Τούρκου διανοούμενου

 Λαθρομετάνστευση ,  Ελλάδα Ώρα Μηδέν , Business Exit , 

Τουρκική Δημοκρατία το 2012 ,  Τουρκική Δημοκρατία 2011 , Συνθήκη της Λωζάνης , 

Ελληνικά νησιά του Αιγαίου & Τουρκικός επεκτατισμός

Σκοπιανό: Δημοκρατία της ψευτο-Μακεδονίας ,

Τούρκοι & Σκοπιανοί συντονίζονται εναντίον της Ελλάδος

  

ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:  

Σοκολάτα ΙΟΝ ,    Μπισκότα ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ,

Μπύρα FIX Hellas ,    Μπύρα ΒΕΡΓΙΝΑ ,

M E T A X A ,  Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα , 

Ούζο ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ - ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ , Τσίπουρο ΤΣΙΛΙΛΗ ,

Τυρί ΔΩΔΩΝΗ , Τυροκομείο ΑΡΒΑΝΙΤΗ , Γιαούρτι ΦΑΓΕ ,

Βαλσαμικό ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ,

Νερό ΒΙΚΟΣ , Μπαχαρικά ΗΛΙΟΣ ,

Αναψυκτικά ΛΟΥΞ , Αναψυκτικά Coca-Coca ,

Ελαιόλαδο TERRA CRETAΕλαιόλαδο ΜΙΝΕΡΒΑ ,

Κρασιά ΙΝΟ , Βιδιανό ΑΛΕΞΑΚΗΚρασιά ΣΑΜΟΥ ,

Κρασιά ΜΠΟΥΤΑΡΗ , Κτήμα ΣΚΟΥΡΑ , Cavino ,

 Κτήματα ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΛΗ , Αμπελουργική ΣΩΚΟΣ , Κτήμα ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ,

 Στρώματα DIMSTEL , Σαπούνι ΣΠΟΡΑΔΕΣ ,

Παξιμάδια ΚΑΛΑΜΠΟΚΗΣ / ΣΗΤΕΙΑΚΟΣ ΜΗΛΟΣ ,

Εργαστήρι Τροφίμων ΤΑΚΕ , Φάρμα Μητσόπουλου , Μπύρα Volkan 


 ******

  

Στο ηλεκτρονικό μας βιβλιοπωλείο μπορείτε να παραγγείλετε τα βιβλία:

Βασίλη Βιλιάρδου «Η Κρίση των Κρίσεων» Βιβλίο Α΄

Βασίλη Βιλιάρδου «Η Κρίση των Κρίσεων» Βιβλίο Β΄

Βασίλη Βιλιάρδου «Σκάκι με το διάβολο» (Το τρίτο βιβλίο της σειράς «Η Κρίση των κρίσεων»)

Βασίλη Βιλιάρδου «Υπέρβαση Εξουσίας»

 

Λεωνίδα Κουμάκη «Το Θαύμα – Μια πραγματική ιστορία»

Leonidas Koumakis «The Miracle – A true story»

  

*******

 

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΤΟ FACEBOOK

 

 

TA ΑΤΟΜΙΚΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τ & Π  ΠΟΥ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ στην

 Χ-ΗELLENICA, την εικονική έκθεση Ελληνικών Τροφίμων, Ποτών, Παραδοσιακών Προϊόντων & Υπηρεσιών στο Διαδίκτυο





Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.