Το πρώτο εικονικό Σουπερμάρκετ του κόσμου στην Σεούλ (Ιούλιος 2011)
Smartstores είναι
ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει την χρήση της εξελισσόμενης
«έξυπνης» τεχνολογίας στο παγκόσμιο λιανεμπόριο και περιλαμβάνει κάθε κατηγορία
και εφαρμογή της, όπως τα έξυπνα ράφια, τα έξυπνα καρτοτσάκια, τις έξυπνες
κάρτες κ.ο.κ.ε. Οι πιο διαδομένες εκδοχές των Smartstores
παρέχουν
τις υπηρεσίες τους μέσω διαδικτύου, μέσω εφαρμογών κινητών τηλεφώνων και μέσω
εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας σε χώρους πραγματικών καταστημάτων.
Τα αίτια που οδηγούν τους
μεγάλους λιανοπωλητές στην υιοθέτηση των τεχνολογιών αυτών είναι η αύξηση της
αποδοτικότητας των χώρων των καταστημάτων και η καλύτερη διαχείριση των
αποθεμάτων τους. Όπως για παράδειγμα η τεχνολογία RFID η
οποία επιτρέπει την παρακολούθηση όλων των εισερχόμενων και εξερχόμενων
προϊόντων με τους αντίστοιχους κωδικούς τους για χρήση των καταστημάτων και των
σημείων αυτόματης εξόδου (self-checkout terminals). Η τεχνολογία που ήδη χρησιμοποιείται από την Carrefour συμβάλλει
στην μείωση του χρόνου απογραφής, στην βελτίωση της ακρίβειας της απογραφής
καθώς και στην βελτιωμένη εμπειρία αγορών του καταναλωτή.
Οι διάφορες τεχνολογίες
προσφέρουν επίσης την δυνατότητα εξατομίκευσης των αναγκών των καταναλωτών. Με
τον τρόπο αυτό, οι λιανοπωλητές μπορούν και είναι σε θέση να ανταποκριθούν σε
απαιτήσεις μεμονωμένων καταναλωτών καθώς και να παρέχουν περισσότερες και πιο
αναλυτικές πληροφορίες για κάθε προϊόν.
Οι κορυφαίοι λιανοπωλητές
του πλανήτη μας (βλπ. σχετικό άρθρο μας 16ης
Νοεμβρίου 2012 με τίτλο «Top 25 Worldwide Food Retailers 2012: Οι 25 γίγαντες
του παγκόσμιου λιανεμπορίου - τρόφιμα, μη-τρόφιμα, χονδρική) βρίσκονται
εδώ και πολλά χρόνια στο στάδιο δοκιμαστικών εφαρμογών, ενώ δεν λείπουν και
εκείνοι που έχουν κάνει οριστικές επιλογές χωρίς όμως να εγκαταλείπουν την
παρακολούθηση της συνεχούς εξέλιξης των νέων τεχνολογιών. Ο συγκεκριμένος χώρος
παρουσιάζει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον ώστε ακόμα και η Microsoft μας
εξηγεί
μέσω ενός video το
όραμά της για τα έξυπνα συστήματα στο παγκόσμιο λιανεμπόριο.
Ας ρίξουμε όμως μια
σύντομη ματιά στην δραστηριότητα κορυφαίων ομίλων του παγκόσμιου λιανεμπορίου
στον τομέα αυτό:
H Walmart, ο
μεγαλύτερος λιανοπωλητής του πλανήτη μας στις 3 Σεπτεμβρίου του 2008 παρουσίασε, σε μια ζωντανή
εκδήλωση, το Walmart Smart Network
που παρέχει στους καταναλωτές πολλές και χρήσιμες πληροφορίες μέσω τηλεοράσεων
μέσα σε 2.700 καταστήματα της. Το δίκτυο αυτό ήταν το αποτέλεσμα προσπαθειών δύο
ετών που στοίχισε 10 εκατομμύρια δολάρια στην έρευνα και την ανάπτυξη. Έκτοτε η
ιλιγγιώδης εξέλιξη της τεχνολογίας δημιούργησε πολλές και διαφορετικές
προτάσεις σε διάφορους τομείς. Σήμερα, το συνολικό Wal-Mart Smart Network προσφέρει μια πραγματική εμπειρία αγορών με
τεχνολογία νέας γενιάς σε πάρα πολλές και διαφορετικές εφαρμογές. Η σημαντικότερη εφαρμογή που επεκτείνεται στις
ΗΠΑ είναι σίγουρα τα συστήματα αυτόματης εξόδου (Self Checkout) τα οποία έχουν μεγάλη διάδοση
και στην Μ. Βρετανία όπου σε λίγα χρόνια θα αποτελούν το 95% των «ταμείων
εξόδου» των μεγάλων αλυσίδων λιανικής! (βλπ. σχετικό άρθρο
μας 15ης Ιουλίου 2013 με τίτλο Asda: Δοκιμάζει ένα νέο, επαναστατικό
και πλήρως αυτοματοποιημένο ταμείο εξόδου!).
H Carrefour, ο
δεύτερος λιανοπωλητής τους πλανήτη μας, μόλις πριν από λίγες εβδομάδες (Ιούλιος
2013) εγκαινίασε μια νέα εφαρμογή στην Κίνα. Η εφαρμογή αυτή ενσωματώνει ακόμα
και τις πιο τελευταίες τεχνολογίες που αναπτύχτηκαν μέσω των κινητών τηλεφώνων,
συμπεριλαμβανομένων τον προσανατολισμό μέσα στο κατάστημα (μπορεί η εφαρμογή να
υποδείξει αμέσως στον καταναλωτή που ακριβώς βρίσκεται το προϊόν που θέλει), διάφορους
καταλόγους «κοινωνικών αγορών», φυσικά με δυνατότητα προσαρμογής στις ανάγκες
του συγκεκριμένου καταναλωτή (οι παραγγελίες που δίδονται μέσω κινητού και
παραλαμβάνονται έτοιμες από τον ίδιο τον καταναλωτή μετά από 15 λεπτά, στις
ίδιες ακριβώς τιμές του ραφιού αποφεύγοντας τα χρονοβόρα ταμεία εξόδου είναι
ήδη μόδα – ιδίως στην Γαλλία και στο Βέλγιο) καθώς επίσης και διαφημιστικές
επιλογές (προσφορές).
Η Tesco
(τρίτη
στην παγκόσμια κατάταξη) έχει ξεκινήσει το πρώτο εικονικό σούπερ μάρκετ … από
τον σταθμό του Μετρό της Σεούλ τον Ιούλιο του 2011, με αποτέλεσμα σήμερα τα
διάφορα «εικονικά καταστήματα» που αξιοποιούν την νέα τεχνολογία των κινητών
τηλεφώνων να αυξάνονται με ταχύτατους ρυθμούς (βλπ. σχετικό
άρθρο μας 15ης Σεπτεμβρίου 2011 με τίτλο ΤESCO: Νέος επαναστατικός τρόπος
αύξησης των πωλήσεων με εικονικό κατάστημα σε κεντρικό σταθμό του … ΜΕΤΡΟ!).
Μετά την Tesco
πολλές
αλυσίδες αλλά και εταιρίες δημιουργούν εικονικά καταστήματα με ένα εντυπωσιακό κατάλογο
ο οποίος συνεχώς μεγαλώνει και ήδη περιλαμβάνει την Ocado (μεγάλη Βρετανική εταιρία που
ειδικεύεται σε πωλήσεις ειδών παντοπωλείου μέσω διαδικτύου), την Peapod (Αμερικανική εταιρία που, επίσης
ειδικεύεται σε πωλήσεις ειδών παντοπωλείου μέσω διαδικτύου), την Καναδική Well.ca, την Βρετανική αλυσίδα Woolworths, την Walmart (πως θα μπορούσε να λείπει), την γνωστή μας Procter & Gamble, την Best Buy, την John Lewis, την Aliqua και
πολλές άλλες.
Η Γερμανική METRO (τέταρτη στην παγκόσμια
κατάταξη) πειραματίζεται από το έτος 2007 στο «έξυπνο τρόλεϊ» (Smart Trolley)
που δημιουργεί νέα δεδομένα στον τρόπο αγοράς και εξόφλησης των προϊόντων από
τα Σουπερμάρκετ – η πλήρης λειτουργία της εφαρμογής αυτής είναι βέβαιο πως θα
επιφέρει επαναστατικές αλλαγές στις καθημερινές αγορές εκατομμυρίων καταναλωτών
σε ολόκληρο τον κόσμο (βλπ. σχετικό άρθρο
μας 10ης Ιουλίου 2012 με τίτλο The Supermarket of the future: Πλησιάζει η νέα
εποχή των Σουπερμάρκετ με τεχνολογικές καινοτομίες που θα αλλάξουν τελείως την
σημερινή τους μορφή). Από τον Νοέμβριο του 2009 ο Γερμανικός Όμιλος Metro ανακοίνωσε ότι επέλεξε μια από τις
μεγαλύτερες εταιρίες που ειδικεύεται στην παγκόσμια λιανική (Infosys Technologies) σαν συνεργάτη που θα
αναπτύξει το πρόγραμμα των καταστημάτων του μέλλοντος (Future Store Initiative - FSI) για προηγμένες εφαρμογές τεχνολογίας
και νέα συστήματα αγορών.
Η ταχέως εξελισσόμενη
τεχνολογία των Smartstores
αρχίζει να φθάνει δειλά-δειλά και στην χώρα μας με διάφορες εφαρμογές. Οι υπάρχουσες
εφαρμογές από τις μεγάλες εταιρίες πληροφορικής που ασχολούνται στον τομέα του
παγκόσμιου λιανεμπορίου, κατανέμονται ανάλογα και με την νοοτροπία, τις συνήθειες
και την εμπιστοσύνη που εμπνέει «το αλάθητο» της τεχνολογίας σε μεγάλες
κατηγορίες καταναλωτών. Άλλες τεχνολογίες γίνονται ευρύτατα αποδεκτές στην Ασία,
άλλες στις ΗΠΑ ή την Μ. Βρετανία, άλλες στην κεντρική Ευρώπη κ.ο.κ.ε.
Στην Ελλάδα, απόπειρες
εισαγωγής εφαρμογών που αφορούν τα Smartstores έγιναν
και γίνονται, αν και η δύσκολη οικονομική συγκυρία δεν αποτελεί και τον
καλύτερο «σύμμαχο» για μια μεσοπρόθεσμη –αν όχι μακροπρόθεσμη- επένδυση. Από τις
διάφορες εφαρμογές που ήδη διαθέτουν μερικές από τις κορυφαίες αλυσίδες
λιανικής της χώρας μας, αξίζει να αναφερθούν οι εξής:
Η «Μαρινόπουλος ΑΕ» (εξαγόρασε το μερίδιο της
Carrefour
στην Ελλάδα και έγινε -και πάλι- 100% Ελληνικών συμφερόντων), διαθέτει ένα
πλήρες on-line κατάστημα
(http://www.caremarket.gr)
το οποίο λειτούργησε το 2013 και δέχεται παραγγελίες οι οποίες παραδίδονται
κατ΄οίκο οπουδήποτε στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, οποιαδήποτε ώρα της
ημέρας. Το ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει 11.000 κωδικούς προϊόντων, χαμηλές
τιμές και καθημερινές προσφορές. Το 2013 επίσης, η «Μαρινόπουλος» παρουσίασε την εφαρμογή «Carrefour Greece» η οποία παρέχεται
δωρεάν σε κατόχους iphone και Android smartphones με την οποία ενημερώνονται
καθημερινά για τις προσφορές στα καταστήματα του δικτύου Carrefour, Carrefour
Μαρινόπουλος και Carrefour Express καθώς και την δυνατότητα να ξεφυλλίζουν από
το κινητό τους όλα τα φυλλάδια των καταστημάτων. Η «Μαρινόπουλος» ήδη εφαρμόζει σε κατάστημα
του Αμαρουσίου (Χειμάρας 3) το σύστημα της τηλεφωνικής παραγγελίας την οποία
παραλαμβάνει έτοιμη ο ίδιος ο πελάτης από το κατάστημα, χωρίς να δαπανάει χρόνο
στην επιλογή των προϊόντων και στις ουρές των ταμείων, ενώ κατά το παρελθόν
έχει δοκιμάσει σε επιλεγμένα καταστήματα τα συστήματα αυτόματης εξόδου (Self Checkout) χωρίς όμως ικανοποιητική
ανταπόκριση των Ελλήνων καταναλωτών που θα επέτρεπε την επένδυση-επέκτασή τους.
Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» διαθέτει υπηρεσία
εξυπηρέτησης κατ΄οίκο όπου βρίσκονται καταστήματα της – παραγγελία μπορεί να
δοθεί με e-mail, στην ιστοσελίδα της (http://www.ab.gr)
ή απλά τηλεφωνικά στο πιο κοντινό κατάστημα. Η παραγγελία παραδίδεται χωρίς επί
πλέον χρέωση μεταφορικών εφ΄όσον ξεπερνάει τα 60 Ευρώ. Επί πλέον, η «ΑΒ Βασιλόπουλος»
διαθέτει την εφαρμογή «AB mobile app» η οποία δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να
δημιουργεί λίστες για ψώνια (είτε επιλέγοντας από προτεινόμενες κατηγορίες
προϊόντων, είτε γράφοντας τη λίστα μόνος του την οποία μπορεί να μοιραστεί με
μέλη της οικογένειάς του, προκειμένου να έχει μια ολοκληρωμένη λίστα αγορών
όταν επισκεφτεί το κατάστημα), να αναζητά προσφορές από το 15ήμερο έντυπο
προσφορών, να βρίσκει συνταγές βάσει κουζίνας ή υλικών με προτεινόμενα κρασιά,
να αναζητά το κοντινότερο κατάστημα AB με όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες, να ενημερώνεται
για τα οφέλη και τις ειδικές προσφορές μέσω της κάρτας πιστότητας AB Plus, να
ενημερώνεται για τα νέα της εταιρίας καθώς επίσης και να λαμβάνει μέρος σε
διαγωνισμούς και κληρώσεις. Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» εφαρμόζει επίσης σε 5 καταστήματα της
(Βριλήσσια, Ελληνικό, Κηφισιά, Πειραιάς και Άγιος Στέφανος) σύστημα Self Checkout όπου
ο καταναλωτής σκανάρει μόνος του τα προϊόντα που αγόρασε και πληρώνει σε ειδικό
μηχάνημα είτε με μετρητά, είτε με κάρτα, ενώ σε δύο άλλα καταστήματα της
αλυσίδας ο καταναλωτής σκανάρει μόνος του τα προϊόντα που επέλεξε και
εμφανίζεται έτοιμος για πληρωμή στα κανονικά ταμεία.
Η «Lidl Hellas»
παρέχει δωρεάν την επίσημη εφαρμογή του Γερμανικού Ομίλου σε iPhone, iPod touch
και iPad με εντελώς νέο σχεδιασμό, ενώ η ιστοσελίδα της (http://www.lidl-hellas.gr)
ενημερώνει για τις συνεχείς προσφορές της αλυσίδας.
Η «Μασούτης» μέσα από μια εντελώς νέα
ιστοσελίδα (http://www.masoutis.gr/)
παρέχει πληροφορίες για τις υπηρεσίες της κατηγορίας Smartstores (α) με διανομή κατ΄οίκον (σε ορισμένα
καταστήματα της) είτε με παραγγελία επί τόπου στο κατάστημα, είτε τηλεφωνικά,
είτε μέσω διαδικτύου. Η παράδοση γίνεται χωρίς χρέωση εφ΄ όσον η παραγγελία
ξεπερνάει τα 60 Ευρώ και η πληρωμή με μετρητά ή κάρτα (β) on line παραγγελίες
που γίνονται μόνο για την περιοχή Καλαμαριάς και εξυπηρετούνται από το
κατάστημα Grand
Μασούτης
Καλαμαριάς (γ) ειδική εφαρμογή (Μασούτης app) η οποία παρέχεται δωρεάν και
περιλαμβάνει τις καθημερινές προσφορές, πληροφορίες για την ατομική Mas Card, ευρετήριο καταστημάτων της αλυσίδας
και δυνατότητα δημιουργίας λίστας αγορών.
Η «Βερόπουλος» διαθέτει υπηρεσία «Διανομής
κατ΄ οίκον» (οι παραγγελίες δίδονται είτε on line είτε
τηλεφωνικά στο κάθε κατάστημα εξυπηρέτησης) η οποία λειτουργεί σε Αθήνα, Αγρίνιο, Τρίκαλα,
Λάρισα, Βόλο και Ωραιόκαστρο με σταθερή και συνεχή προοπτική επέκτασης προς την
Βόρεια Ελλάδα και ταχύτητα ανάλογη με την «ζήτηση» των καταναλωτών. Μέσα στο
φθινόπωρο 2013 θα λειτουργήσει μια νέα αναβαθμισμένη ιστοσελίδα για αγορές on-line αντικαθιστώντας αυτήν που ήδη λειτουργεί
(http://www.veropoulos.gr). Η «Βερόπουλος» υπήρξε πρωτοπόρος στην δοκιμή συστημάτων
αυτόματων ταμείων εξόδου, εγκαθιστώντας την διετία 2007-2009 σε 12 καταστήματα της
υπηρεσίες Self
Checkout
και
μάλιστα με πανάκριβη τεχνολογία IBM. Η
αναιμική ανταπόκριση του Έλληνα καταναλωτή, η συνεχής και ταχύτατη εξέλιξη της τεχνολογίας
καθώς και το αρνητικό οικονομικό περιβάλλον που διαμορφώθηκε στην χώρα μας από
το 2009, δεν επέτρεψαν στον Όμιλο την επέκταση ή την διατήρηση των συγκεκριμένων
υπηρεσιών.
Είναι βέβαιο πως κάποια
από τις πολλές εφαρμογές που χρησιμοποιούν τα Smartstores
θα σημειώσει μεγάλη επιτυχία και στην Ελλάδα. Ήδη, η ολοένα και μεγαλύτερη τάση
των νέων –ιδίως- καταναλωτών να πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω διαδικτύου
εξοικονομώντας χρόνο και ήρεμη επιλογή της παραγγελίας τους, αποτελεί ένα
σημαντικό δείγμα. Το κρίσιμο για τις κορυφαίες αλυσίδες λιανικής της χώρας μας είναι
κυριολεκτικά να μαντέψουν ποια από τις πολλές και
διαφορετικές εφαρμογές ταιριάζει περισσότερο στην νοοτροπία, τις συνήθειες και τις
τάσεις των Ελλήνων καταναλωτών. Όποιος το πετύχει, θα κερδίσει πάρα πολλούς «βαθμούς»
στον έντονο ανταγωνισμό που υπάρχει στην Ελληνική αγορά…..
Λεωνίδας Κουμάκης
21 Αυγούστου 2013
lk@kbanalysis.com
Σειρά άρθρων «Αγοράζουμε Ελληνικά!»

Πρώτο (15/3/2010), Δεύτερο (14/6/2010), Τρίτο (12/7/2010), Τέταρτο (5/2/2011), Πέμπτο (6/5/2011),
Έκτο (8/6/2011), Έβδομο (4/8/2011), Όγδοο (25/11/2011), Ένατο (28/3/2012), Δέκατο (4/7/2012)
Pampers ή Αγοράζουμε Ελληνικά; (31/7/2013)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Ελληνικές αλυσίδες λιανικής / χονδρικής το 2012:
Ο συνολικός αριθμός καταστημάτων των Top-10, η πορεία της Ελληνικής αγοράς και οι τιμές στα ράφια των καταστημάτων.
***
Σουπερμάρκετ: Η συνεχής αύξηση πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, οι μικρές μειώσεις τιμών στα ράφια των αλυσίδων λιανικής
και η αναποτελεσματικότητα της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού
***
Top 15 Consumer Markets: Οι μεγαλύτερες καταναλωτικές αγορές του κόσμου για το έτος 2012
***
Μασούτης: Πρωταθλητής και το 2012! (18/7/2013) *** Σκλαβενίτης:
Επεκτείνεται σταθερά και αθόρυβα (6/8/2013)
***
Λαθρομετανάστευση: O πολυπολιτισμικός εποικισμός της σύγχρονης Ελλάδος με την ανοχή όλων μας. (2013)
***
TOP-10 ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ / ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ - ΕΤΟΣ 2011
Νο 1 Carrefour – Μαρινόπουλος Νο 2 ΑΒ Βασιλόπουλος / Delhaize
No 3 Lidl Hellas / Scwarz Group Νο 4 Σκλαβενίτης Νο 5 Βερόπουλος
Νο 6 έως Νο 10
Μασούτης, ΜΕΤΡΟ / My Market, Γαλαξίας, MAKRO, Αρβανιτίδης
Supermarket On Line:
Επεκτείνεται και στην Ελλάδα με αναβαθμισμένες υπηρεσίες φέρνοντας τα ψώνια …. μέσα στο σπίτι μας!
****
ΕΡΕΥΝΕΣ / ΑΡΘΡΑ
ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ 2012 , ΜΠΥΡΑ 2012 , ΤΣΙΠΟΥΡΟ , ΚΡΑΣΙ ,
ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΑ , ΥΓΡΑ ΠΙΑΤΩΝ , ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ , ΦΕΤΑ , ΜΕΛΙ ,
ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ 2011 , ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΑ ΝΕΡΑ , ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΑ ΠΟΤΑ 2012
***
Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρία (Ι.Κ.Ε):
Η νέα μορφή εταιρίας, με κεφάλαιο μόλις ενός Ευρώ, τα βήματα & το κόστος δημιουργίας της καθώς και οι προθεσμίες υποχρεωτικής απογραφής όλων των εταιριών – Συνέντευξη του Μιχάλη Γιάγκα, Προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Επιμελητηρίων
***
AEK: Ένας επώδυνος σταθμός σε μια ανεπανάληπτη πορεία
***
Οι 20 κορυφαίες εξαγωγικές αγορές της Ελλάδος το 2012 με πρώτη χώρα εξαγωγής την Τουρκία, το σύνολο των Ελληνικών εισαγωγών - εξαγωγών της τελευταίας πενταετίας και η πορεία μας το πρώτο τρίμηνο του 2013.
****
ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η Τουρκολαγνεία των "μεγάλων" μας καναλιών για μια χούφτα Ευρώπουλα και ένα απίστευτο άρθρο Τούρκου διανοούμενου
Λαθρομετάνστευση (2011) , Ελλάδα Ώρα Μηδέν , Business Exit ,
Τουρκική Δημοκρατία το 2012 , Τουρκική Δημοκρατία 2011 , Συνθήκη της Λωζάνης ,
Ελληνικά νησιά του Αιγαίου & Τουρκικός επεκτατισμός
Σκοπιανό: Δημοκρατία της ψευτο-Μακεδονίας ,
Τούρκοι & Σκοπιανοί συντονίζονται εναντίον της Ελλάδος
***
ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:
Σοκολάτα ΙΟΝ , Μπισκότα ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ,
Μπύρα FIX Hellas , Μπύρα ΒΕΡΓΙΝΑ ,
M E T A X A , Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα ,
Ούζο ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ - ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ , Τσίπουρο ΤΣΙΛΙΛΗ ,
Τυρί ΔΩΔΩΝΗ , Τυροκομείο ΑΡΒΑΝΙΤΗ , Γιαούρτι ΦΑΓΕ ,
Βαλσαμικό ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ,
Νερό ΒΙΚΟΣ , Μπαχαρικά ΗΛΙΟΣ ,
Αναψυκτικά ΛΟΥΞ , Αναψυκτικά Coca-Coca ,
Ελαιόλαδο TERRA CRETA, Ελαιόλαδο ΜΙΝΕΡΒΑ ,
Κρασιά ΙΝΟ , Βιδιανό ΑΛΕΞΑΚΗ, Κρασιά ΣΑΜΟΥ ,
Κρασιά ΜΠΟΥΤΑΡΗ , Κτήμα ΣΚΟΥΡΑ ,
Κτήματα ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΛΗ , Αμπελουργική ΣΩΚΟΣ , Κτήμα ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ,
Στρώματα DIMSTEL , Σαπούνι ΣΠΟΡΑΔΕΣ , Cavino ,
Παξιμάδια ΚΑΛΑΜΠΟΚΗΣ / ΣΗΤΕΙΑΚΟΣ ΜΗΛΟΣ ,
Εργαστήρι Τροφίμων ΤΑΚΕ , Φάρμα Μητσόπουλου ,
Μπύρα VOLKAN , Αλλαντικά Παντέρη
Διευκρίνηση: Όλες ανεξαιρέτως οι παραπάνω παρουσιάσεις Ελληνικών προϊόντων και Ελληνικών εταιριών
που έχουν αναρτηθεί στην (κοινή) ιστοσελίδα www.casss.gr / www.x-hellenica.gr , επιλέχτηκαν από εμάς στα πλαίσια της
εκστρατείας «Αγοράζουμε Ελληνικά» και παρουσιάστηκαν χωρίς καμιά απολύτως αμοιβή - εντελώς δωρεάν.
******
Στο ηλεκτρονικό μας βιβλιοπωλείο μπορείτε να παραγγείλετε τα βιβλία:
Βασίλη Βιλιάρδου «Η Κρίση των Κρίσεων» Βιβλίο Α΄
Βασίλη Βιλιάρδου «Η Κρίση των Κρίσεων» Βιβλίο Β΄
Βασίλη Βιλιάρδου «Σκάκι με το διάβολο» (Το τρίτο βιβλίο της σειράς «Η Κρίση των κρίσεων»)
Βασίλη Βιλιάρδου «Υπέρβαση Εξουσίας»
Λεωνίδα Κουμάκη «Το Θαύμα – Μια πραγματική ιστορία»
Leonidas Koumakis «The Miracle – A true story»
*******
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΟ FACEBOOK

TA ΑΤΟΜΙΚΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τ & Π ΠΟΥ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ στην
Χ-ΗELLENICA, την εικονική έκθεση Ελληνικών Τροφίμων, Ποτών, Παραδοσιακών Προϊόντων & Υπηρεσιών στο Διαδίκτυο
 |
* Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (πρώτη έκδοση 1992, η τέταρτη έκδοση το 2008 – περισσότερα στο e – shop της ιστοσελίδας ) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997). Τον Δεκέμβριο 1996 κυκλοφόρησε τον σύντομο «Aποχαιρετισμό». | |