ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Greek Export Managers Forum: Περισσότεροι από 1.000 Έλληνες Managers Εξαγωγών έδωσαν το παρών στο 3ο συνέδριο

Σύμφωνα με πρόσφατο Δελτίο Τύπου, μεγάλη επιτυχία σημείωσε το 3ο Greek Export Managers Forum που διοργανώθηκε από τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ) υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και με την υποστήριξη των φορέων της Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ, ΣΒΒΕ, ΣΕΒΕ, ΒΕΘ).

 

Περισσότεροι από 1000 στελέχη εξαγωγών και επιχειρηματίες παρακολούθησαν το Συνέδριο και ενημερώθηκαν για τις προοπτικές ανάπτυξης εξαγωγών και συνεργασιών στις μεγάλες αγορές της Ρωσίας και Κορέας, της Βουλγαρίας και Ρουμανίας, ιδιαίτερα μετά την ένταξη τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς και για την συνεισφορά της έρευνας- ανάπτυξης –συσκευασίας, μάρκετινγκ και της επικοινωνίας στην διεθνοποίηση προϊόντων και υπηρεσιών.

 

Το φετινό Greek Export Managers Forum, που έχει πλέον καθιερωθεί σαν η ετήσια συνάντηση επιχειρηματιών και στελεχών εξαγωγών επιχειρήσεων και αποτελεί την πλατφόρμα για ανάπτυξη εποικοδομητικού διαλόγου και μεταφορά τεχνογνωσίας, πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ανταποκρινόμενος έτσι ο ΟΠΕ στα αιτήματα φορέων της περιοχής.

 

Στο 3ο Φόρουμ εξαγωγών, για ακόμα μια φορά, διεθνούς φήμης ξένοι εμπειρογνώμονες, διευθύνοντες σύμβουλοι και υψηλόβαθμα στελέχη ελληνικών και ξένων εταιρειών παρουσίασαν τις εμπειρίες τους και έδωσαν χρήσιμες πληροφορίες και συμβουλές για επιτυχημένη διείσδυση στις αγορές και δημιουργία ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων που θα βοηθήσουν στη διεθνή σταδιοδρομία των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών.

 

Η επίσημη έναρξη του Συνεδρίου πραγματοποιήθηκε από τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, κ. Γ.Αλογοσκούφη, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν ο Πρόεδρος του ΟΠΕ, κ. Π. Παπασταύρου και ο Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Π. Δρόσος καθώς και οι εκπρόσωποι των φορέων της Βορείου Ελλάδας. Στο Συνέδριο παρευρέθηκε επίσης ο Υπουργός Μακεδονίας Θράκης, κ. Γ. Καλαντζής.

 

Στο πλαίσιο της ομιλίας του, ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, επεσήμανε μεταξύ άλλων, τη σημαντική επιτάχυνση που σημειώνει ο ρυθμός ανάπτυξης των εξαγωγών τα τελευταία δύο χρόνια και προσδιόρισε τις προτεραιότητες της εξαγωγικής πολιτικής της χώρας σημειώνοντας:

 

«Το Εθνικό Συμβούλιο Εξαγωγών και ο ΟΠΕ αποτελούν τα θεσμικά όργανα για την εξαγωγική πολιτική της χώρας μας. Διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου δράσης που έχουμε καταρτίσει. Ενός σχεδίου που στηρίζεται σε τρεις βασικές προτεραιότητες, που θέσαμε από την αρχή της θητείας μας.

 

Η πρώτη προτεραιότητα είναι η στόχευση σε μεγάλες αγορές- στόχους, η δεύτερη προτεραιότητα είναι η συντονισμένη και συνδυασμένη παρουσία των φορέων εξωστρέφειας της χώρας στο εξωτερικό και η τρίτη προτεραιότητα είναι η διαφημιστική υποστήριξη των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στο εξωτερικό.

 

Στο πλαίσιο αυτών των προτεραιοτήτων, ο ΟΠΕ μελετά την κάθε αγορά. Προκρίνει το πλέον ενδεδειγμένο σχέδιο δράσης. Κινητοποιεί τις ελληνικές επιχειρήσεις. Προσφέρει την πλατφόρμα για την συντονισμένη είσοδό τους στις νέες αγορές, ώστε να επιτυγχάνονται συνέργιες και οικονομίες κλίμακας.»

Αντίστοιχα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΕ, κ. Π. Δρόσος κάνοντας έναν απολογισμό των δύο προηγούμενων ετών τόνισε χαρακτηριστικά:

 

«Τους τελευταίους 22 μήνες οι ελληνικές εξαγωγές σημειώνουν αύξηση σε ποσοστό 33% περίπου, μια τεράστια επιτυχία για τη χώρα. Οι προσπάθειες του ΟΠΕ, με τη στήριξη του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, για το 2007 εστιάζουν στην ποιότητα των προϊόντων- υπηρεσιών του Οργανισμού καθώς και στην σύνδεση στόχων και αποτελεσματικότητας κάθε δράσης. Επίσης αναφέρθηκε σε δύο νέα «προϊόντα» του ΟΠΕ το «Επιμελούμαι» και το match- making program που επικεντρώνονται στις ΜΜΕ κυρίως της Περιφέρειας καθώς και σε δύο νέες πρωτοβουλίες. Οι πρωτοβουλίες αυτές είναι στην ίδια λογική με το πρόγραμμα “Kerasma”. Η μία αφορά στην προώθηση προϊόντων μόδας και lifestyle, ενώ η δεύτερη στοχεύει στην προώθηση του κλάδου των δομικών υλικών, των κατασκευών και των συναφών υπηρεσιών.»

 

Από τις εισηγήσεις που έγιναν αξίζει να σημειωθεί ότι ιδιαίτερο ενδιαφέρον δημιούργησε η εισήγηση του κ. Δ. Καταχνιά, Partner and Strategic Director, AIR Advertising and Communication Agency και Founding Partner, Garden and Partners, ο οποίος έχει σχεδιάσει και αναδείξει διεθνείς μάρκες.

 

Ο κύριος Δ. Κατσαχνιάς ανέπτυξε ότι με όραμα, τόλμη και κατάλληλη επικοινωνιακή στρατηγική μπορεί να χτίσει η επιχείρηση σχέσεις με πελάτες και να αναδείξει τις αξίες των προϊόντων της.

 

ΟΙ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

 

Στην πρώτη θεματική ενότητα που αφορούσε στην αγορά της Ρωσίας, οι κ.κ. Δ. Πρωτοπαπάς, Σύμβουλος Β’ ΟΕΥ Πρεσβεία της Ελλάδας στη Μόσχα, V. Grigorievich Kayshev, General Director Department of Food, Processing Industry and Products Quality, Ministry of Agriculture of the Russian Federation, Γ. Κατσανός, Γενικός Διευθυντής Άμεσων Επενδύσεων της 5ης μεγαλύτερης τράπεζας της Ρωσίας, URALSIB Asset Management και Π. Σοφιανός, Διευθύνων Σύμβουλος Prologics Group παρουσίασαν χρήσιμες πληροφορίες για την αγορά της Ρωσίας και τις δυνατότητες ανάπτυξης των ελληνικών εξαγωγών (που ήδη σημειώνουν αύξηση 23%) σε τρόφιμα και δομικά υλικά.

 

Η δεύτερη ημέρα του Συνεδρίου εστίασε σε τρεις θεματικές ενότητες.

 

Για την αγορά της Ν. Κορέας που αποτελεί μία μεγάλη και ανεπτυγμένη αγορά, ιδιαίτερα κατατοπιστική ήταν η εισήγηση του κ. Στέφανου Βουδούρη, Συμβούλου Α’ ΟΕΥ Πρεσβείας της Ελλάδας στη Σεούλ ο οποίος παρουσίασε τις δυνατότητες τοποθέτησης μιας σειράς ελληνικών προϊόντων, όπως τρόφιμα – ποτά, καλλυντικά, δομικά υλικά κ.α.

 

Ο δεύτερος εισηγητής κ. Κουτσιανάς Αντιπρόεδρου και Διευθύνοντος Συμβούλους της Apivita αναφέρθηκε ιδιαίτερα στη μεθοδολογία προσέγγισης της αγοράς με σκοπό την τοποθέτηση επώνυμων προϊόντων και στην καλλιέργεια σχέσεων με σοβαρά δίκτυα διανομής.

 

Ενδελεχής επίσης ήταν η ανάλυση των κ.κ. Myung-Jun Song, Executive Manager, Donwon F&B Co, Ltd και Soon Han Kwon, Προέδρου της Korea Importers Association (ΚΟΙΜΑ) για την διάρθρωση της αγοράς, τον ανταγωνισμό καθώς και τα δίκτυα διανομής.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι, ο ΟΠΕ οργάνωσε επιχειρηματικές συναντήσεις το Νοέμβριο του 2006 στο πλαίσιο της επίσκεψης της 20μελούς αντιπροσωπείας κορεατικών επιχειρήσεων, μελών της Ένωσης Εισαγωγέων Κορέας (Korea Importers Association – ΚΟΙΜΑ) στην Ελλάδα.

 

Το δεύτερο σκέλος ήταν αφιερωμένο στις αγορές της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στις οποίες έχουν ήδη ισχυρή παρουσία οι ελληνικές επιχειρήσεις και οι ελληνικές εξαγωγές φθάνουν στο ύψος €1 και €3δις αντίστοιχα. Η πρόσφατη είσοδος των δύο χωρών στην Ε.Ε. τις θέτει στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος και δημιουργεί νέα δεδομένα στα οποία καλούνται να προσαρμοστούν και οι ελληνικές επιχειρήσεις ώστε να συνεχίζουν να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

 

Στη συγκεκριμένη ενότητα κατέθεσαν την εμπειρία τους οι κ.κ. Δ. Ζώμας, Σύμβουλος Α’ ΟΕΥ Πρεσβείας της Ελλάδας στη Σόφια, Ι. Πασχάλης, Γενικός Σύμβουλος Β’ ΟΕΥ Πρεσβείας της Ελλάδας στο Βουκουρέστι, καθώς και υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών που δραστηριοποιούνται με επιτυχία στις δύο αγορές:

 

κος L. Krastev, CEO ELGEKA FERFELIS Bulgaria Ltd., κος Α. Κουτσόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος PIRAEUS BANK Βουλγαρία, κος Δ. Τράνακας, Area Manager, ASHLEY Worldgroup και Σ. Καραγκιοζίδης, Γεν. Διευθυντής HUMAN CAPITAL SOLUTIONS – HCS.

 

Η τελευταία θεματική ενότητα του Συνεδρίου ήταν αφιερωμένη σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα. Καταξιωμένα στελέχη ελληνικών εταιρειών κατέθεσαν την άποψή τους για τη σημασία των υπηρεσιών, έρευνας- ανάπτυξης, συσκευασίας , μάρκετινγκ και επικοινωνίας που ενσωματώνονται στις αξίες ενός προϊόντος – μιας υπηρεσίας δημιουργούν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που βοηθούν σε επώνυμες πωλήσεις, σε δύσκολες και απαιτητικές αγορές και στηρίζουν την εξωστρέφεια μιας επιχείρησης. Εισηγητές, με μεγάλη εμπειρία ο καθένας στον τομέα του, ήταν οι κ.κ.

 

Φ. Μαυρουδής, Γεν. Διευθυντής Διεθνών Λειτουργιών INTRALOT A.E., Α. Γκορτζής, Μέλος Δ.Σ. Ελαΐς – Unilever, Γ. Κακουλίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος UPSET, Τ. Βρανοπούλου, Εκτελεστική Γενική Διευθύντρια LAVIPHARM και Γ. Κουρούδης Γεν. Διευθυντής Κ2 Design.



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.