ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Σύνδεσμος Ελλήνων Εισαγωγέων Κεντρικής Ευρώπης: Η μοναδική αποτελεσματική λύση

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΕΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

 

Όπως φαίνεται, γεγονός που μας χαροποιεί ιδιαίτερα (αφού ο δικός μας κύριος σκοπός δεν είναι η προσωπική προβολή και η απλή αποκόμιση ιδιωτικού οφέλους, αλλά η προσφορά στο σύνολο – όταν κανείς προσφέρει, τα οφέλη ακολουθούν από μόνα τους), ή Πολιτεία και οι διάφοροι ιδιωτικοί «φορείς» υιοθετούν τις περισσότερες προτάσεις μας, σε σχέση με τις εξαγωγικές αγορές της χώρας μας.

 

Αναφερόμενοι για πρώτη φορά πριν από τρία περίπου χρόνια στο Ελληνικό Εστιατόριο διεθνώς, στο «αδρανές» αυτό Κεφάλαιο της ελληνικής εξαγωγικής βιομηχανίας τροφίμων & ποτών (και όχι μόνο), δεν περιμέναμε ότι ο Ο.Π.Ε. θα «υιοθετούσε» τόσο άμεσα την πρόταση μας και θα δημιουργούσε την πρωτοβουλία «kerasma». Εν τούτοις το «kerasma» είναι πλέον γεγονός και, ανεξάρτητα από τα όποια λάθη του, η ωφέλεια για το Ελληνικό εστιατόριο διεθνώς (και για τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδας) θα είναι μεγάλη.

 

Στη συνέχεια, οργανώνοντας την πρώτη «κλειστή, εξειδικευμένη Έκθεση» με την πρόσκληση ξένων (Ιαπώνων) αγοραστών αλυσίδων στην Ελλάδα, την Hermes Japan, νοιώσαμε απόλυτα ικανοποιημένοι με την πρωτοβουλία μας, όταν δύο περίπου χρόνια μετά ακολούθησαν ανάλογες διοργανώσεις από τον Ελληνικό Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών.

 

Πρόσφατα τώρα, μετά την έντονη απασχόληση μας με τους Έλληνες Εισαγωγείς και Διανομείς στην κεντρική Ευρώπη (παρουσιάσεις στην Ηλεκτρονική Εφημερίδα μας, συνεντεύξεις κ.α.), είδαμε για πρώτη φορά στην ιστορία τους να προσκαλούνται στην Ελλάδα (στα πλαίσια της ΔΕΝΤΡΟΠ), με έξοδα του Ο.Π.Ε. και με στόχο την συζήτηση των προβληματισμών και των προτάσεων τους για τις Ελληνικές εξαγωγές. Επί τέλους δηλαδή η χώρα μας «αντιλήφθηκε» την ύπαρξη τους και συνειδητοποίησε τη συμβολή τους στις Εξαγωγές των Ελληνικών προϊόντων διεθνώς.

 

Ο σκοπός εδώ, ανεξάρτητα από την ύπαρξη ή μη «ελλειμμάτων» (το σημαντικότερο κατά τη γνώμη μας ήταν η «απομόνωση» κάποιων συντελεστών που θα μπορούσαν να προσφέρουν με βάση την εμπειρία, τις γνώσεις ή τη διεισδυτικότητα τους πραγματικά, με «εξέχουσα» αυτήν της γνωστής γερμανικής εφημερίδας Lebensmittel Zeitung), είναι το ξεκίνημα ενός «διεθνικού» και «καθετοποιημένου Forum (παραγωγός, διανομέας, λιανικό εμπόριο, εστιάτορας), το οποίο όμως να έχει διάρκεια και συνέχεια (όχι όπως το 1ο συνέδριο στο Μέτσοβο), έτσι ώστε να κερδίσει εν πρώτοις την εμπιστοσύνη όλων των εκτός Ελλάδος συμμετεχόντων.

 

Η σημερινή μας πρόταση τώρα, η οποία απευθύνεται κατ’ αρχή στους Έλληνες Εισαγωγείς που εδρεύουν στις διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες, είναι η δημιουργία ενός Συνδέσμου Ελλήνων Εισαγωγέων Κεντρικής Ευρώπης, στον οποίο οφείλουν να συμμετέχουν όλοι ανεξαιρέτως, έτσι ώστε να αποκτήσουν πραγματική φωνή και υπόσταση. Ο Σύνδεσμός αυτός πρέπει να ενισχυθεί οικονομικά (και όχι μόνο) από τον Ο.Π.Ε., καθώς επίσης από όλα τα μέλη και τους διάφορους «φιλικά κείμενους» συνεργάτες τους.

 

Οι Έλληνες Εισαγωγείς οφείλουν να συνειδητοποιήσουν ότι, για να έχουν «φωνή» στη χώρα μας, για να βοηθηθούν από την Πολιτεία και τους προμηθευτές τους, αλλά και για να μπορέσουν οι ίδιοι να βοηθήσουν τους πελάτες τους και να επιβιώσουν μακροπρόθεσμα, πρέπει πριν από όλα να καταφέρουν να συνεργασθούν δημιουργικά μεταξύ τους, αφήνοντας τις «μικροπολιτικές» αντιπαλότητες και με γνώμονα αποκλειστικά και μόνο το κοινό συμφέρον.

 

Είναι αδύνατον ποτέ να επιτύχουν οτιδήποτε (θα παραμένουν οι «ομογενείς» μας), εάν δεν καταφέρουν να συνεργασθούν μεταξύ τους και εάν δεν δημιουργήσουν μόνοι τους μία κοινώς αποδεκτή ομάδα αντιπροσώπευσης τους. Εάν το καταφέρουν, τότε μόνο θα μπορούν να ελπίζουν σε επαναπροσδιορισμό του ρόλου τους και σε ισότιμη αντιμετώπιση τους από τους Έλληνες παραγωγούς και από τους φορείς της Πολιτείας. Διαφορετικά θα μείνουν οι «αιωρούμενοι ενδιάμεσοι» (όπως ανέφερε χαριτωμένα ένας Εισαγωγέας από το Βερολίνο), οι οποίοι αιώνια θα περιμένουν «οδηγίες».   

 

Κλείνουμε, τονίζοντας ακόμη μία φορά την αναγκαιότητα της δημιουργίας ενός Συνδέσμου Ελλήνων Εισαγωγέων Κεντρικής Ευρώπης, ο οποίος είναι απολύτως απαραίτητος, εάν πραγματικά επιθυμούμε την αξιοποίηση του εκτός Ελλάδος επιχειρηματικού δυναμικού της χώρας μας. Μέσα από τον Σύνδεσμο αυτό όχι μόνο θα συντονίζονται οι προσπάθειες όλων των συμμετεχόντων στην εξαγωγική αλυσίδα διευρύνοντας (και όχι κανιβαλίζοντας) την αγορά, αλλά και θα επιλύονται οι μεταξύ τους διαφορές, θα ανταλλάσσονται απόψεις και θα εξελίσσονται όλοι μαζί προς το καλύτερο.

 

Βασικός στόχος όλων μας πρέπει να είναι η επιδίωξη του προσωπικού οφέλους μέσα από το συνολικό όφελος και όχι ατομικά. Ειδικά όσον αφορά τους Έλληνες επιχειρηματίες του εξωτερικού, οι οποίοι όχι μόνο αναλώνονται στις προσωπικές αντιπαλότητες τους, αλλά και έχουν να αντιμετωπίσουν την έντονα υποβαθμισμένη διεθνή εικόνα της χώρας καταγωγής τους (η οποία τους στοιχίζει οικονομικά και ψυχικά, ενώ τους εξουθενώνει καθημερινά), τις πολλές φορές «εχθρικές» προς τους μετανάστες ξένες χώρες, καθώς επίσης την «υποβόσκουσα» αρνητικότητα των συμπατριωτών τους στην Ελλάδα, η έννοια «Για την Ελλάδα» πρέπει να κατευθύνει στο εξής όλα τα βήματα τους.

 

Εάν οδηγηθούν από την έννοια «Για την Ελλάδα», εάν ενωθούν μεταξύ τους, εάν βοηθηθούν από όλους εμάς, ιδιώτες και Πολιτεία, καθώς επίσης εάν με τη σειρά τους βοηθήσουν τους δικούς τους Έλληνες εστιάτορες - πελάτες (τους οποίους δυστυχώς και αυτοί υποτιμούν ή, τουλάχιστον, δεν «αγαπούν» όσο πρέπει), τότε και μόνο τότε θα έχουν μακροπρόθεσμη επιτυχία οι ατομικές τους προσπάθειες και θα μπορούν να αντικρίζουν με εμπιστοσύνη και σιγουριά το μέλλον τους. (V)



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.