ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Μασούτης: Ένα ελληνικό διαμάντι λάμπει στην Βόρεια Ελλάδα στον χώρο των αλυσίδων λιανικής.

 

 

 

 

Μασούτης: Οικονομικά & ελληνικά

 

Ένα πραγματικό, ελληνικό διαμάντι που λάμπει στην Βόρεια Ελλάδα στον χώρο του λιανικού εμπορίου είναι μια αλυσίδα καταστημάτων που δημιούργησε από το απόλυτο μηδέν ο Διαμαντής Μασούτης, γόνος αγροτικής οικογένειας από το Άδενδρο Θεσσαλονίκης, ο οποίος άνοιξε το πρώτο του Σούπερ Μάρκετ «Μασούτης» το 1976 στην καρδιά της Θεσσαλονίκης.

 

Έκτοτε ξεκίνησε μια συνεχής πορεία ανάπτυξης με την προσθήκη νέων καταστημάτων. Το 1990 η αλυσίδα αριθμούσε 14 καταστήματα, το 2003 144 Σούπερ Μάρκετ και 16 Cash & Carry ενώ στις 31/12/2009 ο συνολικός αριθμός καταστημάτων της «Μασούτης»  ήταν 178 Σούπερ Μάρκετ, 11 «Grand Μασούτης» και 17 καταστήματα Cash & Carry.

 

Το 2005 το πανελλήνιο συγκλονίστηκε από την πολύωρη ομηρία του ζεύγους Μασούτη μέσα στο ίδιο του το σπίτι, μια οδυνηρή περιπέτεια που είχε αίσιο τέλος.  

 

 

 

Grand Μασούτης

 

 

Σήμερα η «Μασούτης» βρίσκεται, από απόψεως κύκλου εργασιών, στην έβδομη θέση των αλυσίδων λιανικής που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας (μερίδιο ελληνικής αγοράς 6% περίπου) με κύκλο εργασιών που το 2008 ξεπέρασε τα 573,5 εκ. Ευρώ, με προ φόρων κέρδη 1,5 Εκ. Ευρώ (Τα αντίστοιχα μεγέθη του έτους 2007 ήταν 541,5 εκ. Ευρώ και 18,2 εκ Ευρώ ενώ τα αποτελέσματα του 2009 δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά).

 

Οι πρώτες τρεις θέσεις του καταλόγου των αλυσίδων λιανικής ελέγχονται πλέον από ξένους ομίλους: Carrefour / Μαρινόπουλος (ηγέτης της ελληνικής αγοράς), Lidl (σύμφωνα με εκτιμήσεις ακολουθεί σε κοντινή απόσταση) και ΑΒ Βασιλόπουλος / Όμιλος Delhaise (βρίσκεται στην τρίτη θέση).

 

Στις αμέσως επόμενες τρεις θέσεις πριν από την «Μασούτης» ακολουθούν οι αλυσίδες «Σκλαβενίτης», «Ατλάντικ» και «ΜΕΤΡΟ».

 

Παρ΄ όλα αυτά, η «Μασούτης» είναι πανίσχυρη στην αγορά της Βορείου Ελλάδος, με μερίδια αγοράς που υπολογίζονται σε 20%, λόγος για τον οποίο αποτελεί «διαχρονικό» στόχο εξαγοράς από μεγάλους ομίλους αλυσίδων λιανικής που βρίσκονται ήδη ή δεν έχουν εισέλθει ακόμα στην Ελλάδα. Πριν από λίγα χρόνια είχαν κυκλοφορήσει επίμονες φήμες περί εξαγοράς της «Μασούτης» (και μάλιστα μαζί με την «Σκλαβενίτης») οι οποίες αποδείχτηκαν μέχρι σήμερα αβάσιμες.  

 

 

 

 

Cash & Carry Μασούτης

 

 

Η «Μασούτης» βρίσκεται απλωμένη στους Νομούς Μακεδονίας, Έβρου, Θράκης και Θεσσαλίας τόσο με καταστήματα λιανικής (Σούπερ Μάρκετ και Grand Μασούτης) όσο και με καταστήματα χονδρικής - Cash & Carry που εξυπηρετούν περισσότερους από 350 επαγγελματίες – μέλη που συνεργάζονται με την «Μασούτης» στον τομέα της χονδρικής.    

 

 

 

 

                

Προϊόντα με την ιδιωτική ετικέτα της αλυσίδας Mr Grand

 

 

Η «Μασούτης» διαθέτει 2 κεντρικές αποθήκες (Θεσσαλονίκη και Ξάνθη) και από το 1999 εγκαινίασε την δική της σειρά προϊόντων με την ιδιωτική ετικέτα «Mr Grand» η οποία αριθμεί πλέον 800 προϊόντα. Σε τρία καταστήματα «Grand Μασούτης» (Θέρμη, Ξάνθη, Σταυρούπολη) πωλούνται καύσιμα από σταθμούς υγρών καυσίμων ενώ πραγματοποιείται από επιλεγμένα καταστήματα της αλυσίδας και δωρεάν παράδοση κατ΄ οίκο τηλεφωνικών παραγγελιών αξίας τουλάχιστον 50 Ευρώ.

 

Παράλληλα με την πορεία ανάπτυξης η «Μασούτης» επιδεικνύει ολοένα και εντονότερα ένα κοινωνικό πρόσωπο με πολλές και αξιέπαινες πρωτοβουλίες όπως το Παντοπωλείο Αγάπης, το Ορφανοτροφείο Μέλισσα, η τακτική οργάνωση αιμοδοσίας και οι διάφορες χορηγίες (Παιδικό χωριό SOS στο Πλαγιάρη Θεσσαλονίκης καθώς και πολλές φιλανθρωπικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις).

 

Η οικολογική ευαισθησία της «Μασούτης» εκδηλώνεται με πλήθος πρωτοβουλιών όπως κάδοι ανακύκλωσης (χαρτιών, ηλεκτρικών μικροσυσκευών, μπαταριών, γυαλιών, χρησιμοποιημένου ελαίου), πρωτοβουλίες αναδάσωσης (Λαγκαδάς) ή δενδροφύτευσης (Χαλκιδική),  τσάντες πολλαπλών χρήσεων, χορηγίες για οικολογικές δραστηριότητες καθώς και η δημιουργία του πρώτου πράσινου καταστήματος «Μασούτης» στην Χλόη Καλαμαριάς.

 

 

 

 

Το πρώτο πράσινο κατάστημα Μασούτης

 

 

Το μετοχικό κεφάλαιο της «Μασούτης» ανέρχεται σε 8.295.000 Ευρώ (276.500 μετοχές των 30 Ευρώ) και το Διοικητικό Συμβούλιο αποτελείται (σχεδόν στο σύνολό του) από μέλη της οικογένειας Μασούτη: Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος Διαμαντής Μασούτης, Αντιπρόεδροι Ζαφειρία Διαμ. Μασούτη και Ιωάννης Διαμ. Μασούτης, Μέλος Γεωργία Μασούτη, σύζυγος Διαμ. Μασούτη.

 

Η «Μασούτης» απασχολεί 5.150 εργαζόμενους και έχει βραβευτεί πολλές φορές για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της. Η τελευταία βράβευση έγινε στις 14 Δεκεμβρίου 2009 με το βραβείο «International Award of Excellence in products & services» από τον Ισπανικό Οργανισμό Trade Leaders Club.

 

Για το 2010 η «Μασούτης» έχει προγραμματίσει συνολικές επενδύσεις ύψους 30 εκ. Ευρώ καθώς και την λειτουργία 6 νέων καταστημάτων.

 

Είναι αξιοσημείωτο ότι από τα ράφια της «Μασούτης» πωλούνται ελληνικά τρόφιμα και ποτά σε αναλογία 80% (μόνο το 20% είναι εισαγόμενα), κάτι που δίνει την ευκαιρία στους πελάτες της να επιλέξουν ευκολότερα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα, ιδίως την κρίσιμη περίοδο που διανύει η χώρα μας (βλπ. άρθρο μας με τίτλο Προτιμάτε με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα: Η πιο απλή και πρακτική λύση στα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας!)

 

Αντίθετα, στην κατηγορία απορρυπαντικών, χαρτικών και καλλυντικών η αναλογία ελληνικών προϊόντων είναι μόνο 20%, προφανώς και λόγω της πιο περιορισμένης ελληνικής παραγωγής σε αυτούς τους τομείς.

 

Σε κάθε περίπτωση, η συνολική αναλογία των προϊόντων που παράγονται στην Ελλάδα και των εισαγόμενων προϊόντων που διατίθενται από τα ράφια της αλυσίδας, υποστηρίζουν πλήρως το σλόγαν της: «Μασούτης – οικονομικά & ελληνικά».

 

Αυτό είναι λοιπόν το «ελληνικό διαμάντι που λάμπει στην Βόρεια Ελλάδα» και έχει αποσπάσει την εμπιστοσύνη των φανατικών πελατών του που ολοένα διευρύνονται – καθόλου, μα καθόλου άδικα!

 

 

 

Λεωνίδας Κουμάκης

16 Μαρτίου 2010 /k1051

kb@kbanalysis.com

 

 

 

*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).   

 

 

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.