ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Metro: Ο Γερμανικός Όμιλος σκαρφάλωσε στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης λιανοπωλητών εκτοπίζοντας την Βρετανική Tesco.

  

 

 

 

 

Ο Γερμανικός Όμιλος Metro αποτελεί πλέον την τρίτη σε μέγεθος δύναμη του παγκόσμιου λιανεμπορίου μετά την Wal-Mart και την Carrefour, ενώ η Βρετανική Tesco υποχώρησε στην τέταρτη θέση.  

 

Με συνολικό κύκλο εργασιών 65,529 δις Ευρώ το 2009  (έναντι 64,210 δις Ευρώ το 2007 και 67,955 δις Ευρώ το 2008) ο Όμιλος Metro προσφέρει σε επαγγελματίες και καταναλωτές υπηρεσίες Cash & Carry και λιανικής πώλησης. Τα διάφορα εμπορικά σήματα του Ομίλου Metro είναι καθιερωμένα στην παγκόσμια αγορά με την αξιοποίηση τόσο των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που τα διακρίνουν όσο και του marketing οδηγώντας στην συνολική, παγκόσμια επιτυχία του Ομίλου.  

 

 

  

 

Ο Πρόεδρος του ΔΣ του Ομίλου Metro Dr. Eckhard Cordes

 

Ο Όμιλος Metro είχε το έτος 2009 κέρδη προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων (EBITDA) 3,328 δις Ευρώ  (έναντι 3,343 δις Ευρώ το 2007 και 3,540 δις Ευρώ το 2008), κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) 2.024 δις Ευρώ (έναντι 2.078 δις Ευρώ το 2007 και 2.222 δις Ευρώ το 2008) και κέρδη προ φόρων 1,393 δις Ευρώ (έναντι 1.561 δις Ευρώ το 2007 και 1,648 δις Ευρώ το 2008).

 

Οι επενδύσεις του Ομίλου το 2009 μειώθηκαν σε 1,517 δις Ευρώ, έναντι επενδύσεων 2,154 δις Ευρώ το 2007 και 2,423 δις Ευρώ το 2008.

 

Ο Όμιλος Metro σήμερα απασχολεί 286.091 εργαζόμενους (έναντι 290.941 εργαζομένων το 2008), διαθέτει 2.127 συνολικά καταστήματα (έναντι 2.111 καταστημάτων το 2008) με συνολική επιφάνεια 12,629 εκ. τετραγωνικών μέτρων (έναντι 12,302 εκ. τετραγωνικών μέτρων το 2008).

 

Ο Όμιλος Metro προκειμένου να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης σχεδιάζει μείωση του προσωπικού του έως το 2012, κάτι που εφαρμόζεται ήδη από το 2009. (Βλπ. σχετικό άρθρο μας METRO International: Σχεδιάζει τη μείωση του προσωπικού της κατά 15.000 άτομα παγκοσμίως, για να ανταπεξέλθει στη διεθνή οικονομική κρίση).

 

Τα διάφορα εμπορικά σήματα του Ομίλου Metro είναι αναλυτικά τα εξής:

 

 

 

   

 

Metro  ή   Makro Cash & Carry

 

Το σκεπτικό που δημιούργησε το σήμα αυτό όταν πρωτοξεκίνησε  στο Mulheim an der Ruhr της Γερμανίας το 1964, δεν ήταν άλλο από την απλή ιδέα ο πελάτης αντί να παραγγέλνει αυτό που του χρειάζεται σε διάφορους μικροπωλητές και να το παραλαμβάνει στον χώρο του, να  μπορεί να το επιλέγει μόνος του σε ένα κατάστημα και να το παίρνει μαζί του. Το ξεκίνημα αυτό εξελίχτηκε ραγδαία με τόσο μεγάλη επιτυχία ώστε οδήγησε τον Όμιλο στις πρώτες θέσεις της παγκόσμιας αγοράς. Σήμερα,  Ευρώπη, Ασία και Βόρειος Αφρική είναι τα σημεία στα οποία δραστηριοποιείται Metro Makro) Cash & Carry διαθέτοντας, με στοιχεία 31/12/2009,  668 καταστήματα σε 30 χώρες με κύκλο εργασιών 30,6 δις Ευρώ, συνολική έκταση χώρων πώλησης εμπορευμάτων 5,3 εκ. τετραγωνικών μέτρων, 106.876 εργαζόμενους και 50.000 κωδικούς (20.000 κωδικοί τροφίμων και 30.000 κωδικοί μη-τρόφιμα).

 

Ο Γερμανικός Όμιλος στην χώρα μας (όπως και σε πολλές άλλες αγορές όπως Αγγλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ισπανία κ.α.) χρησιμοποιεί το σήμα Makro, αφού στην Ελλάδα το σήμα Metro κατοχυρώθηκε το 1976 από τον συνεταιρισμό οκτώ παντοπωλών που δημιουργήθηκε με την ανάμειξη του Π. Παντελιάδη (σημερινού Προέδρου του Ελληνικού Ομίλου ΜΕΤΡΟ ο οποίος το 2008 ολοκλήρωσε επένδυση 30 εκ. Ευρώ - σχετικό άρθρο μας METRO: Επένδυση 30 εκ. Ευρώ στα Οινόφυτα Βοιωτίας - Εγκαίνια νέου Κέντρου Διανομής).  

 

Ο Γερμανικός Όμιλος Metro στην κατηγορία των καταστημάτων Cash & Carry  λειτουργεί και 63 καταστήματα με το σήμα C+C Schaper. Τα καταστήματα αυτά έχουν και ειδική υπηρεσία διανομής εμπορευμάτων στις εγκαταστάσεις των πελατών τους και απασχολούν 2.020 άτομα.   

 

 

 

 

Real 

 

Η αλυσίδα καταστημάτων Real προήλθε από την ένωση 13 Υπερμάρκετ από τα οποία τα 11 ενώθηκαν το 1992 (Real-kauf, Divi, Continent, Massa, Massa-Mobil, Meister, Esbella, Basar, BLV, Huma και Suma) και τα 2 το 1998 (Allkauf και Kriegbaum). Κάθε ένα από τα καταστήματα αυτά είχαν τεράστια, τοπική επιτυχία για πολλές δεκαετίες, ενώ το 1999 πέντε ακόμα καταστήματα της εταιρίας Εxtra-Verbrauchermarkte GmbH ενσωματώθηκαν στην Real. Το 2006 ο Όμιλος εξαγόρασε τα καταστήματα της Wal-Mart στην Γερμανία (Σχετικό άρθρο μας Wal-Mart: Ο ηγέτης του παγκόσμιου λιανεμπορίου εξυπηρετεί 100 εκ. καταναλωτών ετησίως σε 15 χώρες του κόσμου, αλλά απέτυχε παταγωδώς να διεισδύσει στην Γερμανική αγορά) καθώς και τα καταστήματα της αλυσίδας Υπερμάρκετ Geant Γαλλικών συμφερόντων.

 

Η έκταση των καταστημάτων Real κυμαίνεται από 5.000 έως 15.000 τετραγωνικά μέτρα με πλήθος κωδικών (επώνυμων προϊόντων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από το έτος 2008) που φθάνουν ακόμα και τις 80.000. Στους κωδικούς αυτούς συμπεριλαμβάνεται μια μεγάλη ποικιλία ηλεκτρονικών, βιβλίων, συσκευών αποθήκευσης, οικιακών αγαθών, αθλητικών προϊόντων, παιχνιδιών, ρουχισμού, υποδημάτων και παιχνιδιών.

 

Με στοιχεία 31.12.2009, η αλυσίδα καταστημάτων Real διαθέτει 441 καταστήματα σε 6 χώρες, με κύκλο εργασιών 11,3 δις Ευρώ, συνολικούς χώρους 3,2 εκ. τετραγωνικών μέτρων και 58.028 εργαζόμενους

 

 

 

 

Media Markt

 

 

Το σήμα Media Markt του Ομίλου Metro είναι ο ηγέτης όχι μόνο της Γερμανικής αλλά και της Ευρωπαϊκής αγοράς στην λιανική πώληση ηλεκτρονικών ειδών. Με μόνιμα χαμηλές τιμές και ένα εκτεταμένο δίκτυο 580 καταστημάτων σε 14 χώρες, διαθέτει 100.000 περίπου είδη ηλεκτρονικών, τηλεπικοινωνίας, φωτογραφίας, ψυχαγωγίας, υπολογιστών, οικιακών συσκευών καθώς και είδη λογισμικού. Ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων Media Markt / Saturn , με στοιχεία 31.12.2009, ανήλθε σε 19,7 δις Ευρώ, σε μια συνολική έκταση καταστημάτων 2,6 εκ. τετραγωνικών μέτρων και 56.199 εργαζόμενους.

 

 

 

 

Saturn

 

 

Το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας λειτούργησε στην Κολωνία το 1961 αλλά η ραγδαία επέκτασή του έγινε μετά την λειτουργία του δεύτερου καταστήματος στην Φρανκφούρτη το 1985. Σήμερα υπάρχουν περισσότερα από 238 καταστήματα σε 13 χώρες. Το σήμα Saturn ταυτίζεται με το concept των καταστημάτων ηλεκτρονικών ειδών που διαθέτουν μια μεγάλη ποικιλία έως 100.000 ειδών σε κεντρικά σημεία των πόλεων σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Η ιδιαιτερότητα της αλυσίδας αυτής είναι το γεγονός ότι ο Γενικός Διευθυντής του κάθε καταστήματος αποτελεί ταυτόχρονα και συνιδιοκτήτη με συνέπεια να μοιράζεται την ευθύνη τόσο της ποικιλίας των ειδών που θα πωλούνται όσο και των τιμών πώλησης και του marketing.

 

 

 

 

Galeria Kaufhof

 

 

Πρόκειται για πολυκαταστήματα (department stores) σε κεντρικά σημεία των Γερμανικών πόλεων, με μεγάλη ιστορία που ξεκινάει από το έτος 1879 στο Stralsund. Σήμερα υπάρχουν 141 καταστήματα με συνολικές πωλήσεις 3,5 δις Ευρώ, συνολική έκταση καταστημάτων 1,5 εκ. τετραγωνικών μέτρων και 19.291 εργαζόμενους (Στοιχεία 31.12.2009).  

 

 

 

 

Άλλες εταιρίες του Ομίλου Metro

 

Ο Όμιλος Metro έχει επίσης διάφορες εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς τομείς. Η πιο σημαντική είναι η Εταιρία Διαχείρισης Περιουσίας (METRO Group Asset Management) η οποία διαχειρίζεται τα ιδιόκτητα ακίνητα του Ομίλου σαν κέντρο κέρδους. Είναι αρμόδια για τη βελτιστοποίηση των πλεονεκτημάτων της ακίνητης περιουσίας και για την εξασφάλιση της μακροπρόθεσμης αύξησης της αξίας της. Άλλες πάλι εταιρίες έχουν την ευθύνη της επίτευξης συνεργιών που στοχεύουν στην μείωση του κόστους, των logistics, της Διαφήμισης, των Λογιστικών κ.α.

 

Αυτός είναι με μια σύντομη ματιά ο τρίτος σε μέγεθος Όμιλος λιανοπωλητών του πλανήτη μας και δεύτερος σε μέγεθος μέσα στην Γερμανία (βλπ. σχετικό άρθρο μας Γερμανικό λιανικό εμπόριο: Δέκα Όμιλοι (όλοι Γερμανικών συμφερόντων) ελέγχουν το 85,7% της Γερμανικής αγοράς! ).

 

 

Κ&Β Analysis

15 Απριλίου 2010 (Κ 1072)

kb@kbanalysis.com

 

 

 

Άλλα άρθρα μας για τον Γερμανικό Όμιλο METRO.

 

Makro Cash & Carry Ελλάς: Εσωτερικός έλεγχος και απομάκρυνση τριών κορυφαίων στελεχών.

Γερμανικός Όμιλος Metro: Επεκτείνεται συνεχώς στην Ιαπωνία όταν άλλοι αποχωρούν από την δύσκολη Ιαπωνική αγορά….

 

Metro: Άρνηση κρατικής βοήθειας για την Karstadt και αναπροσαρμοσμένη αύξηση πωλήσεων κατά 3,6% το πρώτο τρίμηνο του 2009



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.