ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Αναψυκτικά Λουξ: Μια ελληνική «απάντηση» υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών.

 

 

 

 

Σε μια αγορά που κυριαρχείται από την καταλυτική δύναμη λιγοστών πολυεθνικών εταιριών (η μεγαλύτερη από αυτές έχει και ισχυρή δόση ελληνικών συμφερόντων), η συνεχής  ανάπτυξη μιας «μικρής» βιομηχανίας αναψυκτικών στην Αχαϊα είναι σίγουρα άξια προσοχής. Ο λόγος για την βιομηχανία αναψυκτικών, χυμών και νερών «Λουξ Μαρλαφέκας ΑΒΕΕ» που ξεκίνησε την πορεία της το 1950 σαν μια μικρή βιοτεχνία στην παλιά πόλη της Πάτρας από τον ιδρυτή της Παναγιώτη Μαρλαφέκα (1927-2003).

 

Μέσα στον έντονο τοπικό ανταγωνισμό –τότε υπήρχαν περισσότερες από 10 βιοτεχνίες αναψυκτικών- τα αναψυκτικά Λουξ κέρδισαν γρήγορα την προτίμηση των Πατρινών, κάτι που συνεχίστηκε και μετά την δεκαετία του 1960 όταν στην Ελληνική αγορά εμφανίστηκαν πανίσχυρες πολυεθνικές εταιρίες οδηγώντας στην εξαφάνιση τις περισσότερες βιοτεχνίες αναψυκτικών σε ολόκληρη την Ελλάδα. 

 

Ο ιδρυτής της Λουξ διέθετε όμως εκτός από την ικανότητα να προσφέρει μοναδική γεύση στα προϊόντα του και διορατικότητα. Έτσι διάλεξε το φημισμένο Κεφαλόβρυσο,  μια περιοχή έξω από την Πάτρα, που έκρυβε έναν πραγματικό θησαυρό - το περίφημο νερό της- και δημιούργησε ένα νέο εργοστάσιο για την παραγωγή των αναψυκτικών του. Από το 1972 που η Λουξ εγκαταστάθηκε στην καινούργια της «στέγη», άρχισε σταδιακά την επέκτασή της στους γειτονικούς νομούς με «όπλο» την ποιότητα του νερού και των προϊόντων της.   

 

Στο τέλος της επόμενης δεκαετίας (1989) την σκυτάλη πήραν οι τρεις γιοι του Ιωάννης, Κωνσταντίνος και Πλάτωνας και λίγα χρόνια αργότερα (1997) η εταιρία μετατρέπεται σε Ανώνυμη Εταιρία με Πρόεδρο τον Ιωάννη Μαρλαφέκα, αντιπρόεδρο τον Κωνσταντίνο Μαρλαφέκα και εντεταλμένο σύμβουλο τον Πλάτωνα Μαρλαφέκα. Την αμέσως επόμενη διετία πραγματοποιούνται επενδύσεις 3 εκ. Ευρώ με νέες γραμμές παραγωγής σε PET και γυάλινες φιάλες, κέντρο διανομής σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις κ.α.

 

 

 

 

 

 

 

Το 2004 προσφέρεται στην αγορά ένα παραδοσιακό ρόφημα σε φιάλη, η Βυσσινάδα που σύντομα γίνεται το δεύτερο, μετά την πορτοκαλάδα, πιο επιτυχημένο αναψυκτικό της σειράς των προϊόντων της Λουξ. Η επιτυχία των αναψυκτικών Λουξ ενισχύεται από επιλεγμένες προωθητικές ενέργειες όπως η συμφωνία με την ΕΠΟ (Επίσημο Αναψυκτικό της Εθνικής Ομάδας Ποδοσφαίρου -2004/2005), τον ΟΠΕ (Τα αναψυκτικά  Λουξ σερβίρονται μέσα από την πρωτοβουλία «Kerasma» σε όλο το κόσμο σε Road shows και σε Ελληνικά εστιατόρια για την προώθηση των Ελληνικών Γεύσεων-2006) καθώς και ιδιαίτερα φροντισμένες τηλεοπτικές και άλλες διαφημίσεις.

 

Το 2006 η Λουξ επέκτεινε τις δραστηριότητές της, με την αγορά Βιομηχανικού κτιρίου 3.500 τ.μ. σε συνολική έκταση 14.000 τ.μ. στην περιοχή Παλαιά Κουλούρα Αιγίου, για την δημιουργία νέων γραμμών παραγωγής νέων προϊόντων.

 

Τα αναψυκτικά Λουξ που χαρακτηρίστηκαν σαν μερικά από τα διαμάντια της Ελληνικής Βιομηχανίας (έρευνα «STAT BANK») σήμερα κυκλοφορούν σε 8 διαφορετικές γεύσεις - πορτοκάλι, λεμόνι, βύσσινο, mix, cola, γκαζόζα, σόδα και τόνικ – όλα με γεύσεις ξεχωριστές, φυσικές και με έντονο το «άρωμα» της Ελλάδας.

 

 

 

 

 

 

 

Το καλοκαίρι του 2008 η Λουξ προσέθεσε στο πρόγραμμα των προϊόντων της 4 γεύσεις 100% φυσικών χυμών φρούτων χωρίς ίχνος ζάχαρης και συντηρητικών: πορτοκάλι, ροδάκινο, μήλο-πορτοκάλι-καρότο, χυμός πλούσιος σε βιταμίνες B, C και E και το μοναδικό κοκτέιλ 9 φρούτων και 7 βιταμινών extra-9, και σε ξεχωριστές συσκευασίες του 1 lt και των 250 ml.

 

Τα αναψυκτικά Λουξ σήμερα εξάγονται σε Γερμανία, Καναδά, Αλβανία, USA, Ιταλία, Ν. Κορέα, Κύπρο, Μ. Βρετανία και Νησιά Μαγγιοτ.

 

Η Λουξ επιδεικνύει ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα  Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης με διάφορες δραστηριότητες (προστασία του περιβάλλοντος, υποστήριξη και ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας μέσα στην οποία δραστηριοποιείται, αλληλεγγύη απέναντι στις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες κ.α.).

 

Το «προφίλ» της αυθεντικά ελληνικής αυτής Βιομηχανίας αναψυκτικών εκτιμάται από ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών που προτιμούν με επιμονή τα προϊόντα της, μέσα στην γενικότερη τάση που παρατηρείται κατά των εισαγόμενων προϊόντων τα οποία επιδεινώνουν την αρνητική οικονομική κατάσταση της εθνικής μας οικονομίας  (βλπ. άρθρο μας Προτιμάτε με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα: Η πιο απλή και πρακτική λύση στα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας! ) .

 

Το αποτέλεσμα της εξαιρετικής δουλειάς που κάνει η Ελληνική Βιομηχανία Αναψυκτικών Λουξ και η ολοένα μεγαλύτερη ανταπόκριση των Ελλήνων καταναλωτών στα προϊόντα της αποτυπώνεται και στα οικονομικά της αποτελέσματα: Ο κύκλος εργασιών της Λουξ έφθασε από 15.797.037 Ευρώ (κέρδη προ φόρων 2,495 εκ. Ευρώ) το έτος 2007 σε  19.401.952 Ευρώ (κέρδη προ φόρων 3,489 εκ Ευρώ)  το 2009 σαν μια απόλυτα δίκαιη επιβράβευση.

 

Είναι λοιπόν η δική μας σειρά τώρα το καλοκαίρι να επιλέξουμε τα αναψυκτικά Λουξ - ιδίως αυτοί που δεν τα έχουν δοκιμάσει μέχρι σήμερα και είναι βέβαιο πως θα αναφωνήσουν ό,τι και ο νεαρός στην τελευταία τηλεοπτική διαφήμιση των αναψυκτικών: Λουξάρω γεύση!

 

 

 

 

 

Λεωνίδας Κουμάκης*

28 Ιουνίου 2010

kb@kbanalysis.com   

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

 

       

Κάντε κλικ εδώ

 

 

**Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.