Για την Tesco, την τέταρτη σε μέγεθος αλυσίδα λιανικής στον κόσμο και πρώτη στην Μεγάλη Βρετανία καθώς και στα οικονομικά της αποτελέσματα για το οικονομικό έτος που έληξε στις 27 Φεβρουαρίου 2010 αναφερθήκαμε αναλυτικά στο άρθρο μας Tesco: Η τέταρτη σε μέγεθος αλυσίδα λιανικής στον κόσμο και πρώτη στην Μ. Βρετανία. .
Η Tesco, σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία Μαΐου 2010, απασχολεί συνολικά 472.000 εργαζόμενους (εκ των οποίων 287.669 εργαζόμενοι στην Μ. Βρετανία), λειτουργεί 4.811 καταστήματα (εκ των οποίων τα 2.482 στην μητρική της αγορά) και δραστηριοποιείται σε 14 συνολικά αγορές (Αγγλία, Κίνα, Τσεχία, Ουγγαρία, Ινδία, Ιαπωνία, Μαλαισία, Πολωνία, Ιρλανδία, Σλοβακία, Ν. Κορέα, Ταϊλάνδη, Τουρκία και ΗΠΑ).
Ειδικότερα, τα καταστήματα της Tesco στην μητρική της αγορά τον Μάιο 2010 ήταν τα εξής:
ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ TESCO ΣΤΗΝ Μ.ΒΡΕΤΑΝΙΑ*
|
Express |
1.130 καταστήματα |
|
One stop |
513 καταστήματα |
|
Superstore |
455 καταστήματα |
|
Extra |
177 καταστήματα |
|
Metro |
181 καταστήματα |
|
Homeplus |
10 καταστήματα |

Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που ανακοινώθηκαν, η Tesco παρουσίασε ανάπτυξη 8,2% (6,9% χωρίς τα πετρελαιοειδή) την περίοδο που έκλεισε στις 30 Μαΐου 2010 (13 εβδομάδες) σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου οικονομικού έτους. Σε σχέση όμως με την αμέσως προηγούμενη περίοδο των 13 εβδομάδων που περιλαμβάνουν και την περίοδο των Χριστουγέννων, δεν παρουσίασε διαφοροποιήσεις.
Οι επιμέρους περιοχές του πλανήτη στις οποίες δραστηριοποιείται η Tesco παρουσίασαν την εξής εικόνα:
Οι πωλήσεις στις εκτός Μ. Βρετανίας αγορές αυξήθηκαν κατά 11,9% σε τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες, εκτός πετρελαιοειδών (5,3% σε σταθερές ισοτιμίες).
Οι πωλήσεις στις Ασιατικές αγορές αυξήθηκαν κατά 15,4% (4,9% σε σταθερές ισοτιμίες) ενισχυμένες από την λειτουργία νέων καταστημάτων – εκτός Ταϊλάνδης και Κορέας όπου οι πολιτικές συνθήκες δείχνουν αστάθεια.
Στην Ευρώπη οι πωλήσεις (εκτός πετρελαιοειδών) αυξήθηκαν κατά 7,3% (4,3% σε σταθερές ισοτιμίες).
Στις Ηνωμένες; Πολιτείες Αμερικής όμως οι πωλήσεις αυξήθηκαν εντυπωσιακά κατά 37,8% (40,6% σε σταθερές ισοτιμίες) κυρίως εξ αιτίας κερδών σε μερίδια αγοράς.
Στην Μ. Βρετανία, την μητρική αγορά της Tesco, οι επιδόσεις συνεχίζουν να είναι πολύ ικανοποιητικές: Οι συνολικές πωλήσεις (με ΦΠΑ και πετρελαιοειδή) αυξήθηκαν κατά 6,5%, ποσοστό που είναι πολύ μεγαλύτερο από την συνολική ανάπτυξη της Βιομηχανίας.

Η «επίδοση» αυτή αποδίδεται στο γεγονός ότι επανακάμπτουν πελάτες της αλυσίδας οι οποίοι δοκίμασαν αγορές από άλλες αλυσίδες και στο ότι η σειρά των προϊόντων non-foods (κυρίως παιχνίδια και τηλεοράσεις) σημειώνουν μεγάλη άνοδο, ενώ η κάρτα της αλυσίδας (Clubcard) χρησιμοποιείται πολύ ευρύτερα εξ αιτίας των παροχών (εκπτώσεις έως εισιτήρια … κινηματογράφου).
K & B Analysis
22 Σεπτεμβρίου 2010
kb@kbanalysis.com