ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Όμιλος Σκουλούδη: «ΙΝΟ» και «Ευβοϊκή» συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, αντίθετα στο αρνητικό ρεύμα της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας.

 

 

 

 

Η δημιουργία του Ομίλου Σκουλούδη οφείλεται σε ένα δραστήριο και δημιουργικό άνθρωπο που αφιέρωσε την ζωή του στο κρασί: Ο λόγος για τον Μανώλη Σκουλούδη, ο οποίος αφού ολοκλήρωσε σπουδές οινολογίας στο Μπορτώ της Γαλλίας (αργότερα μάλιστα διετέλεσε και Πρόεδρος της Association Europeenne Produits de la Vigne) επέστρεψε στην Ελλάδα και ξεκίνησε την επαγγελματική του δραστηριότητα κοντά στον Βάκη Μαλαματίνα, μια μεγάλη και χαρισματική προσωπικότητα της Ελληνικής οινοποιίας.

 

 

 

Οικογένεια Σκουλούδη:

Από αριστερά όρθιοι Μενέλαος, Αργύρης, Αμάτα, Ζήσης.

Στην μέση καθιστός, ο Μανώλης Σκουλούδης

 

 

Με «όπλα» την βαθειά θεωρητική και πρακτική οινολογική γνώση και την έμφυτη επιχειρηματικότητα,   ο Μανώλης Σκουλούδης το 1998 ίδρυσε (μαζί με τον φίλο του Αναστάσιο Σαμπάνη) την «Ευβοϊκή» και το 2001 την «ΙΝΟ Α.Ε.» (εταιρική σύμπραξη της «Ευβοϊκής Οινοποιητικής Α.Ε.» και της Συνεταιριστικής Οργάνωσης των Αμπελουργών της Θήβας). Το 2006 μετά από σχετική συμφωνία των μετόχων, ο έλεγχος των εταιριών πέρασε στην οικογένεια Σκουλούδη με την «επιστράτευση» της επόμενης γενιάς πού ήδη διέθετε πέντε μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών: τον Μενέλαο Σκουλούδη (MBA, Harvard Business School, και M.S. in Chemical Engineering, M.I.T – συμμετέχει στο ΔΣ της ΙΝΟ), τον Αργύρη Σκουλούδη (MSc in Computing Science, Imperial College London και MSc in electronic Business Management, Πανεπιστήμιο Warwick – Γ. Διευθυντής στην ΙΝΟ) και τον Ζήση Σκουλούδη (MSc in Decision Science, London School of Economics and Political Science – Γ. Διευθυντής στην Ευβοϊκή), ενώ σύντομα ακολουθεί και το νεότερο μέλος της νέας γενιάς, η Αμάτα Σκουλούδη, η οποία, παράλληλα με τις σπουδές της, ήδη προετοιμάζεται εντατικά μέσα στον οικογενειακό Όμιλο.     

 

Το 2005 η «ΙΝΟ Α.Ε.» είχε κύκλο εργασιών 11.269.270 Ευρώ (κέρδη 18.921 Ευρώ) και η «Ευβοϊκή Οινοποιητική Α.Ε.» 6.640.158 Ευρώ (ζημιές 1.478.902 Ευρώ).

 

Μέσα σε τρία χρόνια (2008) η «ΙΝΟ Α.Ε.» έφθασε τα 17.543.969 Ευρώ (κέρδη 127.556 Ευρώ) και η «Ευβοϊκή Οινοποιητική Α.Ε.» τα 12.689.853 Ευρώ (κέρδη 684.869).

 

Το 2009 (περίοδος 1/7/2009 – 30/6/2010) οι δύο εταιρίες του Ομίλου Σκουλούδη «ΙΝΟ» και «Ευβοϊκή» παρουσίασαν κύκλο εργασιών που ανήλθε συνολικά στα 32.000.000 Ευρώ, εκ των οποίων το 30% αφορά τις εξαγωγές – μια εξαιρετικά καλή επίδοση στο δύσκολο πεδίο των εξαγωγών.

 

 

Σήμερα, ο Όμιλος των εταιριών Σκουλούδη (ΙΝΟ και ΕΥΒΟΪΚΗ) είναι ο δεύτερος σε οικονομικό μέγεθος στον χώρο της ελληνικής οινοποιίας (βλπ. άρθρο μας 25/8/2010 Ελληνική Οινοποιία: Οι 10 μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου, οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και οι υποχρεώσεις μας σαν επαγγελματίες ή καταναλωτές) και αποτελεί τον μεγαλύτερο μεταποιητή χυμού σταφυλιού στην χώρα μας απορροφώντας το 40% περίπου της συνολικής εγχώριας παραγωγής σταφυλιού.

 

 

 

Η μια εταιρία του Ομίλου (Ευβοϊκή Α.Ε.) είναι πρωτοπόρος στον τομέα B2B αφού αποτελεί τον μεγαλύτερο προμηθευτή πρώτης ύλης σε οινοποιητικές επιχειρήσεις καθώς και χυμού σταφυλής για εταιρείες τροφίμων, χυμών και αναψυκτικών, με παράλληλη, εξαγωγική δραστηριότητα.  

 

 

 

 

Η δεύτερη εταιρία του Ομίλου (ΙΝΟ Α.Ε.)  με σημαντικές επενδύσεις στον τομέα της παραγωγής κατέχει σημαντική θέση στην αγορά λιανικής με προϊόντα που καλύπτουν τις περισσότερες κατηγορίες και απαιτήσεις των καταναλωτών (σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία Nielsen κατέχει μερίδιο ελληνικής αγοράς 11,7%  στη κατηγορία φιάλης 750 ml), ενώ δραστηριοποιείται και στον τομέα των εξαγωγών σε δεκάδες χώρες του κόσμου.  

 

Τα προϊόντα της ΙΝΟ έχουν δημιουργηθεί με βάση τον διαχωρισμό μεταξύ λιανικής αγοράς (ζεστής αγοράς) και HO.RE.CA. (κρύας αγοράς).

 

Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν πολλά προϊόντα που καλύπτουν το σύνολο (σχεδόν) των αναγκών της λιανικής:

 

 

 

 ΙΝΟποιήματα (Wine Box σε συσκευασίες 5, 10 και 20 λίτρων, σε λευκά, ροζέ και ερυθρά κρασιά σε μια μεγάλη ποικιλία καθώς και σε Flexo 20 λίτρων)

 

 

            

 

Η σειρά Ποικιλιακών 1+1, όλα σε 750ml (Σαββατιανό, Ασύρτικο, Μαυροδάφνη Πατρών, Grenache Rouge, Cabernet Sauvignon, Merlot Cabernet, Syrah, Αγιωργίτικο, Μαλαγουζιά, Αθήρι, Μοσχοφίλερο, Ξινόμαυρο καθώς και Ρετσίνα, Ημίγλυκος),

 

 

Η σειρά Μελωδικός (ημίγλυκος λευκός και ερυθρός σε 750ml) καθώς επίσης η σειρά Ρετσίνα Γιορτάσι (σε συσκευασίες 500ml, 1,5 λίτρου καθώς και 5, 10 και 20 λίτρων), Τοπικοί Οίνοι (Πελοποννησιακός λευκός, Κρητικός λευκός & ερυθρός), η σειρά των οίνων ΙΝΟ (λευκός, ροζέ, ερυθρός, ημίγλυκος λευκός, ημίγλυκος ερυθρός μόνο σε συσκευασία 750ml), εισαγόμενοι οίνοι (Sangria σε 750 & 1500 ml) και η σειρά Το κρασί μας σε ΠΕΤ (1,5 & 5 L).

 

 

 

Στην δεύτερη κατηγορία η οποία απευθύνεται αποκλειστικά και μόνο στην αγορά των ξενοδοχείων, εστιατορίων, καφεστίασης κλπ (HO.RE.CA.) ανήκουν ειδικά σχεδιασμένα προϊόντα που περιλαμβάνουν λευκά (Μοσχοφίλερο, Chardonnay, Sauvignon Blanc) και ερυθρά (Αγιωργίτικο, Cabernet Sauvignon), και ημίγλυκο ερυθρό Μελωδικός – όλα σε φιάλες 750ml. Επιπλέον, για την συγκεκριμένη αγορά διατίθενται και συσκευασίες 187ml, ιδανικές για εστιατόρια, καφετέριες και μπαρ, σε λευκό (Μοσχοφίλερο), ερυθρό (Αγιωργίτικο & Cabernet Sauvignon) και ημίγλυκο ερυθρό & λευκό (Μελωδικός).

 

Η συστηματική ανάπτυξη νέων προϊόντων και η δυναμική κάλυψη όλων των επί μέρους τομέων της αγοράς έγινε με την δραστήρια ανάμειξη της νέας γενιάς της οικογένειας η οποία, σε συνδυασμό με την εμπειρία του ιδρυτή του Ομίλου, θεμελιώνει μια σταθερή και συνεχή  αναπτυξιακή πορεία σε στέρεες βάσεις.

 

Ήδη, οι εταιρίες του Ομίλου Σκουλούδη μετά την ολοκλήρωση του επενδυτικού προγράμματος ύψους 3,4 εκ. Ευρώ της τριετίας 2007-2010 (εκσυγχρονισμός  μηχανολογικού εξοπλισμού, ανακατασκευή ειδικών εγκαταστάσεων, Σύστημα Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων –ERP- για την ΙΝΟ και δημιουργία νέας παραγωγικής και αποθηκευτικής μονάδας για την Ευβοϊκή), προχωράει σε ένα νέο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 5 εκ. Ευρώ για την τριετία 2011-2013.

 

Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα αφορά την σημαντική αύξηση της παραγωγικής δυνατότητάς κατά 40% περίπου, την εξασφάλιση συνθηκών πράσινης (περιβαλλοντικά φιλικής) ανάπτυξης στους τομείς εμφιάλωσης, συσκευασίας και κατανάλωσης ενέργειας, την διαχείριση πρώτων υλών, την ανάπτυξη 30 περίπου νέων προϊόντων καθώς και την επιθετική ανάπτυξη των εξαγωγών.

 

Ο Μανώλης Σκουλούδης, Πρόεδρος Δ.Σ. της ΙΝΟ και της Ευβοϊκής σχετικά με το θέμα αυτό, δήλωσε τα εξής: «Είμαστε υπερήφανοι που ο Όμιλος Σκουλούδη, ο δεύτερος όμιλος οινοποιείων στην Ελλάδα και ένας από τις πιο καινοτόμους στην Ευρώπη,  παρουσιάζει μια σταθερή ανοδική πορεία, τόσο στην ελληνική όσο και στις διεθνείς αγορές.  Για τη διατήρηση αυτής της ισχυρής θέσης,  ο Όμιλος αναπτύσσει και υλοποιεί επενδυτικά προγράμματα μέσα από συγκεκριμένα επιχειρηματικά σχέδια, τα οποία εξασφαλίζουν την ανταγωνιστικότητά του, την αυξημένη κερδοφορία και θέτουν βάσεις για περαιτέρω ανάπτυξη σύμφωνα με τις αρχές μας που είναι ποιότητα, ασφάλεια, ποικιλία, τίμια σχέση ποιότητας με τιμή».

 

Οι Αργύρης & Ζήσης Σκουλούδης, εκπρόσωποι της νέας γενιάς της οικογένειας, σχολιάζοντας την φετινή πορεία του Ομίλου, μας δήλωσαν τα εξής:

 

«Η εξαιρετική πορεία μας την τελευταία πενταετία δεν ανακόπτεται ούτε και τον φετινό χρόνο ο οποίος, κατά γενική ομολογία, είναι ο χειρότερος των τελευταίων δεκαετιών, αφού σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία, μπορεί βάσιμα να υπολογιστεί μια ανάπτυξη του Ομίλου και το τρέχον έτος 2010 σε ποσοστό 5% περίπου». 

 

Καθόλου άσχημη «συγκομιδή» σε μια δύσκολη χρονιά όπως η φετινή, κάτι που επιβεβαιώνει το γεγονός ότι ο συνδυασμός της εμπειρίας της προηγούμενης γενιάς με τον δυναμισμό και την φρεσκάδα της νέας μπορεί να δημιουργήσει ακόμα και θαύματα!

 

 

Λεωνίδας Κουμάκης *

16 Νοεμβρίου 2010

 kb@kbanalysis.com   

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ / ΔΙΑΔΩΣΤΕ

 

 

 Κάντε κλικ εδώ

 

   

 

Επισκεφθείτε το e-shop της ιστοσελίδας μας με επιλεγμένα βιβλία

 

 

 

*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.