ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Όμιλος Carrefour : Τα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου 2010 - Ικανοποιητική η πορεία μετατροπής των καταστημάτων Dia στην Ελλάδα – Carrefour planet, ένα νέο concept για τα Υπερμάρκετ

   

 

 

 

 

Ο Όμιλος Carrefour (o δεύτερος Όμιλος λιανικής στην παγκόσμια κατάταξη και πρώτος στην ελληνική αγορά) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου 2010 (Για την πορεία του Ομίλου το 2009 βλπ. άρθρο μας Όμιλος Carrefour: Προβληματισμοί για την πορεία του 2009, νέο προωθητικό πρόγραμμα με πρωταγωνιστή τον πελάτη και η τύχη της Dia στην Ελλάδα.).

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στην δημοσιότητα, ο Όμιλος Carrefour πέτυχε το πρώτο εξάμηνο του 2010, συνολική αύξηση κύκλου εργασιών κατά 6% (43,7 δις Ευρώ έναντι 41,2 δις Ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2009) σε τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες (+1,8% σε σταθερές ισοτιμίες εκτός πετρελαιοειδών) με καθαρά κέρδη 67 εκ. Ευρώ (έναντι -48 εκ. Ευρώ το 2009), με τον δείκτη EBIT να βελτιώνεται κατά 40,3%.

 

Τα αποτελέσματα αυτά οφείλονται (α) στην ανάκτηση μεριδίων στην Γαλλία, την σημαντικότερη αγορά του Ομίλου (β) στην εξοικονόμηση 168 εκ. Ευρώ στον τομέα των αγορών, έναντι ετήσιου στόχου 230 εκ. Ευρώ, (γ) στην μείωση του κόστους κατά 236 εκ. Ευρώ, έναντι ετήσιου στόχου 500 εκ. Ευρώ, (δ) στην εστίαση των επενδύσεων (βρίσκονται στα ίδια επίπεδα του 2009) σε Βραζιλία και Κίνα (ε) στην αυξημένη κατά 7,9% εκτίμηση της «συνεισφοράς των δραστηριοτήτων» (υπολογίζεται σε 1,096 εκ. Ευρώ και αφορούν άλλες δραστηριότητες του Ομίλου).

 

Παράλληλα, ο Όμιλος Carrefour εφαρμόζει νέο πρόγραμμα στην προβληματική αγορά του Βελγίου (συμφωνία με τα συνδικάτα των εργαζομένων και τον  συνέταιρο της στο Βέλγιο Όμιλο Mestdagh) και στην Βραζιλία, ενώ ενισχύει τις δραστηριότητές της σε Κίνα, Ινδονησία και Τουρκία (με την εξαγορά του Ομίλου Ipek).

 

 

  

Lars Olofsson, CEO και Board member του Ομίλου

 

Ο Lars Olofsson, CEO και Board member του Ομίλου, σε σχετικές δηλώσεις του εξέφρασε ικανοποίηση για την πορεία της Carrefour το πρώτο εξάμηνο του 2010 τονίζοντας τα εξής:

 

«Η Carrefour βρίσκεται σε θετική πορεία το πρώτο εξάμηνο του 2010 με συνολική αύξηση των πωλήσεων και της «συνεισφοράς (άλλων) δραστηριοτήτων», εξαιρετικά κέρδη μεριδίων αγοράς στην μητρική (Γαλλική) αγορά τα οποία επιβεβαιώνουν την μεγάλη βελτίωση της ελκυστικότητας του σήματος Carrefour, την βελτιωμένη εικόνα που έχουμε στο θέμα των τιμών, την πετυχημένη υποστήριξη του σήματος καθώς και των νέων μας οργανωτικών δομών.

 

Η Carrefour έχει επίσης συνδυάσει τις θέσεις της στις αγορές στις οποίες δίνει προτεραιότητα μέσα από εξαγορές ή συνεργασίες και έχει λάβει ριζικές αποφάσεις για την αποκατάσταση της κερδοφορίας σε ζημιογόνες αγορές. Το πρόγραμμα "en avant!" μας προσφέρει τα αποτελέσματα που υπολογίσαμε και μας δημιουργεί εμπιστοσύνη στην επίτευξη των στόχων μας το τρέχον έτος 2010. Χτίζουμε σταθερά το μέλλον της Carrefour και βρισκόμαστε στον δρόμο που θα μας μετατρέψει στον λιανοπωλητή της προτίμησης των καταναλωτών με βελτιούμενες αποδόσεις για τους μετόχους μας».  

 

 

  

Τα αποτελέσματα της Carrefour κατά περιοχές το πρώτο εξάμηνο 2010.

 

 

Όπως προκύπτει από τον παραπάνω πίνακα, η Carrefour ανακτά έδαφος στην μητρική της αγορά, υποχωρεί στην υπόλοιπη Ευρώπη ενώ παρουσιάζει εκρηκτική ανάπτυξη του κύκλου των εργασιών της σε Λατινική Αμερική (+34,6%) και Ασία (+13,5%).

 

Όσον αφορά τις δραστηριότητες του Ομίλου Carrefour στην Ελλάδα όπου διανύει αισίως την δεύτερη δεκαετία της συνεργασίας του με τον Όμιλο Μαρινόπουλου  (538 συνολικά καταστήματα και κύκλο εργασιών 2009 2.419 εκατ. Ευρώ), τον Φεβρουάριο του 2010 συμφωνήθηκε μεταξύ Carrefour και Ομίλου Μαρινόπουλου η  απορρόφηση της  Dia Ελλάς (80% ανήκε στην Carrefour και 20% στην Μαρινόπουλος) και η μετατροπή των καταστημάτων Dia Ελλάς σε Carrefour Μαρινόπουλος και Carrefour Express.

 

Μετά την σχετική έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, τα 381 καταστήματα της Dia Ελλάς (από τα οποία τα 126 ανήκουν σε franchisees) ανακατασκευάζονται και μετατρέπονται σταδιακά σε Carrefour Μαρινόπουλος ή Carrefour Express.

 

Όταν ολοκληρωθεί η μετατροπή των καταστημάτων, ο Όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος θα αριθμεί περισσότερα από 900 καταστήματα στην χώρα μας.  

 

 

 

 

Εξ άλλου υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος Carrefour και ο Όμιλος Carrefour – Μαρινόπουλος, αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια νέα εταιρία (joint venture), με συμμετοχή 40% της οικογένειας Μαρινόπουλου και 60% της κοινής εταιρίας Carrefour – Μαρινόπουλος για την διείσδυση στις αγορές των Βαλκανίων με την μορφή του franchising. Το σχέδιο περιλαμβάνει τις χώρες της Αλβανίας, Βοσνίας, Κροατίας, Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας, Μαυροβούνιο, Σερβία και Σλοβενία. Στην νέα εταιρία θα ενταχθεί και η (κοινή) εταιρία των δύο συνεργατών που λειτουργεί ήδη στην Βουλγαρία.

  

Τέλος η Carrefour έχει επεξεργαστεί και εφαρμόζει από τις 25 Αυγούστου 2010 σε δύο πιλοτικά καταστήματα της Γαλλίας (Ecully και Venissieux) το νέο πρόγραμμα Carrefour planet μόνο για τα Υπερμάρκετ.

 

Το νέο αυτό πρόγραμμα αποτελεί μια πραγματικά ευχάριστη έκπληξη για τους πελάτες των καταστημάτων αυτών αφού πραγματοποιούν τις αγορές τους με άνεση, σε φιλικό περιβάλλον αλλά και διασκέδαση.

 

Τα καταστήματα αυτά διακρίνονται από μια εορταστική ατμόσφαιρα, έχουν ειδικές προσφορές σε συγκεκριμένα τμήματα, χαμηλότερες τιμές, τελείως καινούργιες υπηρεσίες καθώς και νέες τεχνολογίες.

 

Οι αγορές, σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα Carrefour planet έχουν οργανωθεί σε διαφορετικές ενότητες - χώρους ως εξής:

 

Ένας χώρος είναι αφιερωμένος σε ένα πλούσιο πρόγραμμα εξαιρετικά φρέσκων προϊόντων με τακτικές γευστικές δοκιμές, μαθήματα μαγειρικής, delicatessen και φρεσκοκομμένα φρούτα και λαχανικά.  

 

Ένας χώρος είναι αφιερωμένος στα βιολογικά προϊόντα με πλούσια ποικιλία τόσο σημάτων της Carrefour όσο και άλλων εξειδικευμένων σημάτων, με τακτικές γευστικές δοκιμές και χαμηλές τιμές ώστε περισσότεροι πελάτες να έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν βιολογικά προϊόντα.

 

Ένας χώρος είναι αφιερωμένος σε κατεψυγμένα τρόφιμα (και τρόφιμα γενικά) με μια πολύ μεγάλη ποικιλία κατεψυγμένων τροφίμων με ειδικές προσφορές που συνοδεύουν τα προϊόντα αυτά.

 

 Ένας χώρος είναι αφιερωμένος στην ομορφιά με ποικιλία προϊόντων, ειδικούς για την παροχή οδηγιών και πληροφοριών καθώς και παροχή υπηρεσιών σύντομου make-up ή γρήγορου χτενίσματος.

 

Ένας χώρος είναι αφιερωμένος στην μόδα με πληθώρα ενδυμάτων από ολόκληρο τον κόσμο, παρουσίαση νέων κολεκτιόν καθώς και παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών με εναλλακτικές προτάσεις.

 

Ένας χώρος είναι αφιερωμένος στα παιδικά, από τρόφιμα μέχρι ενδύματα ή έπιπλα. Οι μητέρες έχουν δωρεάν πρόσβαση σε μια ειδική υπηρεσία για τα νεογέννητα παιδιά καθώς και στις συμβουλές παιδίατρου.

 

Ένας χώρος είναι αφιερωμένος στο σπίτι χωρισμένος σε τέσσερα τμήματα (Kitchen and Table, Home Deco, Practical Home και Home Accessories).

 

Ένας χώρος είναι αφιερωμένος στον ελεύθερο χρόνο και τα ηλεκτρονικά με όλα τα προϊόντα της νέας τεχνολογίας συμπεριλαμβανομένης της τηλεόρασης 3-D και ένα ολοκαίνουργιο τμήμα ψηφιακών.

 

Ένας χώρος 2.000 τ.μ. που ονομάζεται Discovery Store είναι αφιερωμένος σε ασυνήθιστες εκδηλώσεις (συνέδρια, εκθέσεις, εκδηλώσεις-εκπλήξεις κ.α.) με στόχο να συνδυάσει τις αγορές με την διασκέδαση. 

 

Σε ειδικές κατηγορίες προϊόντων, με την συνεργασία επώνυμων εταιριών, οι πελάτες των καταστημάτων θα ανακαλύπτουν ειδικές προσφορές σε διάφορους χώρους καθ΄ όλη την διάρκεια του χρόνου ενώ έχουν βελτιωθεί σημαντικά οι διαδικασίες στα ταμεία των καταστημάτων για να συντομευτεί ο χρόνος που απαιτείται κατά την έξοδο των πελατών από τα καταστήματα.

 

Η παραμονή στο Νο2 της παγκόσμιας κατάταξης απαιτεί πολύ κόπο, μεγάλη προσπάθεια και καινοτομίες. Η Carrefour φαίνεται πως ανταποκρίνεται στις ανάγκες αυτές, κάτι που θα φανεί τελικά στο τέλος του χρόνου, με τα οριστικά και συνολικά αποτελέσματα του 2010…

 

 

 

Λεωνίδας Κουμάκης*

6 Σεπτεμβρίου 2010

kb@kbanalysis.com

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Top 10 :

Οι δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής και χονδρικής της χώρας μας - Αναμένονται εξελίξεις για Aldi και Ατλάντικ

 που θα αλλάξουν τα σημερινά δεδομένα.

 

 

*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).   

 

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.