ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Όμιλος Carrefour: Αποτελέσματα του 2010 με αύξηση πωλήσεων και επέκταση στην τεράστια αγορά της Ινδίας.

 

 

 

 

Η Carrefour, ο μεγαλύτερος Ευρωπαϊκός Όμιλος λιανικής (πρώτος και στην Ελλάδα, δεύτερος σε παγκόσμιο επίπεδο) ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του 2010, τα οποία παρουσιάζουν αύξηση των συνολικών του πωλήσεων και αποτυπώνονται στους παρακάτω πίνακες ως εξής:

 

 

ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΗ

σε εκατομμύρια Ευρώ

 

 

Συνολικές πωλήσεις με ΦΠΑ σε τρέχουσες   συναλλαγματικές ισοτιμίες                                           

Συνολικές πωλήσεις με ΦΠΑ σε σταθερές   συναλλαγματικές ισοτιμίες                                           

ΕΤΟΣ 2009

            95,503                            

95,503

ΕΤΟΣ 2010

101,018   (+5,8%)

97,889  (+2,5%)

 

 

 

ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΧΩΡΙΣ ΤΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΗ

σε εκατομμύρια Ευρώ

 

 

Συνολικές πωλήσεις με ΦΠΑ σε τρέχουσες   συναλλαγματικές ισοτιμίες                                           

Συνολικές πωλήσεις με ΦΠΑ σε σταθερές   συναλλαγματικές ισοτιμίες                                           

ΕΤΟΣ 2009

                88,331                            

88,331

ΕΤΟΣ 2010

92,685   (+4,9%)

89,721  (+1,6%)

 

 

Από τον συνολικό κύκλο εργασιών των 101,018 εκ. Ευρώ (με πετρελαιοειδή και με ΦΠΑ) του έτους 2010 η Γαλλία, η μητρική αγορά της Carrefour, (συμμετέχει κατά 41,5% στις συνολικές πωλήσεις του Ομίλου) πραγματοποίησε τα 41,878 εκ. Ευρώ - αύξηση κατά 1,5% σε σχέση με τον κύκλο εργασιών του 2009 ο οποίος σε αντίστοιχα, συγκρίσιμα μεγέθη, ήταν 41,276 εκ. Ευρώ (μειωμένος κατά 2,7% σε σχέση με το 2008).

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι προκειμένου να ανακοπεί η πτωτική τάση που παρατηρήθηκε το 2009 στην μητρική αγορά του Ομίλου, η Διοίκηση της Carrefour προχώρησε σε άμεσες και συντονισμένες ενέργειες σε πολλά επίπεδα (νέα σειρά φθηνών προϊόντων Carrefour Discount, νέο concept Carrefour Planet, πρόγραμμα PromoLibre, μείωση δαπανών κ.π.α) προκειμένου να αντιστρέψει την πτωτική τάση της Γαλλικής αγοράς κάτι που φαίνεται να επιτυγχάνει. Ήδη μέσα στο 2010 το πρόγραμμα των προϊόντων με το σήμα Carrefour αύξησε τις πωλήσεις του κατά 4,6%.  

 

Στην υπόλοιπη Ευρώπη, ο Όμιλος Carrefour πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 33,647 εκ. Ευρώ, δηλαδή το 33,3% των συνολικών πωλήσεων του, με απώλειες 1,4% σε σχέση με το 2009. Υπενθυμίζεται ότι και το 2009 ο κύκλος εργασιών της Ευρώπης (εκτός Γαλλίας) ήταν επίσης μειωμένος (κατά -5,4%) κυρίως λόγω της ύφεσης στην Ισπανία  η οποία παραμένει μια μεγάλη αγορά της Carrefour. Αξίζει να σημειωθεί ότι και το 2010 η πτώση στην Ισπανία  συνεχίστηκε (-1,72%), ενώ συρρίκνωση παρουσιάζουν και άλλες σημαντικές αγορές όπως η Ιταλία (-5,5%) και το Βέλγιο (-6,2%) με το κλείσιμο 8 Υπερμάρκετ και 3 Σουπερμάρκετ αλλά και την μεταφορά σε δικαιοδόχους (franchise) ενός Υπερμάρκετ και 20 Σουπερμάρκετ.

 

Όσον αφορά την Ελλάδα ο κύκλος εργασιών μειώθηκε (-4,1%, μαζί με Dia σε 2,719 εκ. Ευρώ, έναντι 2,836 εκ. Ευρώ του 2009 σε αντίστοιχα, συγκρίσιμα μεγέθη), ενώ τα αναλυτικά οικονομικά αποτελέσματα για το 2010 θα παρουσιαστούν στα πλαίσια άρθρων μας με αναφορά στις Top-10 αλυσίδες λιανικής της χώρας μας. (Αντίστοιχα περσυνά άρθρα μας, για τους Τοp-5 κάντε κλικ εδώ και για τους Top-10 κάντε κλικ εδώ).

 

 

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΟΜΙΛΟΥ CARREFOUR ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

(σε εκατ. Ευρώ, με πετρελαιοειδή, με ΦΠΑ, σε τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες)

 

 

2009

2010

Διαφορά %

% Συνόλου πωλήσεων

ΓΑΛΛΙΑ

41,276

41,878

1,5

41,5

ΙΣΠΑΝΙΑ

14,296

14,059

-1,7

13,9

ΙΤΑΛΙΑ

6,816

6,440

-5,5

6,4

ΒΕΛΓΙΟ

4,534

4,253

-6,2

4,2

ΕΛΛΑΔΑ

2,836

2,719

-4,1

2,7

ΠΟΛΩΝΙΑ

2,045

2,278

11,4

2,2

ΤΟΥΡΚΙΑ

1,526

1,785

17,0

1,7

ΡΟΥΜΑΝΙΑ

1,135

1,130

-0,4

1,1

ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ

915

917

0,2

0,9

ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ

19

67

254,2

 

ΣΥΝΟΛΑ

75,398

75,525

0,2

74,8

Πηγή: Carrefour - Πίνακας: Λ. Κουμάκης

 

Οι δύο αναπτυσσόμενες αγορές του Ομίλου, η Λατινική Αμερική (Αργεντινή, Βραζιλία, Κολομβία) και η Ασία (Κίνα, Ταιβάν, Ταϊλάνδη, Μαλαισία, Ινδονησία και Σιγκαπούρη) συνέχισαν και το 2010 την πολύ σημαντική ανάπτυξή τους:

 

Η Λατινική Αμερική, βελτίωσε ακόμα περισσότερο την συμμετοχή της στον συνολικό κύκλο εργασιών του Ομίλου (από 14% το 2009 σε 17,4% το 2010) αφού ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 31,% στα 17,588 εκ. Ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η ραγδαία ανάπτυξη στην Λατινική Αμερική επιτυγχάνεται τα τελευταία χρόνια με διψήφιους αριθμούς αύξησης του κύκλου εργασιών – η  σημαντικότερη ανάπτυξη στην Βραζιλία (+33,7% το 2010).

 

 

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΟΜΙΛΟΥ CARREFOUR ΣΤΗΝ ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ

(σε εκατ. Ευρώ, με πετρελαιοειδή, με ΦΠΑ, σε τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες)

 

 

2009

2010

Διαφορά %

% Συνόλου πωλήσεων

ΒΡΑΖΙΛΙΑ

9,322

12,459

33,7

12,3

ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ

2,758

3,426

24,2

3,4

ΚΟΛΟΜΒΙΑ

1,247

1,704

26,5

1,7

ΣΥΝΟΛΑ

13,427

17,588

31

17,4

Πηγή: Carrefour - Πίνακας: Λ. Κουμάκης

  

Η αγορά της Ασίας συμμετέχει κατά 7,8% στον συνολικό κύκλο εργασιών του Ομίλου πραγματοποιώντας κύκλο εργασιών 7,905 εκατ. Ευρώ το 2010, αυξημένο κατά 18,4% σε σχέση με το 2009.

 

Η ανάπτυξη της αγοράς της Ασίας το 2011 αναμένεται να ενταθεί μετά την λειτουργία και του πρώτου καταστήματος του Ομίλου και στην Ινδία (άνοιξε τον Δεκέμβριο του 2010), μια τεράστια αγορά που μέχρι σήμερα αντιστέκεται πεισματικά στην «εισβολή» μεγάλων αλυσίδων λιανικής από το εξωτερικό. Η Κίνα, άλλη σημαντική αγορά της Ασίας, το 2010 αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 20,7% με την λειτουργία 22 νέων καταστημάτων (τα 14 από αυτά λειτούργησαν το τελευταίο τρίμηνο του 2010). Αναλυτικά, η εικόνα των δραστηριοτήτων του Ομίλου στην Ασία, έχει ως εξής:

 

 

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΟΜΙΛΟΥ CARREFOUR ΣΤΗΝ ΑΣΙΑ

(σε εκατ. Ευρώ, με πετρελαιοειδή, με ΦΠΑ, σε τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες)

 

 

2009

2010

Διαφορά %

% Συνόλου πωλήσεων

ΚΙΝΑ

4,025

4,857

20,7

4,8

ΤΑΙΒΑΝ

1,349

1,456

8,0

1,4

ΙΝΔΟΝΗΣΙΑ

887

1,095

23,4

1,1

ΜΑΛΑΙΣΙΑ

328

405

23,5

0,4

ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ

90

92

2,2

 

ΣΥΝΟΛΑ

6,679

7,905

18,4

7,8

Πηγή: Carrefour - Πίνακας: Λ. Κουμάκης

 

 

   

 

 Lars  Olofsson, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Carrefour

 

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 2010, ο Lars  Olofsson, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Carrefour δήλωσε τα εξής:

 

 «Σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, ιδιαίτερα στο δεύτερο εξάμηνο,  η Carrefour πέτυχε σταθερή αύξηση πωλήσεων και βελτίωση για το σύνολο του έτους. Το 2010 υπήρξε ένα έτος αντιθέσεων για την  Carrefour: Οι σημαντικές δαπάνες που έγιναν άπαξ επιβάρυναν τα αποτελέσματα μας, αλλά σημειώθηκαν και αρκετά επιτεύγματα ιδιαίτερα ικανοποιητικά. Το «Πρόγραμμα Μετασχηματισμού» που εφαρμόζουμε βρίσκεται σε εξέλιξη και συνεχίζει να μας προσφέρει ισχυρά αποτελέσματα όπως ενισχυμένη εικόνα στις πωλήσεις μας, κέρδη μεριδίων αγοράς στην Γαλλία, πολύ αισιόδοξα μηνύματα από στα αποτελέσματα των πιλοτικών καταστημάτων του concept Carrefour Planet  και εξαιρετικές μειώσεις κόστους που αγγίζουν τα 500 εκ. Ευρώ. Επί πλέον πετύχαμε σταθερή πρόοδο στις αναπτυσσόμενες αγορές  ενώ παράλληλα βελτιώσαμε σημαντικά την λειτουργία μας στο Βέλγιο, την Πολωνία, την Ταιβάν και την (εκπτωτική αλυσίδα) Dia. Όλη η διοικητική μας ομάδα θα συνεχίζει να χτίζει στα επιτεύγματα αυτά και το 2011 και θα παραμείνει προσηλωμένη στην πιστή εφαρμογή του «Προγράμματος Μετασχηματισμού».

 

Όσον αφορά τα συνολικά καταστήματα διαφόρων κατηγοριών τα οποία λειτουργούσε ο Όμιλος Carrefour σε ολόκληρο τον κόσμο τον Δεκέμβριο του 2010, αυτά ανέρχονται σε 15.937 (ακολουθεί αναλυτικός πίνακας).

 

 

 ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΟΜΙΛΟΥ CARREFOUR ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

(Δεκέμβριος 2010)

 

 

ΓΑΛΛΙΑ

ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΥΡΩΠΗ

ΣΥΝΟΛΟ ΕΥΡΩΠΗΣ

ΛΑΤΙΝΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ

ΑΣΙΑ

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ

ΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ HYPERMARKET

231

506

737

328

336

1.401

ΣΟΥΠΕΡΜΑΡΚΕΤ SUPERMARKET

973

1.804

2.777

156

19

2.952

ΕΚΠΤΩΤΙΚΑ DISCOUNT

936

4.195

5.131

856

386

6.373

ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΑ Convenience

3.217

1.783

5.000

45

14

5.059

CASH  AND  CARRY

137

14

151

0

1

152

ΣΥΝΟΛΑ

5.494

8.302

13.796

1.385

756

15.937

Πηγή: Carrefour - Πίνακας: Λ. Κουμάκης

 

 

 

 

 

 

Τέλος, όσον αφορά την τεράστια αγορά της Ινδίας, η Carrefour ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο του 2010 την έναρξη λειτουργίας του πρώτου καταστήματος της στο Νέο Δελχί. Πρόκειται για ένα Cash & Carry με την επωνυμία «Carrefour Wholesale Cash&Carry» το οποίο καλύπτει 5.200 τετραγωνικά μέτρα στην περιοχή Shahadra της Ινδικής πρωτεύουσας προσφέροντας 10.000 κωδικούς προϊόντων που απευθύνονται σε επαγγελματίες (εστιάτορες, χονδρέμπορους κ.α.)

 

Η μορφή καταστημάτων Cash&Carry είναι η μόνη που επιτρέπεται σήμερα στην Ινδία για μεγάλους Ομίλους λιανικής του εξωτερικού, έτσι η Carrefour ξεκίνησε την δραστηριότητα της στον τομέα αυτό –ήδη ετοιμάζεται και θα λειτουργήσει σύντομα και δεύτερο κατάστημα του ιδίου τύπου στην Ινδία – με την ελπίδα ότι στο μέλλον η Ινδία θα άρει την απαγόρευση λειτουργίας άλλου τύπου καταστημάτων την οποία έχει θεσπίσει για να προστατευτεί το ιδιαίτερο και πολύπλοκο εσωτερικό σύστημα λιανικής που υπάρχει στην χώρα αυτή.

 

 

Λεωνίδας Κουμάκης*

20 Ιανουαρίου 2011

kb@kbanalysis.com

 

 

 

Άλλα άρθρα μας για την Carrefour:

 

Όμιλος Carrefour: Στα δίχτυα της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού

για τις συμβάσεις δικαιόχρησης (franchise).  

 

Carrefour:

Συμφωνίες «αμοιβαίου» ή «μονόπλευρου» συμφέροντος

 με τους franchisees του Ομίλου στην Ελλάδα;

 

Όμιλος Carrefour :

 Τα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου 2010 ,

Ικανοποιητική η πορεία μετατροπής των καταστημάτων Dia στην Ελλάδα

 – Carrefour planet, ένα νέο concept για τα Υπερμάρκετ

 

Όμιλος Carrefour:

Προβληματισμοί για την πορεία του 2009, νέο προωθητικό πρόγραμμα

 με πρωταγωνιστή τον πελάτη και η τύχη της Dia στην Ελλάδα.

 

 

 

 

 

*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).

 

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.