ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










ΜΕΤRΟ (Όμιλος Παντελιάδη): Μια Ελληνική εταιρία που αναπτύσσεται σταθερά ανάμεσα στα μεγαθήρια του παγκόσμιου λιανεμπορίου.

  

 

 

Μια καθαρά Ελληνική εταιρία που ιδρύθηκε πριν από 35 χρόνια από τον συνεταιρισμό οκτώ παντοπωλών έχει χαράξει μια εντυπωσιακή πορεία φθάνοντας σε κορυφαίες θέσεις της ελληνικής αγοράς χονδρικής και λιανικής πώλησης. Ο λόγος για τον Όμιλο Παντελιάδη που έχει καθιερωθεί στην ελληνική αγορά με τα σήματα METRO Cash & Carry (χονδρικής) και My Market (λιανικής) προσφέροντας σε επαγγελματίες και καταναλωτές ένα πλούσιο πρόγραμμα προϊόντων σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές.

 

Ο Όμιλος Παντελιάδη* πριν από λίγα χρόνια (15 Οκτωβρίου 2008) εγκαινίασε ένα τεράστιο Κέντρο διανομής στα Οινόφυτα Βοιωτίας (100 στρέμματα, 40.000 τ.μ. αποθήκες, 1.200 τ.μ. βοηθητικά κτίρια) με μια επένδυση της τάξεως των 30 εκ. Ευρώ χωρίς τραπεζικό δανεισμό, προκειμένου να εξυπηρετήσει την διαρκή ανάπτυξη που παρουσιάζει.

 

Τα τελευταία χρόνια, όταν στην Διοίκηση της εταιρίας άρχισε σταδιακά να προστίθεται «νέο αίμα» από την δεύτερη γενιά της οικογένειας Παντελιάδη, η ανάπτυξη του Ομίλου συνεχίστηκε με ακόμα εντονότερους ρυθμούς:

 

Τα καταστήματα METRO Cash & Carry (χονδρικής) από 14 που ήταν το 1997 έφθασαν τα 37 το 2010 (ήδη το 38ο κατάστημα της αλυσίδας εγκαινιάστηκε στις 21 Μαρτίου 2011 στην Ελευσίνα) και τα καταστήματα My Market (λιανικής) από 25 που ήταν το 1997 έφθασαν τα 48 το 2010. Η ανάπτυξη αυτή έγινε σε στέρεες βάσεις αφού το 70% των καταστημάτων του Ομίλου είναι ιδιόκτητα σε ένα εύρος που καλύπτει ολόκληρη την Ελλάδα, απασχολώντας συνολικά περισσότερους από 3.500 εργαζόμενους.

 

Ειδικά στον τομέα των Cash & Carry η METRO διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο στην χώρα μας αφού καλύπτει 28 συνολικά πόλεις ενώ φέτος προγραμματίζονται τρία ακόμα καταστήματα (σε Αίγιο, Τρίπολη και Κομοτηνή) τα οποία πρόκειται να λειτουργήσουν μέσα στο 2011.

 

Όσον αφορά τα καταστήματα λιανικής My Market ο στόχος της εταιρίας είναι να επεκτείνει την παρουσία του δικτύου της στο χώρο της Αττικής και να καθιερωθεί στη συνείδηση του καταναλωτή στις γειτονιές της πόλης. Για τον σκοπό αυτό, ακολουθείται σταδιακή επέκταση καταστημάτων σε ομόκεντρους κύκλους γύρω από την πρωτεύουσα σε τοπικές κοινωνίες που γνωρίζουν τη METRO από τα Cash & Carry ενώ ένα τμήμα των επενδύσεων που πραγματοποιούνται αφορά την συντήρηση, ανακαίνιση και βελτίωση των υφισταμένων καταστημάτων, με βασικό σημείο αναφοράς το σεβασμό και την προστασία του περιβάλλοντος, την οικολογική συνείδηση και την εξυπηρέτηση του πελάτη. Μέσα στο 2011 αναμένεται να ανακαινισθούν 17 σημεία καταστημάτων My Market.

 

Επί πλέον, η αλυσίδα έχει μόλις 85 μέρες μέσο χρόνο αποπληρωμής των προμηθευτών της, έναντι μέσου όρου 105 ημερών των ανταγωνιστών της (μερικοί μάλιστα πληρώνουν σε πολύ μεγαλύτερο χρόνο, κάτι ιδιαίτερα επώδυνο για τους προμηθευτές εν όψει της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας που διανύουμε) ενώ ο δείκτης καθαρών κερδών προς ίδια κεφάλαια είναι διπλάσιος των 10 μεγαλύτερων αλυσίδων λιανικής της χώρας μας.

 

 

           

 

 

Στα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου, η «ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ» το 2008 είχε συνολικό κύκλο εργασιών 650,6 εκ. Ευρώ (με προ φόρων κέρδη 24,7 εκ. Ευρώ), το 2009 668,2 εκ. Ευρώ (με προ φόρων κέρδη 15,1 εκ. Ευρώ) ενώ το 2010 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 676,6 εκ. Ευρώ (αυξημένος σε σχέση με το 2009 κατά 1,4%) με παράλληλη αύξηση των καθαρών κερδών σε 16,8 εκ. Ευρώ.

 

Μια εξαιρετική «πορεία» ακόμα και μέσα στην δύσκολη οικονομική συγκυρία που περνάει η χώρα μας, όταν μάλιστα πολυεθνικοί κολοσσοί που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα παρουσιάζουν μείωση των πωλήσεων τους - όπως ο Όμιλος Carrefour που έχει ήδη ανακοινώσει μείωση πωλήσεων στην χώρα μας κατά 4,1%.

 

 

 

Παντελής Παντελιάδης, Πρόεδρος του Ομίλου

 

 

Άλλοι επιχειρηματικοί τομείς του Προέδρου της «ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ» Παντελή Παντελιάδη, ο οποίος διετέλεσε Πρόεδρος του ΣΕΣΜΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος), είναι οι εταιρίες OPTIMA AE και ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΕΒΕ.

 

Η OPTIMA AE (μια από τις παλαιότερες και μεγαλύτερες εταιρείες διανομής τυροκομικών προϊόντων που δημιουργήθηκε το 1974 - Πρόεδρος ΔΣ Παντελής Παντελιάδης και Διευθύνων Σύμβουλος  Στέφανος Παντελιάδης) το 2007 παρουσίασε κύκλο εργασιών 92 εκ. Ευρώ, το 2008 102 εκ. Ευρώ και το 2009 102,7 εκ. Ευρώ.

 

Η ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΕΒΕ (μία από τις πιο σύγχρονες εταιρίες παραγωγής τυροκομικών προϊόντων στην Ελλάδα που ιδρύθηκε 1994 με αξιόλογη εξαγωγική δραστηριότητα - Πρόεδρος ΔΣ και Διευθύνων Σύμβουλος Παντελής Παντελιάδης)  το 2007 παρουσίασε κύκλο εργασιών 21 εκ. Ευρώ, το 2008 27 εκ. Ευρώ και το 2009 30,2 εκ. Ευρώ.

 

Οι ισολογισμοί και των 2 εταιριών για το 2010 αναμένεται να δημοσιευτούν μέσα στον μήνα αυτό.  

 

 

 

 

 

 

Η «ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ» δραστηριοποιείται ολοένα και εντονότερα στoυς τομείς κοινωνικής ευαισθησίας με «πράξεις ευθύνης» για το περιβάλλον, για το κοινωνικό σύνολο, τους εργαζόμενους σε αυτήν και τους πελάτες της.

 

Ειδικότερα όσον αφορά το περιβάλλον η «ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ» συμμετέχει ενεργά στην προσπάθεια προστασίας του περιβάλλοντος με ενέργειες όπως η εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας, ο περιορισμός άσκοπης χρήσης χαρτιού, η μελέτη και κατασκευή των κτιρίων έτσι ώστε να υπάρχουν πάντοτε εγκατεστημένα τα πλέον σύγχρονα συστήματα και υποδομές, η ανακύκλωση συσκευασιών, κιβωτίων, λαδιών μηχανής φορτηγών, ελαστικών αυτοκινήτων και πάσης φύσεως μετάλλων τόσο στα καταστήματα όσο και στις κεντρικές αποθήκες καθώς και η  κεντρικοποίηση των Logistics με αποτέλεσμα τη μείωση κατανάλωσης καυσίμων (συνεπώς και ρύπανσης) καθώς και την μείωση της κυκλοφορίας στις περιοχές γύρω από τα καταστήματα.

 

Στον τομέα του κοινωνικού συνόλου η «ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ» συνεισφέρει στις τοπικές κοινωνίες όπου δραστηριοποιείται με την ενίσχυση προγραμμάτων που αφορούν την υγεία και την κοινωνική πρόνοια και αλληλεγγύη, την εκπαίδευση και τον πολιτισμό, με διάθεση συγκεκριμένων κονδυλίων για ενίσχυση κοινωνικών πρωτοβουλιών. Στα πλαίσια του ίδιου τομέα η εταιρία έχει υιοθετήσει πολιτική κατά του καπνίσματος σε όλους τους χώρους της ενώ διανέμει τρόφιμα σε άπορους συνανθρώπους μας καθώς και σε τράπεζες τροφίμων.

 

Στον τομέα της κοινωνικής ευθύνης απέναντι στους εργαζόμενους σε αυτήν η «ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ» οργανώνει τακτικές αιμοληψίες στα καταστήματα και στα κεντρικά της γραφεία προς όφελος του προσωπικού και των οικογενειών τους, προσφέρει ιδιωτική ασφάλιση σε όλους τους εργαζόμενους, δάνεια, ικανοποίηση αιτημάτων μετάθεσης (όπου αυτό είναι δυνατόν) ενώ δεν παραλείπει να προσλαμβάνει και άτομα με ειδικές ανάγκες.

 

Τέλος, στον τομέα ευθύνης απέναντι στους πελάτες της η «ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ» φροντίζει ώστε οι προμήθειες, η μεταφορά και η συντήρηση των προϊόντων που διαθέτει καθώς και η πολιτική τιμών που εφαρμόζει να ανταποκρίνεται πλήρως στην εμπιστοσύνη των πελατών της. Επί πλέον έχει υιοθετήσει ένα πρόγραμμα ενεργειών που έχει σαν στόχο την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών – πελατών της ώστε να συμμετέχουν με καθημερινές πράξεις ευθύνης στην προσπάθεια για μια καλύτερη και πιο ανθρώπινη κοινωνία.

 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια σειρά προτεινόμενων ενεργειών που μπορούν οι ίδιοι οι καταναλωτές να εφαρμόσουν, μέσω των 48 σημείων ανακύκλωσης που έχουν δημιουργηθεί σε όλα τα καταστήματα My Market για ανακύκλωση  μπαταριών, ηλεκτρικών μικροσυσκευών, λαμπτήρων, μαγειρικού λαδιού ενώ διαθέτει επαναχρησιμοποιούμενη τσάντα πελατών.

 

Στον ίδιο τομέα τα καταστήματα My market προσφέρουν ένα σύστημα ηθικής ανταμοιβής πελατών, το οποίο αποσκοπεί στη συγκέντρωση χρημάτων για εκδηλώσεις κοινωνικής ευθύνης υπό την αιγίδα των My Market.

 

Η «ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ» συμμετείχε (με 700 εργαζόμενους και πλήθος ευαισθητοποιημένων πελατών) στην αναδάσωση της Πεντέλης (Μάρτιος 2009) που διοργάνωσαν η Νομαρχία Αθηνών σε συνεργασία με τους Δήμους Ν. Πεντέλης, Μελισσίων και Κηφισιάς, συγκέντρωσε ποσό 20.000 Ευρώ το οποίο διατέθηκε στην Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Χαμόγελο του Παιδιού»  ενώ εφαρμόζει ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά με τίτλο «Οι Πρεσβευτές της Ανακύκλωσης».

 

Μια καθαρά Ελληνική εταιρία που σίγουρα μπορεί να αντιληφθεί πολύ καλύτερα τους προβληματισμούς της ελληνικής κοινωνίας στις δύσκολες εποχές που ζούμε και να ανταποκριθεί καλύτερα στις «προκλήσεις» της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας.

 

Σε εμάς απομένει να της δώσουμε «ψήφο εμπιστοσύνης» Αγοράζοντας Ελληνικά είτε σαν καταναλωτές από τα εξαιρετικά φροντισμένα καταστήματα My Market είτε σαν επαγγελματίες από την μεγαλύτερη αλυσίδα Cash & Carry της χώρας μας – την METRO Cash & Carry!

 

Και στις δυο περιπτώσεις είναι περίπου βέβαιο πως θα μείνουμε απόλυτα ικανοποιημένοι!

 

 

Λεωνίδας Κουμάκης**

3 Μαΐου 2011

kb@kbanalysis.com  

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (1) 8/3/2010

Προτιμάτε με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα:

Η πιο απλή και πρακτική λύση στα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (2) 14/6/2010

Δυναμική καμπάνια στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (3) 12/7/2010

  Μπορούμε να ξεπεράσουμε την κρίση – είναι στο χέρι μας!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (4)   5/2/2011

 Πρόκληση για την νέα γενιά και την ελληνική νεολαία – και όχι μόνο.

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (5)   6/5/2011

Απόδημος Ελληνισμός και φιλέλληνες:

Οι καταλυτικές δυνάμεις που μπορούν να οδηγήσουν την Ελλάδα

στην έξοδο από την κρίση, εύκολα και αποτελεσματικά.

ή

Greeks Abroad and Philhellenes:

The catalyst that may quickly and effectively lead Greece out of the crisis.

 

 

Ενδεικτικός κατάλογος Ελληνικών προϊόντων

κάντε κλικ εδώ

 

Στον κατάλογο αυτό προστίθενται συνεχώς νέα προϊόντα.

Για να προτείνετε προσθήκη νέων προϊόντων παράκληση να αποστείλετε

μήνυμα στο kb@kbanalysis.com σημειώνοντας:

Κατηγορία προϊόντος (π.χ. έπιπλα ή είδη προσωπικής υγιεινής ή υποδήματα κλπ, κλπ)

Εμπορικό σήμα προϊόντος και επωνυμία της εταιρίας που το παράγει.

 

 

 

 *Όλες οι εταιρίες του Ομίλου Παντελιάδη (ΜΕΤΡΟ, ΟΠΤΙΜΑ, ΗΠΕΙΡΟΣ) στεγάζονται στην Μεταμόρφωση Αττικής (Σώρου 1, TK 144 51), Τηλεφωνικό κέντρο: 210 28.93.500, fax: 210 2830783. (Τηλεφωνικό Κέντρο της ΟΠΤΙΜΑ 210 2893 400, fax 210 2845937).

 

**Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).   

 

 

ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΑΛΥΣΙΔΕΣ

(Κάντε κλικ επάνω στο όνομα)

 

Όμιλος Carrefour ,  Lidl Ελλάς

 

AB Βασιλόπουλος ,  Σκλαβενίτης  ,  Βερόπουλος

 

Μασούτης  ,  Γαλαξίας  , Ατλάντικ ,

 

Γερμανικός Όμιλος ΜΑΚΡΟ

 

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.