ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Metro: Ο Γερμανικός Όμιλος αύξησε τις πωλήσεις του το 2010 κατά 2,6% σε 67,3 δις Ευρώ παραμένοντας σε κορυφαίες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης.

  

 

 

Τα κεντρικά γραφεία του Γερμανικού Ομίλου Metro

 

Ο Γερμανικός Όμιλος Metro αποτελεί μια από τις κορυφαίες δυνάμεις του παγκόσμιου λιανεμπορίου μετά την Wal-Mart, την Carrefour και την Βρετανική Tesco, η οποία σημείωσε σημαντική ανάπτυξη το 2010 (τα οριστικά αποτελέσματα του 2010 θα ανακοινωθούν στο τέλος Φεβρουαρίου 2011- με τα μέχρι στιγμής στοιχεία βρίσκεται και πάλι στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης).  

 

Ο συνολικός κύκλος εργασιών του 2010 του Γερμανικού Ομίλου Metro αυξήθηκε κατά 2,6% σε 67,3 δις Ευρώ αν και παραμένει ακόμα χαμηλότερος από τα επίπεδα που επιτευχθήκαν το 2008. (65,529 δις Ευρώ το 2009, 67,955 δις Ευρώ το 2008 και 64,210 δις Ευρώ το 2007).

 

Τα προ κέρδη φόρων και τόκων κέρδη (EBIT) αναμένεται να διαμορφωθούν σε 2,3 δις Ευρώ, έναντι 2 δις Ευρώ το 2009, 2,2 δις Ευρώ το 2008 και 2 δις Ευρώ το 2007.

 

 

 

 

Τα διάφορα εμπορικά σήματα του  Γερμανικού Ομίλου Metro

 

Όπως είναι γνωστό, ο Γερμανικός Όμιλος Metro προσφέρει σε επαγγελματίες και καταναλωτές υπηρεσίες Cash & Carry και λιανικής πώλησης. Τα διάφορα εμπορικά σήματα του Ομίλου Metro είναι καθιερωμένα στην παγκόσμια αγορά με την αξιοποίηση τόσο των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που τα διακρίνουν όσο και του marketing οδηγώντας στην συνολική, παγκόσμια επιτυχία του Ομίλου ο οποίος το 2010 απασχόλησε 290.000 περίπου εργαζόμενους (το 60% εκτός Γερμανίας).

 

Οι πωλήσεις στην μητρική αγορά του Ομίλου στην Γερμανία υποχώρησαν κατά 1,4% ενώ όλες οι άλλες περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται, σημείωσαν σημαντική αύξηση. Το γεγονός αυτό διαμόρφωσε και την συνολική αύξηση των πωλήσεων, αφού οι εκτός Γερμανίας πωλήσεις του Ομίλου Metro ανέρχονται στο 61,22% του συνόλου, όπως προκύπτει από τον πίνακα που ακολουθεί:

 

ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ σε δις Ευρώ

 

ΧΩΡΑ

2010

2009

ΔΙΑΦΟΡΑ

% Συνόλου

ΓΕΡΜΑΝΙΑ

26,1

26,5

-1,4%

38,8%

ΔΙΕΘΝΩΣ

41,1

39,0

5,4%

61,2%

ΣΥΝΟΛΟ

67,3

65,5

2,6%

100

 

 

Στις εκτός Γερμανίας 32 χώρες (Αυστρία, Αίγυπτος, Αγγλία, Βιετνάμ, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Δανία,  Ελλάδα, Ινδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Ισπανία, Καζακιστάν, Κίνα, Κροατία, Λουξεμβούργο, Μολδαβία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Ουκρανία, Πακιστάν, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ρωσία, Σερβία, Σλοβακία, Σουηδία, Τσεχία, Τουρκία) στις οποίες δραστηριοποιείται ο Γερμανικός Όμιλος Metro η εικόνα έχει ως εξής:

 

 

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ σε δις Ευρώ

 

ΠΕΡΙΟΧΕΣ

2010

2009

ΔΙΑΦΟΡΑ

% Συνόλου

ΔΥΤ. ΕΥΡΩΠΗ

21,5

20,9

2,8%

32,0

ΑΝ. ΕΥΡΩΠΗ

16,9

15,8

7,1%

25,1

ΑΣΙΑ/ΑΦΡΙΚΗ

2,7

2,3

17,1%

4,1

 

 

Στα επί μέρους σήματα του Ομίλου (για λεπτομέρειες που αφορούν τα διάφορα σήματα της Metro κάντε κλικ εδώ), η εικόνα έχει ως εξής:

 

Οι πωλήσεις του σήματος Metro ή Makro Cash & Carry παρουσίασαν αύξηση το 2010 κατά 1,6% - από 30,6 δις Ευρώ το 2009 σε 31,1 δις Ευρώ το 2010.

 

Οι πωλήσεις των σημάτων Media Markt και Saturn (MM & S) παρουσίασαν αύξηση το 2010 κατά 5,6% - από 19,7 δις Ευρώ το 2009 σε 20,8 δις Ευρώ το 2010.

 

Οι πωλήσεις του σήματος Real (R) παρουσίασαν αύξηση το 2010 κατά 1,8% - από 11,3 δις Ευρώ το 2009 σε 11,6 δις Ευρώ το 2010.

 

Οι πωλήσεις του σήματος Galeria Kaufhof (GK) παρουσίασαν αύξηση το 2010 κατά 1,3% - από 3,5 δις Ευρώ το 2009 σε 3,6 δις Ευρώ το 2010.

 

Τέλος, οι άλλες δραστηριότητες του Ομίλου συγκέντρωσαν 300 εκατ. Ευρώ (έναντι 400 εκατ. Ευρώ το 2009).  

 

 

 

 

 

Όσον αφορά τα συνολικά καταστήματα που λειτουργούσε ο Όμιλος στις διάφορες χώρες (νέα καταστήματα μείον συγχωνεύσεις ή κλείσιμο καταστημάτων) αυξήθηκαν μόλις κατά 4 (2.127 στις 31/12/2009 έναντι 2.131 στις 31/12/2010). Τα καταστήματα που λειτουργεί ο Όμιλος στις διάφορες χώρες έχουν ως εξής:

 

ΣΥΝΟΛΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ 31/12/2010

 

ΧΩΡΑ

METRO  C & C

ΑΛΛΟ

ΣΥΝΟΛΟ

ΓΕΡΜΑΝΙΑ

117

382 MM & S, 320 R, 123 GK

942

ΑΥΣΤΡΙΑ

12

42 MM & S

54

ΒΕΛΓΙΟ

11

20 MM & S, 15 GK

46

ΔΑΝΙΑ

5

 

5

ΓΑΛΛΙΑ

91

34 MM & S

125

ΙΤΑΛΙΑ

48

104 MM & S

152

ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ

 

2 MM & S

2

ΟΛΛΑΝΔΙΑ

17

36 MM & S

53

ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ

11

9 MM & S

20

ΙΣΠΑΝΙΑ

34

64 MM & S

98

ΣΟΥΗΔΙΑ

 

19 MM & S

19

ΕΛΒΕΤΙΑ

 

23 MM & S

23

ΑΓΓΛΙΑ

30

 

30

ΣΥΝΟΛΟ

Δ. ΕΥΡΩΠΗ

259

353 MM & S , 15 GK

627

ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ

11

 

11

ΚΡΟΑΤΙΑ

6

 

6

ΤΣΕΧΙΑ

13

 

13

ΕΛΛΑΔΑ

9

13 MM&S

22

ΟΥΓΓΑΡΙΑ

13

21 MM&S

34

ΚΑΖΑΚΙΣΤΑΝ

5

 

5

ΜΟΛΔΑΒΙΑ

3

 

3

ΠΟΛΩΝΙΑ

29

54 R, 59 MM&S

142

ΡΟΥΜΑΝΙΑ

26

25 R

51

ΡΩΣΙΑ

57

16 R, 31 MM&S

104

ΣΕΡΒΙΑ

6

 

6

ΣΛΟΒΑΚΙΑ

6

 

6

ΤΟΥΡΚΙΑ

18

13 R, 17 MM&S

48

ΟΥΚΡΑΝΙΑ

26

1 R

27

ΣΥΝΟΛΟ

 A. ΕΥΡΩΠΗ κ.α.

228

109 R, 141 MM&S

478

ΚΙΝΑ

48

1 MM&S

49

ΑΙΓΥΠΤΟΣ

2

 

2

ΙΝΔΙΑ

6

 

6

ΙΑΠΩΝΙΑ

9

 

9

ΠΑΚΙΣΤΑΝ

5

 

5

ΒΙΤΝΑΜ

13

 

13

ΣΥΝΟΛΟ ΑΣΙΑΣ και ΑΦΡΙΚΗΣ

83

1 MM&S

84

ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ

687

429 R, 877 MM&S, 138 GK

2.131

 

 

 

 

 

 

   

Τα σήματα Makro και Metro

 

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι ο Γερμανικός Όμιλος Metro στην χώρα μας (όπως και σε πολλές άλλες αγορές όπως Αγγλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Ισπανία κ.α.) χρησιμοποιεί το σήμα Makro, αφού στην Ελλάδα το σήμα Metro κατοχυρώθηκε το 1976 από τον συνεταιρισμό οκτώ παντοπωλών που δημιουργήθηκε με την ανάμειξη του Π. Παντελιάδη (σημερινού Προέδρου του Ελληνικού Ομίλου ΜΕΤΡΟ ο οποίος το 2008 ολοκλήρωσε επένδυση 30 εκ. Ευρώ - σχετικό άρθρο μας METRO: Επένδυση 30 εκ. Ευρώ στα Οινόφυτα Βοιωτίας - Εγκαίνια νέου Κέντρου Διανομής).  

 

 

 

Λεωνίδας Κουμάκης**

Kb@kbanalysis.com

 

Αθήνα, 15 Φεβρουαρίου 2011

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (1) 8/3/2010

Προτιμάτε με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα:

Η πιο απλή και πρακτική λύση στα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (2) 14/6/2010

Δυναμική καμπάνια στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (3) 12/7/2010

  Μπορούμε να ξεπεράσουμε την κρίση – είναι στο χέρι μας!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (4)   5/2/2011

 Πρόκληση για την νέα γενιά και την ελληνική νεολαία – και όχι μόνο.

 

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ

 SUPPORT GREEK PRODUCTS

  στο Facebook

 

 

ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΑΛΥΣΙΔΕΣ:
(Κάντε κλικ επάνω στο όνομα)
Aldi, Carrefour, Lidl, ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, Βερόπουλος,
Όμιλος Παντελιάδη - ΜΕΤΡΟ, Μασούτης,, Γαλαξίας,
Wal-Mart, Tesco, Rewe

 

**Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).   

 

 

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.