ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










ΑΒ Βασιλόπουλος: «Η ΑΒ κοντά στην Ελληνική γη», μια εξαιρετική σειρά αυθεντικών, Ελληνικών τροφίμων.

 

 

 

 

 

 

Είναι γνωστό πως αν οι μισοί Έλληνες αγόραζαν προϊόντα που παράγονται στην χώρα μας, θα είχαμε λύσει άμεσα και οριστικά το συντριπτικό ποσοστό των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η χώρα μας.

 

Η αναγκαιότητα αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία στα τρόφιμα αφού επηρεάζει άμεσα τόσο τον γεωργικό τομέα όσο και τους τομείς της μεταποίησης και της  βιομηχανίας. (Άλλα άρθρα μας, σχετικά με το θέμα αυτό, στο τέλος του κειμένου με σύνδεση σε αυτά).

 

Ένα από τα πιο βασικά σημεία διάθεσης τροφίμων είναι τα ράφια των αλυσίδων λιανικής τα οποία διαθέτουν ένα μεγάλο αριθμό εισαγόμενων τροφίμων  τα οποία, αν και πολλές φορές φθηνότερα από τα αντίστοιχα Ελληνικά (όχι πάντα), αυξάνουν διαρκώς το εξωτερικό χρέος της χώρας μας διευρύνοντας το έλλειμμα του ετήσιου εμπορικού μας ισοζυγίου. 

 

Από τις 10 μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας (Βλπ. άρθρο μας Top 10 : Οι δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής και χονδρικής της χώρας μας) υπάρχουν ορισμένες που διαθέτουν από τα ράφια τους Ελληνικά τρόφιμα σε ποσοστά που φθάνουν το 80% (όπως Μασούτης ή  Γαλαξίας). Στις αλυσίδες που ελέγχονται από ξένες πολυεθνικές διατίθενται ελληνικά τρόφιμα σε μικρότερα ποσοστά είτε επώνυμα είτε και με ιδιωτική ετικέτα. Ένα ξεχωριστό παράδειγμα της τελευταίας αυτής κατηγορίας είναι η σειρά ιδιωτικής ετικέτας «Η ΑΒ κοντά στην Ελληνική γη» της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία σήμερα ελέγχεται από τον Βελγικό πολυεθνικό όμιλο Delhaize-Le Lion.

 

 

 

  

Ο ιδρυτής της ΑΒ, Γεράσιμος Βασιλόπουλος

 με τον στενό του συνεργάτη Βασίλη Ζαφείρη (σήμερα Γ. Διευθυντή ΣΕΒΤ)

 

 

Όσοι είχαν την τύχη να γνωρίσουν τον ιδρυτή της αλυσίδας Γεράσιμο Βασιλόπουλο (ο υπογράφων ήταν ένας από αυτούς) σίγουρα θυμούνται την χαρισματική του προσωπικότητα: Ένας άνθρωπος που έζησε δύσκολα νεανικά χρόνια μέσα στον πόλεμο και την κατοχή, ο οποίος υπήρξε εργατικός, δημιουργικός και προσιτός, ενώ διέθετε μια αφοπλιστική απλότητα που κέρδιζε κάθε συνομιλητή του.

 

Ο Γεράσιμος Βασιλόπουλος (1917 – 2006) ήταν ένας χαρακτήρας χαμηλών τόνων με αθόρυβο, πληθωρικό έργο (δημιούργησε το Ίδρυμα «Tράπεζα Tροφίμων για την καταπολέμηση της πείνας», αναστήλωσε εκκλησίες στην Κωνσταντινούπολη κ.α.π.) και είχε ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: Το πάθος για την ποιότητα και τα προϊόντα της ελληνικής γης – με μια ιδιαίτερη προτίμηση στο λάδι και την ελιά που τα θεωρούσε –καθόλου άδικα- τον χρυσό της Ελλάδος. Άλλωστε, εκτός από την ανεξίτηλη «σφραγίδα» που άφησε στον τομέα του Ελληνικού λιανεμπορίου (έφερε στην Ελλάδα τον θεσμό των Σούπερ Μάρκετ - το 1990 μάλιστα το ΑΒ Mega βραβεύτηκε σαν το καλύτερο Σούπερ Μάρκετ της Ευρώπης!), ήταν καινοτόμος και στην Βιομηχανία αφού ήταν ο πρώτος που τυποποίησε στην Ελλάδα (1959) την ελιά στο γνωστό βάζο με το διαχρονικό σλόγκαν Ελιές Ξενία, διαλεγμένες μία-μία.. .

 

Οι διάδοχοι του Γεράσιμου Βασιλόπουλου στην διοίκηση της αλυσίδας (Βλπ. σχετικό άρθρο μας 13/4/2009 ΑΒ Βασιλόπουλος: Ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας συνεχίζει την μεγάλη παράδοση….) σεβόμενοι στο ακέραιο τις αρχές, τις πεποιθήσεις και τις προτιμήσεις του ιδρυτή της αλυσίδας, το 2003 αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια νέα σειρά ελληνικών τροφίμων με το χαρακτηριστικό όνομα – brand name  «Η ΑΒ κοντά στην Ελληνική γη» που να εμπνέεται από την ίδια φιλοσοφία και να προσφέρουν αυθεντικά, ελληνικά τρόφιμα εξαιρετικής ποιότητας.

 

Το «εγχείρημα» ξεκίνησε με τον σχεδιασμό της σειράς από την Red Design Consultants η οποία έπρεπε να αναδείξει την αγνότητα, την ελληνικότητα, τον παραδοσιακό χαρακτήρα και την ποιότητα όλων των προϊόντων της σειράς. Τα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν (λιτότητα, τυπογραφία εποχής, κυριαρχία του μαύρου αλλά και του λευκού στα χρώματα, σύνδεση των προϊόντων με τοπωνύμια και περιοχές της Ελλάδος κ.α.) ήταν τόσο πετυχημένα ώστε ο σχεδιασμός της σειράς  «Ελληνική γη» να βραβευτεί σε διεθνείς διαγωνισμούς τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό.

 

 

 

Τα προϊόντα της σειράς  «Η ΑΒ κοντά στην Ελληνική γη» ανήκουν στη κατηγορία των premium, δηλαδή είδη εξαιρετικής ποιότητας  και με τιμή πώλησης τέτοια, που ναι μεν προσδιορίζει την ποιότητά τους αλλά δεν είναι απαγορευτική για τον καταναλωτή.

 

Όλα τα προϊόντα της σειράς παράγονται σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας μας και έχουν σαν κύριους στόχους:

 

  • Να προασπίσουν και να προωθήσουν προϊόντα Ελληνικής παραγωγής, που φημίζονται για την άριστη ποιότητά τους, σε συνδυασμό με τους τόπους παραγωγής τους (πχ. φασόλια Πρεσπών ).
  • Να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα Ελληνικά προϊόντα, πολλά εκ των οποίων δεν μπορούν να σηματοδοτηθούν ως ΠΟΠ, αλλά δεν παύουν να έχουν όλα εκείνα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της περιοχής στην οποία παράγονται (πχ. παρθένο Ελαιόλαδο Μεσσηνίας).
  • Να εντυπωσιάσουν με την καινοτόμο εμφάνιση τους, η οποία επικεντρώνεται στην Ελληνική παράδοση και στους τόπους παραγωγής των συγκεκριμένων προϊόντων, (εικονογραφημένη  προβολή και ανάδειξη του τόπου παραγωγής των προϊόντων, πληροφορίες για τις συγκεκριμένες περιοχές καθώς και τοπικές παραδοσιακές συνταγές). 

 

    

 

Οι βασικές κατηγορίες των προϊόντων της σειράς  «Η ΑΒ κοντά στην Ελληνική γη» είναι τα ελαιόλαδα, τα όσπρια, τα ρύζια, τα ζυμαρικά, τα παξιμάδια, οι τσίχλες ενώ προγραμματίζονται προσθήκες νέων προϊόντων το 2011.

 

Η τελευταία πάντως «προσθήκη» στην σειρά παραδοσιακών προϊόντων «Η ΑΒ κοντά στην Ελληνική γη»  αφορά ένα ακόμα θησαυρό της Ελληνικής γης: Το μέλι, το εξαιρετικό αυτό φυσικό φάρμακο του ανθρώπινου οργανισμού που αποτελεί πηγή ενέργειας και μια υγιεινή, θρεπτική τροφή - όσο ελάχιστες! Τρεις είναι οι περιοχές που επιλέχτηκαν για να προσφέρουν ισάριθμες επιλογές στον Έλληνα καταναλωτή: Μέλι από τη Μάνη, Μέλι από την Κρήτη και Μέλι από τα Δωδεκάνησα.

 

Η επιτυχία της σειράς «Η ΑΒ κοντά στην Ελληνική γη», από την παρουσίαση της μέχρι σήμερα είναι ολοένα και μεγαλύτερη: Μόνο φέτος, το πρώτο εννιάμηνο του χρόνου,  η αύξηση σε τζίρο της σειράς αυτής ήταν στα επίπεδα του 19%! 

 

 

 

Στην εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία που αντιμετωπίζει η χώρα μας, έχουμε υποχρέωση, σαν επαγγελματίες ή απλοί καταναλωτές, να επιλέγουμε τρόφιμα που παράγονται στην χώρα μας – όπως άλλωστε και κάθε προϊόν, οποιασδήποτε κατηγορίας, το οποίο καταναλώνουμε.

 

Η επιλογή αυτή πρέπει να είναι ανεξάρτητη από την τιμή των προϊόντων – ποιος αλήθεια μπορεί να συγκρίνει την θρεπτική αξία και την ποιότητα του αυθεντικού, ελληνικού μελιού με τα αντίστοιχα «μέλια» που εισάγονται στην μισή ή ακόμα και χαμηλότερη τιμή; Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για χιλιάδες άλλα προϊόντα, αλλά και το αντίθετο δεν είναι τελείως ασυνήθιστο: Υπάρχουν και εισαγόμενα προϊόντα τα οποία πωλούνται ακριβότερα από τα αντίστοιχα ελληνικά και μάλιστα –τις περισσότερες φορές- δεν έχουν καλύτερη ποιότητα!

 

Είναι συνεπώς ανάγκη, για την μελλοντική ευημερία όχι μόνο της Εθνικής μας οικονομίας αλλά και της ίδιας της οικογένειας μας, να επιλέγουμε αποκλειστικά και μόνο τρόφιμα Ελληνικής παραγωγής και η σειρά «Η ΑΒ κοντά στην Ελληνική γη» μας προσφέρει μια ακόμα θαυμάσια ευκαιρία!

 

 

 

 

Λεωνίδας Κουμάκης *

3 Δεκεμβρίου 2010

kb@kbanalysis.com

 

  

  

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

 

Προτιμάτε με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα:

 Η πιο απλή και πρακτική λύση στα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά:

Μπορούμε να ξεπεράσουμε την κρίση – είναι στο χέρι μας!

 

  

ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΑΛΛΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ:

(Κάντε κλικ επάνω στο όνομα)

Aldi, Carrefour, Lidl,  Σκλαβενίτης, Βερόπουλος, Γαλαξίας,

Όμιλος Παντελιάδη - ΜΕΤΡΟ, Μασούτης, MAKRO ,

Wal-Mart, Tesco, Rewe

 

 

 

*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).

 

 

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.