ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Μασούτης: Από την Βόρεια Ελλάδα εξαπλώνεται συνεχώς με την υποστήριξη των καταναλωτών και την πιστή εφαρμογή των αρχών που τον καθιέρωσαν.

 

 

 

 

Μασούτης: Οικονομικά & ελληνικά

 

 

Η αλυσίδα καταστημάτων «Μασούτης» με αφετηρία την συμπρωτεύουσα πριν από 35 χρόνια (το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας άνοιξε στο κέντρο της Θεσσαλονίκης το 1976 – στην ιστορία της αλυσίδας αναφέρεται αναλυτικά το άρθρο μας 16/3/2010   Μασούτης: Ένα ελληνικό διαμάντι λάμπει στην Βόρεια Ελλάδα στον χώρο των αλυσίδων λιανικής) επιταχύνει την ανάπτυξή της τα τελευταία χρόνια, σε πείσμα της έντονα αρνητικής οικονομικής συγκυρίας, με το σλόγκαν «Οικονομικά & ελληνικά», την συνεχή υποστήριξη των καταναλωτών – πελατών της και την πιστή εφαρμογή των αρχών που την καθιέρωσαν.

 

Ανάμεσα στις αρχές αυτές περιλαμβάνεται και ο στόχος της προώθησης των Ελληνικών προϊόντων στηρίζοντας έτσι την απασχόληση στην Ελλάδα και την ανταγωνιστικότητα των Ελληνικών επιχειρήσεων, όπως ακριβώς αναφέρεται στους στόχους του Ομίλου Μασούτη, κάτι που μετατρέπεται σε πράξη αφού το 80% των τροφίμων που πωλούνται από τα ράφια της αλυσίδας είναι Ελληνικής παραγωγής. 

 

Η στρατηγική αυτή του Ομίλου εφαρμόζεται πιστά εδώ και δεκαετίες παρά τον σκληρό ανταγωνισμό των πολυεθνικών μεγαθηρίων που εισέβαλαν στην Ελληνική αγορά προσφέροντας φθηνότερες τιμές σε εκατοντάδες εισαγόμενα προϊόντα «αξιοποιώντας» (και καταστρέφοντας ακόμα περισσότερο) την περιορισμένη ανταγωνιστικότητα της ελληνικής παραγωγής.

 

Παρ΄ όλα αυτά, ο Όμιλος Μασούτη ακολουθώντας πιστά και άλλες αρχές όπως η εταιρική και η κοινωνική ευθύνη με πλήθος δραστηριοτήτων, έχει αποσπάσει μια μοναδική υποστήριξη από τους καταναλωτές – πελάτες της αλυσίδας, οι οποίοι την οδηγούν με γοργά βήματα στην ανάπτυξη, χαρίζοντας στον Όμιλο σημαντικά μερίδια αγοράς της Βορείου Ελλάδος (υπολογίζονται σε 20% περίπου).

 

Έτσι η αλυσίδα μέσα σε λίγα μόλις χρόνια (και μάλιστα σε αρνητική οικονομική περίοδο) παρουσιάζει μια εντυπωσιακή ανάπτυξη, όπως προκύπτει από τον συνοπτικό πίνακα που ακολουθεί:

 

 

Κύκλος Εργασιών

Καθαρά Κέρδη (προ φόρων)

Αριθμός Καταστημάτων

Σύνολο Προσωπικού

Έτος 2005

463,97 εκ. Ε.

16,38 εκ. Ε.

167

4.053

Έτος 2007

544,87 εκ. Ε.

18,55 εκ. Ε.

176

4.374

Έτος 2008

573,75 εκ. Ε.

17,51 εκ. Ε.

185

4.515

Έτος 2009

602,18 εκ. Ε.

15,31 εκ. Ε.

206

5.030

Έτος 2010

634,63 εκ. Ε.

15,30 εκ. Ε.

210

5.500

Πίνακας:            Λ. Κουμάκης

 

Μέσα σε μια πενταετία ο Όμιλος Μασούτη κατάφερε να αυξήσει τον κύκλο εργασιών του κατά 37%, τον αριθμό καταστημάτων του κατά 43%, τον αριθμό των εργαζομένων στον Όμιλο κατά 36% συγκρατώντας ταυτόχρονα, παρά τις σημαντικές επενδύσεις, τα καθαρά (προ φόρων) κέρδη σε επίπεδα μεταξύ 15 και 18 εκ. Ευρώ.

 

Πρόσφατα οι σημαντικές ανακατατάξεις που επέφεραν στην ελληνική αγορά η πρωτοφανής «αποχώρηση» της Aldi από την Ελλάδα και οι κραδασμοί που οδήγησαν την Atlantic στην προστασία του άρθρου 99 Ν. 3588/2007 (βλέπε άρθρα μας 28/3/2011 Σούπερ Μάρκετ Altantic: Ο Γολγοθάς της εξυγίανσης συνεχίζεται με αμείωτη ένταση – αναστολή διαπραγμάτευσης των μετοχών στο ΧΑΑ και 17/8/2010 Aldi: Η αποχώρηση από την Ελλάδα, ένα μοναδικό δώρο στην Lidl, τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της) δημιούργησαν τις προϋποθέσεις επέκτασης των οικονομικά υγειών αλυσίδων. Ανάμεσά τους ο Όμιλος Μασούτη ο οποίος ενώ στα τέλη του 2009 είχε προγραμματίσει επενδύσεις ύψους 30 εκ. Ευρώ, μεταξύ άλλων και για 6 νέα καταστήματα, το 2010 προχώρησε με ταχύτερους ρυθμούς αφού μόνο από την αλυσίδα Atlantic εξαγόρασε μέσα στο 2010 εννέα καταστήματα (τρία στα Γιάννενα, δύο στην Πρέβεζα και από ένα σε Άρτα, Νάουσα, Λάρισα και Βόλο) ενώ συνέχισε και φέτος με άλλα πέντε (μέχρι και τον Μάρτιο 2011 σε Λήμνο, Βόλο, και τρία στην Μυτιλήνη) έτσι ώστε μέχρι και τον Απρίλιο του 2011 τα συνολικά καταστήματα να υπολογίζονται σε 220 καταστήματα (192 Σούπερ Μάρκετ, 11 «Grand Μασούτης» και 17  Cash & Carry μόνο για επαγγελματίες). Στις 31/12/2010 πάντως, βρισκόταν σε λειτουργία  210 συνολικά καταστήματα.

 

Η εξάπλωση της «Μασούτης» καλύπτει πλέον την Μακεδονία, τον Έβρο, την Θράκη, την Θεσσαλία, και τους Νομούς Ιωαννίνων, Άρτας και Λέσβου διευρύνοντας σημαντικά την μέχρι πρόσφατα γεωγραφική παρουσία της αλυσίδας ανά την Ελλάδα.

 

            

 

Mr. Grand της Μασούτης: Ιδιωτική ετικέτα για 800 περίπου προϊόντα

 

Οι κεντρικές αποθήκες του Ομίλου  Μασούτη βρίσκονται σε Θεσσαλονίκη και Ξάνθη (οι κεντρικές εγκαταστάσεις με διοίκηση, εμπορικό, οικονομικό, μάρκετιγκ κ.α. βρίσκονται σε ιδιόκτητους χώρους στο 14ο χλμ Θεσσαλονίκης – Βασιλικών) ενώ διαθέτει από τα ράφια της μια σειρά 800 περίπου προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με το σήμα «Mr Grand» καθώς επίσης και ειδική υπηρεσία με δωρεάν παράδοση κατ΄ οίκο τηλεφωνικών παραγγελιών αξίας τουλάχιστον 50 Ευρώ.

 

Ο Όμιλος Μασούτη διαθέτει δωρεάν στους πελάτες του την mas club card η οποία «ανταμείβει» κάθε αγορά τριών Ευρώ με ένα πόντο – για σύνολο 200 πόντων προσφέρονται δωρεάν προϊόντα αξίας έξη Ευρώ. 

 

Τα τελευταία χρόνια οι δραστηριότητες του Ομίλου στον τομέα της εταιρικής και της κοινωνικής ευθύνης γίνονται ολοένα και εντονότερες: Το πρόγραμμα «Αγαπώ και φροντίζω» περιλαμβάνει πλήθος δράσεων αγάπης και υλικής υποστήριξης σε συνεργασία με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς με ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα προστασίας του περιβάλλοντος με δράσεις που (ενδεικτικά) περιλαμβάνουν: το Παντοπωλείο Αγάπης (σε διάφορους δήμους του νομού Θεσσαλονίκης  χορηγούνται σε άπορες οικογένειες κατά τακτά χρονικά διαστήματα προϊόντα Mr Grand), το Ορφανοτροφείο Μέλισσα (ο όμιλος στηρίζει το ορφανοτροφείο αναλαμβάνοντας εξ ολοκλήρου τα έξοδα των καταναλωτικών αγαθών του ιδρύματος για συγκεκριμένα έτη), η Αιμοδοσία (για δύο δεκαετίες λειτουργεί Τράπεζα αίματος Μασούτη για το προσωπικό του ομίλου), το Χορηγικό πρόγραμμα (Παιδικό χωριό SOS στο Πλαγιάρι Θεσσαλονίκης, συμμετοχή με χορηγίες για φιλανθρωπικούς και πολιτιστικούς σκοπούς), η Οικολογική ευαισθητοποίηση (με την τοποθέτηση σε ολοένα και περισσότερα καταστήματα κάδων ανακύκλωσης χαρτιού, ηλεκτρικών μικροσυσκευών, μπαταριών, γυαλιών οράσεως και ηλίου, χρησιμοποιημένου ελαίου, μηχανής ανταποδοτικής ανακύκλωσης, συμμετοχή σε αναδασώσεις - δενδροφυτεύσεις, διανομή τσάντας πολλαπλών χρήσεων, φυτών, χάρτινης ανακυκλώσιμης σακούλας, ειδική χορηγία για φροντίδα και προστασία υδροβιότοπου στο Δέλτα του Αξιού) κ.α. 

 

 

 

 

Μασούτης: Το πρώτο πράσινο κατάστημα στην Χλόη Καστοριάς

 

 

Ό Όμιλος πριν από ένα χρόνο, στα πλαίσια του πρώτου «Φεστιβάλ Καινοτομίας» βραβεύτηκε για την δημιουργία του πρώτου πράσινου καταστήματος στην περιοχή Χλόη της Καστοριάς για την Βιοκλιματική αρχιτεκτονική του  (με μονώσεις, ανακυκλώσιμα υλικά, ανεμοθραύστες, φωταγωγούς κτλ), γεωθερμία (εκμετάλλευση φυσικών πόρων), ψυγεία τεχνολογίας e*cube (φιλικά προς το περιβάλλον), νέες ηλεκτρονικές τεχνολογίες και ηλεκτρολογική εγκατάσταση εξοικονόμησης ενέργειας.

 

Σε μια εποχή που η χώρα μας υφίσταται μια πρωτοφανή «επίθεση» (οικονομική αλλά και πολιτιστική με το οξύτατο πρόβλημα της ανεξέλεγκτης μετανάστευσης) και οι γενικότερες συνθήκες που διαμορφώνονται σταδιακά, είναι περίπου βέβαιο πως θα μας οδηγήσουν αργά ή γρήγορα, σε μια υποχρεωτική συσπείρωση γύρω από κάθε τι που θα χαρακτηρίζεται από την «ελληνικότητά» του.

 

Αυτό δεν αποτελεί καμιάς μορφής ρατσιστική ή άλλη ακραία αντίληψη, αλλά μια αναγκαστική και στοιχειώδη αυτοάμυνα στην «παγκοσμιοποιημένη επίθεση» που δεχόμαστε σαν χώρα:

 

Από την μια πλευρά η ισοπεδωμένη ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας που έχει σαν συνέπεια τα περισσότερα ράφια των αλυσίδων λιανικής να πλημμυρίζουν με ξένα προϊόντα διευρύνοντας συνεχώς το εξωτερικό χρέος της χώρας μας που «εξυπηρετείται» από αδίστακτους δανειστές.  

 

Από την άλλη πλευρά –μεταξύ άλλων- η καθημερινή αποστολή (με το αζημίωτο φυσικά) από τον εξ ανατολών γείτονα μας ολόκληρης στρατιάς απελπισμένων ανθρώπων από τα βάθη της Ανατολής, τον Καύκασο, την Ασία και ολόκληρη την Αφρική οι οποίοι πλημμυρίζουν κάθε γωνιά της πατρίδας μας.

 

Όλα αυτά είναι βέβαιο πως θα αφυπνίσουν κάποτε το ένστικτο αυτοσυντήρησης του νεοέλληνα όση αφασία και να τον έχει μπολιάσει το μεγαλύτερο (δυστυχώς) τμήμα της πολιτικής και πνευματικής του ηγεσίας.  

 

Μέσα στα πλαίσια αυτά, οι επιχειρήσεις που παραμένουν ακόμα ελληνικές και διακρίνονται στους χώρους της δραστηριότητάς τους, είτε πρόκειται για την βιομηχανία, τον τουρισμό, την αγορά της λιανικής ή της χονδρικής πώλησης είτε κάποιο άλλο τομέα, πρέπει πλέον να συγκεντρώνουν την προτίμησή μας σαν καταναλωτές – ακόμα κι αν πρέπει να πληρώσουμε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους ακριβότερα.

 

Όχι βέβαια επειδή μας περισσεύουν χρήματα, αλλά γιατί εάν επιμένουμε σαν καταναλωτές να «Αγοράζουμε Ελληνικά» προϊόντα, ένα σημαντικό μέρος των χρημάτων που ξοδεύουμε για τις καθημερινές μας ανάγκες θα αρχίσει να επιστρέφει σε εμάς τους ίδιους με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Το ίδιο πρέπει να ισχύει και για τα ελληνικά προϊόντα που πωλούνται από ξένες επιχειρήσεις οι οποίες έχουν πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στην χώρα μας - επενδύσεις που είναι απόλυτα αναγκαίες και ωφέλιμες για την εθνική μας οικονομία. Με μια μόνο διαφορά: Να μην «υποκύπτουμε» στον πειρασμό της αγοράς φθηνών (πολλές φορές και αμφιβόλου ποιότητας) εισαγόμενων προϊόντων.

 

 

 

 

Συμπέρασμα: Ο Όμιλος λιανικής (και χονδρικής) Μασούτης της Βόρειας Ελλάδος με το σύνθημα  «Οικονομικά & ελληνικά» μας προσφέρει μια έξοχη ευκαιρία να «Αγοράζουμε Ελληνικά» από μια Ελληνική αλυσίδα!

 

 

Λεωνίδας Κουμάκης*

26 Μαΐου 2011

kb@kbanalysis.com

 

 

 

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΑΛΥΣΙΔΕΣ

ΜΕΤΡΟ / Όμιλος Παντελιάδη  - Σκλαβενίτης

Βερόπουλος  -  Γαλαξίας

ΑΒ ΒασιλόπουλοςLidl Ελλάς

Όμιλος Carrefour

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (1) 8/3/2010

Προτιμάτε με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα:

Η πιο απλή και πρακτική λύση στα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (2) 14/6/2010

Δυναμική καμπάνια στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (3) 12/7/2010

  Μπορούμε να ξεπεράσουμε την κρίση – είναι στο χέρι μας!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (4)   5/2/2011

 Πρόκληση για την νέα γενιά και την ελληνική νεολαία – και όχι μόνο.

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (5)   6/5/2011

Απόδημος Ελληνισμός και φιλέλληνες:

Οι καταλυτικές δυνάμεις που μπορούν να οδηγήσουν την Ελλάδα

στην έξοδο από την κρίση, εύκολα και αποτελεσματικά.

ή

Greeks Abroad and Philhellenes:

The catalyst that may quickly and effectively lead Greece out of the crisis.

 

 

 

 

* Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).   



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.