ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










AB Βασιλόπουλος / Delhaize: Σημαντική ανάπτυξη το 2010 με αύξηση καταστημάτων και τζίρου – Το νέο σύστημα Delhaize Direct σύντομα και στην Ελλάδα.

 

  

 

Οι τρεις ιδρυτές της Delhaize

 

Ο Όμιλος Delhaize ιδρύθηκε το 1867 στο Βέλγιο και 143 χρόνια αργότερα (τέλος του 2010) αριθμούσε 2.800 καταστήματα σε 6 χώρες τριών ηπείρων με συνολικό κύκλο εργασιών 20,8 δις Ευρώ (+4,6% υψηλότερο από τα 19,9 δις Ευρώ του 2009), με καθαρά κέρδη 574 εκ Ευρώ (+11,7% σε σχέση με το 2009), απασχολώντας συνολικά 138.600 εργαζόμενους.

 

 

Ο Πρόεδρος και CEO της Delhaize  Pierre-Oliver Beckers

 

Η μετοχή της Delhaize (Πρόεδρος και CEO ο Pierre-Oliver Beckers) διαπραγματεύεται στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης και των Βρυξελών με τρέχουσες τιμές ανά μετοχή (6/6/2011)  55,65 Ευρώ και 80,72 $ αντίστοιχα.

 

Η κυριότερη αγορά του Ομίλου Delhaize είναι εκείνη των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (με μεγάλη έμφαση στην Ανατολική Ακτή) η οποία το 2010 πραγματοποίησε το 68,1% του συνολικού κύκλου εργασιών του Ομίλου (14,2 δις Ευρώ, μειωμένο κατά 0,9% σε σχέση με το 2009), με 1.627 καταστήματα και 103.200 εργαζόμενους.

 

Ακολουθεί η αγορά του Βελγίου που αποφέρει το 23% του συνολικού κύκλου εργασιών του Ομίλου Delhaize (4,8 δις Ευρώ, έναντι 4,6 δις Ευρώ του 2009, με 805 καταστήματα και 17.207 εργαζόμενους).

 

Η τρίτη σημαντικότερη αγορά του Ομίλου Delhaize είναι η Ελλάδα στην οποία επεκτάθηκε το 1992 με την εξαγορά της αλυσίδας καταστημάτων ΑΒ Βασιλόπουλος (βλπ. σχετικό άρθρο μας 13/4/2009 ΑΒ Βασιλόπουλος: Ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας συνεχίζει την μεγάλη παράδοση….).

 

Το 2010 η Ελληνική αγορά απέφερε στον Όμιλο το 7,5% του συνολικού κύκλου εργασιών του και ακολουθεί η ενότητα των λοιπών χωρών (λοιπός κόσμος) –Λουξεμβούργο, Ρουμανία, Ινδονησία- που απέφερε το υπόλοιπο 1,4% .

 

 

 

Ειδικότερα στην Ελλάδα, η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος κατείχε στις 31/12/2010 18,4% μερίδιο Ελληνικής αγοράς (έναντι 16,8% το 2009) με κύκλο εργασιών 1,563 δις Ευρώ, αυξημένο κατά 6,3% έναντι του 2009 (1,471 δις Ευρώ). Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν το 2010 κατά 6,9% (από 59 εκ. Ευρώ το 2009 σε 63 εκ. Ευρώ το 2010), οι εργαζόμενοι κατά 3% περίπου (από 9.586 εργαζόμενοι στο τέλος του 2009 σε 9.857 εργαζόμενους στο τέλος του 2010) και ο αριθμός των καταστημάτων κατά 3,2% (από 216 καταστήματα το 2009 σε 223 καταστήματα το 2010).

 

 

 

Στην χώρα μας οι πωλήσεις προϊόντων «ιδιωτικής ετικέτας» αυξήθηκαν το 2010 κατά 18%, ένα εντυπωσιακό ποσοστό που οφείλεται και στην ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση Ελληνικών προϊόντων από τα ράφια των αλυσίδων λιανικής – η ΑΒ Βασιλόπουλος προσφέρει –μεταξύ άλλων ελληνικών προϊόντων – και μια ειδική σειρά με εμπορικό σήμα «Η ΑΒ κοντά στην Ελληνική γη» (Βλπ. σχετικό άρθρο μας 3/12/2010 ΑΒ Βασιλόπουλος: «Η ΑΒ κοντά στην Ελληνική γη», μια εξαιρετική σειρά αυθεντικών, Ελληνικών τροφίμων). Τα προϊόντα «ιδιωτικής ετικέτας» της ΑΒ αντιπροσωπεύουν πλέον το 17,5% των συνολικών πωλήσεων του 2010.

 

 

Το 2010 δύο καταστήματα του Ομίλου (Lion Food Stores) μετατράπηκαν σε καταστήματα Red Market , ένα σήμα που αποτελεί την αλυσίδα καταστημάτων χαμηλών τιμών (low cost) της Deslhaize . Εξ άλλου, το 2010 η ΑΒ Βασιλόπουλος λειτούργησε ένα νέο αποθηκευτικό κέντρο για κατάψυξη και συντήρηση τροφίμων 30.000 τ.μ. στα Οινόφυτα Βοιωτίας με μια σημαντική επένδυση που στοχεύει στην υποστήριξη της δυναμικής ανάπτυξης του Ομίλου στην Ελλάδα. Ήδη για το 2011 «τρέχουν» σημαντικές επενδύσεις αφού έχουν προγραμματιστεί 14 νέα καταστήματα, πέντε από τα οποία προήλθαν από την αλυσίδα Ατλάντικ (Νέα Χαλκηδόνα - Λ. Δεκελείας 33,  Καισαριανή - Λ. Εθνικής Αντιστάσεως 143, Κορυδαλλός - Γρ. Λαμπράκη 102, Κάτω Πατήσια - Στρατηγού Καλλάρη 45 και Νέα Φιλαδέλφεια - Λ. Δεκελείας 175) ενώ έχουν εξαγοραστεί δύο ακίνητα από την Aldi Ελλάς (Ρόδος και Περαία Θεσσαλονίκης) και έχει «υποκατασταθεί» η ΑΒ στην θέση της Aldi σε ένα μισθωμένο κατάστημα στον Ασπρόπυργο Αττικής.

 

 

 

 

Ένα νέο σύστημα που αναμένεται μέσα στο 2011 να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα είναι το σύστημα Delhaize direct. Το σύστημα αυτό εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στο Βέλγιο και στοχεύει στην εξυπηρέτηση των καταναλωτών πέρα από τα συμβατικά ωράρια των καταστημάτων.

 

Σύμφωνα με το σύστημα Delhaize direct ο καταναλωτής επισκέπτεται οποιαδήποτε ώρα του εικοσιτετραώρου ένα πλήρες κατάστημα του Ομίλου που λειτουργεί στο διαδίκτυο, επιλέγει και αγοράζει τα προϊόντα που επιθυμεί. Στην συνέχεια περνάει από ένα προκαθορισμένο σημείο και παραλαμβάνει αυτά που αγόρασε χωρίς καμιά καθυστέρηση!

 

Το 2010 λειτουργούσαν 59 «προκαθορισμένα σημεία» του συστήματος Delhaize direct στο Βέλγιο και 1 στο Λουξεμβούργο, αλλά το 2011 προστίθενται άλλα 40, ενώ το σύστημα αυτό αναμένεται να επεκταθεί και στην Ελλάδα μέσα στο 2011.

 

Στην Ελλάδα βέβαια ήδη λειτουργεί η ειδική υπηρεσία «παράδοσης κατ΄οίκο» κάτι που δεν ισχύει στο Βέλγιο. Έτσι το νέο σύστημα όταν μεταφερθεί στην χώρα μας, θα προσφέρει και την δυνατότητα όχι μόνο της παραλαβής από τα «προκαθορισμένα σημεία» αλλά και της παραδοσης κατ΄ οίκον!

 

Σε επίπεδο Ομίλου Deslhaize έχουν προγραμματιστεί μέσα στο 2011,  40 νέα καταστήματα σε ΗΠΑ, 28 στο Βέλγιο, 21 στην Ρουμανία και 7 στην Ινδονησία ενώ ολοκληρώθηκε η συμφωνία επέκτασης της Delhaize στην Σερβία με την εξαγορά του Ομίλου Delta Maxi Group . Οι συνολικές επενδύσεις του Ομίλου για το 2011 ανέρχονται σε 900 εκατ. Ευρώ και αφορούν τόσο την λειτουργία 120 έως 130 νέων καταστημάτων όσο και την αναβάθμιση των συστημάτων IT & logistics.

 

Στην ιστοσελίδα μας www.casss.gr ή www.x-hellenica.gr θα δημοσιευτούν, μέσα στο καλοκαίρι, αναλυτικά οικονομικά στοιχεία της ΑΒ Βασιλόπουλος, στα πλαίσια της ετήσιας ανάλυσης των Top-10 αλυσίδων λιανικής / χονδρικής πώλησης της χώρας μας (βλπ. περσινά μας άρθρα 30/6/2010 Top 5 αλυσίδες λιανικής & χονδρικής: Ποιους επηρέασε η οικονομική κρίση το 2009 και ποιοι συνέχισαν την αναπτυξιακή τους πορεία και 23/7/2010 Top 10 : Οι δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικής και χονδρικής της χώρας μας - Αναμένονται εξελίξεις για Aldi και Ατλάντικ που θα αλλάξουν τα σημερινά δεδομένα).

 

 

Λεωνίδας Κουμάκης *

6 Ιουνίου 2011

kb@kbanalysis.com

 

 

 

 

 

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΑΛΥΣΙΔΕΣ

ΜΕΤΡΟ / Όμιλος Παντελιάδη  - Σκλαβενίτης

Βερόπουλος  -  Γαλαξίας

  Μασούτης - Lidl Ελλάς

Όμιλος CarrefourAldi Ελλάς

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (1) 8/3/2010

Προτιμάτε με επιμονή προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα:

Η πιο απλή και πρακτική λύση στα οικονομικά προβλήματα της χώρας μας!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (2) 14/6/2010

Δυναμική καμπάνια στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (3) 12/7/2010

  Μπορούμε να ξεπεράσουμε την κρίση – είναι στο χέρι μας!

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (4)   5/2/2011

 Πρόκληση για την νέα γενιά και την ελληνική νεολαία – και όχι μόνο.

 

Αγοράζουμε Ελληνικά (5)   6/5/2011

Απόδημος Ελληνισμός και φιλέλληνες:

Οι καταλυτικές δυνάμεις που μπορούν να οδηγήσουν την Ελλάδα

στην έξοδο από την κρίση, εύκολα και αποτελεσματικά.

ή

Greeks Abroad and Philhellenes:

The catalyst that may quickly and effectively lead Greece out of the crisis.

 

 

 

 

* Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).   

 

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.