ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Wal Mart: Στασιμότητα το 2010 για τον μεγαλύτερο λιανοπωλητή του πλανήτη μας, με αύξηση κατά 1% του κύκλου εργασιών στα 405 δις Δολ.

   

 

 

 

Το 2010 οι συνολικές πωλήσεις της Wal Mart του μεγαλύτερου λιανοπωλητή του πλανήτη μας, παρουσίασαν την μικρότερη αύξηση της τελευταίας πενταετίας (μόλις 1%), αν και τα κέρδη του παγκόσμιου γίγαντα αυξήθηκαν κατά 5% περίπου.  Ο παρακάτω πίνακας μας δίνει μια συνοπτική εικόνα της τελευταίας πενταετίας (Σε δισεκατομμύρια Δολάρια ΗΠΑ):

 

 

2010

2009

2008

2007

2006

Πωλήσεις

405

401,1

373,8

344,8

308,9

% αύξηση

1%

7,3%

8,4%

11,6%

9,8%

Κέρδη

24

22,8

22

20,5

18,7

 

Όπως προκύπτει από τον παραπάνω πίνακα, οι ρυθμοί επέκτασης της Wal Mart, με βάση τον κύκλο εργασιών της, επιβραδύνονται κάθε χρόνο κατά την διάρκεια της τελευταίας τετραετίας (11,6% αύξηση πωλήσεων το 2007, 8,4% το 2008, 7,3% το 2009, μόλις 1% το 2010).

 

Η Wal Mart, που είναι και ο μεγαλύτερος εργοδότης του ιδιωτικού τομέα παγκοσμίως, απασχολεί 2,1 εκατομμύρια εργαζόμενους στα 8.416 καταστήματα που λειτουργεί σε 16 (συνολικά) χώρες του κόσμου καθώς και στις άλλες υπηρεσίες του Ομίλου.

Από το σύνολο των 2,1 εκ. εργαζομένων το 1,4 εκατ. εργάζεται στις ΗΠΑ, ενώ η Wal Mart είναι ο μεγαλύτερος ιδιώτης εργοδότης στο Μεξικό και ένας από τους μεγαλύτερους στον Καναδά.

 

Στην προσπάθειά της να βελτιώσει την εικόνα της σαν εργοδότης, η Wal Mart εφαρμόζει πολλά και διαφορετικά προγράμματα τόσο σε επίπεδο προσωπικού της (υγείας, καλύτερης αμοιβής, υποστήριξης ατόμων με κοινωνικά κριτήρια κ.α.π), όσο και σε επίπεδο προμηθευτών της για να «αμβλύνει» τις εντυπώσεις που δημιουργούνται από τις κατηγορίες που συχνά της προσάπτονται πως χρησιμοποιεί αθέμιτους τρόπους σε τρίτες χώρες προκειμένου να εξασφαλίσει το χαμηλότερο δυνατό επίπεδο κόστους σε πολλά από τα προϊόντα που διαθέτει. Μια άλλη σημαντική δραστηριότητα που υποστηρίζει την εικόνα της, είναι η συνδρομή σε φιλανθρωπικές ή μη κερδοσκοπικές δραστηριότητες – κάτι που χάρισε της πρώτη θέση στον κατάλογο των «πιο γενναιόδωρων εταιριών» στον τομέα αυτόν από το Forbes.

 

 

 

Ο Mike Duke, Πρόεδρος & Δ. Σύμβουλος της Wal Mart

 

 

Η Wal Mart, από το σύνολο των 8.416 καταστημάτων (διαφόρων σημάτων) τα οποία λειτουργεί,  τα 3.708 (με διάφορα σήματα) και τα 596 καταστήματα με το σήμα Sams Club βρίσκονται σε 50 Πολιτείες των Η. Π. Α. και τα 4.112 καταστήματα σε 15 χώρες του κόσμου. (Περισσότερες πληροφορίες για τα διάφορα σήματα της Wal Mart, στο άρθρο μας 7/4/2010 Wal-Mart:Ο ηγέτης του παγκόσμιου λιανεμπορίου εξυπηρετεί 100 εκ. καταναλωτών ετησίως σε 15 χώρες του κόσμου, αλλά απέτυχε παταγωδώς να διεισδύσει στην Γερμανική αγορά).

 

 

Στον πίνακα που ακολουθεί αναφέρονται τα καταστήματα (με διάφορα σήματα) της Wal Mart στις 15 χώρες του κόσμου στις οποίες δραστηριοποιείται (έτος 2010):

 

 

ΧΩΡΕΣ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΜΕΞΙΚΟ

1.469

ΒΡΑΖΙΛΙΑ

434

ΑΓΓΛΙΑ

371

ΙΑΠΩΝΙΑ

371

ΚΑΝΑΔΑΣ

317

ΚΙΝΑ

279

ΧΙΛΗ

252

ΚΟΣΤΑ ΡΙΚΑ

170

ΓΟΥΑΤΕΜΑΛΑ

164

ΕΛ ΣΑΛΒΑΔΟΡ

77

ΠΟΥΕΡΤΟ ΡΙΚΟ

56

ΝΙΚΑΡΑΓΟΥΑ

55

ΟΝΔΟΥΡΑ

53

ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ

43

ΙΝΔΙΑ

1

ΣΥΝΟΛΟ ΚΑΤ/ΤΩΝ ΣΕ 15 ΧΩΡΕΣ

4.112

 

 

Για το 2011 η Wal Mart ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει τα καταστήματα της στον Καναδά κατά 40 – ήδη στις 31 Ιανουαρίου 2011 τα καταστήματα που λειτουργούν σε όλες τις επαρχίες του Καναδά αυξήθηκαν σε 323 (τα 119 είναι Supercenters), ενώ προγραμματίζει πολλές και σημαντικές επεκτάσεις σχεδόν σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται.

 

 

 

Ο πρώην Πρόεδρος των ΗΠΑ George Bush στην Wal Mart (Νοέμβριος 2010)

 

Παρ΄ όλο όμως που το 49% των καταστημάτων που λειτουργεί η Wal Mart βρίσκονται εκτός Η.Π.Α. ο κύκλος εργασιών που συνεισφέρουν στον Όμιλο δεν υπερβαίνει το 25%, όπως φαίνεται στον πίνακα που ακολουθεί:

 

 

 

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΕ ΔΙΣ ΔΟΛ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΩΛΗΣΕΩΝ

ΗΠΑ – ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΗΜΑΤΑ

258,2

63,8%

ΗΠΑ – SUM΄S CLUB

46,7

11,5%

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ

100,1

24,7%

ΣΥΝΟΛΑ

405

100%

 

 

 

 

Φαρμακεία μέσα σε καταστήματα της Wal Mart

 

Για τον δεύτερο, σε παγκόσμιο επίπεδο, λιανοπωλητή και την πορεία του το 2010 σε όλες τις περιοχές που δραστηριοποιείται (συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδος), μπορείτε να ενημερωθείτε από το άρθρο μας 20/1/2011  Όμιλος Carrefour: Αποτελέσματα του 2010 με αύξηση πωλήσεων και επέκταση στην τεράστια αγορά της Ινδίας.

 

 

 

 

Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου 2011

 

Λεωνίδας Κουμάκης*

Kb@kbanalysis.com

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Αγοράζουμε Ελληνικά:

Μπορούμε να ξεπεράσουμε την κρίση – είναι στο χέρι μας!

 

 

ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΑΛΛΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ:

(Κάντε κλικ επάνω στο όνομα)

Aldi, Carrefour, Lidl,  Σκλαβενίτης, Βερόπουλος, Γαλαξίας,

Όμιλος Παντελιάδη - ΜΕΤΡΟ, Μασούτης, MAKRO ,

 Tesco, Rewe

 

 

  

*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).   

 

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.