ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










TESCO: Νέος επαναστατικός τρόπος αύξησης των πωλήσεων με εικονικό κατάστημα σε κεντρικό σταθμό του … ΜΕΤΡΟ!

  

 

Η TESCO, η μεγαλύτερη αλυσίδα της Μ. Βρετανίας και μέσα στις τέσσερις κορυφαίες σε ολόκληρο τον κόσμο, δραστηριοποιείται σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία, λειτουργεί 5.000 καταστήματα (τα μισά περίπου στην Αγγλία) και απασχολεί 472.000 εργαζόμενους (το 60% στην μητρική της αγορά) – αναλυτικά για την ιστορία της  TESCO βλπ. σχετικό άρθρο 26/4/2010 με τίτλο Tesco: Η τέταρτη σε μέγεθος αλυσίδα λιανικής στον κόσμο και πρώτη στην Μ. Βρετανία.

Την περίοδο ενός έτους που έληξε στις 26 Φεβρουαρίου 2011 οι συνολικές πωλήσεις του Ομίλου της TESCO  (μαζί με ΦΠΑ) ανήλθαν σε 67,573 δις Λίρες* (+8,1%) σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου δωδεκάμηνου. Τα μικτά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε 3,679 δις Λίρες (+7,8%) ενώ τα προ φόρων κέρδη σε 3,535 δις (+11,3%) με απόδοση 12,9% επί του καταβεβλημένου κεφαλαίου (+0,8%).

Το πρώτο τρίμηνο του νέου οικονομικού έτους 2011/2012 (Μάρτιος, Απρίλιος, Μάιος) η εικόνα των πωλήσεων σε συγκρίσιμα οικονομικά στοιχεία (τα οικονομικά στοιχεία με τρέχουσες ή σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες δίνουν διαφορετικά αποτελέσματα), ξεχωριστά - μαζί ή χωρίς τα πετρελαιοειδή, έχει ως εξής:

TESCO

Α ΤΡΙΜΗΝΟ 2011/12

ΜΕ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΗ

ΧΩΡΙΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΗ

ΣΥΝΟΛΟ ΟΜΙΛΟΥ

3,1%

1,6%

ΑΓΓΛΙΑ

3,4%

1,0%

ΕΥΡΩΠΗ

1,7%

2,0%

Η Π Α

11,1%

11,1%

ΑΣΙΑ

3,4%

1,0%

ΤΡΑΠΕΖΑ

19,9%

19,9%

Πίνακας: Λ.Κουμάκης

 

Πάντως σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που ανακοίνωσε ο Όμιλος, ο ρυθμός ανάπτυξης (χωρίς ΦΠΑ και χωρίς πετρελαιοειδή) επιβραδύνθηκε κατά -0,3% παρά την αύξηση των πωλήσεων που προκύπτει από τον παραπάνω πίνακα. Η πιο σημαντική ανάπτυξη του Ομίλου σημειώνεται στις ΗΠΑ: Μετά το εντυπωσιακό 37,8% που είχε παρουσιάσει την περίοδο του 2009/2010, το 8,6% την περίοδο 20010/2011, συνεχίζει και το πρώτο τρίμηνο της περιόδου 2011/2012 με 11,1%.

 

 

Η TESCO επέλεξε την Νότιο Κορέα για να ξεκινήσει ένα νέο επαναστατικό σύστημα αύξησης των πωλήσεων μέσω του «συνδυασμού» ενός εικονικού καταστήματος και ενός «έξυπνου» κινητού τηλεφώνου από τις στάσεις του …. ΜΕΤΡΟ!

Το νέο σύστημα ήδη εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία στον κεντρικό σταθμό του ΜΕΤΡΟ στην Σεούλ, την πρωτεύουσα της Ν. Κορέας. Η  TESCO εισήλθε στην αγορά της Ν. Κορέας το 1999 με την συνεργασία (joint venture) της Samsung και σήμερα λειτουργεί 409 καταστήματα με την επωνυμία Home plus (όχι TESCO) απασχολώντας 25.000 εργαζόμενους.

Ο στόχος του νέου προγράμματος είναι η κατάληψη της πρώτης θέσης της τεράστιας αγοράς της Ν. Κορέας (σήμερα η Tesco είναι το Νο 2 μετά την E-Mart που έχει περισσότερα καταστήματα) χωρίς όμως την δημιουργία νέων καταστημάτων! Ο στόχος αυτός εξυπηρετεί ταυτόχρονα τους πολυάσχολους Κορεάτες εργαζόμενους που έχουν μεγάλη πίεση (και έλλειψη) χρόνου για να κάνουν τα απαραίτητα ψώνια για τις καταναλωτικές τους ανάγκες. Η λύση που επινόησε η TESCO είναι ένα εικονικό κατάστημα (virtual store) σε κεντρικούς σταθμούς του ΜΕΤΡΟ από το οποίο παραγγέλνει κανείς ότι επιθυμεί με την βοήθεια του «έξυπνου κινητού» (smart phone) του!

 

 

Στο πρώτο εικονικό κατάστημα της  TESCO στον  κεντρικό σταθμό ΜΕΤΡΟ της Σεούλ, το οποίο απλώνεται στους τοίχους του σταθμού (και όχι μόνο), υπάρχουν έγχρωμες φωτογραφίες 500 δημοφιλών προϊόντων βασικής ανάγκης (από γάλα, φρούτα μέχρι γραφική ύλη και ζωοτροφές) με αισθητά μεγενθημένο τον αριθμό σήμανσης (EAN BAR Code) που έχει κάθε προϊόν. Τον αριθμό ακριβώς αυτό επιλέγουν οι πελάτες του εικονικού καταστήματος για να «σαρώσουν» (scan – σκανάρουν) με το «έξυπνο κινητό» τους, κάτι που αντιστοιχεί στην παραγγελία (αγορά) του συγκεκριμένου προϊόντος. Οι αγορές που γίνονται από το εικονικό κατάστημα με τον τρόπο αυτό,  παραδίδονται στους πελάτες του εικονικού καταστήματος την ίδια μέρα ….  στο σπίτι τους!

 

 

 

Η επαναστατική αυτή ιδέα εξυπηρετεί απόλυτα τους πολυάσχολους Κορεάτες που μπορούν, καθ΄  οδό προς την δουλειά τους να διαθέτουν λίγα λεπτά πριν επιβιβαστούν στους συρμούς του ΜΕΤΡΟ για τον προορισμό τους, να επιλέξουν τα είδη που είναι απαραίτητα για τις καθημερινές καταναλωτικές τους ανάγκες. Εάν η παραγγελία δοθεί μέσω του «έξυπνου κινητού» πριν από τις 1 το μεσημέρι, η παράδοση γίνεται αυθημερόν σε ώρα και σε διεύθυνση παράδοσης που επιλέγει ο κάθε πελάτης!

Το νέο αυτό τεχνολογικό επίτευγμα αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά την τεράστια Κορεάτικη αγορά λιανικού εμπορίου αφού τον Ιούλιο 2011 οι on line πωλήσεις της TESCO αυξήθηκαν κατά 200% σε σχέση με τον Απρίλιο του φετινού χρόνου – 600.000 άτομα χρησιμοποίησαν την νέα εφαρμογή την δοκιμαστική περίοδο που ξεκίνησε τον Μάιο του 2011!

 

 

Η νέα μέθοδος που χρησιμοποιεί με ολοένα και μεγαλύτερη επιτυχία η TESCO στον κεντρικό σταθμό της Σεούλ για την αύξηση των πωλήσεων της  χωρίς την δημιουργία νέων καταστημάτων ανοίγει μια νέα σελίδα στο πάνθεον των σημαντικών τεχνολογικών καινοτομιών και είναι βέβαιο πως θα επηρεάσει σημαντικά την βιομηχανία λιανικού εμπορίου σε παγκόσμιο επίπεδο τα επόμενα χρόνια.

Αν έχετε την περιέργεια να επισκεφτείτε το εικονικό κατάστημα της TESCO στην Σεούλ μπορείτε να το κάνετε τώρα από τον υπολογιστή σας κάνοντας κλικ εδώ!

 

* 1/9/2011 Ισοτιμία (από Ε.Κ.Τ.)  1 Ευρώ = 0,88 Λίρα Αγγλίας

 

Λεωνίδας Κουμάκης *

2 Σεπτεμβρίου 2011

kb@kbanalysis.com  

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Top-10 αλυσίδες λιανικής / χονδρικής στην Ελλάδα το 2011

(κάντε κλικ στα παρακάτω άρθρα)

 

 Νο 1 έως 5      Νο 6 έως 10

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Βασίλης Βιλιάρδος

Η Κρίση των Κρίσεων

 

ΒΙΒΛΙΟ Α    και   ΒΙΒΛΙΟ Β

 

 

 

ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΕΤΑΙΡΙΕΣ:

(Κάντε κλικ επάνω στο όνομα)

 

Βαρβαγιάννη (Ούζο) ,  Βεργίνα (Μπύρα) , Βίκος (Νερά) ,

Δωδώνη (Γαλακτοκομικά) , EBZ (Ζάχαρη) , Ήλιος (Μπαχαρικά) ,

ΙΝΟ (Κρασί) , ΙΟΝ (Σοκολάτα) , Καλαμπόκης (Σητειακός Μύλος)

Κτήμα Σκούρα (Κρασί) , Κτήμα Παπαγιαννάκου ,

Λουξ (Αναψυκτικά) ,   Μ Ε Τ Α Χ Α ,   Μινέρβα (Ελαιουργική) ,

 Μπουτάρη (κρασί) , Παπαδημητρίου (Βαλσαμικό) ,

Παπαδοπούλου (Μπισκότα) , Τσιλιλή (Αποστάγματα)

 

Terra Creta (Ελαιόλαδο), Fix Hellas (Μπύρα)

 

 

 

 

*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.