ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Μπύρα Βεργίνα: Αυθεντικά ελληνική μπύρα από την Θράκη, που μας κερδίζει με την ποιότητά της.

  

 

 

 

 

Την δεκαετία του 1960, όταν κατέρρευσε η Φιξ, η μοναδική ελληνική μπύρα που είχε κατακτήσει το σύνολο της ελληνικής αγοράς, η «Αθηναϊκή Ζυθοποιία» υποκατέστησε το μονοπώλιο της Φιξ στην ελληνική αγορά για περισσότερο από δύο δεκαετίες. (Βλ. άρθρο μας Μπύρα Fix: Άλλαξαν χέρια τα σήματα της ιστορικής ελληνικής μπύρας.).    

 

 

 

  

Δημήτρης Πολιτόπουλος, δημιουργός της μπύρας Βεργίνα

 

 

Όταν πλησίαζε το τέλος της δεκαετίας του 1990, ο Δημήτρης Πολιτόπουλος, γεννημένος στην Αθήνα, που σπούδασε στην Αμερική Χημικός Μηχανικός στο Siebel Institute of  Technology Chigago, αποφάσισε κάτι που φαινόταν παράτολμο: Να επιστρέψει στην πατρίδα του και να δημιουργήσει μια ελληνική ζυθοποιία με στόχο την παραγωγή, την εμφιάλωση  και την εμπορία μπύρας ανώτερης  ποιότητας που να παράγεται από ελληνικό κριθάρι και να έχει ελληνικό όνομα, αντιμετωπίζοντας ένα πραγματικό «μεγαθήριο» που είχε κατακτήσει την ελληνική αγορά με τις μπύρες «Amstel» και «Heineken».

 

Έτσι το Φεβρουάριο του 1998 ιδρύθηκε το  πρώτο ελληνικό ζυθοποιείο («Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε.»)  στη Ροδόπη,  όπου σύμφωνα με την παράδοση, παρήχθη  για πρώτη φορά ελληνική μπύρα στους  αρχαίους χρόνους. Σαν εμπορική επωνυμία της νέας, αυθεντικά ελληνικής μπύρας, επελέγη το όνομα ενός διάσημου τόπου όπου ο Έλληνας αρχαιολόγος Μανόλης Ανδρόνικος ανακάλυψε ένα ταφικό μνημείο συμπεριλαμβανομένου και του τάφου του Φιλίππου Β' πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου: Βεργίνα.

 

Η «Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε.» σήμερα εδρεύει στην βιομηχανική περιοχή Κομοτηνής (για την άριστη ποιότητα του νερού που είναι βασικός παράγοντας στην παραγωγή μπύρας ποιότητας)  και θεωρείται µία από τις πιο ανερχόμενες και πολλά υποσχόμενες εταιρίες στην Ελλάδα. Η βάση πάνω στην οποία στηρίχτηκε το δύσκολο εγχείρημα του Δημήτρη Πολιτόπουλου ήταν η αυστηρή προσήλωση στην ποιότητα, η συνεχής ανανέωση και αναβάθμιση του εξοπλισμού της, η επάνδρωση με επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό υψηλής εξειδίκευσης, η χρησιμοποίηση άριστης πρώτης ύλης, η περιβαντολογική ευαισθησία, η εφαρμογή διεθνών προτύπων ποιότητας (ISO 9001:2000 και HACCP) και η αποφασιστικότητα να αντιμετωπίσει τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες της ελληνικής αγοράς που ήταν διαμορφωμένες τότε. 

 

 

 

 

Η μπύρα Βεργίνα

 

Όπως εκμυστηρεύτηκε πέρσι σε συνέντευξή του στο Capital ο Δημήτρης Πολιτόπουλος «Συναντήσαμε τεράστιες δυσκολίες, σαν απροσπέλαστους τοίχους που υψώνονταν μπροστά μας. Διανομείς της ‘κρύας’ αγοράς, δεν διένειμαν την μπύρα Βεργίνα γιατί όπως μας έλεγαν τους το είχε απαγορεύσει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Αναγκαστήκαμε να γίνουμε «εφευρέτες» στο μάρκετινγκ για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε!» Και συνεχίζει: «Η Βουλγαρία έχει δεκαοκτώ δικές της μπύρες, η Αλβανία έχει τέσσερις, το Μεξικό 500, η ΗΠΑ 3000, η Αγγλία 800, η Γερμανία 1400, η Ζιμπάμπουε έχει δικιά της μπύρα, η Παλαιστίνη, η Τουρκία. Έχουμε φήμη, έχουμε 3500 ετικέτες κρασιού, 500 σήματα ούζου, δεν είχαμε όμως μπύρα ίσως γιατί κανείς δεν το σκέφθηκε ή ήταν τόσο στρεβλό το περιβάλλον γύρω από αυτήν που απέτρεπε οποιονδήποτε σκεφτόταν να το δημιουργήσει. Άρα προφανώς γνωρίζαμε ότι θα ήταν δύσκολο εγχείρημα αλλά κάποιος έπρεπε να αναλάβει να τα κάνει. Δεν νοείται έθνος χωρίς να έχει δική του μπύρα. Ειδικά αυτό που την εφηύρε!»

 

Συνήθως, ο επιμένων νικά – ιδίως όταν εργάζεται με αρχές, συνέπεια, επαγγελματισμό και σεβασμό προς τον καταναλωτή. Έτσι, 12 χρόνια μετά την ίδρυσή της «Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης Α.Ε.» η κατάσταση έχει αλλάξει: Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές εκτιμούν την μοναδική ποιότητα της μπύρας «Βεργίνα». Οι αλυσίδες λιανικής άρχισαν δειλά-δειλά να την τοποθετούν στα ράφια τους – ήδη διατίθεται από αρκετές αλυσίδες μεταξύ των οποίων  Carrefour, ΑΒ Βασιλόπουλος, Μασούτης, ΜΕΤΡΟ, Ατλάντικ και Σκλαβενίτης (σε αρκετά όμως καταστήματα της αλυσίδας αυτής, όταν δεν υπάρχει περίοδος προσφορών, θα πρέπει να γίνετε Ηρακλής Πουαρώ για να την ανακαλύψετε κάπου στα ράφια της). Η «Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε.» παρήγαγε παλαιότερα την μπύρα του ΠΑΟΚ και την μπύρα «Θύρα 13» του Παναθηναϊκού, ενώ σήμερα η μπύρα «Βεργίνα» απλώνεται ολοένα και περισσότερο στην Ελληνική αγορά σε διάφορα σημεία πώλησης (ιδιαίτερα στην Βόρειο Ελλάδα), σε ξενοδοχεία (βαρέλι) και εξάγεται στις Η.Π.Α., Αυστραλία, Κύπρο, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία,  Αλβανία και Ιαπωνία.    

 

Σήμερα, τα προϊόντα που παράγει η «Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε.» είναι τα εξής:   

 

 

 

 

Μπύρα Βεργίνα : Ανήκει στην κατηγορία Premium Lager. Tα συστατικά της είναι βύνη ξανθιά και βύνη καραμελέ, λυκίσκος και αρωματικός λυκίσκος Tettnanger, μαγιά και νερό. Είναι ένα προϊόν κλασσικής ζυμώσεως (10C) και χαρακτηρίζεται από τη φρέσκια, πλούσια γεύση της. Η αρμονική συνύπαρξη βύνης και λυκίσκου χαρακτηρίζει το άρωμά της.  Διατίθεται σε μπουκάλι των 330 ml & 500 ml, σε κουτάκι των 330 ml & 500 ml, καθώς και σε βαρέλι των 30 L & 50 L.  

 

 

 

Μπύρα Βεργίνα κόκκινη : Ανήκει στην κατηγορία Special Beer. Τα συστατικά της είναι βύνη ξανθιά, σπάνιες καβουρδισμένες και καραμελοποιημένες βύνες,  λυκίσκος και αρωματικός λυκίσκος Tettnanger, μαγιά και νερό. Είναι ένα προϊόν κλασσικής ζυμώσεως (10C) και χαρακτηρίζεται από τη μεστή γεύση της, καθώς και από το κόκκινο «κεχριμπάρι» χρώμα της. Το φρουτώδες άρωμά της θυμίζει εξωτικά φρούτα, βατόμουρο και μέλι. Διατίθεται σε μπουκάλια των 330 ml και 500ml, καθώς και σε βαρέλι των 30 L. 

 

 

 

Μπύρα Βεργίνα Weiss : Είναι μια σταρένια, αφρώδης μπύρα με θολή όψη, η οποία προέρχεται από την ειδική αφροζύμη που περιέχει. Tα συστατικά της είναι βύνη σιταριού, βύνη κριθαριού, ειδικά καραμελοποιημένες βύνες σιταριού, αρωματικός λυκίσκος Tettnanger, αφροζύμη και νερό. Η ειδική αφροζύμη από την οποία παρασκευάζεται, της δίνει ένα πλούσιο, φρουτώδες άρωμα, που θυμίζει γαρύφαλλο και μπανάνα. Διατίθεται σε μπουκάλι των 500 ml καθώς και σε βαρέλι των 30 L. 

 

 

 

 

Μπύρα Edelsteiner : Ανήκει στην κατηγορία Premium Pilsner. Tα συστατικά της είναι βύνη ξανθιά, λυκίσκος Magnum και αρωματικός λυκίσκος Tettnanger, μαγιά και νερό. Είναι ένα προϊόν κλασσικής ζυμώσεως (10C) και χαρακτηρίζεται από την ευχάριστη, ανάλαφρη γεύση της, καθώς και από το ιδιαίτερο άρωμα λυκίσκου. Στην αγορά διατίθεται σε μπουκάλι των 330ml & 500ml, σε κουτάκι των 330ml & 500ml, καθώς και σε βαρέλι των 50 L.

 

 

Τον Δεκέμβριο του περασμένου χρόνου σε συνέντευξή του στην Θρακιώτικη εφημερίδα «Χρόνος», ο Δημήτρης Πολιτόπουλος, δήλωσε μεταξύ άλλων και τα εξής:

 

«Η αγορά της μπύρας αλλάζει στην Ελλάδα διότι η Θράκη έβγαλε την πρώτη ελληνική μπύρα και είμαι βέβαιος ότι θα ακολουθήσουν και άλλες προσπάθειες παραγωγής μπύρας, οπότε το σκηνικό αλλάζει, φεύγουμε από ένα μονοπωλιακό σε ολιγοπωλιακό και σε πλήρως διευρυμένο σκηνικό στα επόμενα χρόνια, που είναι και το ζητούμενο. Μια χώρα σαν την Ελλάδα να μπορεί να έχει πολλές δικές της μπύρες όπως έχει τόσα πολλά καλά κρασιά ή ούζα. Είμαστε λαός με παράδοση στην παραγωγή οινοπνεύματος!» .

 

Αν και την περσινή χρονιά η «Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε.» είχε αυξητικό ρυθμό +30% πιστεύουμε ότι τα περιθώρια ευρύτερης κυκλοφορίας της εξαιρετικής, αυθεντικά ελληνικής μπύρας «Βεργίνα» είναι τεράστια. Αρκεί οι Έλληνες καταναλωτές να αντιληφθούν επί τέλους ότι η Ελλάδα μπορεί να τους προσφέρει μια ποιοτική μπύρα που παράγεται στην χώρα τους και να σταματήσουν να πληρώνουν τα χρήματα τους στις εισαγόμενες μπύρες από το Μεξικό, την Αμερική, την Δανία, την Αγγλία, την Γερμανία και τόσες άλλες χώρες που έχουν κάνει «κατάληψη» στα ράφια των ελληνικών αλυσίδων λιανικής στερώντας από τους Έλληνες την δυνατότητα να επιλέξουν μια αυθεντικά ελληνική μπύρα!

 

 

 

Λεωνίδας Κουμάκης*

20 Μαρτίου  2010 (Κ 1063)

kb@kbanalysis.com


Διευκρίνηση: Όλες ανεξαιρέτως οι παρουσιάσεις Ελληνικών προϊόντων και Ελληνικών  εταιριών που έχουν κατά καιρούς αναρτηθεί στην (κοινή) ιστοσελίδα www.casss.gr / www.x-hellenica.gr ,  επιλέχτηκαν από εμάς στα πλαίσια της εκστρατείας «Αγοράζουμε Ελληνικά» και παρουσιάστηκαν χωρίς καμιά απολύτως αμοιβή ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ.

  


ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:  

 Σοκολάτα ΙΟΝ  ,  Μπισκότα ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ,

Μπύρα FIX Hellas ,    

M E T A X A ,  Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα , 

Ούζο ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ - ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ , Τσίπουρο ΤΣΙΛΙΛΗ ,

Τυρί ΔΩΔΩΝΗ , Τυροκομείο ΑΡΒΑΝΙΤΗ , Γιαούρτι ΦΑΓΕ ,

Βαλσαμικό ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ,

Νερό ΒΙΚΟΣ , Μπαχαρικά ΗΛΙΟΣ ,

Αναψυκτικά ΛΟΥΞ , Αναψυκτικά Coca-Coca ,

Ελαιόλαδο TERRA CRETAΕλαιόλαδο ΜΙΝΕΡΒΑ ,

Κρασιά ΙΝΟ , Βιδιανό ΑΛΕΞΑΚΗΚρασιά ΣΑΜΟΥ ,

Κρασιά ΜΠΟΥΤΑΡΗ , Κτήμα ΣΚΟΥΡΑ ,

 Κτήματα ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΛΗ , Αμπελουργική ΣΩΚΟΣ , Κτήμα ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ,

 Στρώματα DIMSTEL , Σαπούνι ΣΠΟΡΑΔΕΣ , Cavino , 

Παξιμάδια ΚΑΛΑΜΠΟΚΗΣ / ΣΗΤΕΙΑΚΟΣ ΜΗΛΟΣ ,

Εργαστήρι Τροφίμων ΤΑΚΕ , Φάρμα Μητσόπουλου , Αλλαντικά Παντέρη,

 Μπύρα VOLKAN

 

 ******

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ / ΔΙΑΔΩΣΤΕ

 

 

 Κάντε κλικ εδώ

 

   

 

Επισκεφθείτε το e-shop της ιστοσελίδας μας με επιλεγμένα βιβλία

 

 

 

*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.