ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










«ECOTROPHELIA 2011» : Επιτέλους και στην Ελλάδα με πρωτοβουλία του ΣΕΒΤ – Ο πρώτος διαγωνισμός και οι νικητές με καινοτόμες και πρωτοποριακές ιδέες!

 

 

Σε άλλες χώρες αποτελεί παράδοση: Το φρέσκο και δημιουργικό πνεύμα της νέας γενιάς με την συνεργασία των Πανεπιστημιακών δασκάλων τους,  δημιουργεί νέες, γόνιμες και παραγωγικές ιδέες τις οποίες αξιοποιεί η Βιομηχανία Τροφίμων. Στην Γαλλία, από το έτος 2000, περισσότερα από 100 διαφορετικά προϊόντα έχουν δημιουργηθεί  και 25 από αυτά έχουν ήδη αξιοποιηθεί από την Γαλλική Βιομηχανία Τροφίμων και κυκλοφορούν στην Γαλλική –και όχι μόνο- αγορά, στα πλαίσια του διαγωνισμού ECOTROPHELIA στον οποίο συμμετέχουν εκατοντάδες φοιτητές από διάφορα  Πανεπιστήμια της Γαλλίας.  Ήδη, ο διαγωνισμός αυτός έχει μετατραπεί και σε Ευρωπαϊκό,   με την συμμετοχή των νικητών κάθε Ευρωπαϊκής χώρας που εφαρμόζει τον διαγωνισμό (Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Δανία, Ισλανδία, Ιταλία, Ισπανία, Ρωσία και Σλοβενία).

Στην Ελλάδα ο διαγωνισμός αυτός διοργανώθηκε φέτος για πρώτη φορά με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών τροφίμων (Σ.Ε.Β.Τ.) και ολοκληρώθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου 2011 με την απονομή των βραβείων – ο νικητής θα συμμετέχει τον Οκτώβριο στον αντίστοιχο, Πανευρωπαϊκό διαγωνισμό.

Όπως είναι γνωστό ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών τροφίμων (Σ.Ε.Β.Τ.) αποτελεί, από το 1978, το επίσημο όργανο εκπροσώπησης των κοινών θέσεων και απόψεων της ελληνικής Βιομηχανίας Τροφίμων. Μέλη του ΣΕΒΤ είναι Κλαδικοί Σύνδεσμοι της Βιομηχανίας Τροφίμων (ΣΕΤΣΕΜ-Μέλι, ΣΕΕΔΥΠ-Δημητριακά, ΣΕΒΑ-Αναψυκτικά, ΣΕΒ-ΓΑΠ Γαλακτοκομικά, ΣΕΒΤΜΙΖ-Τροφών μικρών ζώων, ΣΕΦΥΜΕΝ-Μεταλλικού νερού, ΣΕΒΖΥΜ-Ζυμαρικών), καθώς και πολλές μεμονωμένες επιχειρήσεις του Κλάδου μεταξύ των οποίων και οι πιο σημαντικές Βιομηχανίες Τροφίμων της χώρας μας.

Ο κλάδος Τροφίμων συμβάλλει στην ελληνική οικονομία με το 26% της συνολικής βιομηχανικής παραγωγής της χώρας σε αξία, ενώ οι πωλήσεις του ανέρχονται στα 12,5 δις Ευρώ, απασχολώντας το 25% του εργατικού δυναμικού της δευτερογενούς παραγωγής, αποτελώντας έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της Ελληνικής Βιομηχανίας που αναπτύσσεται ταχύτερα από το σύνολο της ελληνικής μεταποίησης.

Ήταν λοιπόν απόλυτα λογικό ο  ΣΕΒΤ  να αναλάβει την πρωτοβουλία διοργάνωσης του διαγωνισμού ECOTROPHELIA και στην χώρα μας (12η κατά σειρά) στην οποία ανταποκρίθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία: 

 

Ολοι οι νικητές του διαγωνισμού μαζί με την κριτική επιτροπή

Οι αιτήσεις συμμετοχής στον διαγωνισμό (μετά την σχετική προκήρυξη του ΣΕΒΤ) υποβλήθηκαν μέχρι τις 15 Μαΐου 2011 και οι προτάσεις μέχρι τις 31 Αυγούστου 2011. Στην τελική φάση του διαγωνισμού έφτασαν έξη  Πανεπιστημιακές ομάδες φοιτητών οι οποίες κατάφεραν να αναπτύξουν μέσα σε λίγους μήνες ένα καινοτομικό προϊόν διατροφής που, εκτός από τη γεύση του, διακρίνεται και για το φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα του.

Τους τρεις νικητές (με αντίστοιχα χρηματικά βραβεία) ανέδειξε η Εθνική Επιτροπή που είχε συσταθεί για τον διαγωνισμό και αποτελείτο από τον κ. Ευάγγελο Καλούση, Πρόεδρο του ΣΕΒΤ, την κ.α Αντωνία Τριχοπούλου, Ομότιμη Καθηγήτρια Διατροφής και Προληπτικής Ιατρικής,  τον κ. Dr. D. Rossi,  Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τεχνολογικής Πλατφόρμας Food for Life, τον κ. Γρηγόρη Αντωνιάδη, Πρόεδρο του ΣΔΕ και τον κ. Ρ. Γαμβρό, Πρόεδρο της Επιστημονικής Επιτροπής του ΣΕΒΤ.

 

 

Η νικήτρια ομάδα του διαγωνισμού με τον Πρόεδρο του ΣΕΒΤ

Το πρώτο βραβείο απονεμήθηκε στην ομάδα που είχαν συγκροτήσει το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο για το προϊόν «Eco – Parizaki Sea Food». Το νέο προϊόν συνδυάζει τη διατροφική αξία των θαλασσινών και την οικολογική αξιοποίηση των παραπροϊόντων της βιομηχανίας τροφίμων, σε μια νόστιμη και υγιεινή διατροφική επιλογή.  Η νικήτρια ομάδα, εκτός από το χρηματικό έπαθλο που της δόθηκε, θα έχει την ευκαιρία να ταξιδέψει στην Κολωνία, όπου θα διεξαχθεί η δεύτερη φάση του διαγωνισμού καθώς επίσης  και να παρουσιάσει το προϊόν της στο ευρωπαϊκό κοινό, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων και Ποτών «Anuga».

 

 

«EcoParizaki Sea Food» : Το προϊόν που θα δούμε σύντομα και στο τραπέζι μας

 

Το δεύτερο βραβείο κέρδισε η ομάδα που είχαν δημιουργήσει οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και συμμετείχε στον διαγωνισμό με το προϊόν «Sweet Variation - Semolina Halva» που είναι ένα παραδοσιακό προϊόν ψυγείου έτοιμο προς κατανάλωση, πλούσιο σε σελήνιο, χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, με φυτικές ίνες και χωρίς προσθήκη ζάχαρης. Διακρίνεται για τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του αλλά και για τη χρήση Οργανικών πρώτων Υλών και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας κατά την παραγωγή του.

Το τρίτο βραβείο μοιράστηκε η ομάδα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών με αυτήν του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Οι φοιτητές του Γεωπονικού Πανεπιστημίου ανέπτυξαν το «Magic Key», ένα dressing σαλάτας με βάση το έξτρα παρθένο βιολογικό ελαιόλαδο που η καινοτόμα συσκευασία του, στην οποία ενσωματώνονται διάφορα μπαχαρικά, επιτρέπει στον καταναλωτή να επιλέξει τη γεύση, που επιθυμεί. Το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο συμμετείχε με το προϊόν «Green Mediterranean Deli Salad»,  μια προ-συσκευασμένη έτοιμη προς κατανάλωση σαλάτα, που αποτελείται εξ’ ολοκλήρου από ελληνικά λαχανικά βιολογικής καλλιέργειας. 

 

 

Ο Πρόεδρος του ΣΕΒΤ, Ευάγγελος Καλούσης, συνεχάρη τους συμμετέχοντες για την εντυπωσιακή δουλειά που έκαναν και αναφέρθηκε στη σημασία της καινοτομίας για την περαιτέρω ανάπτυξη της Ελληνικής Βιομηχανίας Τροφίμων: «Η επένδυση στην έρευνα και η εφαρμογή καινοτόμων προτάσεων αποτελούν βασικά εφόδια για να μπορέσουν σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλύψουν τις ολοένα αυξημένες απαιτήσεις των καταναλωτών για προϊόντα, που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών και συμβάλλουν στη διατήρηση της καλής υγείας. O ΣΕΒΤ πιστεύει ότι οι δράσεις και οι μηχανισμοί, που προωθούν την έρευνα και την καινοτομία στον κλάδο των τροφίμων πρέπει να αποτελούν εθνική προτεραιότητα γι’ αυτό δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη σύνδεση της έρευνας και της τεχνολογικής ανάπτυξης με τις ανάγκες του παραγωγικού τομέα».

Η υιοθέτηση από την Βιομηχανία Τροφίμων του νέου προϊόντος «Eco – Parizaki Sea Food» που βραβεύτηκε στο πρώτο Ελληνικό διαγωνισμό  ECOTROPHELIA 2011 είναι θέμα χρόνου – πολύ συντομότερου από όσο θα φανταζόταν κανείς, κάτι που θα αποδείξει περίτρανα την αναγκαιότητα και την μεγάλη χρησιμότητα του θεσμού αυτού στην χώρα μας. Η πρωτοβουλία αυτή δεν αποτελεί  αναγκαιότητα μόνο για την Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων αλλά είναι πολύτιμη και για πολλούς άλλους κλάδους της Ελληνικής Οικονομίας οι οποίοι πρέπει να αναλάβουν ανάλογες πρωτοβουλίες!

 

Λεωνίδας Κουμάκης *

13 Σεπτεμβρίου 2011

kb@kbanalysis.com   

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγοράζουμε Ελληνικά:

Μπορούμε να ξεπεράσουμε την κρίση – είναι στο χέρι μας!

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Βασίλης Βιλιάρδος

Η Κρίση των Κρίσεων

 

ΒΙΒΛΙΟ Α    και   ΒΙΒΛΙΟ Β

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Top-10 αλυσίδες λιανικής / χονδρικής στην Ελλάδα το 2011

(κάντε κλικ στα παρακάτω άρθρα)

 

 Νο 1 έως 5      Νο 6 έως 10

 

 

ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΕΤΑΙΡΙΕΣ:

(Κάντε κλικ επάνω στο όνομα)

 

Βαρβαγιάννη (Ούζο) ,  Βεργίνα (Μπύρα) , Βίκος (Νερά) ,

Δωδώνη (Γαλακτοκομικά) , EBZ (Ζάχαρη) , Ήλιος (Μπαχαρικά) ,

ΙΝΟ (Κρασί) , ΙΟΝ (Σοκολάτα) , Καλαμπόκης (Σητειακός Μύλος)

Κτήμα Σκούρα (Κρασί) , Κτήμα Παπαγιαννάκου ,

Λουξ (Αναψυκτικά) ,   Μ Ε Τ Α Χ Α ,   Μινέρβα (Ελαιουργική) ,

 Μπουτάρη (κρασί) , Παπαδημητρίου (Βαλσαμικό) ,

Παπαδοπούλου (Μπισκότα) , Τσιλιλή (Αποστάγματα)

 

Terra Creta (Ελαιόλαδο), Fix Hellas (Μπύρα) 

  

 

 

*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).
 
 

 

 

 

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.