ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










Όμιλος Carrefour: Τα αποτελέσματα του Α΄Εξαμήνου 2011 και η επέκταση της στρατηγικής "Carrefour Planet" στην Ελλάδα νωρίτερα από ότι είχε προγραμματιστεί.

 

 

Ο Όμιλος Carrefour (δεύτερος σε μέγεθος λιανοπωλητής του πλανήτη) το πρώτο εξάμηνο του φετινού χρόνου παρουσιάζει μια συνολική αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 2,3% (από 38,7 δις Ευρώ σε 39,6 δις Ευρώ) – η αύξηση πάντως του κύκλου εργασιών εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών είναι μόλις 1%.

Σύμφωνα με τον Όμιλο, τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 22% κυρίως λόγω της αρνητικής πορείας που παρουσιάζουν η Γαλλία (μητρική του Ομίλου με το 43% περίπου του συνολικού τζίρου), η Ελλάδα και η Ιταλία καθώς και των αυξημένων αλλά μη επαναλαμβανόμενων εξόδων.

Αναλυτικότερα, στην Γαλλία οι πωλήσεις παρουσιάζουν στασιμότητα (εκτός πετρελαιοειδών) με την κερδοφορία να υποχωρεί αισθητά λόγω αυξήσεων στις τιμές αγοράς σε συνδιασμό με την πίεση που ασκεί ο ανταγωνισμός στις τιμές πώλησης. Οι συνολικές πωλήσεις του εξαμήνου ανήλθαν σε 17.073 εκ. Ευρώ (έναντι 16.803 εκ. Ευρώ του αντίστοιχου εξάμηνου του προηγούμενου χρόνου)

Στην υπόλοιπη Ευρώπη, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,6% χωρίς τα πετρελαιοειδή  ή  -3,9% σε συνολικό κύκλο εργασιών που ανήλθε σε 11.517 εκ. Ευρώ έναντι 11.889 εκ. Ευρώ το πρώτο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.  Σε όλες τις χώρες, οι πωλήσεις επηρεάστηκαν από το αρνητικό οικονομικό περιβάλλον, με πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα την Ελλάδα και την Ιταλία στις οποίες, επί πλέον, η κερδοφορία επιδεινώθηκε λόγω των ιδιαίτερα δύσκολων οικονομικών συνθηκών. Η Ισπανία παρουσίασε ανθεκτικότητα ενώ το Βέλγιο επιβεβαίωσε την ανάκαψη του.

Η σημαντική αύξηση των πωλήσεων στην Λατινική Αμερική παρέμεινε σταθερή (+11,6%,  σε 7.298 εκ. Ευρώ από 6.463 εκ. Ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2010) τόσο από την ανάπτυξη όσο και από την επέκταση σε όλη την περιοχή. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 27,4% με ιδιαίτερα εκκρηκτική εξέλιξη στην Βραζιλία.

Στην Ασία σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων κατά 7,7% (σε 3.719 εκ. Ευρώ από 3.452 εκ. Ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2010) με βελτίωση κατά 10,8% των μικτών κερδών.

Όπως προκύπτει από την σχετική ανακοίνωση του Ομίλου, η Ελλάδα και η Ιταλία αποτελούν τις δύο χώρες που υφίστανται εντονότερα τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης. Ειδικότερα η χώρα μας παρουσιάζει μείωση των συνολικών πωλήσεων του Ομίλου για τρία συνεχόμενα χρόνια (2009, 2010 και 2011). 

 

 

Σε παλαιότερο άρθρο μας (3/11/2010) με τίτλο Carrefour Planet: Το νέο concept της Carrefour, μια επένδυση 1,5 δις Ευρώ, έρχεται και στην Ελλάδα μέχρι το 2013! είχαμε αναφερθεί στον σχεδιασμό μιας νέας στρατηγικής προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πτωτική πορεία των μεγάλων καταστημάτων του Ομίλου (κυρίως στην μητρική του αγορά, την Γαλλία) σημειώνοντας χαρακτηριστικά:

Χρειάστηκαν αρκετός χρόνος σκληρής δουλειάς, ένας πακτωλός εκατομμυρίων Ευρώ και μια εταιρία (Malherbe) που σχεδιάζει διαφορετικές στρατηγικές για την λιανική αγορά της Γαλλίας, για να ολοκληρωθεί η νέα στρατηγική της Carrefour, του δεύτερου μεγαλύτερου λιανοπωλητή του πλανήτη μας, η οποία πιθανόν να διασώσει τα τεράστια καταστήματα της αλυσίδας στην Ευρώπη τα οποία αντιμετωπίζουν οξύτατο ανταγωνισμό σαν φυσιολογική συνέπεια της οικονομικής κρίσης.

Η επιδείνωση των οικονομικών μεγεθών στην Ελλάδα, φαίνεται πως έχει επισπεύσει την εφαρμογή της στρατηγικής του Carrefour Planet νωρίτερα από ότι είχε αρχικά προγραμματιστεί. Έτσι, μετά τα θετικά αποτελέσματα που είχε η νέα στρατηγική στην Γαλλία, το Βέλγιο και την Ισπανία, το πρώτο Carrefour Planet  άνοιξε τις πόρτες του και στην χώρα μας στις 15 Σεπτεμβρίου 2011 σε ένα χώρο 8.500 τ.μ. με την «μετατροπή» του μεγάλου καταστήματος στον Γέρακα Αττικής.

Υπενθυμίζεται πως η νέα στρατηγική της Carrefour υπόσχεται μια νέα αγοραστική εμπειρία η οποία συνοψίζεται ως εξής:

Οι εξειδικευμένες περιοχές του ανακαινισμένου καταστήματος, οργανωμένες σε ενέα ξεχωριστά τμήματα, διαφοροποιούνται μεταξύ τους με έντονα ζωηρά χρώματα, διευκολύνοντας την αναζήτηση των προϊόντων:

 

Αγορά: Πρόκειται για την «λαϊκή αγορά», που φιλοξενεί καθημερινά, μεγάλη ποικιλία από φρέσκα φρουτολαχανικά, είδη κρεοπωλείου, ιχθυοπωλείου, αρτοπωλείου, ζαχαροπλαστείου, τυροκομικά και αλλαντικά - όλα σε πολύ καλή ποιότητα και πολύ ανταγωνιστικές τιμές.

 

 

Βιολογικά Προϊόντα: Το συγκεκριμένο τμήμα προσφέρει πλήθος επώνυμων προϊόντων βιολογικής καλλιέργειας  καθώς επίσης και προϊόντων βιολογικής καλλιέργειας  με την ποιοτική εγγύηση και το σήμα της Carrefour. 

 

 

Κατεψυγμένα: Μέσα από μια διαδρομή που ικανοποιεί όλες τις ανάγκες της ημέρας για πρωϊνό, γεύμα και δείπνο υπάρχει μια τεράστια ποικιλία κατεψυγμένων προϊόντων επώνυμων καθώς επίσης και προϊόντων με την ποιοτική εγγύηση και το σήμα της Carrefour. 

 

 

Kάβα: Η κάβα των Carrefour Planet, με ειδικό οινολόγο στην διάθεση των πελατών, περιλαμβάνει μια πλούσια ποικιλία ελληνικών και ξένων κρασιών από ολόκληρο τον κόσμο, μεγάλη συλλογή σε μπύρες εισαγωγής καθώς και μια τεράστια γκάμα σε οινοπνευματώδη ποτά.

Εμείς βέβαια συστήνουμε επίμονα στους καταναλωτές που θα επισκεφτούν το κατάστημα αυτό για μια νέα αγοραστική εμπειρία, να επιλέξουν κρασιά από τον πλούσιο Ελληνικό αμπελώνα, μπύρες που παράγονται στην Ελλάδα (στις μέρες μας είναι πλέον αρκετές) καθώς και ελληνικά αλκοολούχα ποτά που επίσης προσφέρουν ιδανικές λύσεις (Βλπ. σχετικά άρθρο μας 5/2/2011  Αγοράζουμε Ελληνικά (4) : Πρόκληση για την νέα γενιά και την ελληνική νεολαία – και όχι μόνο ).

 

Ομορφιά: Σε ένα ξεχωριστό χώρο ομορφιάς και ευεξίας υπάρχει μια μεγάλη γκάμα καλλυντικών (μακιγιάζ, κρέμες, αρώματα, αξεσουάρ, κλπ.) και προϊόντων υγιεινής. Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του καταστήματος, η προμήθεια προϊόντων μακιγιάζ, η συμβουλευτική συζήτηση με τον ειδικό του καταστήματος για τις τελευταίες τάσεις της μόδας, η δωρεάν δοκιμή νέων προϊόντων ομορφιάς και η γνωριμία των πελατών με την ανανεωμένη σειρά καλλυντικών της Carrefour «Les Cosmetiques». Αξίζει να σημειωθεί ότι στα προϊόντα υγιεινής, υπάρχουν αρκετά προϊόντα ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ με εξαιρετικές τιμές (Για μαλλιά, Αφρόλουτρο κ.α) και το σήμα Carrefour Discount.

 

Βρεφικά: Σε ένα ειδικά διαμορφωμένο χώρο που διακρίνεται από τα χρώματα και τη χαλαρή ατμόσφαιρα υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία προτάσεων για τον ύπνο, το ντύσιμο, το μπάνιο, τη βόλτα και το φαγητό του μωρού. Στον ίδιο χώρο ειδική σύμβουλος του τμήματος παρέχει συμβουλές και λύσεις σε όλες τις απορίες.

 

Σπίτι:  Ο συγκεκριμένος χώρος, φιλοξενεί 4  (υπο) τμήματα:  Είδη για την κουζίνα, το τραπέζι, το μπάνιο και τη διακόσμηση του σπιτιού. Μεγάλη ποικιλία χωμάτων και διαφορετικού στιλ με πολύ χαμηλές τιμές.

 

Μόδα: Ένας χώρος ο οποίος αφορά ολόκληρη την οικογένεια (άνδρας, γυναίκα, παιδί). Πλούσια συλλογή ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ, καθώς και μια μεγάλη γκάμα προϊόντων Carrefour «Tex» που ακολουθούν τις τάσεις τις μόδας, σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές.

 

Τεχνολογία: Σε έναν ενιαίο χώρο, με ηλεκτρονικούς καταλόγους (touch screens) ο καθένας μπορεί να βρει μία πλήρη συλλογή ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών τελευταίας τεχνολογίας, σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.

 

Εκτός όμως από τις 9 διαφορετικές ενότητες των διαφόρων τμημάτων, το  Carrefour Planet προσφέρει πολλές ακόμα υπηρεσίες που αντιμετωπίζουν τις ανάγκες των πελατών του και διευκολύνουν τις αγορές του, όπως είναι ο Παιχνιδόκοσμος  (Ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος για δημιουργικό παιχνίδι, υπό την επίβλεψη εξειδικευμένου προσωπικού για παιδιά ηλικίας 4 έως 10 ετών, που προσφέρει ένα δίωρο ξένοιαστων αγορών), η Yπηρεσία Μαλλιών / Νυχιών (Σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο προσφέρεται χτένισμα και μανικιούρ «εξπρές», σε εξαιρετικές τιμές), Snack Cafe (καφές, ποικιλία από σνακ, επιλεγμένα πιάτα ημέρας, καθώς και ειδικό παιδικό μενού), Βιβλιοπωλείο με επιλεγμένα βιβλία διαφόρων κατηγοριών, ειδικά σημεία ανακύκλωσης συσκευασιών και πολλά άλλα (Ταμεία αυτόματης εξυπηρέτησης - self check-out, Ειδικά διαμορφωμένες τουαλέτες για παιδιά, Χώρος για το άλλαγμα των μωρών, Wi-Fi, Υπηρεσία συσκευασίας δώρων, Χώρος στάθμεσης 800 θέσεων  κ.α.)

Τα Carrefour Planet μέσα στην στρατηγική τους περιλαμβάνουν διαρκή προσφορά επιλεγμένων προϊόντων σε πολύ χαμηλές τιμές καθ΄όλη την διάρκεια του χρόνου (Προσφορές διημέρου ή ημέρας, προσφορές δεκαήμερου ή δεκαπενθήμερου, ειδικές προσφορές στα προϊόντα Carrefour Discount κ.ο.κ.ε.).

 

Τέλος, αξίζει να υπενθυμίσουμε πως η Carrefour εμφανίστηκε στην Ελλάδα το 1999 με την συμφωνία συνεργασίας και συγχώνευσης που υπέγραψε με την αλυσίδα καταστημάτων Μαρινόπουλος. Σε λιγότερο από 2 χρόνια ο όμιλος Carrefour – Μαρινόπουλος έγινε (και παραμένει) ο πρώτος σε εθνικό επίπεδο. Το 2010 λειτουργούσε συνολικά 555 καταστήματα (με διάφορα σήματα και με franchise) εκ των οποίων τα 32  ήταν Υπερμάρκετ Carrefour .

Στις 26 Αυγούστου 2011 εγκαινιάστηκε το 33ο κατά σειρά Υπερμάρκετ Carrefour  στην Τρίπολη σε μια επιφάνεια 2700 m², 13 ταμεία και χώρους στάθμευσης για 300 αυτοκίνητα. Μένει να δούμε πόσα από τα Υπερμάρκετ που λειτουργούν στην Ελλάδα θα «ενσωματώσουν» την νέα στρατηγική Carrefour Planet στην οποία ο Γαλλικός Όμιλος έχει επενδύσει τόσο πολλά!

 

Λεωνίδας Κουμάκης *

11 Οκτωβρίου 2011

kb@kbanalysis.com

   

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

 

Βασίλης Βιλιάρδος

Η Κρίση των Κρίσεων

Κυκλοφορούν τα Βιβλία Α & Β της σειράς.

Φωτίζουν όλες τις πτυχές της οικονομικής κρίσης.

 

 

 

Top 10 αλυσίδες λιανικής & χονδρικής για το 2010

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ (Νο 1 έως 5)    ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ (Νο 6 έως 10)

 

 

 

ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΑΛΥΣΙΔΕΣ:

(Κάντε κλικ επάνω στο όνομα)

Aldi, Lidl, ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, Βερόπουλος,

Όμιλος Παντελιάδη - ΜΕΤΡΟ, Μασούτης, MAKRO , Γαλαξίας,

Wal-Mart, Tesco, Rewe

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

Αγοράζουμε Ελληνικά (4) :

Πρόκληση για την νέα γενιά και την ελληνική νεολαία – και όχι μόνο.

 

 

ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΕΤΑΙΡΙΕΣ:

(Κάντε κλικ επάνω στο όνομα)

 

Βαρβαγιάννη (Ούζο) ,  Βεργίνα (Μπύρα) , Βίκος (Νερά) ,

Δωδώνη (Γαλακτοκομικά) , EBZ (Ζάχαρη) , Ήλιος (Μπαχαρικά) ,

ΙΝΟ (Κρασί) , ΙΟΝ (Σοκολάτα) , Καλαμπόκης (Σητειακός Μύλος)

Κτήμα Σκούρα (Κρασί) , Κτήμα Παπαγιαννάκου ,

Λουξ (Αναψυκτικά) ,   Μ Ε Τ Α Χ Α ,   Μινέρβα (Ελαιουργική) ,

 Μπουτάρη (κρασί) , Παπαδημητρίου (Βαλσαμικό) ,

Παπαδοπούλου (Μπισκότα) , Τσιλιλή (Αποστάγματα)

 

Terra Creta (Ελαιόλαδο), Fix Hellas (Μπύρα)  

 

 

 

*Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (1992, η τέταρτη έκδοση το 2008) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997).

 

 

 

 

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.