ECONOMICS - INDUSTRY & TRADE - EXPORT MARKETS   [Αρχική Σελίδα]










ΜΑRΚΕΤ ΙΝ και ΙΝΚΑ Χανίων: Δύο Ελληνικές αλυσίδες που αναπτύσσονται συνεχώς, παρά την σφοδρή οικονομική κρίση!


 

              

 

Δύο Ελληνικών συμφερόντων αλυσίδες λιανικής, από αυτές που συνήθως θεωρούμε «μικρές», παρουσιάζουν μια σταθερή και συνεχή ανάπτυξη με αποτέλεσμα να «μεγαλώνουν» συνεχώς,  παρά την σφοδρή οικονομική κρίση που πλήττει την χώρα μας τα τελευταία χρόνια.

Ο λόγος για τις αλυσίδες ΜΑRΚΕΤ ΙΝ και ΙΝΚΑ Χανίων οι οποίες αφού έσπασαν το φράγμα των 100 εκατομμυρίων στον κύκλο των εργασιών τους, συνεχίζουν να αναπτύσσονται. Τα μυστικά της επιτυχίας τους είναι διαφορετικά αλλά παρουσιάζουν και ορισμένα «κοινά σημεία», όπως η επιμονή στην προώθηση όσο το δυνατόν περισσότερων προϊόντων που έχουν την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» - την μόνη ασφαλή ένδειξη ότι το συγκεκριμένο προϊόν έχει παρασκευαστεί και συσκευαστεί μέσα στην Ελλάδα (Η τελείως εσφαλμένη εντύπωση ότι ο κωδικός EAN Bar Code που αρχίζει από 520 σημαίνει προϊόν που έχει παραχθεί στην Ελλάδα παραπλανεί τους συνειδητοποιημένους καταναλωτές – βλπ. σχετικό άρθρο μας 4ης Ιουλίου 2012 με τίτλο «Αγοράζουμε Ελληνικά (10): Ο μύθος του κωδικού 520 (EAN Bar Code) και η μεγάλη εξαπάτηση των ελλήνων καταναλωτών»).

Ας δούμε όμως αναλυτικά κάθε μία από τις παραπάνω δύο πολύ αξιόλογες αλυσίδες λιανικής, με τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει η κάθε μία:  

 

 

Στα τέλη του 1989 ο Όμιλος Μαρινόπουλου εξαγόρασε την αλυσίδα καταστημάτων Tresko η οποία βρισκόταν στον κατάλογο των Top-10 της εποχής εκείνης. Λίγο αργότερα (1991) ο Θωμάς Ράμμος, ένας εκ των βασικών μετόχων της Tresko, ίδρυσε την ΜΑRΚΕΤ ΙΝ παραμένοντας στον χώρο τον οποίο γνώριζε άριστα. Έκτοτε άρχισε μια σταθερή και ελεγχόμενη ανάπτυξη με το σύνθημα «για φθηνές αγορές» και  βασικούς συνεργάτες τον Όμιλο Αγορών «Αστέρας» στην αρχή και τον «ΕΛΟΜΑΣ» στην συνέχεια (Για τους Ομίλους Αγορών βλπ. άρθρο μας 30 Νοεμβρίου 2012 με τίτλο «Μικρά και μεσαία Σουπερμάρκετ: Αντιστέκονται στην οικονομική κρίση με συσπείρωση και άλλες πρωτοβουλίες»). Από το 2007 η ΜΑRΚΕΤ ΙΝ ανεξαρτητοποιήθηκε, αναλαμβάνοντας μόνη της όλες τις αγορές της.

Τα 127 συνολικά καταστήματα που αριθμεί σήμερα η αλυσίδα (στις 31/12/2012 αριθμούσε 120 καταστήματα), δημιουργήθηκαν σε μια διάρκεια δύο περίπου δεκαετιών από την ίδρυση της ή εξαγοράστηκαν σταδιακά ως εξής: 6 καταστήματα «Στάϊκος» το 1999, 3 καταστήματα «Φιλία» το 2004, 11 καταστήματα «Αλιμέντα Nova» το 2006, 4 καταστήματα «Αγγελίδης» το 2008, 8 καταστήματα «ΛΙΑΣΚΟΣ» και για πρώτη φορά εκτός Αθηνών 3 καταστήματα «Εμπορικός Δεσμός» σε Οινόφυτα και Κρυεκούκι το 2009, 5 καταστήματα «Atlantic» (ένα στο Αίγιο) το 2010, 3 καταστήματα «Λιάσκος» το 2011, 6 καταστήματα «Alimenta top», ένα κατάστημα «Πρωτέας» και ένα κατάστημα «Δούμουρας» το 2012. Μέσα στο 2013 έχουν εξαγοραστεί 4 καταστήματα, εκ των οποίων δύο στην Αττική («Welcome market», «Unique») και δύο στην Πάρο.

Η διαρκής βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της αλυσίδας προκύπτει από τον παρακάτω Πίνακα 1 με βασικά οικονομικά στοιχεία των ετών 2009-2012 ως εξής:

ΠΙΝΑΚΑΣ 1: ΜΑRΚΕΤ ΙΝ (ΑΡΜΑΕ 60139)

 

Κύκλος Εργασιών

Μικτά κέρδη

Κέρδη προ φόρων

Συνολικές Υποχρεώσεις

2009

118.654.068

31.647.853

1.329.542

39.147.295

2010

121.474.406

32.540.611

1.132.772

44.910.162

2011

146.660.715

40.634.835

1.257.229

58.866.898

2012

158.600.039

42.719.645

1.144.396

66.492.772

Πίνακας: Λεωνίδας Κουμάκης

 

Το μέγεθος και η κατανομή των καταστημάτων της αλυσίδας υπηρετούν τον στόχο που έχει, να μετατραπεί δηλαδή στην μεγαλύτερη αλυσίδα συνοικιακών Σουπερμάρκετ. Η εταιρία από την 2α Σεπτεμβρίου 2013 λειτουργεί σε νέα, ιδιόκτητη έδρα (θέση Ντοροβατέζα του Μαρκόπουλου Μεσογαίας Αττικής) όπου από τον Νοέμβριο του 2012 βρίσκεται και η κεντρική της αποθήκη (Logistic Center).

Το κοινωνικό πρόσωπο της αλυσίδας ΜΑRΚΕΤ ΙΝ, η οποία ήδη απασχολεί 1.600 περίπου εργαζόμενους, εκδηλώνεται με διάφορες δράσεις όπως η ενίσχυση κοινωνικών παντοπωλείων διαφόρων Δήμων, η συμμετοχή στην εκστρατεία «Όλοι μαζί μπορούμε», η υποστήριξη (χορηγία) επιλεγμένων πολιτιστικών εκδηλώσεων, η χρησιμοποίηση ανακυκλούμενης σακούλας για την προστασία του περιβάλλοντος κ.α.

 

 

 

Ο Προμηθευτικός και Καταναλωτικός Συνεταιρισμός Μελών Ινστιτούτου Καταναλωτών Π.Ε. (ΙΝΚΑ ΧΑΝΙΩΝ) ιδρύθηκε στα Χανιά Κρήτης το 1979 - το πρώτο κατάστημα του συνεταιρισμού είχε επιφάνεια 150 τετραγωνικών μέτρων και 6 εργαζόμενους.  Αξιοποιώντας την θετική προδιάθεση των κατοίκων της Κρήτης στο «συνεταιρίζεστε», ο ΙΝΚΑ ΧΑΝΙΩΝ δημιούργησε, στον χώρο των αλυσίδων λιανικής, μια εξαιρετική επίδοση που δεν επηρεάζεται ούτε από την οικονομική κρίση, ούτε και από την συρρίκνωση της καταναλωτικής δαπάνης!

Ο ΙΝΚΑ ΧΑΝΙΩΝ διαθέτει μέλη τα οποία εγγράφονται στον Συνεταιρισμό αγοράζοντας μία μερίδα (σήμερα προς 383 Ευρώ + 17 Ευρώ εγγραφή) για να εξασφαλίσουν οικονομικές αγορές, πληθώρα τοπικών προϊόντων και αυθεντική ποιότητα. Κατά την ίδρυση του, ο Συνεταιρισμός αριθμούσε 482 μέλη τα οποία το 2013 έφθασαν αισίως τα 4.500 και συνεχίζουν να αυξάνονται σταθερά. Τα μέλη του συνεταιρισμού δικαιούνται να αγοράσουν μία μόνο μερίδα, διαθέτουν μια ψήφο στην Γενική Συνέλευση και εισπράττουν ετήσιο μέρισμα (μόνο το 2009 το μέρισμα των μελών έφθασε τα 110 Ευρώ!).

Η ανοδική πορεία του Συνεταιρισμού, ακόμα και σε εποχές κρίσης, προκύπτει ανάγλυφα από τον Πίνακα 2 με βασικά οικονομικά στοιχεία της τελευταίας τετραετίας:

 

ΠΙΝΑΚΑΣ 2: ΙΝΚΑ ΧΑΝΙΩΝ (ΓΕΜΗ 740 2035 8000)

 

Κύκλος Εργασιών

Μικτά κέρδη

Κέρδη προ φόρων

Συνολικές Υποχρεώσεις

2009

142.567.970

26.383.871

2.789.688

47.942.129

2010

139.760.959

27.268.138

2.654.861

55.753.679

2011

142.131.242

28.507.301

2.817.991

61.017.036

2012

150.740.426

31.519.253

4.013.980

63.721.009

Πίνακας: Λεωνίδας Κουμάκης

 

Σήμερα ο ΙΝΚΑ ΧΑΝΙΩΝ λειτουργεί 23 καταστήματα στα Χανιά, 3 στο Ρέθυμνο και από ένα κατάστημα σε Ηράκλειο και Λασίθι, απασχολεί 650 περίπου εργαζόμενους, συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο διαφόρων εταιριών λαϊκής βάσης (Α.Ν.Ε.Κ, ΕΤΑΝΑΠ, BIOXYM, ΤΡΑΠΕΖΑ ΧΑΝΙΩΝ) και έχει επεκταθεί σε συνεργασία με δύο ανεξάρτητους συνεταιρισμούς μικρών καταστημάτων της Κρήτης: (α) τον συνεταιρισμό Super & Mini Market ΦΑΙΣΤΟΣ Α.Ε.Β.Ε., ο οποίος αποτελείται από 250 περίπου επίσημα μέλη - επιχειρήσεις με περισσότερα από 500 ταμεία και με ετήσιους τζίρους πάνω από 30,000,000 Ευρώ και (β) την Προμηθευτική Συνεργασία Παντοπωλών με 65 καταστήματα - μέλη, 80 ταμεία και ετήσιους τζίρους της τάξεως των 7,000,000 Ευρώ.

Ο Πρόεδρος του ΙΝΚΑ ΧΑΝΙΩΝ Απόστολος Αλεξάκης είναι μεταξύ των ιδρυτικών μελών και Πρόεδρος του Ελληνικού Ομίλου Αγορών Super Markets (ΕΛΟΜΑΣ) – ο Όμιλος διαθέτει 500 περίπου προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία διοχετεύονται στα καταστήματα των εκατοντάδων συνεργαζόμενων μελών του.

Ο ΙΝΚΑ ΧΑΝΙΩΝ με το μήνυμα «ΕΚΤΙΜΑΜΕ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ...μαζί στηρίζουμε την κοινωνία και την οικονομία μας», πέρα από την διάθεση πληθώρας Ελληνικών προϊόντων στα ράφια των καταστημάτων του, ενισχύει και κοινωνικές ή πολιτιστικές δραστηριότητες στην Κρήτη όπως π.χ. η οικονομική υποστήριξη – χορηγία της πολύτιμης δράσης του Κοινωνικού Ιατρείου & Φαρμακείου Αλληλεγγύης Χανίων το οποίο λειτουργεί από τα τέλη του 2011 κ.π.α.

 

 

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως μια ακόμα (Ελληνικών συμφερόντων) αλυσίδα της ίδιας κατηγορίας (Προμηθευτική) βρίσκεται σε επίπεδα ετήσιου κύκλου εργασιών της τάξεως των 100 εκατ. Ευρώ – ο τελευταίος της ισολογισμός 1/7/2012-30/6/2013 δεν έχει ακόμα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της.

Πάντως, με την δυναμική ανάπτυξης που παρουσιάζουν οι αλυσίδες λιανικής ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ και ΙΝΚΑ ΧΑΝΙΩΝ, δεν αποκλείεται καθόλου να τις συναντήσουμε κάποια στιγμή τα επόμενα χρόνια, μέσα στις Top-10 αλυσίδες λιανικής της χώρας μας!


Λεωνίδας Κουμάκης

4 Σεπτεμβρίου 2013

lk@kbanalysis.com

 

Σειρά άρθρων «Αγοράζουμε Ελληνικά 

Πρώτο (15/3/2010), Δεύτερο (14/6/2010), Τρίτο (12/7/2010), Τέταρτο (5/2/2011), Πέμπτο (6/5/2011),

Έκτο (8/6/2011), Έβδομο (4/8/2011), Όγδοο (25/11/2011), Ένατο (28/3/2012), Δέκατο (4/7/2012)   

Pampers ή Αγοράζουμε Ελληνικά;   (31/7/2013) 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ  

Ο αριθμός καταστημάτων των Top-10 το 2012

***

Τι είναι τα Smart Stores; 

***

Σουπερμάρκετ: Η συνεχής αύξηση πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, οι μικρές μειώσεις τιμών στα ράφια των αλυσίδων λιανικής 

και η αναποτελεσματικότητα της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού 

***

Top 15 Consumer Markets: Οι μεγαλύτερες καταναλωτικές αγορές του κόσμου για το έτος 2012 

***

Μασούτης: Πρωταθλητής και το 2012!  (18/7/2013)  ***     Σκλαβενίτης: Επεκτείνεται σταθερά και αθόρυβα   (6/8/2013) 

 

***

Top 10: Οι μεγαλύτερες Οινοποιίες της χώρας μας το 2012

***

Λαθρομετανάστευση: O πολυπολιτισμικός εποικισμός της σύγχρονης Ελλάδος με την ανοχή όλων μας. (2013)


***

TOP-10 ΑΛΥΣΙΔΕΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ / ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ - ΕΤΟΣ 2011

Νο 1 Carrefour – Μαρινόπουλος        Νο 2 ΑΒ Βασιλόπουλος / Delhaize

No 3 Lidl Hellas / Scwarz Group    Νο 4 Σκλαβενίτης    Νο 5 Βερόπουλος 

Νο 6 έως Νο 10

Μασούτης, ΜΕΤΡΟ / My Market, Γαλαξίας, MAKRO, Αρβανιτίδης 

Supermarket On Line:

Επεκτείνεται και στην Ελλάδα με αναβαθμισμένες υπηρεσίες φέρνοντας τα ψώνια …. μέσα στο σπίτι μας!

 ****

ΕΡΕΥΝΕΣ / ΑΡΘΡΑ

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ 2012  ,   ΜΠΥΡΑ 2012 , ΤΣΙΠΟΥΡΟ  , ΚΡΑΣΙ  ,  

ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΑ  ,  ΥΓΡΑ ΠΙΑΤΩΝ  ,   ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ ,  ΦΕΤΑ  ,  ΜΕΛΙ  ,

ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ 2011  ,    ΕΜΦΙΑΛΩΜΕΝΑ ΝΕΡΑ  ,  ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΑ ΠΟΤΑ 2012

 ***

Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρία (Ι.Κ.Ε):

Η νέα μορφή εταιρίας, με κεφάλαιο μόλις ενός Ευρώ, τα βήματα & το κόστος δημιουργίας της καθώς και οι προθεσμίες υποχρεωτικής απογραφής όλων των εταιριών – Συνέντευξη του Μιχάλη Γιάγκα, Προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Επιμελητηρίων

***

 AEK: Ένας επώδυνος σταθμός σε μια ανεπανάληπτη πορεία


***

Οι 20 κορυφαίες εξαγωγικές αγορές της Ελλάδος το 2012 με πρώτη χώρα εξαγωγής την Τουρκία, το σύνολο των Ελληνικών εισαγωγών - εξαγωγών της τελευταίας πενταετίας  και η πορεία μας το πρώτο τρίμηνο του 2013.

 

****

 

ΑΡΘΡΑ ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ 

Η Τουρκολαγνεία των "μεγάλων" μας καναλιών για μια χούφτα Ευρώπουλα και ένα απίστευτο άρθρο Τούρκου διανοούμενου

 Λαθρομετάνστευση (2011) ,  Ελλάδα Ώρα Μηδέν , Business Exit , 

Τουρκική Δημοκρατία το 2012 ,  Τουρκική Δημοκρατία 2011 , Συνθήκη της Λωζάνης , 

Ελληνικά νησιά του Αιγαίου & Τουρκικός επεκτατισμός

Σκοπιανό: Δημοκρατία της ψευτο-Μακεδονίας ,

Τούρκοι & Σκοπιανοί συντονίζονται εναντίον της Ελλάδος

  

***

 ΑΡΘΡΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:  

Σοκολάτα ΙΟΝ ,    Μπισκότα ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ,

Μπύρα FIX Hellas ,    Μπύρα ΒΕΡΓΙΝΑ ,

M E T A X A ,  Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα , 

Ούζο ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ - ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ , Τσίπουρο ΤΣΙΛΙΛΗ ,

Τυρί ΔΩΔΩΝΗ , Τυροκομείο ΑΡΒΑΝΙΤΗ , Γιαούρτι ΦΑΓΕ ,

Βαλσαμικό ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ,

Νερό ΒΙΚΟΣ , Μπαχαρικά ΗΛΙΟΣ ,

Αναψυκτικά ΛΟΥΞ , Αναψυκτικά Coca-Coca ,

Ελαιόλαδο TERRA CRETAΕλαιόλαδο ΜΙΝΕΡΒΑ ,

Κρασιά ΙΝΟ , Βιδιανό ΑΛΕΞΑΚΗΚρασιά ΣΑΜΟΥ ,

Κρασιά ΜΠΟΥΤΑΡΗ , Κτήμα ΣΚΟΥΡΑ ,

 Κτήματα ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΛΗ , Αμπελουργική ΣΩΚΟΣ , Κτήμα ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ,

 Στρώματα DIMSTEL , Σαπούνι ΣΠΟΡΑΔΕΣ , Cavino , 

Παξιμάδια ΚΑΛΑΜΠΟΚΗΣ / ΣΗΤΕΙΑΚΟΣ ΜΗΛΟΣ ,

Εργαστήρι Τροφίμων ΤΑΚΕ , Φάρμα Μητσόπουλου ,  

Μπύρα VOLKAN , Αλλαντικά Παντέρη

ΔιευκρίνησηΌλες ανεξαιρέτως οι παραπάνω παρουσιάσεις Ελληνικών προϊόντων και Ελληνικών  εταιριών

 που έχουν αναρτηθεί στην (κοινή) ιστοσελίδα www.casss.gr / www.x-hellenica.gr ,  επιλέχτηκαν από εμάς στα πλαίσια της

 εκστρατείας «Αγοράζουμε Ελληνικά» και παρουσιάστηκαν χωρίς καμιά απολύτως αμοιβή - εντελώς δωρεάν.

  

 ******

  

Στο ηλεκτρονικό μας βιβλιοπωλείο μπορείτε να παραγγείλετε τα βιβλία:

Βασίλη Βιλιάρδου «Η Κρίση των Κρίσεων» Βιβλίο Α΄

Βασίλη Βιλιάρδου «Η Κρίση των Κρίσεων» Βιβλίο Β΄

Βασίλη Βιλιάρδου «Σκάκι με το διάβολο» (Το τρίτο βιβλίο της σειράς «Η Κρίση των κρίσεων»)

Βασίλη Βιλιάρδου «Υπέρβαση Εξουσίας»

 

Λεωνίδα Κουμάκη «Το Θαύμα – Μια πραγματική ιστορία»

Leonidas Koumakis «The Miracle – A true story»

  

*******

 

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΣΤΟ FACEBOOK

 

 

TA ΑΤΟΜΙΚΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τ & Π  ΠΟΥ ΑΝΑΡΤΩΝΤΑΙ στην

 Χ-ΗELLENICA, την εικονική έκθεση Ελληνικών Τροφίμων, Ποτών, Παραδοσιακών Προϊόντων & Υπηρεσιών στο Διαδίκτυο



* Ο Λεωνίδας Κουμάκης, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και επί τρεις δεκαετίες, με την ιδιότητα του Διευθυντού Εξαγωγών Ελληνικής Οινοβιομηχανίας, ταξίδευσε στις 4 από τις 5 ηπείρους του πλανήτη μας, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε 32 χώρες. Είναι συγγραφέας των βιβλίων «Το Θαύμα-Μια πραγματική ιστορία» (πρώτη έκδοση 1992,  η τέταρτη έκδοση το 2008 – περισσότερα στο  – shop της ιστοσελίδας ) και «Ματιές στις ρίζες του Ελληνισμού» (1997). Τον Δεκέμβριο 1996 κυκλοφόρησε  τον σύντομο «Aποχαιρετισμό».

 



Βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον;

 Επιστροφή
 

 
© Copyright 2005-2012 K&B Analysis ΕΠΕ. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.